Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keto-dieetti tai ketogeeninen dieetti. Dieetin läpikäyneet kokemuksia. Olen aloittamassa 10 kg pudotusta.

Vierailija
08.11.2024 |

Naapuri on pudottanut 115 kilosta 98 kiloon muutamassa viikossa painoaan. Kokemuksia haluaisin Keto-dieetistä.

Ja mitä ruoka-aineita ja helppoja reseptejä olette käyttäneet. Nyt enemmän käytännön kokemusta. Teoriaa löytyy netistä.

Kertokaa miltä tuntuu.

Kommentit (295)

Vierailija
81/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea keto on monelle liian vaikeaa koska se menee aina säätäniseksi.

Tuossa joku jo antoikin hyvän vinkin. Alkuun korvaat vaan nämä normaalit pastat ja riisit ja perunat vihanneksilla esim kukkakaali parsakaali kurpitsa jne.

Esimerkki jos tekee vaikka makaronilaatikkoa niin makarooni tilaan ensin keittää kukkakaalin ja sitten leikkaa se palasiksi ja tekee siitä. Tulee hyvää.

Alkaa kilot tippua

Säätämiseksi? Mikä siinä mukana on säätämistä?

Mä olin 6kk ketolla. Koin tosi isoksi ongelmaksi sen että kaikki ruokailut " ei ole todellakaan ajateltu ketoa" koulutus päivät ym sai varautua siihen ettei siellä ole mitään syötävää mulle.  Synttärit, juhlat ym sama juttu 

Vierailija
82/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.dailymail.co.uk/health/article-12038715/Low-carb-diets-INCR…

Vaarallista on, ketoilijat kuolevat usein sydänkohtauksiin ja vähintään sappivaivat saavat kyllä lopettamaan moiset kuurit.

Kyllä, tai saavat muita verisuonitukoksia. Ko potilaiden määrä lisääntynyt. Näin sanoo verisunokiruegit. Ja se ketoilu näkyy verisuonissa, ihan konkreettisesti plakkeina.

Terveisin leikkaussalisairaanhoitaja

Sä mikään sh ole, ja tietämys ketosta on nolla. Perustuu mutuun. Ole hiljaa

Nooh. 44v työkaveri mies veti dirty ketoa 6kk. Pekonia, grillikylkee, makkaraa. Sai sydänkohtauksen. Verisuonikirurgi joka ton leikk

No kyllähän toi oli Keton syy.  Tosin keton voi toteuttaa järkevästi tai tyhmästi. Dirtyssä ei ole mitään järkeä.

No ei todellakaan voi ketoa syyttää. Jos hän olisi vetänyt lisäksi pullaa ja leipää, niin lopputulos olisi ollut varmasti sama. Mutta ei siitäkään voisi silloin syyttää sekaruokavalioita! 

Ihmiset täällä nyt unohtaa kokonaan sen oman vastuunsa ruokavalion toteutuksessa, ja sitten kun perseillään ruoan kanssa ja siitä tulee seurauksensa, niin pistetään kaikki jonkin yleisen ruokavalion syyksi vaikka vika on ihan vaan yksinomaan niissä omissa valinnoissa. 🤦🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi ei käy minulle ollenkaan. En nuku enkä syö mitään ja saan rytmihäiriöitä, olo on tuskainen ja ahdistunut. Minulle sopii vhh siten koostettuna, että pysyn juuri ja juuri poissa ketoosista. Syön hh noin 30-50g, proteiinia noin 60g ja rasvaa niin paljon kuin maistuu eli noin 150-200g päivässä. Ja tämä ei ole mikään kuuri, vaan loppuelämän projekti. Näin olen syönyt jo toista kymmentä vuotta. Laihtunut olen ylipainoisesta  normaalipainoiseksi, XL koko vaihtunut M kokoon. Olo on mahtava.

Eli on monta erilaista tapaa syödä, se itselle sopiva tapa pitää kokeilemalla löytää.

Vierailija
84/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea keto on monelle liian vaikeaa koska se menee aina säätäniseksi.

Tuossa joku jo antoikin hyvän vinkin. Alkuun korvaat vaan nämä normaalit pastat ja riisit ja perunat vihanneksilla esim kukkakaali parsakaali kurpitsa jne.

Esimerkki jos tekee vaikka makaronilaatikkoa niin makarooni tilaan ensin keittää kukkakaalin ja sitten leikkaa se palasiksi ja tekee siitä. Tulee hyvää.

Alkaa kilot tippua

Säätämiseksi? Mikä siinä mukana on säätämistä?

