Kuinka epäterveellisiä valmisruoat oikein on?
Esim. Tämä mikroateria
https://www.atria.fi/tuotteet/atria-artesaani-kanafileeta-paprikavoilla…
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpää jne.Kannattaa pitäytyä tuoreissa ruoissa.
Aika monet valmisruuat ei sisällä yhtään mitään ylimääräistä. Ihan samaa, kuin kotiruokakin, mutta valmiiksi tehtyä.
Itse en käytä eineksiä, mutta syynä on hinta, ei niiden epäterveelisyys. Kun kotona on isompi porukka on järkevämpää tehdä ruoka itse.
Et kai sä ihan oikeesti luule, että valmisruuissa on samat aineet ja samassa suhteessa kuin kotona tehdyssä ruuassa?? Eikä mitään ylimääräistä. Voi jessus.
Jessus ja jessus, valmisruokia on monenlaisia, esimerkiksi cittarissa on kotikeittiö, ihan samanlaista ruokaa on kuin kotona tekisi. Ihmettele tätä itseksesi lopp
Siellä cittarin "kotikeittiössä" ruoka "tehdään" eineksistä. Teetkö sinä kotonakin niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa suolaa?
Suola ei ole epäterveellistä
Tämä. Todella tärkeä elektrolyytti tasapainolle. Ilman suolaa kuset kaikki nesteet ulos samantien ja olet koko ajan janoinen.
Tärkeä elektrolyytti joo, mutta se tarpeellinen määrä on niin pieni että siihen tarpeellisuuteen vetoaminen einesruuan suolapitoisuudesta keskustellessa on lähinnä naurettavaa. Tuossa pienessä einesannoksessa on suolaa hyvinkin parin viikon tarpeiksi ja energiaa taas muutamaksi tunniksi. Vähän hitaampikin varmaan ymmärtää että tuo suolan ja energian suhde ei ole kovin optimaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luultavasti kovin epäterveellisiä. Kolmekymmentä vuotta olen syönyt pelkästään niitä ja vielä olen hengissä.
Kyse ei ole hengissä pysymisestä niinkään, vaan terveenä pysymisestä. Oletko säästynyt lääkityksiltä? Lihavuudelta? Suolistosairauksilta?
Olen säästynyt kaikilta noilta. Lieneekö sen ansiota, että harrastan runsaasti liikuntaa.
Outoa että lähes jokainen jankuttaa liiasta suolasta. Itse en tiedä yhtään sellaista valmiseinestä, missä on liikaa suolaa. Asia on päinvastoin.
Kukaan terveellisesti elävä ei syö valmisruokia.