Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keto-dieetti tai ketogeeninen dieetti. Dieetin läpikäyneet kokemuksia. Olen aloittamassa 10 kg pudotusta.

Vierailija
08.11.2024 |

Naapuri on pudottanut 115 kilosta 98 kiloon muutamassa viikossa painoaan. Kokemuksia haluaisin Keto-dieetistä.

Ja mitä ruoka-aineita ja helppoja reseptejä olette käyttäneet. Nyt enemmän käytännön kokemusta. Teoriaa löytyy netistä.

Kertokaa miltä tuntuu.

Kommentit (295)

Vierailija
21/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki dieettaaminen nälättää ja lisäksi energiataso laskee pysyvästi, koska energiaa ei tule lisää vaan sitä käytetään kropasta. Kahvi ja tee pitävät virkeinä työpäivän ajan. Kaikissa ruokavaliomuutoksissa ja myös elämäntapanuutoksissa on vaan tärkeää pysyä tiukkana ja johdonmukaisena eka viikko, sen jälkeen puoli vuotta, ja loppu menee omalla painollaan

Eli suositukseni on, että älä mieti liikaa miltä tuntuu. Sen sijaan tee tarkka päiväruokavalio mihin sitoudut, ja sitten keskityt muihin juttuihin. Mitä enemmän huomiotasi laitat johonkin kaloreihin ja olojesi tarkkailuun, sitä vaikeampaa se laihduttaminen on. Tee suunnitelma, sitoudu siihen, ja suunnitelman toteuttamisen ulkopuolelle jäävä aika: huomio muualle. Voit sitten vaikka parin kk päästä kerran pohtia, miltä tuntuu. Aluksi ei kannata

Tyyppi ei tajua yhtään mistä edes puhutaan. Eihän ap mitään kaloreita ole alkamassa laskea! 🤦🏻 

Ja oman olon huomiointi on vain järkevää!

Vierailija
22/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin monta vuotta ketogeenisella ja voin erinomaisesti. Löysin itselleni maistuvia kasviksia, lihoja ja pähkinöitä. Söin aika perusruokaa enkä laitellut mitään sen erikoisempaa. Harmi, kun sairastuin työperäiseen sairauteen, jonka vuoksi aloin syödä nopeavalmisteisia eineksiä. Hiilihydraateilla tuli nopeasti kiloja lisää ja veltto, väsynyt olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ruoka-aineita ja reseptejä on myös pilvin pimein netissä. Outoa, jos olet muka teoriaan siellä jo perehtynyt, mutta esim ruoka-aineisiin et ole kuitenkaan  törmännyt. 

Vierailija
24/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua innostaa naapurin energisyys ja iloisuus kun kilot putoavat. Hän opiskelee lääkäriksi ja sai kannustusta ylilääkäriltä.

Siksi innostuin. Tänään näin hänet ja hän oli terve ja hyväntuulinen. Kerto 1000 kaloriasta ja syö myös kasviksia ja salaattia. Myös eläinkunnan tuotteita. Minulla  ei ole tarkempaa viikkoohjelmaa. Sitä kaipailen. Netissä reseptit ovat monimutkaisia ja aikaa vieviä.

Se energisuus tulee siitä ketoosista, ei kilojen putoamisesta.

T. Ikänsä normaalipainoinen ollut, joka on myös ketoilut

Vierailija
25/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin monta vuotta ketogeenisella ja voin erinomaisesti. Löysin itselleni maistuvia kasviksia, lihoja ja pähkinöitä. Söin aika perusruokaa enkä laitellut mitään sen erikoisempaa. Harmi, kun sairastuin työperäiseen sairauteen, jonka vuoksi aloin syödä nopeavalmisteisia eineksiä. Hiilihydraateilla tuli nopeasti kiloja lisää ja veltto, väsynyt olo. 

