Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt flunssa, onko liikkeellä?

Vierailija
09.11.2024 |

Järki lähtee. Neljäs viikko menossa, nenä vuotaa, yskittää oksennukseen asti, kurkkuun koskee, korvat lukossa, korvat soi, silmät rähmii, päähän koskee... Kun yksi oire hetkeksi helpottaa, toinen yltyy. Aina kun yhtenä päivänä luulee olevansa paranemaan päin, seuraavan yön yskii taas ja saa nukuttua muutaman tunnin.

Työterveydessä levitellään käsiä.

Kohtalotovereita? Mikä hirviöflunssa tämä on?

Kommentit (227)

Vierailija
201/227 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tautisyksy eikä loppua näy.

Vierailija
202/227 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet pulloon puhaltamista liman irroitukseen? Toimiiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/227 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tautiset ovat ilmeisesti ainakin hetkellisesti parantuneet ja hyvä niin :)

Vierailija
204/227 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täm nyt koronaa vai influenssa? Kurkku oli yhden päivän kuiva ja karkea, seuraavana päivänä alkoi yskiminen. Huh miltä tuntuu röhiä jatkuvastu vihertäviä limaklimppejä. Ja varsinkin ylösnoustessa limaa kertyy. Tänään ol jonkin verran kuumetta. Oln koronarokotettu vasta vähän aikaa sitten, kertoja on jo 6.

Onko teillä samanlaista?

Vierailija
205/227 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Kuukauden flunssa ja ihottumaa joka puolella.

Vierailija
206/227 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hirviötauti. Epäilen mykoplasmaa. Terveydenhuollossa levitellään käsiä ja todetaan, että nyt vaan on paljon kaikkea. Kiva olla saikulla saikun perään, koko joululomakin meni sairaana.

Vierailija
207/227 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
208/227 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks jolla on joku hirviöflunssa korvatulehduksineen. Mietin vain kuinka kauan uskaltaa ottaa kipulääkettä kurkkukipuun joka vaan jatkuu ja jatkuu. Nyt kestänyt yli 2 viikkoa ja koskaan ennen kurkkukipu ei mulla oo  kestänyt 1-2 päivää kauempaa. Nyt jo tippunut paino 1-1,5kg ku ei tekis mieli syödä kivun takia mikä kyllä onneksi lähtee kipulääkkellä, mut en viitseis sitä liikaa syödä.

Vierailija
209/227 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Alkoi 2 viikkoa sitten niin, että yhtäkkiä syke oli 140-160. Päivystysreissu siitä tuli ja beetasalpaajat. Samana iltana alkoi yskä, nuha, ja oksentelu. Edelleen olen niin tukossa etten oikein saa edes nukuttua, ja hajuaisti on ihan kokonaan kadonnut. Paino tippunut monta kiloa kun mikään ei maistu. Olen raskaana rv 38 niin melkein mikään lääkekään ei käy :( 

Vierailija
210/227 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia oireita kuin ap:lla. Ja kurkkukipu on nimenomaan nielemiskipua, jonka takia ruoka ei maistu lähes ollenkaan. Limaista sylkeä tulee paljon ja se on sellaista valkoista kuplivaa vaahtoa, mitä ihmettä?! Mulla ei koskaan oo ollut näin outoa flunssaa.

Vierailija
211/227 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aloittaja täällä. Olen jossain uudessa taudissa! En tainnut paria viikkoa pitempään olla "terve". Ahdistaa ihan todella. Sairastan normaalisti tosi harvoin ja KAIKKI tutut olivat nyt syksyllä, että hehehe nyt sinulla ainakin on vastustuskykyä kun olit yli kuukauden sairaana. No, eipä ollut.

Tässä kauhulla odotan että minkähän taudin tästä syksyn tautilotosta nyt sain, kestääkö viikon vai kaksi kuukautta. 

Tämä sairastaminen vie ihan oikeasti kohta elämänilon. En ole urheillutkaan kuukausiin oikeastaan yhtään, olen ollut niin järkyttävän poikki.

