Onko muilla niin, ettet voi hyvin parisuhteessa, ellei
Sinulla ole jatkuvasti jokin sivusuhde, viestittelysuhde tai monia meneillään samaan aikaan. Mulla on näin. Ilman näitä muita suhteita voin todella, todella huonosti.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muut samanlaiset eivät ole kokeneet rakkautta. Haluatte vain ihailua ja säpinää ja jotain jännitystä. Rakkaalle ei halua kukaan tehdä tuollaista. Itsekkyyttä pahimmillaan. Minäminäminä ja minun hyvinvointi.
Narsisti ei koe rakkautta. Sitä ei voi kokea, jos ei tiedä koko tunteesta mitään.
Narsistin suhteet on rakkaussuhteiden imitointia, telkkarista opittua tuubaa. Voi vaikuttaa hämmentävän aidoilta ulospäin, mutta kyllä nämä on täysin tyhjiä sisältäpäin.
Vierailija kirjoitti:
No, itseltäni katoaa seksihalut, ellei ole jotain säpinää sivussa menossa.
Huom. en ole pettänyt miestäni enkä petä, mutta näin pitkässä suhteessa saan enää kiksejä ja kiihotusta ajattelemalla jotain vierasta. Ja valitettavasti pelkkä mielikuvitus ei riitä, pitää olla jotain jonkun kanssa oikeasti tekeillä, siis tarkoitan flirttiä ja viestittelyä yms jonkun muun kanssa, niin sitten on säpinää mieheni kanssa makkarissa.
Tiedän, todella typerää ja inhoan tilannetta, mutta en voi tälle mitään. Nyt ei ole ollut puoleen vuoteen mitään säpinää missään ulkopuolella ja seksielämämme mieheni kanssa on melko kuollutta, mies saa kyllä seksiä siis, mutta en yhtään pääse kiihottuneeseen tilaan eli kiihkeää homma ei ole.
Hae apua, älä käytä muita ihmisiä tuohon addiktioosi. Oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Patologisen salasuhteilijan käytöksen taustalla ovat todella usein hoitamatta jätetyt lapsuudesta kumpuavat vaillejäämiset.
Tai sitten ihan susäsyntyinen narsismi. Kokee olevansa muita parempi ja sallii itselleen asioita.
No, minä kykenen itsereflektioon ja haen omaan käytökseeni aktiivisesti ratkaisuja, joten narsisti en voi olla. Pysyn varsin keskinkertaisessa avioliitossani vain siksi, että lapsilla olisi ehjä perhe.
ap
Vierailija kirjoitti:
Älä masennu ap. Jos olet omalle kumppanillesi hyvä ja osaat oikeasti pitää kaikki langat käsissä sillä tavalla, ettet loukkaa ihmisiä, niin ei tuo niin kauhea asia ole. Olen miettinyt tätä itse paljon, kun oma puolisoni on lapsuudessaan pahasti rikottu ja hyvin seksuaalinen. Hän on pettänyt minua ja olen nähnyt miten paljon se häntä myös ahdistaa. Olen itse toisenlainen, ja tiedän, etten ole hänelle tarpeeksi, esimerkiksi siksi, että olen niin itseriittoinen, etten jaksa koko ajan olla hänen kanssaan. Jos hän hakee jotain jostain viestittelystä tai seksistä, niin suhtaudun häneen tätä nykyä enemmän säälien. Monogamianormi on jostakin syystä ihan hirveän suuressa arvossa nykyisin, mutta ei siihen kaikki pysty. Itse en ihan ymmärrä, että miten se petetty ihminen siitä huononee, että toisella on jotain sivujuttuja, varsinkaan tuollaisessa tapauksess jossa itse ole, että pääsuhteesi vain kukoistaa sivusuhteiden ansiosta. Tietysti on surullista, e
Kiitos näistä rohkaisun sanoista :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siitä pääasiallisesta suhteesta eroaminenhan ei tule kuuloonkaan? Kumppanillesi sallinet samanlaisen "pahan olon" joka vaatii sivusuhteita?
No sitten jostain sivusuhteestani tulisi se pääasiallinen suhde, ja syntyisi uusia sivusuhteita. Ero ei muuttaisi mitään.
ap
Et ole rakkaudesta koskaan kuullut? Jos sitä ei ole kokenut, voi tuntuakin vieraalta käsitteeltä.
Vierailija kirjoitti:
AP on nainen joten tää on ihan ok. Nyt tsemppiä sisko!
No ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muut samanlaiset eivät ole kokeneet rakkautta. Haluatte vain ihailua ja säpinää ja jotain jännitystä. Rakkaalle ei halua kukaan tehdä tuollaista. Itsekkyyttä pahimmillaan. Minäminäminä ja minun hyvinvointi.
Olet ihan oikeassa. Mutta en usko että ymmärrät minkälaista on elää sellaisena ihmisenä, joka tarvitsee sitä jatkuvaa ihailua ja huomiota. Jos mä en saa noita asioita jatkuvasti ja monelta eri mieheltä, niin tunnen kuin en olisi elossa, kuin minua ei olisi olemassa.
No perusta sitten of-tili. Saat ihailua ja viestejä miehiltä jatkuvasti, mutta sun ei tarvi tavata niitä ja pettää omaa miestä.
Kyllä narsistikin voi hakea apua ja juuri sen takia että saa sillä oikeutuksen että yrittää hakea apua ja voi sillä selitellä käytöstään ulkopuolisille eli pystyy uhriutumaan samalla. Ei se poissulje sitä että käy terapiassa että ei olisi narsisti. Mutta jos sinulla ei ole läheisyyttä parisuhteessasi niin eikö siinä ole jo ongelma?
Tuo on läheisriippuvaisuutta, sitä että pelkää yksin jäämistä. Pitää olla jokin varasuunnitelma koko ajan. Aivankuin maailma hajoaisi eroon, jos sellainen tulee. Ajattelu ja pelot on pikkulapsen tasolla. Lapsi pelkää kuolevansa, jos äiti jättää, ja tarraa kiinni tähän tai mihin tahansa korvaavaan, ettei kuole. Jotkut lohduttaa itseään pullolla ja jotkut vierailla naisilla. Sama tauti.