Keto-dieetti tai ketogeeninen dieetti. Dieetin läpikäyneet kokemuksia. Olen aloittamassa 10 kg pudotusta.
Naapuri on pudottanut 115 kilosta 98 kiloon muutamassa viikossa painoaan. Kokemuksia haluaisin Keto-dieetistä.
Ja mitä ruoka-aineita ja helppoja reseptejä olette käyttäneet. Nyt enemmän käytännön kokemusta. Teoriaa löytyy netistä.
Kertokaa miltä tuntuu.
Kommentit (295)
Dieetti kyllä pudottaa nopeasti painoa. 1000 kaloriaa päivässä.
Elämäntavat ovat osa dieettiä.
Mutta mikä tuo kilot takaisin?
Toimii jos et lopeta. Jos alat mussuttamaan leipää ja sipsiä, niin lihot korkojen kanssa takaisin.
Dieetti nimike on liian tuomitseva. Tärkeää on pudottaa painoa nopeasti, että ei turhaudu.
Olen ollut ketogeenisellä ruokavaliolla yli 10 vuotta ja ostoslistani on vain noin 15 tuotteen mittainen. Ruoka on vain polttoainetta ja sillä on äärestä pieni rooli päivittäisessä arjessa.
Ajattelin, että pudotan painon ja sitten siirryn vähitellen kasviksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ketogeenisellä ruokavaliolla yli 10 vuotta ja ostoslistani on vain noin 15 tuotteen mittainen. Ruoka on vain polttoainetta ja sillä on äärestä pieni rooli päivittäisessä arjessa.
Juuri näistä ruoka-aineista olen kiinnostunut. Mitä syöt tai laitat itse?
Hirvein dieetti ikinä. Rasvaripulia joka ikinen päivä, huono olo ja hirveä päänsärky. Paino ei pudonnut yhtään, vatsa turposi palloksi, hirveä ummetus ja lopuksi sappikivet. Vaihdoin vegaaniseen ruokavalioon ja kilot lähtivät nopeasti ja turvotus katosi sekä rasvaripulia ja hirveä päänsärky. Nykyään jatkan vegaanina ja paino pysynyt normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Dieetti kyllä pudottaa nopeasti painoa. 1000 kaloriaa päivässä.
Kaloreiden määrään perustuva dieetti samalla polttaa paljon enemmän lihasta, kuin hiilareiden määrään perustuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näistä ruoka-aineista olen kiinnostunut. Mitä syöt tai laitat itse?
Teen kaiken itse enimmäkseen airfryerilla.
Kanaan, kalaa, kalkkunaa, munaa, maan päällä kasvavia kasviksia, kreikkalaista jogurttia, marjoja, siemeniä, oliiviöljy, yrtit, sitruuna ja mantelia.
Kaikki dieettaaminen nälättää ja lisäksi energiataso laskee pysyvästi, koska energiaa ei tule lisää vaan sitä käytetään kropasta. Kahvi ja tee pitävät virkeinä työpäivän ajan. Kaikissa ruokavaliomuutoksissa ja myös elämäntapanuutoksissa on vaan tärkeää pysyä tiukkana ja johdonmukaisena eka viikko, sen jälkeen puoli vuotta, ja loppu menee omalla painollaan
Eli suositukseni on, että älä mieti liikaa miltä tuntuu. Sen sijaan tee tarkka päiväruokavalio mihin sitoudut, ja sitten keskityt muihin juttuihin. Mitä enemmän huomiotasi laitat johonkin kaloreihin ja olojesi tarkkailuun, sitä vaikeampaa se laihduttaminen on. Tee suunnitelma, sitoudu siihen, ja suunnitelman toteuttamisen ulkopuolelle jäävä aika: huomio muualle. Voit sitten vaikka parin kk päästä kerran pohtia, miltä tuntuu. Aluksi ei kannata
Minua innostaa naapurin painonpudotus. Häeltä on tosi paljon pudonnut painoa. Ei syö suklaata eikä juo coca.colaa.
Makeat eivät enää maistu.
Ehkä kahvi ja tee aiheuttavat pääkipua.
Kun ketoilin itse aikanani niin söin lähinnä salaatteja lihalla ja juustolla. Lisäksi tykkään raaoista porkkanoista ja lantusta todella paljon (en ymmärrä, mikseivät ihmiset syö näitä enemmän. Erinomaista naposteltavaa). Yksi hyvä ruoka on myös linssikeitto, ja kvinoa-salaatti. Jos nuo nyt menevät läpi keton hiilariseulasta
Öljyissä kannattaa suosia neitsyt oliivin lisäksi seesamia ja macadamiaa. Pähkinät hyviä myös, hassel oma lemppari
Muista, että voit tehdä muutosta myös hitaasti. Äkkimuutos saattaa tuottaa shokin ja olo on siksi hankala. Esim. Itse vaihdoin sekaruokavaliosta täyskasvikseen pikkuhiljaa puolen vuoden kuluessa. Ensin pois liha, sitten kananmuna
Miksi ylipäätään menet ketolle etkä kasvikselle?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kahvi ja tee aiheuttavat pääkipua.
Oli eri tuo pääkivusta valittaja. Ei minulle ole tullut mitään oireita mistään ruokavaliosta, ainoastaan nestehukasta tulee kramppeja
T kahvin ja teen juoja
Vierailija kirjoitti:
Toimii jos et lopeta. Jos alat mussuttamaan leipää ja sipsiä, niin lihot korkojen kanssa takaisin.
Älä suotta pelottele. Ei pidä nimittäin paikkansa. Paljon on vhh porukkaa, joka syö esim viikonloppuna pizzaa, naksuja tms. Eikä ruokavalio mene siitä pilalle. Pari kertaa viikossa herkkuja on kuitenkin maksimi, jos haluaa olla tikissä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ketoilin itse aikanani niin söin lähinnä salaatteja lihalla ja juustolla. Lisäksi tykkään raaoista porkkanoista ja lantusta todella paljon (en ymmärrä, mikseivät ihmiset syö näitä enemmän. Erinomaista naposteltavaa). Yksi hyvä ruoka on myös linssikeitto, ja kvinoa-salaatti. Jos nuo nyt menevät läpi keton hiilariseulasta
Öljyissä kannattaa suosia neitsyt oliivin lisäksi seesamia ja macadamiaa. Pähkinät hyviä myös, hassel oma lemppari
Muista, että voit tehdä muutosta myös hitaasti. Äkkimuutos saattaa tuottaa shokin ja olo on siksi hankala. Esim. Itse vaihdoin sekaruokavaliosta täyskasvikseen pikkuhiljaa puolen vuoden kuluessa. Ensin pois liha, sitten kananmuna
Miksi ylipäätään menet ketolle etkä kasvikselle?
Keto ruokavalion voi toteuttaa vegaanina. 100% kasvis.
Ketogeeninen ruokavalio (huom ei dieetti sana), voiko syödä päivittäin kananmunia? Miten on leivän kanssa? Se olisi helppoa.
Jos jaksottaa syömisen ja tekee vähin erin laskun kohtuulliseen syömiseen, missä ei ole makeita eikä kakkuja tai pikkuleipiä.
Minua innostaa naapurin energisyys ja iloisuus kun kilot putoavat. Hän opiskelee lääkäriksi ja sai kannustusta ylilääkäriltä.
Siksi innostuin. Tänään näin hänet ja hän oli terve ja hyväntuulinen. Kerto 1000 kaloriasta ja syö myös kasviksia ja salaattia. Myös eläinkunnan tuotteita. Minulla ei ole tarkempaa viikkoohjelmaa. Sitä kaipailen. Netissä reseptit ovat monimutkaisia ja aikaa vieviä.
Ei mitään järkeä. Lopetat dietin tulee 10takas nopee.
Ainoa oikea ratkaisu on muuttaa elämäntavat.