AP

Minulla ihan sama kuin ap:lla...Koko talvi mennyt sairastaessa eikä pysty mitään harrastamaan, nukun vaan töiden jälkeen. En jaksaisi tätä vaan enää

Vierailija
212/227 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös. Alkoi 2 viikkoa sitten niin, että yhtäkkiä syke oli 140-160. Päivystysreissu siitä tuli ja beetasalpaajat. Samana iltana alkoi yskä, nuha, ja oksentelu. Edelleen olen niin tukossa etten oikein saa edes nukuttua, ja hajuaisti on ihan kokonaan kadonnut. Paino tippunut monta kiloa kun mikään ei maistu. Olen raskaana rv 38 niin melkein mikään lääkekään ei käy :( 

Korona on. 

Vierailija
213/227 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täm nyt koronaa vai influenssa? Kurkku oli yhden päivän kuiva ja karkea, seuraavana päivänä alkoi yskiminen. Huh miltä tuntuu röhiä jatkuvastu vihertäviä limaklimppejä. Ja varsinkin ylösnoustessa limaa kertyy. Tänään ol jonkin verran kuumetta. Oln koronarokotettu vasta vähän aikaa sitten, kertoja on jo 6.

Onko teillä samanlaista?

Hyvinkin koronalta kuulostaa. Mulla kesti se nuha klimppeineen 2,5vk. Kurkusta sitä limaa tuli vielä 1,5vkoa perään. Kuukauden kohdalla totesin että loppui kuin naulan kantaan.

Vierailija
214/227 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 3 viikkoa putkeen tukalaa kurkkukipua 😫 Lähtee järki tästä sairastelusta. Ja lääkärissä eivät muuta ku kurkkaa nopeasti kurkkuun.

Vierailija
215/227 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastuin viime marraskuun lopussa. Alkoi päänsäryllä, kurkkukivulla, järkyttävällä yskällä, nuhalla, silmät kuivui päähän, välillä kutisivat, keuhkosäryillä, hikoilulla, huimauksena, syke koholla, rytmihäiriöt. Lopulta olin aivan sekava ja jouduin päivystysosastolle 3 päiväksi. Näin jo harhoja. Tekivät kaikki  testit, korona, RCV, Adeno, influenssa. Olivat negatiiviset. Kuumetta ei ollut missään vaiheessa. Mykoplasma testiä eivät tehneet. Ei ottanut keuhkokuviakaan kun ei kuumetta. Välissä olin 2 viikkoa terve, nyt jälleen järkyttävä yskä ollut 2 viikkoa. Uupumus ä, hyvä että jaksaa siivota. Viimeeksi 15-vuotiaana olen kokenut flunssan. Nyt olen 44v perusterve nainen. Terveet elämäntavat!

Vierailija
216/227 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta koronarokotetta te pitkään sairastaneet olette ottaneet?

Otatteko päivittäin 100 mikrogrammaa D-vitamiinia, vähintään 500 mg C-vitamiinia sekä sinkkiä? 

Sinkkiä voi ottaa 14 vrk ajan normaalia suurempaa annosta.  Mustakuminaöljyä kannattaa kokeilla myös. 

Vierailija
217/227 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3kk tulee kohta täyteen. Nyt taas kuudetta päivää kuumetta ja neljättä päivää sydän hakkaa. Aina muutama päivä "terveenä" välissä ja taas mennään... Olen syönyt jo vuosia D-vitamiinia öljykapselissa 100mcg/pvä, C-vitamiinia 1000mg/pvä ja monivitamiinia jossa on tuo sinkkikin. Voimat on aivan loppu.

Vierailija
218/227 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden joulukuussa sairastuin ja ei meinaa antaa millään tauti myöten. Oireet ollut melko kirjavia.. kun yksi vaiva paranee niin uusi tulee tilalle. Ainoa mikä pysyy on kurkun ja nenän tukkoisuus ei muutoksia juurikaan koko aikana. Vitamiinien syömisestä tai hetkellisesti yliannostuksesta sinkiä ei ole ollut mainittavaa apua. Saisi jo kyllä loppua tämä. Oireet tulee pahemmin päälle aina kun fyysisesti ponnistelee tai saa kylmää. 

Vierailija
219/227 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahaavaa kuumetta ja hirveän kipeä kurkku ollut monta päivää. Voimat ihan poissa.

Vierailija
220/227 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden minullakin kesti viimeisin flunssa. Kyllä se tympäisi. Kuitenkin töissä kävin koko ajan, niin huono ei ollut vointi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi