Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keto-dieetti tai ketogeeninen dieetti. Dieetin läpikäyneet kokemuksia. Olen aloittamassa 10 kg pudotusta.

Vierailija
08.11.2024 |

Naapuri on pudottanut 115 kilosta 98 kiloon muutamassa viikossa painoaan. Kokemuksia haluaisin Keto-dieetistä.

Ja mitä ruoka-aineita ja helppoja reseptejä olette käyttäneet. Nyt enemmän käytännön kokemusta. Teoriaa löytyy netistä.

Kertokaa miltä tuntuu.

Kommentit (295)

Vierailija
41/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.dailymail.co.uk/health/article-12038715/Low-carb-diets-INCR…

Vaarallista on, ketoilijat kuolevat usein sydänkohtauksiin ja vähintään sappivaivat saavat kyllä lopettamaan moiset kuurit.

Kyllä, tai saavat muita verisuonitukoksia. Ko potilaiden määrä lisääntynyt. Näin sanoo verisunokiruegit. Ja se ketoilu näkyy verisuonissa, ihan konkreettisesti plakkeina.

Terveisin leikkaussalisairaanhoitaja

Vierailija
42/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämän muutoksia, eikä mitään dieettejä. Hiilareita ei tarvitse pelätä, meidät on luotu syömään esimerkiksi hedelmiä. Syö niin kuin ihmislajin kuuluu syödä ja liiku, kuten kuuluu liikkua. Muista nukkua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ketoilijat ette vaan itse toteutus tätä omaa uskontoanne? Miksi teidän pitää sitä tyrkyttää kaikille ja joka paikassa, kuten tämäkin ketju täällä. Ap on pskat mikään laihduttaa, vaan yksi palstan vaki ketouskovainen, jonka pitää saarnata uskostaan täällä säännöllisesti.

Puhukaa tästä siellä omissa fb-ryhmissä, kun me muut emme halua tätä!

Vierailija
44/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyviä kokemuksia. Kärsin insuliiniresistenssistä, paino kertyy vyötärölle ja siitä on tosi vaikea päästä eroon. Keto on melkeinpä ainoa keino laihtua. Alku on hankalaa, mutta kun homman saa rullaamaan, on olo hyvä ja energinen. Nälän tunne vähenee ja makean himo katoaa. Syön alkuun paljon kananmunia, rasvaista lihaa ja kalaa sekä vihreitä vihanneksia. Aamulla rasvakahvia. Oliiviöljyä kasvisten päälle. Parin viikon päästä lisään enemmän värikkäitä vihanneksia, kreikkalaista jogurttia, pähkinöitä. Vyötärö kapenee melkein silmissä. 

Vierailija
45/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.dailymail.co.uk/health/article-12038715/Low-carb-diets-INCR…

Vaarallista on, ketoilijat kuolevat usein sydänkohtauksiin ja vähintään sappivaivat saavat kyllä lopettamaan moiset kuurit.

Tuossakin niputettiin ketogeeninen runsaaseen proteiinin (mm punaisen lihan) syömiseen. Puhuttiin esim Atkinsin dieetistä (kuten useimmissa tällaisissa tutkimuksissa, joissa laitetaan vastakkain vähähiilarinen ja runsas hiilarinen ruokavalio), joka sisältää paljon proteiinia. Ketogeeninen ruokavalio EI OLE SAMA ASIA kuin runsas proteiininen ruokavalio, mikä jätetään noissa tutkimuksissa aina huomiotta. 

Vierailija
46/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ketoilijat ette vaan itse toteutus tätä omaa uskontoanne? Miksi teidän pitää sitä tyrkyttää kaikille ja joka paikassa, kuten tämäkin ketju täällä. Ap on pskat mikään laihduttaa, vaan yksi palstan vaki ketouskovainen, jonka pitää saarnata uskostaan täällä säännöllisesti.

Kuka pakottaa sinut avaamaan näitä ketjuja? Onko sulla myös jokin pakonomainen tarve mennä esim joka ikiseen kauppaankin, joka vastaan sattuu tulemaan? 

Vierailija
47/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokkuspokkusten sijaan suositaan siirtymään 16/8 ruokarytmiin. Vuorokauden syömiset siis 8t aikana ja sitten syömättä 16t.  Riippuu mieltymyksistä mihin aikaan vuorokautta syömistesi sijoitat.   Lihavat laihtuvat ja normaalipainoiset eivät liho. Toki voit poistaa selvästi roskaruoat päivittäisestä käytöstä.

Itse syön klo 14-22.  Aamu alkaa pelkällä mustalla kahvilla. Pyrkimyksenä välttää lihominen vanhetessa.  

Vierailija
48/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hokkuspokkusten sijaan suositaan siirtymään 16/8 ruokarytmiin. Vuorokauden syömiset siis 8t aikana ja sitten syömättä 16t.  Riippuu mieltymyksistä mihin aikaan vuorokautta syömistesi sijoitat.   Lihavat laihtuvat ja normaalipainoiset eivät liho. Toki voit poistaa selvästi roskaruoat päivittäisestä käytöstä.

