Maailman älykkäiden ihminen uskoo jumalan olemassaoloon
Ja kehoittaa ihmisiä etsimään yhteyttä jumalaan.
Kommentit (599)
Siis koska tietoisuus voi liittyä kvanttiteoriaan, jumala on olemassa.
Siis koska simulaatioteoria on mahdollinen, jumala on olemassa.
Siis koska Trump sanoo niin, jumala on olemassa.
Perustelut on aivan MAHTAVAT HEI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin sais vastauksen kysymykseen; miten? Ei vastaa rukouksiin eikä pyyntöihin! Jumala on kuuro!! Ja vain tietyt ihmiset valittu pelastukseen.
Maailmankaikkeuden tekijä säätää maailman niin kuin haluaa. Ensinnäkin hän ei ole vastausautomaatti, eikä varsinkaan ihmisten toiveitten toteuttava. Ihmisen täytyy totella häntä, ei toisin päin. Ja mikä on ongelma pelastuksen kanssa? Pelastus on omasi, kun laitat kaikki elämässäsi Jeesus-kortin varaan. Ei tarvitse tuntea mitään, ei tarvitse olla varma asiasta, tarvitsee vain päätöksen, että laittaa luottamuksensa, tahtonsa ja tekemisensä Jeesuksen varaan. Pitää myöntää olevansa paha, ja ikuisen kidutuksen ansainnut, Jumalan hylkäämä. Pitää mennä polvilleen Jeesuksen eteen ja kiittää häntä siitä, että hän on kärsinyt rangaistuksen, pyytää päästä osalliseksi siitä.
Eri
Ei tarvitse myöntää olevansa paha ja ikuisen kidutuksen ansainnut eikä tarvitse mennä polvilleen Jeesuksen eteen. Jumala ei kaipaa nöyristelyä. Jumala odottaa suoraselkäistä vastuunkantoa.
Raamatusta:
Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle.
Mikä niistä jumalista? Jahve, Pyhä kolminaisuus, Allah, Visnu, Ukko ylijumala, thor, Ra, Zeus,
Ja uskovilla on varsin itsekäs motiivi: jos teen niinkuin minun jumalana sanoo, niin pääsen paratiisiin, ikuisen elämän tai ainakin paremman uuden, ja muut joutuu helvetin kidutuksiin. En käyttäydy hyvin siksi, että se on eettisesti oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niistä jumalista? Jahve, Pyhä kolminaisuus, Allah, Visnu, Ukko ylijumala, thor, Ra, Zeus,
Israelissa oli paljon jumalia ennen kristinuskoa.
Aavikon keksitty jumala ei ole totta. Tee parannus ja ota Ukko Ylijumala sydämeesi.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on ikuinen ja täydellinen. Hän hallitsee aikaa ja on sen ulkopuolella.
Täydellinen ei tapa ja kiduta omia lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Aavikon keksitty jumala ei ole totta. Tee parannus ja ota Ukko Ylijumala sydämeesi.
Minä en ole edes uskovainen, mutta kiinnitin huomiota tuohon sanaan "Aavikon Jumala". Sulla ei taida olla ihan Jumala käsitteenä hallussa. Taidat tarkoittaa Jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jumala järjestää koko ajan alaisilleen koettelemuksia uskon tarkistamiseksi ja vahvistamiseksi, niin mitäs tuohon voi muuta sanoa, kuin että huono pomo.
Vierailija kirjoitti:
Ja uskovilla on varsin itsekäs motiivi: jos teen niinkuin minun jumalana sanoo, niin pääsen paratiisiin, ikuisen elämän tai ainakin paremman uuden, ja muut joutuu helvetin kidutuksiin. En käyttäydy hyvin siksi, että se on eettisesti oikein.
Siinä tapauksessa heidän omatuntonsa ei välttämättä ole kovin kehittynyt eli heidän oma tahtonsa on vielä kaukana Jumalan tahdosta. Pyrkimällä noudattamaan Jeesuksen opetuksia asia muuttuu hiljalleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut myös siihen johtopäätökseen, että uskonnosta luopuminen ei ole kovin älykästä.
