Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka epäterveellisiä valmisruoat oikein on?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosassa valmismuonista on kamalasti suolaa. Jos se olisi vain jokin "ei kannata syödä kamalasti suolaa, voi tulla huono olo" niin en välittäisi, koska suola on ehdottomasti lempimausteeni. Mutta kun suola aiheuttaa kamalaa nestepöhötystä sekä ihan kuolemaa, niin siksi välitän. Verenpainetauti tarkoittaa liian korkeaa verenpainetta, ja se taas voi aiheutua liiallisesta suolan saannista. Korkea verenpaine ei tunnu miltään, joten omaa oloa seurailemalla ei voi tietää onko kuolema ovella kolkuttelemassa vai ei. Tämä on minulle iso ongelma, koska rakastan suolaa. 

Vierailija
22/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpää jne.Kannattaa pitäytyä tuoreissa ruoissa.

Aika monet valmisruuat ei sisällä yhtään mitään ylimääräistä. Ihan samaa, kuin kotiruokakin, mutta valmiiksi tehtyä.

Itse en käytä eineksiä, mutta syynä on hinta, ei niiden epäterveelisyys. Kun kotona on isompi porukka on järkevämpää tehdä ruoka itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noihin on laitettu kaikenlaisia lisäaineita ja koodeja. Sitten isket tuon vielä mikroon niin voila!

Kannattaa ryhtyä raakaruokinnalle eli valmistat kaiken itse. Ei mitään eineksiä tai prosesoituja juttuja.

Teet kaiken itse raaka-aineista.

Vierailija
24/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola. Ostin  puolen litran kasviskeiton. No siinä oli suolaa 0.65 g per 100 ml. Koko keitto yli 3 g suolaa! Söin sen keiton samalla kertaa, mutta en osta toista kertaa. Kaloreita siinä oli tosi vähän, mutta aivan liikaa suolaa. 

Vierailija
25/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosassa valmismuonista on kamalasti suolaa. Jos se olisi vain jokin "ei kannata syödä kamalasti suolaa, voi tulla huono olo" niin en välittäisi, koska suola on ehdottomasti lempimausteeni. Mutta kun suola aiheuttaa kamalaa nestepöhötystä sekä ihan kuolemaa, niin siksi välitän. Verenpainetauti tarkoittaa liian korkeaa verenpainetta, ja se taas voi aiheutua liiallisesta suolan saannista. Korkea verenpaine ei tunnu miltään, joten omaa oloa seurailemalla ei voi tietää onko kuolema ovella kolkuttelemassa vai ei. Tämä on minulle iso ongelma, koska rakastan suolaa. 

Suola aiheuttaa pöhöä vain jos juo liian vähän vettä.

Vierailija
26/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa suolaa?

Suola ei ole epäterveellistä

Tämä. Todella tärkeä elektrolyytti tasapainolle. Ilman suolaa kuset kaikki nesteet ulos samantien ja olet koko ajan janoinen.

Vierailija
27/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Lisää vaan vettä naamaan niin suola laimenee.

Vierailija
28/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa suolaa?

Tämä. Todella tärkeä elektrolyytti tasapainolle. Ilman suolaa kuset kaikki nesteet ulos samantien ja olet koko ajan janoinen.

No on se epäterveelistä, jos sitä syö liikaa, ja aika moni syö liikaa. 

Vierailija
29/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon rasvaa. Paljon suolaa. Paljon erilaisia säilöntäaineita. Elintarvikkeet ei ole saman näköisiä kuin normaalisti.

Vierailija
30/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon rasvaa. Paljon suolaa. Paljon erilaisia säilöntäaineita. Elintarvikkeet ei ole saman näköisiä kuin normaalisti.

Voitko antaa esimerkin valmisruoasta, jossa on paljon erilaisia säilöntäaineita?

Vierailija
31/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noihin on laitettu kaikenlaisia lisäaineita ja koodeja. Sitten isket tuon vielä mikroon niin voila!

Kannattaa ryhtyä raakaruokinnalle eli valmistat kaiken itse. Ei mitään eineksiä tai prosesoituja juttuja.

Eli itse saa prosessoida raaka-aineista, mutta jos joku muu prosessoi niin se on huono juttu?

Vierailija
32/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon noin kaksi litraa vettä päivässä mutta jos syön vähänkin liikaa suolaa, niin alkaa pöhöttää. Yritän pitää suolat noin 2-4 g päivässä, yleensä 3 g. 

Vierailija
33/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa suolaa?

Alle 1 g/ 100g , joten ei huono. Kovaa rasvaa vähän. Kasviksia ja broileria. Ei huono.

Joku 3,5g per ateria. Eihän tuollaisella pienellä vauvan aterialla koko päivää pärjää. 

Sehän noissa valmisaterioissa onkin ongelma. Normi mies tarvitsee puoli kiloa perunoita, 200g lihaa, 250g kasviksia ja leipää per ateria. Tuo kaikki huuhdotaan alas 0,5l vettä joka vedetään tuopista ykkösellä. Ja tuo on vain yksi päivän ateria.

Vierailija
34/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli itse saa prosessoida raaka-aineista, mutta jos joku muu prosessoi niin se on huono juttu?

No kun itse tekee raaka-aineista ruokaa niin tuskin kaadat sinne mitään kemikaaleja isosta pussista missä on pääkallon kuva.

Vierailija
35/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa suolaa?

Kukaan ei ole sanonut, että ihminen ei tarvitse ollenkaan natriumia eli suolaa. 🙄 

Vierailija
36/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun itse tekee raaka-aineista ruokaa niin tuskin kaadat sinne mitään kemikaaleja isosta pussista missä on pääkallon kuva.

Missäs kaadetaan tällaisesta pussista jokaisen ruoan sekaan?

Vierailija
37/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajattelet että noin käy silloin kun joku muu valmistaa ateriasi, niin saatat olla vähän vainoharhainen.

Vierailija
38/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa, mutta Lidlin halpa valmisateria, missä oli muussia, jäi syömättä. Jotakin veren väristä nestettä lillui muusin ympärillä. Haistelin sitä ja päättelin moottoriöljyksi. Siksi kokkaan itse. Tietää mitä saa. 

Vierailija
39/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruuat ovat prosessoidumpia kuin liharuuat. Kun porkkanaa pitää savustaa, pilkkoa, paahtaa, marinoida ja maustaa ja sen jälkeen vielä kypsentää, on saatu aikaan kasvisruoka, josta kaikki terveellinen on poistettu.

Vierailija
40/65 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa suolaa?

Suolasta on haittaa vain jos on ongelmia korkean verenpaineen kanssa.

Ei oikein tiedetä miksi prosessoidut ruuat aiheuttavat terveyshaittoja joten ei tuosta oikein kukaan pysty sanomaan mitään erityisemmin järkevää.