Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on käyttötilillä rahaa?

Vierailija
08.11.2024 |

Luin juuri sosiaalisesta mediasta, kun joku kuvaili olleensa opiskeluaikana köyhä, ja hänellä oli ollut tilillä juuri ennen opintotukipäivää "vain muutama satanen". Vaikka olen itse keski-ikäinen ja -luokkainen ja työssäkäyvä, minulla on vain palkkapäivänä käyttötilillä muutama satanen. Juuri ennen palkkapäivää ehkä muutama kymppi jäljellä.

Paljonko teillä on yleensä rahaa käyttötilillä? Pidättekö juuri ja juuri kuukauden tarpeisiin, vai isompaa pottia?

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 1200€, tili tulee 14.pvä, säästötilillä 5500€, tavoitetilillä 450€ ja rahastoissa ehkä 3000€, että ei kovin kummoisesti. Varsinkin rahastoissa saisi olla 0 perässä summassa.

Työssäkäyvä nelihenkisen perheen äiti.

Vierailija
142/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 miljardia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-0,666 cents 

Vierailija
144/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös pienipalkkainen vanhustenhoitaja, sinkku. Yksiöni sain maksettua, tilille olen  pihinä säästänyt 12.000 €. En osta mitään turhaa, en käy lomilla ulkomailla. Olen köyhä, mutta onnellinen. 

Vierailija
145/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0-1000 euroa. En koskaan jätä 1000 euroa enempää käyttötilille, vaan kaikki ylimääräinen raha menee töihin. Eli palkkapäivän jälkeen on 1000 ja sen jälkeen laskee tasaisesti alaspäin, ja kuun lopussa on yleensä 250 - 500 euroa. Joskus jää enemmän tai vähemmän.

palkka menee töihin??

Eiku RAHA menee töihin. Et siis osaa lukea.

Kirjotitaja tarkoittaa ilmeisesti, että raha menee sijoituksiin, jotka jatkossa poikivat lisää rahaa (jos hyvin käy).

Vierailija
146/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

34743,67e

Vierailija
147/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nyt alle euro. Luottokortilla menen, palkkapäivä ensi viikolla. Pienituloinen, mutta vakituinen ja kokoaikainen työ, pääkaupunkiseudulla on kallista asua. Kaikki tulot menee välttämättömyyksiin, mutta pärjään. Muutaman kerran vuodessa myyn ison satsin turhaa tavaraa kirpputorilla ja kuittaan sillä luottokorttimaksuja niin paljon kuin mahdollista.

MInulla on 7 € käyttötilillä. Toisella tilillä on pari sataa. Se täytyy olla aina varalla, koska taloyhtiö voi yllättäen vaatia maksamaan ylimääräisen yhtiövastikkeen. Yhtenä vuonna niin kävi juuri joulun aikaan enkä ollut varautunut siihen. Olen työeläkkeellä.

Vierailija
148/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku 1400€ tällä hetkellä. Puolison kanssa yhteinen käyttötili ja palkat tulee taas ensi viikolla. Kolmekymppisiä velattomia teinien vanhempia ollaan.

Vierailija
149/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ymmärrä autojen vaihtelua yms.jos ei oikeaa tarvetta. Ehkä jos saa oikeasti rahoilleen vastinetta ja paremman auton, mutta jos kyseessä on vain hupivaihtamista ja häviää rahaa välissä, niin ehkä turhaa? Tietty vapaa maa ja jos haluaa laittaa rahaansa siihen. Poikaystäväni (entinen) halusi vaihtaa autoa, jotta olisi uskottavampi työssään. Mutta mökötti, kun tarjosi minigolf-ratani 15 e ja kun kerran käytiin syömässä en saanut ottaa hampurilaisen kanssa 8 e ranskalaisia, kommentti: mennään sitten McDonaldsiin, jos jää nälkä (tämäkin olisi maksanut ainakin 8 euroa päälle). Eli kai se on suhteellista, mihin haluaa rahan laittaa ja mikä on "liikaa".

Vierailija
150/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. 3000-6000 euroa sanoisin.

Vierailija
151/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison kanssa yhteisellä käyttötilillä on about 6000, sieltä sit maksetaan isommat asiat kuten lomat ja arki.

Omalla käyttötilillä on n. 5000, yli jäävän laitan sijoituksiin. Säästötilillä on tarpeeksi.

Vierailija
152/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi tonttua

Onkohan sulla Nordea käytössä?

Kun itselläni on tässä yksi joulupukki ja S-pankki ei suostu ottamaan kassapalveluissa vastaan 

Vierailija
153/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä ymmärrä autojen vaihtelua yms.jos ei oikeaa tarvetta. Ehkä jos saa oikeasti rahoilleen vastinetta ja paremman auton, mutta jos kyseessä on vain hupivaihtamista ja häviää rahaa välissä, niin ehkä turhaa? Tietty vapaa maa ja jos haluaa laittaa rahaansa siihen. Poikaystäväni (entinen) halusi vaihtaa autoa, jotta olisi uskottavampi työssään. Mutta mökötti, kun tarjosi minigolf-ratani 15 e ja kun kerran käytiin syömässä en saanut ottaa hampurilaisen kanssa 8 e ranskalaisia, kommentti: mennään sitten McDonaldsiin, jos jää nälkä (tämäkin olisi maksanut ainakin 8 euroa päälle). Eli kai se on suhteellista, mihin haluaa rahan laittaa ja mikä on "liikaa".

Tuollaisen miehen kanssa ei missään nimessä kannata lisääntyä! Jää lapsille talvikengät ostamatta, koska iskä laittaa rahat mieluummin uusiin vanteisiin. 

Vierailija
154/158 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 14000 e, tulossa vielä tän vuoden puolella 3 kpl noin 1500 e laskuja ja tammikuussa yel 8000 e.

Vierailija
155/158 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nyt alle euro. Luottokortilla menen, palkkapäivä ensi viikolla. Pienituloinen, mutta vakituinen ja kokoaikainen työ, pääkaupunkiseudulla on kallista asua. Kaikki tulot menee välttämättömyyksiin, mutta pärjään. Muutaman kerran vuodessa myyn ison satsin turhaa tavaraa kirpputorilla ja kuittaan sillä luottokorttimaksuja niin paljon kuin mahdollista.

Jos kaikki tulot menevät välttämättömyyksiin, mistä tulevat ne ylimääräiset tavarat, joita myyt useammankin kerran vuodessa kirpputorilla?

Vierailija
156/158 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä pidän noin 400-500 euroa. Säästötililläni on  300000 euron perintö.

Vierailija
157/158 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on kertynyt vuosikymmenten varrella paljon. Osittain myös edesmenneiden vanhempieni "aarteita", esim. vanhaa Arabiaa (isoisäni oli Arabian tehtaalla töissä aikoinaan), mistä luopuminen hieman kirpaisee, mutta niistä saa niin hyvän hinnan, että minun tilanteessani niitä kannattaa myydä. Pikkuhiljaa ja tiedostan, että myytävät tavarat tulevat minulta loppumaan. Sitten pitää vain kiristää vyötä - uskon, että aina voi syödä edullisemmin. Keräilen myös pulloja, sain niillä juuri ostettua maitopurkin, mikä riittänee palkkapäivään saakka.

Mitään esim. suoratoistopalveluja tms. minulla ei ole, mutta käyn kyllä kampaajalla muutaman kerran vuodessa. Siitäkin voinen luopua. 

T. Se, jolla käyttötilillä juuri nyt alle euro

Vierailija
158/158 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljardi. 

Onnea,kyllä sillä jo pärjää,jopa suomessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi