Onko Tinder syy siihen, että nuoret aikuiset eivät saa lapsia?
Kuulisin mielelläni palstalaisten omakohtaisia kokemuksia. Brittiläinen kolumnisti väittää, että Tinder on osittain syy siihen, että nuoret aikuiset eivät löydä kumppania, jonka kanssa haluaisivat saada lapsia.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2024/nov/07/modern-love-datin…
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderin algoritmi käytännössä määrittää sen, että kuka nykypäivänä pystyy pariutumaan ja kenen kanssa. Se, että mies lähestyisi naisia jossain muualla kuten arkielämän tilanteissa tai baarissa ei enää ole mahdollista metoo-riskin vuoksi ja koska naisilla on oikeus olla rauhassa näissä tilanteissa.
Tottakai on mahdollista lähestyä naisia myös oikeassa elämässä. Ihmisille voi mennä juttelemaan niitä näitä. Se on ihan tavallista ulkomailla, niin miksei Suomessakin voisi niin tehdä?
Youtube on täynnä videoita, missä naiset valittavat miksi miehet vain katsovat eivätkä lähesty, koska #metoo.
Ja luonnollisesti videoita, missä miehet nauravat "sitä saitte mitä tilasitte".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderin algoritmi käytännössä määrittää sen, että kuka nykypäivänä pystyy pariutumaan ja kenen kanssa. Se, että mies lähestyisi naisia jossain muualla kuten arkielämän tilanteissa tai baarissa ei enää ole mahdollista metoo-riskin vuoksi ja koska naisilla on oikeus olla rauhassa näissä tilanteissa.
Minkä ihmeen "metoo-riski"? Onko sulla minkäänlaista käsitystä mistä tuossa liikkeessä oli kyse? Valtaosa ihmisistä tapaa edelleen kumppaninsa irl, treffisovelluksissa on pieni vähemmistö sinkuista.
Metoossa on kyse siitä, että naiset pitää jättää rauhaan koska naiset yleensä kokevat sen ahdistavana jos miehet yrittävät päästä suhteeseen heidän kanssaan. Eräistä julkkismiehistä on tehty varoittava esimerkki tämän suhteen, mutta sama oppi koskee kaikkia miehiä.
Eikä ole... olet ymmärtänyt väärin.
Seksuaalinen ahdistelu on juuri sitä, mitä se sana kuvaa. Miehilläkin on näitä kokemuksia. Toinen mies on tullut iholle, lääppinyt, ehdotellut jne. Miehillekin jää niistä trauma. Ei ole kivaa, jos toinen mies tai poika esim. imee sinua väkisin.
Näissä ei ole vääritulkintoja. Humalaisilla voi olla, mutta ei muilla. Väärintekijät aina puolustautuu, että ei ollut tarkoitus (kiristää, rais-kata jne.). Puhuvat paskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole enää nuori aikuinen, enkä halua lapsia, mutta vastaan silti. Mä olin Tinderissä vajaa 2, 5 vuotta ja kävin ensitreffeillä 34 eri miehen kanssa. Heistä 1/3 antoi minulle pakit, 1/3:lle minä annoin pakit ja 1/3 kanssa kumpikin oli sitä mieltä, ettei kannata tavata uudelleen. Vain kolme tapailusuhdetta muodostunut Tinderin kautta. Eli tosi huonot lukemat naiselle.
minä olin tinderissä (mies) 2 vuotta, enkä saanut yhtään matchia, joten kyllä on paljon paremmat lukemat naisille kuin miehille
Kirjoita kunnon bio itsestäsi. Pelkkien kuvien perusteella kun ei saa selvää toisen arvomaailmasta. Pitkäaikaisissa suhteissa yhdistävä tekijä on samanlainen arvomaailma. Jos toinen harrastaa eläinsuojeluyhdistystä ja toinen ei voi sietää elämiä, on turhaa odottaa minkäänlaista suhdetta vaikka pitäisi toista maailman komeimpana kaverina.
Vierailija kirjoitti:
Tinder on pariutumista ajatellen pahin vaihtoehto deittisovelluksista. Valitettavasti on myös suosituin jolloin ihmisten kohtaaminen vähenee kun käytetään sovellusta jonka tarkoitus ei edes ole saada ihmisiä pariutumaan. Hyvällä tuurilla jotkut siellä pariutuu mutta suurelle osalle se on loputonta suota.
Tinderin tarkoitus on tehdä rahaa eikä parisuhteita. Sehän on Tinderille häviö jos joku pariutui eikä jatka Tinderin käyttöä. 40% parisuhteessa olevista jää tosin käyttämään Tinderiä ilmeisesti omaksi huvikseen yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen "metoo-riski"? Onko sulla minkäänlaista käsitystä mistä tuossa liikkeessä oli kyse? Valtaosa ihmisistä tapaa edelleen kumppaninsa irl, treffisovelluksissa on pieni vähemmistö sinkuista.
Metoossa on kyse siitä, että naiset pitää jättää rauhaan koska naiset yleensä kokevat sen ahdistavana jos miehet yrittävät päästä suhteeseen heidän kanssaan. Eräistä julkkismiehistä on tehty varoittava esimerkki tämän suhteen, mutta sama oppi
Ja pärstäkerroimesta.. Minä esim en suunnilleen voi edes katsoa silmiin ilman että se koetaan ahdisteluna kunbtaas joku könsikös saa vapaasti puristella perseestä
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole enää nuori aikuinen, enkä halua lapsia, mutta vastaan silti. Mä olin Tinderissä vajaa 2, 5 vuotta ja kävin ensitreffeillä 34 eri miehen kanssa.
minä olin tinderissä (mies) 2 vuotta, enkä saanut yhtään matchia, joten kyllä on paljon paremmat lukemat naisille kuin miehille
Apua! Miten se on mahdollista, ettet saanut yhtäkään matchia?