Mä olin 6kk ketolla. Koin tosi isoksi ongelmaksi sen että kaikki ruokailut " ei ole todellakaan ajateltu ketoa" koulutus päivät ym sai varautua siihen ettei siellä ole mitään syötävää mulle.  Synttärit, juhlat ym sama juttu 

Itse pärjäsin koulutuspäivät hienosti salaateilla, jos ei muuta ollut, oliiviöljyä vaan reippaasti sekaan. Pähkinöitä evääksi laukkuun. Ketolla ollessa myöskään nälkä ei iskenyt samalla tavalla kuin sekaruokavaliolla.

Niissä juhlissa, joita oikeastaan aika harvakseltaan on, niin ei se ketoosi siihen katkea, että kohteliaasti sieltä tarjottavista jotain söi. Vierailulle saattoi ottaa mukaan jotain itselle sopivaa mantelikeksiä, leipäjuustoa tms. 

Vierailija
85/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketoosi ei käy minulle ollenkaan. En nuku enkä syö mitään ja saan rytmihäiriöitä, olo on tuskainen ja ahdistunut. Minulle sopii vhh siten koostettuna, että pysyn juuri ja juuri poissa ketoosista. Syön hh noin 30-50g, proteiinia noin 60g ja rasvaa niin paljon kuin maistuu eli noin 150-200g päivässä. Ja tämä ei ole mikään kuuri, vaan loppuelämän projekti. Näin olen syönyt jo toista kymmentä vuotta. Laihtunut olen ylipainoisesta  normaalipainoiseksi, XL koko vaihtunut M kokoon. Olo on mahtava.

Eli on monta erilaista tapaa syödä, se itselle sopiva tapa pitää kokeilemalla löytää.

Syöt tosi paljon rasvaa... ketogeenisessäkään harvoin syödään ihan noin paljon.

Vierailija
86/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt tosi paljon rasvaa... ketogeenisessäkään harvoin syödään ihan noin paljon.

Syön Kwasniewskin Optimal dietin mukaan, jonka olen muokannut kotimaiseen lähiruokaan sopivaksi. Se on runsasrasvainen ruokavalio. Ja sopii minulle.

Vierailija
87/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeninen ruokavaliohan vastaa metsästäjä-keräilijöiden ruokavaliota, joten on erittäin luonnollinen. Olimme metsästäjä-keräilijöitä 300 000 vuoden ajan. 

Vierailija
88/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketogeninen ruokavaliohan vastaa metsästäjä-keräilijöiden ruokavaliota, joten on erittäin luonnollinen. Olimme metsästäjä-keräilijöitä 300 000 vuoden ajan. 

Ja elimme noin 25 vuotiaaksi.

Vierailija
89/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaarallista on, ketoilijat kuolevat usein sydänkohtauksiin ja vähintään sappivaivat saavat kyllä lopettamaan moiset kuurit.

Kyllä, tai saavat muita verisuonitukoksia. Ko potilaiden määrä lisääntynyt. Näin sanoo verisunokiruegit. Ja se ketoilu näkyy verisuonissa, ihan konkreettisesti plakkeina.

Nooh. 44v työkaveri mies veti dirty ketoa 6kk. Pekonia, grillikylkee, makkaraa. S

No todellakin voi. Jos en olis ketodietistä puhunut ei  hän olisi tota aloittanut.

Dirty ketokin on keto dieetti. Todennäköisesti sydäri olisi tullut mutta 20v myöhemmin

Vierailija
90/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan 30-40 vuotiaaksi, mutta se johtui korkeasta lapsikuolleisuudesta. Aikuisiksi selvinneet elivät 50-70 -vuotiaiksi, jopa 80-vuotiaiksi.

Vierailija
91/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan 30-40 vuotiaaksi, mutta se johtui korkeasta lapsikuolleisuudesta. Aikuisiksi selvinneet elivät 50-70 -vuotiaiksi, jopa 80-vuotiaiksi.

Ei todellakaan pidä paikkaansa.

Vierailija
92/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ketoilin itse aikanani niin söin lähinnä salaatteja lihalla ja juustolla. Lisäksi tykkään raaoista porkkanoista ja lantusta todella paljon (en ymmärrä, mikseivät ihmiset syö näitä enemmän. Erinomaista naposteltavaa). Yksi hyvä ruoka on myös linssikeitto, ja kvinoa-salaatti. Jos nuo nyt menevät läpi keton hiilariseulasta

Öljyissä kannattaa suosia neitsyt oliivin lisäksi seesamia ja macadamiaa. Pähkinät hyviä myös, hassel oma lemppari

Muista, että voit tehdä muutosta myös hitaasti. Äkkimuutos saattaa tuottaa shokin ja olo on siksi hankala. Esim. Itse vaihdoin sekaruokavaliosta täyskasvikseen pikkuhiljaa puolen vuoden kuluessa. Ensin pois liha, sitten kananmuna

Miksi ylipäätään menet ketolle etkä kasvikselle?

