Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman älykkäiden ihminen uskoo jumalan olemassaoloon

Vierailija
08.11.2024 |

Ja kehoittaa ihmisiä etsimään yhteyttä jumalaan.

Kommentit (599)

Vierailija
401/599 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun aikalaiset ja muistiinpanot sekä juutalaisten sukupolvien ajan kerrotut sukuhaarat yms.todistavat näitä tapahtumia sekä että nämä henkilöt ovat oikeasti olleet olemassa. Myös Jeesuksen ajan ja tapahtumat on kerrottu hänen seuraajien eli opetuslapsien näkemänä samankaltaisina todisraen tälläisten tapahtumien tapahtuneen. Mitä ihmeellistä näissä nyt sitten on? 

Vierailija
402/599 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun aikalaiset ja muistiinpanot sekä juutalaisten sukupolvien ajan kerrotut sukuhaarat yms.todistavat näitä tapahtumia sekä että nämä henkilöt ovat oikeasti olleet olemassa. Myös Jeesuksen ajan ja tapahtumat on kerrottu hänen seuraajien eli opetuslapsien näkemänä samankaltaisina todisraen tälläisten tapahtumien tapahtuneen. Mitä ihmeellistä näissä nyt sitten on? 

No näin minäkin olen ymmärtänyt. Ehkä tässä Jeesus-kulkueessa on ollut pikkasen sitä kiusantekoakin mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/599 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä olekaan mitään ihmeellistä. Tehdään kiusaa vääntelemällä asioita ja riitelemällä niistä eikä kukaan keskity kehittymään ajatuksissaan.

Vierailija
404/599 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kovin älykkäältä kuulosta.

maailmasta löytyy muutama miljardi älykkäämpääkin ihmistä kuin joku harhainen hihhuli.

Vierailija
405/599 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kovin älykkäältä kuulosta.

maailmasta löytyy muutama miljardi älykkäämpääkin ihmistä kuin joku harhainen hihhuli.

Kyllä, totta varmaankin tämäkin asia.

Vierailija
406/599 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on totta

Kaksoisrakokokeessa valo tai muu aineellinen hiukkanen, kuten elektroni, ammutaan kohti kahta lähekkäin olevia rakoja. Kun hiukkanen ei ole havaittuna, se käyttäytyy aaltomaisesti ja synnyttää interferenssikuvion. Tämä viittaa siihen, että hiukkanen kulkee molempien rakojen läpi samanaikaisesti. Kun taas mittaamme hiukkasen kulkua, se näyttäytyy eristettynä ja käyttäytyy hiukkasena. Tämä ilmiö osoittaa, että havaintomme vaikuttavat siihen, kuinka todellisuus ilmentyy.

Tämä havaintojen ja todellisuuden vuorovaikutuksen mysteeri on kietoutunut syvälle tieteen ja filosofian ytimeen. Mitä se oikein tarkoittaa? Tämä kysymys vie meidät keskusteluun filosofisista ja teologisista näkökulmista. Kaksoisrakokoe herättää pohdintoja tietoisuuden sekä havaitsijan ja havainnon välisestä suhteesta. Näyttää siltä, että maailmankaikkeus ei vain ole passiivinen näyttämö, vaan se on mukana vuorovaikutuksessa kokemuksemme kans

Mitä tästä opimme? Hiukkaset ovat siis älyllisiä olentoja. So?

Vierailija
407/599 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin uskon Jumalaan. Mutta en sekalaisen ihmisjoukon kirjoittamaan Raamattuun, enkä ihmisen keksimään uskontoon. Jumalani on suurempi kuin uskontoporukan inhimillistämä Jumala. 

Minun jumala on kuitenkin kymmenen kertaa parempi kuin sinun.

Vierailija
408/599 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jumalalla olisi asiaa minulle niin hän varmaan ottaa yhteyttä.

Vierailija
409/599 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raja kokemus,uskoon en tullut.Aina kasvatettu koti,uskonto,isänmaa Nyt kävi parikin ihmettä..rukoiltiin hklöden puolesta ja ihme kävi.He tosin uskossa.Jumala pelasti,Jeesus paransi.Oikeasti ihme.