Itse syön klo 14-22.  Aamu alkaa pelkällä mustalla kahvilla. Pyrkimyksenä välttää lihominen vanhetessa.  

En todella haluaisi venyttää vatsalaukkua. Aika isot määrät joutuu syömään, jos syö vaan kaksi kertaa päivässä. 

Vierailija
49/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dukan dieetti vei minulta nopsaan 15 kg. Lue kirja. Sisältää myös ruoksohjeita . kilot pysyneet poissa.

Vierailija
50/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todella haluaisi venyttää vatsalaukkua. Aika isot määrät joutuu syömään, jos syö vaan kaksi kertaa päivässä. 

Ehkä tuossa ei olekaan tarkoituksena syödä sitä samaa määrää kuin mitä nykyään syöt. 😂

Vierailija
51/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nyt ketoosissa vajaat puoli vuotta ja sinä aikana painoa on lähtenyt noin 6 kg eli kilo kuukaudessa. En ihan ymmärrä, miten kukaan saa ketoosilla painoa pois kymmeniä kiloja viikoissa tai edes muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
52/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tyrkytä tätä kenellekään. Itsekin karppaan vain siksi, että mikään muu ei saanut painoa laskemaan.

Vierailija
53/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ketogeenisellä ruokavaliolla yli 10 vuotta ja ostoslistani on vain noin 15 tuotteen mittainen. Ruoka on  vain polttoainetta ja sillä on äärestä pieni rooli päivittäisessä arjessa. 

Oletko ihan älyttömän kovassa kunnossa?

Vierailija
54/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyviä kokemuksia. Kärsin insuliiniresistenssistä, paino kertyy vyötärölle ja siitä on tosi vaikea päästä eroon. Keto on melkeinpä ainoa keino laihtua. Alku on hankalaa, mutta kun homman saa rullaamaan, on olo hyvä ja energinen. Nälän tunne vähenee ja makean himo katoaa. Syön alkuun paljon kananmunia, rasvaista lihaa ja kalaa sekä vihreitä vihanneksia. Aamulla rasvakahvia. Oliiviöljyä kasvisten päälle. Parin viikon päästä lisään enemmän värikkäitä vihanneksia, kreikkalaista jogurttia, pähkinöitä. Vyötärö kapenee melkein silmissä. 

Mulla ei vyötärö ole kavennut noin paljon. Alkutilanne oli 99 cm, viiden kuukauden karppaamisen jälkeen noin 95 cm. Yhtään ylimääräistä en ole syönyt, vaan vain sen verran, että juuri lähtee nälkä.

Vierailija
55/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan migreenin, jos olen yli 6 tuntia syömättä hereillä ollessani. Ylipäätään kaikille ei sovi noin pitkä syömättömyys. Nukkuessa ihan ok, mutta hereillä ei vaan toimi ainakaan minulla.

Vierailija
56/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri veti dirty ketolla itsensä hyvään kuntoon. Leikki loppu kun tuli sydäri. Lekuri oli sanonut et ketosta johtui.

Vierailija
57/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuossa ei olekaan tarkoituksena syödä sitä samaa määrää kuin mitä nykyään syöt. 😂

En mä ainakaan pysty syömään riittävästi proteiinia kahdella aterialla. Ei vaan mene alas, eikä kyllä mahalaukkukaan vedä.

-eri

Vierailija
58/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dieetti nimike on liian tuomitseva. Tärkeää on pudottaa painoa nopeasti, että ei turhaudu.

Diet tarkoittaa englanniksi mitä tahansa ruokavaliota. Vain Suomessa se ajatellaan vähäkaloriseksi dieetiksi.

Vierailija
59/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On terveellistä kun ruokavaliosta pudottaa sokerin pois. Se jo pelkästään saa aikaan monille laihtumista.

On harvoja, joille ketoilu sopii ja sen on todettu lyhentävän elinikääkin noin vuodella.

Kyllä sillä laihtuu, mutta elämästä ja ruuasta nauttiminen tahtoo hävitä.

Nopeilla laihtumisilla ei yleensä saada pysyvää laihtumista aikaan, nyt jo on ihmiset tainneet viisastua niin, että niitä nutripusseja ei juurikaan käytetä. Ihan yhtä kamala olo tulee monelle ketoilusta.

Vierailija
60/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuelämän muutoksia, eikä mitään dieettejä. Hiilareita ei tarvitse pelätä, meidät on luotu syömään esimerkiksi hedelmiä. Syö niin kuin ihmislajin kuuluu syödä ja liiku, kuten kuuluu liikkua. Muista nukkua. 

Nykyhedelmät ovat jalostettu fruktoosipommeiksi. Luonnonomena oli joksilleen yhtä makea kuin nykyinen nauris. Kuitupitoisia ja hyviä hiilareita.