Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset pikkasen kimpaantunu uusista ravintosuosituksista :D

Vierailija
08.11.2024 |

Hauska välillä katsoa tonne valtamedian puolellekkin näiden aikuisten lasten menoa :D Nehän on vaan suosituksia

Silti siellä on kaikki aikuiset itku silmässä huutamasssa että minä syön leikkelettä sillä siisti !!!!!! Ihanku jossai päiväkodissa lapsi huutaa auktoriteetille että tänää haluan 2 siivua yhden sijasta, ne pitää olla oikein laiteltu siihen päälle!!!! :DDD

Sit kaikkein huvittavinta on nää naama turvoksissa huutavat ihmiset että perrkele minä juon kaljaa ja syön mitä haluan hautaa tässä mennää kumminki prrrkeleee !!!!!! :D Kaverit näyttää ihan turvonneilta pallokaloilta ja huutaa että vihannekset on pahoja :D

Hyvää esimerkkiä nuorisolle :DD

Kommentit (202)

Vierailija
21/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositukset ovat suosituksia, tähän mennessäkään ruokapoliisi ei ole tullut noukkimaan ostoskärrystä karkkeja, leikkeleitä, lonkeroita pois. Aikuisten ihmisten huuto kommenttipalstoilla on toisinaan ihmeellistä.

Ei tähän mennessä, mutta nyt on nuo "suositukset". Joku vihervassari kauppias saattaa pestata ainakin kokeeksi tuollaisia ruokapoliiseja.

Nyt jotain rajaa näihin harhoihin.

Vierailija
22/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset laaditaan tutkimusten perusteella ihan siksi, että ihmiset eläsivät terveempinä, siinä säästyisi miljardeja rahaakin sairaanhoidosta.

On oikeastaan aika noloa, että Suomessa on 60 prosenttia kansasta liian lihavia tai ylipainoisia ja Ruotsissa ja Norjassa vain 50 prosenttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on se vaara että vassuämmät jossain laitoskeittiössä saattavat ottaa nämä "suositukset" tosissaan ja tomerasti alkavat pelastella maailmaa...

Kultaseni, leikkeleitä ei ole ollut "laitoskeittiöissä" enää 90-luvun jälkeen. Ysärin lama vei ne eikä takaisin tulleet. Kouluissa leipä syödään margariinin kanssa ja sairaalat ym. käyttää vain juustoa. Olet vaan 30 vuotta myöhässä.

t: laitoskeittiösuunnittelija

Aha, just kysyin eilen pojalta, joka käy yläkoulua ja kyllä siellä leikkelettä on ollut. Varsinais-Suomessa ollaan. Meille ei kotiin olla ostettu ikinä leikkeleitä, eikä jatkossakaan osteta.

Vierailija
24/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on se vaara että vassuämmät jossain laitoskeittiössä saattavat ottaa nämä "suositukset" tosissaan ja tomerasti alkavat pelastella maailmaa...

Kultaseni, leikkeleitä ei ole ollut "laitoskeittiöissä" enää 90-luvun jälkeen. Ysärin lama vei ne eikä takaisin tulleet. Kouluissa leipä syödään margariinin kanssa ja sairaalat ym. käyttää vain juustoa. Olet vaan 30 vuotta myöhässä.

Kyllä meillä sairaaloissa on viimeiset 20.v ollut vielä leikkeleet. Tilaan ne osastoille ja teen ne leivät potilaille. Ja juu, ei ole kauaa. Pirpa.

Pitkä ei ole kun sairaalassa olin. Kyllä minulla oli leivän päällä leikkeleitä....

Vierailija
25/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nämä suositukset aivan älyttömiä ja yhtä tyhjän kanssa.  Saman tien voisi suositella, ettei syötäisi lainkaan leipää eikä perunaa. 

Ja kasvikset pitää ehdottomasti kieltää...

On turha puhua että nämä suositukset eivät ole pakollisia kun niitä tämän jälkeen markkinoidaan joka paikassa niin kauan että suomalaiset uskovat tämän huijauksen...

Ja samaan aikaan rikas eliitti syö kaikkein kalleimpia liha - kala - kana tuotteita ja sitä enemmän mitä enemmän niitä halutaan vähentää tavallisilta ihmisiltä... vain rikkaalla eliitillä on oikeus syödä hyvin ei tavallisilla köyhillä..