Mutta kirjoittamaan ei opettanut.

Vierailija
410/599 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta mutta toisaalta hänen enkelinsä työskentelevät kanssasi koko ajan. Sinun suojelusenkelisi on kanssasi koko ajan ja enkeli myös tuo mieleesi asioita tarvittaessa. Tämähän on tavallaan sama asia, se yhteys Jumalaan.

Vierailija
411/599 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välitän viestin: lue Raamattua. Se on Jumalan tahto sinulle. 

Vierailija
412/599 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on hyviä ohjeita ja mielenkiintoisia tarinoita sekä paljon opetuksia liittyen elämään.

Vierailija
413/599 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on hyviä ohjeita ja mielenkiintoisia tarinoita sekä paljon opetuksia liittyen elämään.

Totta ja ennen kaikkea sieltä löytyy mikä on Jumalan tahto, miten ihminen saa syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen. 

Vierailija
414/599 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla maailman älykkäin mies kun ihan juutube videolla niin sanotaan😂

Vierailija
415/599 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa huomannut että kaikki se uskotaan todeksi mitä sanotaan julkisesti. Monikaan ei tunnu kyseenalaistavan näitä juttuja ääneen, olisi kamalaa uskoa muita sokeasti ja mennä harhaan ihan täysin.

Vierailija
416/599 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa huomannut että kaikki se uskotaan todeksi mitä sanotaan julkisesti. Monikaan ei tunnu kyseenalaistavan näitä juttuja ääneen, olisi kamalaa uskoa muita sokeasti ja mennä harhaan ihan täysin.

Typerykset uskovat harhaisia asioita ja sitten ovat kateellisia niille jotka ymmärtävät asiat oikein.

Vierailija
417/599 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä saada Suomeenkin taas keskusteluohjelmia joissa puhuttaisiin asioista järkevästi. Tylsä Suomi nykyisin.

Vierailija
418/599 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin uskon Jumalaan. Mutta en sekalaisen ihmisjoukon kirjoittamaan Raamattuun, enkä ihmisen keksimään uskontoon. Jumalani on suurempi kuin uskontoporukan inhimillistämä Jumala. 

Mistä sinä tiedät että sinun itse itsellesi kehittämä dogma on totta?

Mistä sinä tiedät että jonkun muun kehittämä dogma johon sinä uskot, on totta? Todennäköisyys, että se on totta, on sama molemmilla. Se on asia jota ei voi tietää, siksi sitä kutsutaan uskoksi. Jokainen voi vapaasti uskoa mihin haluaa. Uskomuksia ei voi arvottaa enemmän tai vähemmän tosiksi tai epätosiksi koska ne eivät perustu faktoihin. Tieto perustuu faktoihin. Uskominen ja tietäminen ovat kaksi eri asiaa, ymmärrätkö tämän? 

Vierailija
419/599 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jeesus oli nykykäsityksen mukaan bipolaari puuseppä. Loistava puhuja, joka sai yksinkertaiset aikalaisensa uskomaan harhoihinsa. 

Tänä päivänä olisi ehkä menestyvä elämäntapakouluttaja. 

Jeesuksesta ei ole yhtään vedenpitävää todistetta että kyseinen heppu edes on ollut olemassa.

Mutta siitä on roomalaisista lähteistä todisteitä että hänet tunteneita tapettiin näytösluonteisesti areenoilla koska eivät kieltäneet jeesusta. Menisitkö sinä kuolemaan jonkun keksimäsi fiktion puolesta?

Tuossa vaiheessa uskonto oli jo kehittynyt 100-200 vuotta. Uskonnolliset vainot ovat varsin yleisiä, eikä kriistittyjen tappamisessakaan mitään erityistä ollut. 

Ensimmäinen kristitty marttyyri oli Stefanus, joka tapettiin uskonsa vuoksi jo ennen kuin Paavali oli kääntynyt kristityksi, eli hyvin varhaisessa vaiheessa. Myös keisari Neron aikana kristittyjä vainottiin, sekin jo ensimmäisellä vuosisadalla.

Vierailija
420/599 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla valtakirja? Ei ole muuten mitään syytä uskoa puheisiisi.