Mikähän työperäinen sairaus muka aiheuttaa einesten syömistä? 😂

Vierailija
26/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopi hyvin. Paino ei tippunut eikä rasva palanut vaikka menin-1000  kalorivajeella normaalilla ruokavaliolla. Siirryin ketoon ja alkoi tapahtumaan. Nyt olen tavoite rasvaprosentissa ja olen lisännyt mukaan hillareitakin taas. Siirryn 200 kalorin plussalle koska tähtään nyt lihaskasvuun. Itse tarvitse tarkan tiedän kaloreista pöuvön mittaan joten pidän ruokapäiväkirjaa. Entiseen tästä ei ole paluuta.

Vierailija
27/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naura vaan, kun toinen ei pysty kädellään edes kasviksia kuorimaan ja leikkelemään. Ja kun lääkkeistä menee siihen kuntoon, ettei jaksa seisoa siinä wokkipannun vieressä. 

Vierailija
28/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvein dieetti ikinä. Rasvaripulia joka ikinen päivä, huono olo ja hirveä päänsärky. Paino ei pudonnut yhtään, vatsa turposi palloksi, hirveä ummetus ja lopuksi sappikivet. Vaihdoin vegaaniseen ruokavalioon ja kilot lähtivät nopeasti ja turvotus katosi sekä rasvaripulia ja hirveä päänsärky. Nykyään jatkan vegaanina ja paino pysynyt normaalina.

Vai tuli sinulle ketoruokavaliosta ripuli sekä ummetus.

Minä taas olen pettynyt autoni uusiin ajovaloihin. Ne ovat aivan liian kirkkaat. Lisäksi ne eivät valaise juuri lainkaan.

Vierailija
29/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on taas aika kertoa että moni on parantunut vaivoista kun jättää pois ylimäärä rasvat suolan lakritsat sokerin ja siirapin. Limut ja karkit lähes nollaan. Hiukan sokeria saa hedelmistä. Älä edes ajattele mitään pitsapohjia tai sämpylää. Öljyistä hampurilaista tai ranskalaisia. Kiltisti teet kalakeittoa itse ja kaali - makkara keittoja monet kasviskeittoja. Tomaattikeitto. Ei mitään ylimääräistä. Sellaisia sekasotkuja kuin siemen leivät et edes ajattele niitä. Etkä pähkinää. Lenkille ja vettä sitten pari lasia tuoremehua viikossa enintään. Ei mitään valmispuuroja missä sokeria. Et edes vilkaise mitään irtokarkki tai viineri hyllyä. 

Vierailija
30/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa ja eläinrasvaa äläkä muuta.

Vierailija
31/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt maistuu hernekeitto . Nam. 

Vierailija
32/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä. Lopetat dietin tulee 10takas nopee. 

Ainoa oikea ratkaisu on muuttaa elämäntavat.

TÄMÄ! Ainoa järki, jos aiot noudattaa sitä loppuelämäsi, aiotko? Voitko olla syömättä kaurapuuroa, leipää, hedelmiä, viinilasillista silloin tällöin? Olisiko järkevämpi aloittaa elämäntapojen muutos? Ystävä laihdutti 50kg laihdutuslääkkeellä- joo, joutuu käyttämään loppuelämänsä, mutta so what? Nyt on paino pysynyt poissa 3 vuotta. 

Vierailija
33/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, esim stressi ja työpaikkakiusaaminen. Minä lihoin 40kg, kun esimies kousadi. Hoitotyössä, mikä yllätys!!!

Vierailija
34/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, esim stressi ja työpaikkakiusaaminen. Minä lihoin 40kg, kun esimies kousadi. Hoitotyössä, mikä yllätys!!!

No ei se todellakaan ole sairauden/stressin vika, jos ihminen alkaa mättämään eineksiä! 

Stressi, mikä ihana tekosyy...