Vierailija
27/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän koulussa on usein leivän päälle vähintään juustoa, joskus myös leikkelettä. 

Vierailija
28/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositukset laaditaan tutkimusten perusteella ihan siksi, että ihmiset eläsivät terveempinä, siinä säästyisi miljardeja rahaakin sairaanhoidosta.

On oikeastaan aika noloa, että Suomessa on 60 prosenttia kansasta liian lihavia tai ylipainoisia ja Ruotsissa ja Norjassa vain 50 prosenttia.

Suosituksia ei todellakaan laadita tutkimusten perusteella. Herää jo!

Vierailija
29/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä sairaaloissa on viimeiset 20.v ollut vielä leikkeleet. Tilaan ne osastoille ja teen ne leivät potilaille. Ja juu, ei ole kauaa. Pirpa.

Pitkä ei ole kun sairaalassa olin. Kyllä minulla oli leivän päällä leikkeleitä....

Juu, meillä on myös pullakahvi, joka jumalan päivä. Tuota pullaa ei voi poistaa, koska ikäihmiset ovat tottuneet pullakahveihin. Leikkeleet varmaan lähtevät nopeammin kuin ehtii sanoa "ravintosuositus". 

Vierailija
30/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suositus niin. Mutta onko kukaan polttamatta tupakkaa tai juomatta alkoholia? Niinpä! Ihmiset tekevät mitä lystäävät.

On. Sekä alkoholin käyttö että tupakointi on vähentynyt  kymmenien vuosien kuluessa ihan radikaalisti suositusten ja hinnankorotuksien takia.

Aivan hyvin toimisi, kun lätkäistään rankka vero lihatuotteille.

Vierailija
31/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähentänyt niiden syömistä ilman suosituksia.

Vierailija
32/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupera ois onnellinen jos suosituksissa ois keskikalja, makkara, pihvi, ranskalaiset perunat, lihapiirakka ja munkkipossu. Yhtä nätti ympyrä kuin syöjänsä vatsa. 

Vierailija
33/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta tässä on se, että itse syön jo usein tuon uuden suosituksen mukaan ja siihen olen tähdännyt. Ihmiset ei vissiin seuraa yhtään ravitsemukseen liittyviä tutkimuksia tai välitä terveydestään.

Kyllä ne välittää itsestään, tulee paha mieli jos pitää jättää pois joku hyvän makuinen, eikä itselle haluta pahaa mieltä. Myös liikkuminen aiheuttaa monelle pahaa mieltä. Sitten kun sairastutaan niin syytetään siitä Jeesusta.

Vierailija
34/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niistä pitäisi  kimpaantua edes. Eihän siinä edes ole mitään syytä kimpaantua. Ei niitä suosituksia ole pakko noudattaa. Itse viittaan kintaalla suosituksille. Eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Saattaa kiinnostella siinä vaiheessa, kun sinä itse tai joku läheisesi saa "suositusten" takia järsiä paljasta leipää sairaala- tai laitoshoidossa. 

Vierailija
35/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme. Typerä suositus. Kyllä ihminen jotain ruuakseen kuitenkin tarvitsee ja lihatuotteissa on energiaa ja proteiinia.

Vierailija
36/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olisi jo paljon iloa itselleen, että voisi paremmin, kun söisi terveellisemmin. Kansanterveyden takia nimenomaan massoilla on vaikutusta. Ainahan on joitakin jotka alkoholisoituvat ja syövät makkaraa ainoana ruokanaan.

Vierailija
37/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulise vaan lisää luuseripersu 🤣😊😁

Vierailija
38/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap höyryää kuin vanhan ajan höyryveturi 😄

Vierailija
39/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niistä pitäisi  kimpaantua edes. Eihän siinä edes ole mitään syytä kimpaantua. Ei niitä suosituksia ole pakko noudattaa. Itse viittaan kintaalla suosituksille. Eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Saattaa kiinnostella siinä vaiheessa, kun sinä itse tai joku läheisesi saa "suositusten" takia järsiä paljasta leipää sairaala- tai laitoshoidossa. 

Kai se leipäkin kohta kielletään kun on niin "epäterveellistä"...

Vierailija
40/202 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan edelleenkään estä näitä tampioita syömästä itselleen veritulppaa ja syöpää. Siittä vaan. Morjens!