Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset pikkasen kimpaantunu uusista ravintosuosituksista :D

Vierailija
08.11.2024 |

Hauska välillä katsoa tonne valtamedian puolellekkin näiden aikuisten lasten menoa :D Nehän on vaan suosituksia

Silti siellä on kaikki aikuiset itku silmässä huutamasssa että minä syön leikkelettä sillä siisti !!!!!! Ihanku jossai päiväkodissa lapsi huutaa auktoriteetille että tänää haluan 2 siivua yhden sijasta, ne pitää olla oikein laiteltu siihen päälle!!!! :DDD

Sit kaikkein huvittavinta on nää naama turvoksissa huutavat ihmiset että perrkele minä juon kaljaa ja syön mitä haluan hautaa tässä mennää kumminki prrrkeleee !!!!!! :D Kaverit näyttää ihan turvonneilta pallokaloilta ja huutaa että vihannekset on pahoja :D

Hyvää esimerkkiä nuorisolle :DD

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin turhan suosituksen muotoiluun ja päättämiseen on käytetty useiden kallispakkaisten henkilöiden työaikaa ties miten kauan... Varmaan popsineet monta viineriä ja leikkelevoileipää niissä kokouksissaan. 

Vierailija
42/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suositukset kuulostavat mun korvaani lähinnä siltä, että suomalaisia totutetaan kaikella tavalla ankeuteen ja niukkuuteen ja valmistellaan ikään kuin tiskin alta sotaan. Kaikki kallistuu, suositukset muuttuvat mauttomaan suuntaan ja muuttaa pitää halvempaan. Säästökuuri ei pääty koskaan. Puolustusmenoja tullaan kasvattavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni vähän arveluttavaa että näihin suosituksiin on otettu nyt ilmastonäkökulma mukaan. Ilmaston kannalta järkevään syömiseen kannustaminen on ihan kannatettava teko, mutta mielestäni oli johdonmukaisempaa että ravintosuositukset tehdään ainoastaan terveyden perusteella.

Jos tulevaisuudessa esim. onnistutaan kasvattamaan lihaa laboratorioissa ympäristöystävällisesti ja ravintosuositukset politisoidaan, niin voi olla että joutuu turvautumaan 80-luvun tieteeseen jos haluaa syödä terveellisesti kun uudemmat tutkimukset sisältää jotain politiikan trendejä. 

Vierailija
44/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaikkiaan käsitä tätä möykkää pikku asiasta. Jokainen terveydestään huolehtiva ihminen on kyllä tiennyt jo valmiiksi ravintosuositukset ja sen, että lihaa ei kannattaisi ylenmäärin syödä. Puoli kiloa päivässä kasviksiakin on jo vanha juttu.

Itse en ole koskaan pitänyt leikkeleistä ja lihaa olen syönyt maltillisesti, ainakin 20 vuotta on menty niin ettå minulla on ollut 2-5 kasvisruokapäivää viikossa. Voisin sanoa olevani kasvispainotteisesti syövä sekaani.

Tarkemmin katsottuna näin on syönyt myös vanhempani ja isovanhempani- ovat itse keränneet marjoja ja kasvattaneet juureksia joita on sitten säilötty ja syöty. Isovanhempien ruokavaliossa miinuksena se, että on säilötty sokerilla ja suolalla muuten terveellistä ruokaa.

Summa summarum- nämä uudet suositukset eivät todellakaan ole mikään yllätys tai uutta tietoa. Kaikki turhaan prosessoitu ruoka kannattaa jättää minimiin. Ostakaa vaikka tuoreena palvattua lihaa ja pistäkää sitä leivän päälle jos se makkarasiivu on välttämätön.

Vierailija
45/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niistä pitäisi  kimpaantua edes. Eihän siinä edes ole mitään syytä kimpaantua. Ei niitä suosituksia ole pakko noudattaa. Itse viittaan kintaalla suosituksille. Eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Saattaa kiinnostella siinä vaiheessa, kun sinä itse tai joku läheisesi saa "suositusten" takia järsiä paljasta leipää sairaala- tai laitoshoidossa. 

Kai se leipäkin kohta kielletään kun on niin "epäterveellistä"...

Epäterveellistähän se onkin. Aivan liikaa suolaa sekä sokeriksi elimistössä muuttuvia hiilihydraatteja. Mitään erityisen terveellistä se ei sisällä. 

46/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, ne on vain suosituksia 😃

Suurinta osaa meidän laitteistakaan ei suositella henkilöille, joilla on selkä-, tuki- tai liikuntaelinsairauksia

Ja tämä selkä- ja polvivikainen piutpaut välittää 😂

Vierailija
47/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persupera ois onnellinen jos suosituksissa ois keskikalja, makkara, pihvi, ranskalaiset perunat, lihapiirakka ja munkkipossu. Yhtä nätti ympyrä kuin syöjänsä vatsa. 

Persut sulla taas mielessä? Ja erityisesti persumiehen vatsa? 😊

Vierailija
48/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin turhan suosituksen muotoiluun ja päättämiseen on käytetty useiden kallispakkaisten henkilöiden työaikaa ties miten kauan... Varmaan popsineet monta viineriä ja leikkelevoileipää niissä kokouksissaan. 

Se olisikin hauska päästä kärpäsenä katossa seuraamaan mitä siellä kahvitauolla mussutetaan.

Vierailija
49/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niistä pitäisi  kimpaantua edes. Eihän siinä edes ole mitään syytä kimpaantua. Ei niitä suosituksia ole pakko noudattaa. Itse viittaan kintaalla suosituksille. Eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Saattaa kiinnostella siinä vaiheessa, kun sinä itse tai joku läheisesi saa "suositusten" takia järsiä paljasta leipää sairaala- tai laitoshoidossa. 