Vierailija
35/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on taas aika kertoa että moni on parantunut vaivoista kun jättää pois ylimäärä rasvat suolan lakritsat sokerin ja siirapin. Limut ja karkit lähes nollaan. Hiukan sokeria saa hedelmistä. Älä edes ajattele mitään pitsapohjia tai sämpylää. Öljyistä hampurilaista tai ranskalaisia. Kiltisti teet kalakeittoa itse ja kaali - makkara keittoja monet kasviskeittoja. Tomaattikeitto. Ei mitään ylimääräistä. Sellaisia sekasotkuja kuin siemen leivät et edes ajattele niitä. Etkä pähkinää. Lenkille ja vettä sitten pari lasia tuoremehua viikossa enintään. Ei mitään valmispuuroja missä sokeria. Et edes vilkaise mitään irtokarkki tai viineri hyllyä. 

Ketodieetillä voi kyllä syödä pizzaa tai sämpylää, jos tekee ne itse.

Harva viitsii vaivautua.

Vierailija
36/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se todellakaan ole sairauden/stressin vika, jos ihminen alkaa mättämään eineksiä! 

Stressi, mikä ihana tekosyy...

Eikä kyllä työpaikkakiusaamisenkaan oireena/seurauksena ole einesten syönti!

Vierailija
37/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa korvata hiilihydraatit ruokavalioon sopivilla kasviksilla. Hiilihydraatit määrä Max 20 gr/pvä. Riisin tilalle kukkakaali "riisi", pastan tilalle kesäkurpitsa "pastaa", perunoiden tilalle parsakaalia, hapankaalia, kukkakaalia, kurkkua... Proteiinia niin, ettei nälkää ole, samoin syön reilusti rasvaa (voita ja kuohukermaa) ruoan laittoon liittyen. Minimi 3 l vettä päivässä, ehdottomasti keto elektrolyytti jauhetta ainakin kerta/pvä niin "keto flu" ei edes alussa vaivaa. Aamulla juustomunakas, vettä, rasvakahvi ja sokeritonta pekonia. Päivällä liha/kana, kala ja esim kermakastike ilman jauhoja. Sallittuja kasviksia ja vettä. Samoin päivällinen.

Vierailija
38/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.dailymail.co.uk/health/article-12038715/Low-carb-diets-INCR…

Vaarallista on, ketoilijat kuolevat usein sydänkohtauksiin ja vähintään sappivaivat saavat kyllä lopettamaan moiset kuurit.

Vierailija
39/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä. Lopetat dietin tulee 10takas nopee. 

Ainoa oikea ratkaisu on muuttaa elämäntavat.

TÄMÄ! Ainoa järki, jos aiot noudattaa sitä loppuelämäsi, aiotko? Voitko olla syömättä kaurapuuroa, leipää, hedelmiä, viinilasillista silloin tällöin? Olisiko järkevämpi aloittaa elämäntapojen muutos? Ystävä laihdutti 50kg laihdutuslääkkeellä- joo, joutuu käyttämään loppuelämänsä, mutta so what? Nyt on paino pysynyt poissa 3 vuotta. 

Siis sä tosissasi väität, että loppuiän lääkeriippuvuus olisi mukava parempi kuin liikakilojen laihduttaminen ruokavaliolla?!?!! 😳 Ei hyvää päivää näitä kommentteja... 

Ketolla ollessaan viiniä voi juoda ja hedelmiäkin syödä ihan hyvin silloin tällöin ilman, että sillä on mitään vaikutusta mihinkään. 

P.s. myös ketolla ollessaan voi pitää hiilaripäiviä ja vetää vaikka sitä puuroa. Olkaa hiljaa te, jotka ette tiedä ettekä tajua mistään mitään.

Vierailija
40/295 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketodieetillä voi kyllä syödä pizzaa tai sämpylää, jos tekee ne itse.

Harva viitsii vaivautua.

Päinvastoin. Monikin viitsii vaivautua ja vaivautuu! Noi on superhelppo ja nopea tehdä.