Paljonko teillä on käyttötilillä rahaa?
Luin juuri sosiaalisesta mediasta, kun joku kuvaili olleensa opiskeluaikana köyhä, ja hänellä oli ollut tilillä juuri ennen opintotukipäivää "vain muutama satanen". Vaikka olen itse keski-ikäinen ja -luokkainen ja työssäkäyvä, minulla on vain palkkapäivänä käyttötilillä muutama satanen. Juuri ennen palkkapäivää ehkä muutama kymppi jäljellä.
Paljonko teillä on yleensä rahaa käyttötilillä? Pidättekö juuri ja juuri kuukauden tarpeisiin, vai isompaa pottia?
Kommentit (158)
Mulla oli 4€ ennen palkkapäivää. Että ei ole köyhyyttä nähnytkään jos on satasia
Minulle jäi siis tuosta some-kommentista sellainen olo, että hänen mielestään oli tosi vähän, jos tilillä oli kuun lopuksi vielä satoja euroja. Itsestäni se kuulostaa todella paljolta. Mutta ehkä hänellä sitten nykyään on tilillä useita tuhansia. Tai ehkä kaikilla muilla työssäkäyvillä on, ja minä olen ainoa kituuttaja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 4€ ennen palkkapäivää. Että ei ole köyhyyttä nähnytkään jos on satasia
Täysin samaa mieltä
ap
Toisella tilillä reilut 30t€ ja toisella reilut 40t€. Palkka tulee käyttötilille, siellä n. 6000€.
Mulla on muutama kymppi ja palkka tulee 15. päivä josta siirrän aina heti suurimman osan säästötileille. Käyttörahaksi jätän vain 450/kk
Vierailija kirjoitti:
Toisella tilillä reilut 30t€ ja toisella reilut 40t€. Palkka tulee käyttötilille, siellä n. 6000€.
Onpas sulla paljon käteistä, kunpa itselläkin olisi mahdollisuus säästää tällaisia summia.
ap
Jos nyt puhutaan käyttötilistä eikä säästötileistä, niin käyttötilillä on 2594 euroa, mutta en ole kerennyt siirtää säästötilille suurta osuutta tuosta.
T. työssäkäyvä ihminen
18,37 €. Sillä pitää pärjätä viikonloppu. Siten siirrän seuraavan viikon budjetin verran rahaa säästötililtä käyttötilille.
Reilu 3000€. Tulee välillä isoja laskuja joita sitten otan takas taloustililtä.
Nyt mulla on tosi vähän, kun on alle tonni käyttelytilillä (700 €), tili tulee viikon päästä. Ei oo muita menoja ennen sitä kuin puhelinlasku 40 €, ruokaan n. 100 € ja bensaan 70 €.
En muista koska käyttötilini summa olisi mennyt viimeksi alle tonnin, ehkä 10 vuotta sitten?
Ja olen pienituloinen. Mutta myös pienimenoinen keski-ikäinen nainen.
Käyttötilillä on jotain 5000-6000 euroa, vois kyllä taas siirtää vähän säästötilille.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut inflaatiosta?
Viitisen tonnia ehkä keskiarvoisesti. Enemmän tietysti säästötilillä ja rahastoissa.
N. 60 euroa.