Riippuu syötkö vaaleaa vehnäleipää vai esim kuitupitoista ruosleipää

Vierailija
50/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertakaikkiaan käsitä tätä möykkää pikku asiasta. Jokainen terveydestään huolehtiva ihminen on kyllä tiennyt jo valmiiksi ravintosuositukset ja sen, että lihaa ei kannattaisi ylenmäärin syödä. Puoli kiloa päivässä kasviksiakin on jo vanha juttu.

Itse en ole koskaan pitänyt leikkeleistä ja lihaa olen syönyt maltillisesti, ainakin 20 vuotta on menty niin ettå minulla on ollut 2-5 kasvisruokapäivää viikossa. Voisin sanoa olevani kasvispainotteisesti syövä sekaani.

Tarkemmin katsottuna näin on syönyt myös vanhempani ja isovanhempani- ovat itse keränneet marjoja ja kasvattaneet juureksia joita on sitten säilötty ja syöty. Isovanhempien ruokavaliossa miinuksena se, että on säilötty sokerilla ja suolalla muuten terveellistä ruokaa.

Summa summarum- nämä uudet suositukset eivät todellakaan ole mikään yllätys tai uutta tietoa. Kaikki turhaan prosessoitu ruoka kannattaa jättää minimiin. Ostakaa vaikka tuoreena palv

Juu, möykkää pikku asiasta. Miksi sellainen pikku asia sitten edes on tehty, kun kaikkihan sen tietää eikä koko suosituksella ole käytännössä mitään merkitystä? Rahaa tähän saatiin kyllä palamaan virkamiesten puuhastellessa tällaisen jonninjoutavan pikku asian parissa.

Tällaisen kyllä riittää rahaa. 

Vierailija
51/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persupera ois onnellinen jos suosituksissa ois keskikalja, makkara, pihvi, ranskalaiset perunat, lihapiirakka ja munkkipossu. Yhtä nätti ympyrä kuin syöjänsä vatsa. 

Ei tää oli vaan vastaus tolle vassariämmähiitelijalle, joka on tietysti ylläri, ylläri

Vierailija
52/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan edelleenkään estä näitä tampioita syömästä itselleen veritulppaa ja syöpää. Siittä vaan. Morjens!

Ja sinähän et ikinä sairastu, vai? 

Vierailija
53/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tää oli vaan vastaus tolle vassariämmähiitelijalle, joka on tietysti ylläri, ylläri

Mistä sinä tiedät, kuka täällä on mitäkin ylläri ylläri?

Vierailija
54/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositukset laaditaan tutkimusten perusteella ihan siksi, että ihmiset eläsivät terveempinä, siinä säästyisi miljardeja rahaakin sairaanhoidosta.

On oikeastaan aika noloa, että Suomessa on 60 prosenttia kansasta liian lihavia tai ylipainoisia ja Ruotsissa ja Norjassa vain 50 prosenttia.

Suosituksia ei todellakaan laadita tutkimusten perusteella. Herää jo!

Mitä ne Pohjois- ja Baltianmaat sitten rakentavat nämä, jos ei tutkimalla. Tai ainakin minä olen lukenut monia tutkimuksia esim. Latviasta, Suomesta ja muista edellä mainituista, josta tutkiyyiin esim. Vitamiinien riittävää saantia. Näistä tuli nämä uudet vitamiini suositukset. 

Myös monen muun ravintoaineen kohdalla olen lukenut näiden maiden tutkimuksia. Eli siis miten niin ei tutkita? 

Vierailija
55/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään uutta tässä ei ollut. Miksi hirveä haloo? Lihaa kannattaa syödä vain vähän, kasviksia paljon. Näinhän se on aina ollut. Ennen liha oli luksusta, nyt sitä tarjotaan liikaa ja liian halvalla kasviksiin nähden. Minä säätisin lihatuotteille isomman veron ja kasvisprotskulle pienemmän. 

Vierailija
56/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisikin hauska päästä kärpäsenä katossa seuraamaan mitä siellä kahvitauolla mussutetaan.

Kaalinlehtiä varmaan 😂😂😂

Vierailija
57/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan edelleenkään estä näitä tampioita syömästä itselleen veritulppaa ja syöpää. Siittä vaan. Morjens!

Ja sinähän et ikinä sairastu, vai? 

Kuka niin väittää? Hyvin voin sairastuakin. Mutta en lihavuudesta johtuviin syihin. Esim. verenpaine on aina ollut matala ja veren sokeriarvot hyvät.

Vierailija
58/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, kuka täällä on mitäkin ylläri ylläri?

No kyllä vassarihokija on palstapersu. Mot.

Vierailija
59/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu syötkö vaaleaa vehnäleipää vai esim kuitupitoista ruosleipää

Molemmissa aivan liikaa suolaa. Kuitua saa paremmin kasviksista. 

Vierailija
60/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summa summarum- nämä uudet suositukset eivät todellakaan ole mikään yllätys tai uutta tietoa. Kaikki turhaan prosessoitu ruoka kannat

No kyllä se on ihan ihmisten valinnoista kiinni mikä katsotaan tarpeelliseksi. Tämä suositisten laatiminen on kuotenkin edullisempaa kuin sydän- ja verisuonipotilaiden hoito, joten jos edes osa valistuu tällä tiedolla ja siirtää sivistystä seuraavalle sukupolvelle, tämä on jo maksanut itsensä takaisin.

Valitettavasti valistusta tarvitaan, ihminen kun on huono kyseenalaistamaan omia valintojaan.