Ainakin linsseissä on niin paljon hiilihydraatteja, etteivät ne sovi ketoosiin. Tai siis, kroppa ei pysy ketoosissa, jos syö linssejä. Toki jos niitä syö vain ihan vähän, niin sitten ne ovat ok, mutta silloin pitää saada paljon proteiinia muista lähteistä.

Vierailija
93/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii jos et lopeta. Jos alat mussuttamaan leipää ja sipsiä, niin lihot korkojen kanssa takaisin.

Älä suotta pelottele. Ei pidä nimittäin paikkansa. Paljon on vhh porukkaa, joka syö esim viikonloppuna pizzaa, naksuja tms. Eikä ruokavalio mene siitä pilalle. Pari kertaa viikossa herkkuja on kuitenkin maksimi, jos haluaa olla tikissä.

Ketoosi loppuu, jos syö paljon hiilareita kerralla. Sen jälkeen menee taas kolme päivää, että pääsee takaisin ketoosiin. Noina päivinä olo on aika kamala.

Lisäksi jos ketoosin lopettaa syömällä yhtäkkiä paljon hiilareita, keho varastoi suunnilleen kaiken. Kun hiilareita ei ole tullut pitkään aikaan riittävästi, keho on virittynyt varastoimaan kaiken mahdollisen pahan päivän varalle.

Toisin sanoen joko olet ketoosissa koko ajan, tai et ollenkaan. Mitään vapaapäiviä ei kannata pitää, koska se kostautuu pahan kerran.

Vierailija
94/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketogeeninen ruokavalio (huom ei dieetti sana), voiko syödä päivittäin kananmunia? Miten on leivän kanssa? Se olisi helppoa.

Jos jaksottaa syömisen ja tekee vähin erin laskun kohtuulliseen syömiseen, missä ei ole makeita eikä kakkuja tai pikkuleipiä.

Kananmunia voi syödä, leipää ei. Tai leipää voi syödä muutaman murusen, muttei enempää.

Vierailija
95/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kasviksia ruokaan mukaan. Välipaloina on rahka ja maustamaton jugurtti sokeroimattomien keittojen kanssa oma suosikki. Myös kaupasta löytyvä minihiilari kauraleipä on ihan jees. Nauris myös hyvä tuote, josta saat tehtyä vaikka mitä hyvää. Lanttu myös jos tykkää, itse en.

Salaattia tulee syötyä päivittäin, johon en kyllästy ikinä. Kalaa ja lihaa syön niin ikään.

Miksi sää syöt noita sokeroimattomia keittoja? Niissä on aspartaamia.

Vierailija
96/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joskus aiemmin ollut sappivaivoja, muttei nyt ketoosin aikana kertaakaan. Eli riippuu siitä, mitä syö, saako niitä vai ei.

Vierailija
97/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.s. myös ketolla ollessaan voi pitää hiilaripäiviä ja vetää vaikka sitä puuroa. Olkaa hiljaa te, jotka ette tiedä ettekä tajua mistään mitään.

Ei kyllä voi. Ketoosi loppuu, jos syö liikaa hiilareita. Esim. lautasellinen puuroa on aivan liikaa.

Vierailija
98/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy varmasti verisuonissa plakkeina aiempi, sokerin kyllästämä elämäni. Nyt ketoosissa tuskin kertyy lisää tavaraa verisuoniin, kun en syö sokereita enkä myöskään transrasvoja.

Vierailija
99/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh. 44v työkaveri mies veti dirty ketoa 6kk. Pekonia, grillikylkee, makkaraa. Sai sydänkohtauksen. Verisuonikirurgi joka ton leikkasi syytti ketoa.

Ketoosi ei tarkoita pekonin, grillikyljen ja makkaran syömistä. Suurin osa ravinnosta on kasviksia. Proteiiniakin voi saada useasta eri lähteestä, osa ei syö punaista lihaa lainkaan, saati noita prosessoituja, voimakkaasti suolattuja valmisteita.

Vierailija
100/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ketoon kuuluu trumpin ihailu, rokotevastaisuus, lääketieteen vastaisuus, kem.vanat,  jooga, muitten ihmisten arvostelu koko ajan?

Noista vain keto pätee minuun, ei mikään muu.