Olen tullut siihen johtopäätökseen että uskovaiset eivät kykene rationaaliseen ajatteluun ja ovat tyhmimpiä ihmisiä joita olen koskaan tavannut. Raamattukin täynnä paskapuhetta. Kuinka Mooseksen arkkiin edes mahtuisi kaikki elämimet ja tiedätkö kuinka paljon ruokaa siellä pitää olla niille eläimille vuodeksi. Entäs paskat? Kaikki kuolisi siihen metaanipaskakaasuihin kun eläimet paskois niin paljon. Ja tämä on vaan murto-osa näistä typeryyksistä, mieti joskus ihan järjellä onko näissä mitään perää, jookos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jumala järjestää koko ajan alaisilleen koettelemuksia uskon tarkistamiseksi ja vahvistamiseksi, niin mitäs tuohon voi muuta sanoa, kuin että huono pomo.
Raamatusta:
Minä vakuutan teille: Te saatte itkeä ja valittaa, mutta maailma iloitsee. Te saatte syyn surra, mutta surunne vaihtuu iloon. Raskaana oleva nainen on tuskissaan, kun synnytyksen hetki koittaa. Mutta kun lapsi on syntynyt, ei äiti enää muista tuskiaan. Hän iloitsee siitä, että ihminen on syntynyt maailmaan. Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta me tapaamme jälleen. Silloin sydämenne täyttää ilo, jota kukaan ei teiltä vie. Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. Minä vakuutan teille: Mitä ikinä pyydätte Isältä minun nimissäni, sen hän antaa teille. Ette ole vielä pyytäneet mitään minun nimissäni. Pyytäkää, niin teille annetaan ja ilonne on täydellinen.
Edelleenkln tämä satuhahmo olisi se, joka olisi toisaalta kaikkivoipa, mutta toisaalta sallisi pikkuvauvan kärsiä syöpäkivuista. Go figure.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut myös siihen johtopäätökseen, että uskonnosta luopuminen ei ole kovin älykästä.
Olen tullut siihen johtopäätökseen että uskovaiset eivät kykene rationaaliseen ajatteluun ja ovat tyhmimpiä ihmisiä joita olen koskaan tavannut. Raamattukin täynnä paskapuhetta. Kuinka Mooseksen arkkiin edes mahtuisi kaikki elämimet ja tiedätkö kuinka paljon ruokaa siellä pitää olla niille eläimille vuodeksi. Entäs paskat? Kaikki kuolisi siihen metaanipaskakaasuihin kun eläimet paskois niin paljon. Ja tämä on vaan murto-osa näistä typeryyksistä, mieti joskus ihan järjellä onko näissä mitään perää, jookos?
Tarkotin Nooan arkkia tietysti mutta pointti pitää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta:Minä vakuutan teille: Te saatte itkeä ja valittaa, mutta maailma iloitsee. Te saatte syyn surra, mutta surunne vaihtuu iloon. Raskaana oleva nainen on tuskissaan, kun synnytyksen hetki koittaa. Mutta kun lapsi on syntynyt, ei äiti enää muista tuskiaan. Hän iloitsee siitä, että ihminen on syntynyt maailmaan. Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta me tapaamme jälleen. Silloin sydämenne täyttää ilo, jota kukaan ei teiltä vie.&nbs
Tuokin on täyttä soopaa, miehen suusta. Vakuutan, että nainen todellakin muistaa synnytyskivut.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkln tämä satuhahmo olisi se, joka olisi toisaalta kaikkivoipa, mutta toisaalta sallisi pikkuvauvan kärsiä syöpäkivuista. Go figure.
Niin, mutta kato kun "kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun saat".
Kuulin tuota uskovaiselta sukulaiselta vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai olen miettinyt. Kyse ei ole siitä, onko uskonnon kirjoituksissa järkeä, vaan siitä, mitä positiivista uskonto tuo elämään.
Mikäs se sellainen maailman älykkäiden ihminen on?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se sellainen maailman älykkäiden ihminen on?