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole enää nuori aikuinen, enkä halua lapsia, mutta vastaan silti. Mä olin Tinderissä vajaa 2, 5 vuotta ja kävin ensitreffeillä 34 eri miehen kanssa. Heistä 1/3 antoi minulle pakit, 1/3:lle minä annoin pakit ja 1/3 kanssa kumpikin oli sitä mieltä, ettei kannata tavata uudelleen. Vain kolme tapailusuhdetta muodostunut Tinderin kautta. Eli tosi huonot lukemat naiselle.
Kirjoita kunnon bio itsestäsi. Pelkkien kuvien perusteella kun ei saa selvää toisen arvomaailmasta. Pitkäaikaisissa suhteissa yhdistävä tekijä on samanlainen arvomaailma. Jos toinen harrastaa eläinsuojeluyhdistystä ja toinen ei voi sietää elämiä, on turhaa odottaa minkäänlaista suhdetta vaikka pitä
Naiset ovat paljon nirsompia miehen ulkonäön suhteen kuin miehet naisen. Jos ulkonäkö ei naista miellytä niin ei siinä bio auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kunnon bio itsestäsi. Pelkkien kuvien perusteella kun ei saa selvää toisen arvomaailmasta. Pitkäaikaisissa suhteissa yhdistävä tekijä on samanlainen arvomaailma. Jos toinen harrastaa eläinsuojeluyhdistystä ja toinen ei voi sietää elämiä, on turhaa odottaa minkäänlaista suhdetta vaikka pitä
Ja vtut. Voit olla vaikka sarjamurhaaja, mutta joskoletnpitkä ja komea niin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pikemminkin selfietä Sydneyn oopperatalon edestä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on mahdollista lähestyä naisia myös oikeassa elämässä. Ihmisille voi mennä juttelemaan niitä näitä. Se on ihan tavallista ulkomailla, niin miksei Suomessakin voisi niin tehdä?
Ennenvanhaan oli helppoa lavatansseissa kun haettiin tanssimaan ja mielenkiintoiselle ehdotettiin limun tai kahvin juomista buffetin puolella. Ilmeisesti pitää elvyttää lavatanssikulttuuri jos haluaa enemmän parisuhteita Suomeen.
Peruskoulun liikuntatuntien paritanssiopetukseen voisivat isät valmentaa poikiaan siten, että kertovat tanssitaidon olevan yleissivistystä siinä missä kertotaulun osaaminenkin. Nykyään osa sairastuu yhtäkkiä ja osa katsoo alta kulmien kun pitäisi tanssia tytön kanssa koulun liikuntatunnilla valssia, tangoa tai humppaa. Yleensä opetus on helpointa aloittaa letkajenkalla.
Vierailija kirjoitti:
Syy siihen miksi ihmiset eivät saa lapsia on se että he eivät halua lapsia. Ei mikään muu.
Tämä ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa, tästä on paljon tutkittua tietoa joten ihan turha spämmätä tätä aina näihin keskusteluihin.
LouLou kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole enää nuori aikuinen, enkä halua lapsia, mutta vastaan silti. Mä olin Tinderissä vajaa 2, 5 vuotta ja kävin ensitreffeillä 34 eri miehen kanssa.
Apua! Miten se on mahdollista, ettet saanut yhtäkään matchia?
?
Tuo on ihan normaalia tavismiehille. En minäkään saanut yhtään tykkäystä tai matchiä. Maata kun vaihtoi niin alkoi ropista.
Ei ole tinderin vika, suomessa syntyvyys on ollu alhaista jo joskus 1960-1970 luvuilta saakka eikä silloin mitään tinderiä edes ole ollut. Tinderi toki tekee pariutumisesta vaikeaa koska tinderi(ja muut deittiapit) on lähinnä pinnallisten ihmisten sovelluksia tai ne sovellukset toimii vain pinnalisuuksien mukaan eli kuvia katsotaan ja naiset katsoo miehen koulutustasoa ja työtä kuvien ohella.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pikemminkin selfietä Sydneyn oopperatalon edestä tms.
Ja pitele esityksen lippuja kädessä. Siinä on jotain, mistä saat juttelua aikaan.
En käytä tindereitä enkä muita. Olen valmis oikeisiin kohtaamisiin ulkona.
T. Parikymppinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan oli helppoa lavatansseissa kun haettiin tanssimaan ja mielenkiintoiselle ehdotettiin limun tai kahvin juomista buffetin puolella. Ilmeisesti pitää elvyttää lavatanssikulttuuri jos haluaa enemmän parisuhteita Suomeen.
Peruskoulun liikuntatuntien paritanssiopetukseen voisivat isät valment
Nykyään ei saisi edes yökerhossa lähestyä, kun naiset ovat siellä kuulemma tyttöporukalla pitämässä hauskaa eivätkä halua että kukaan mies tekee itsensä tykö koska se on ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko ainakin naisiin on mennyt. Irtosuhteet on ollut räjähdysmäisessä kasvussa tinderin myötä. Olisi pitänyt löytää kumppani silloin 2012-2013 aikoihin kun tinderiä ei ollut nykyään on ihan mahdotonta.
Pelottaako sinua taudit ja vieraiden miehien dna mahdollisessa kumppanissa? Nainen kantaa sisällään 7 vuotta vieraan miehen dna:ta kenen kanssa on maannut. Siihen aikaan mahtuu aika monta miestä.
No ei varmasti ole vieraan miehen dna:ta naisessa. Väite on täysin tieteen vastainen.
Itseasiassa on tieteellistä näyttöä. En nyt vaan muista tämän ilmiön nimeä. Lapsi voi jopa saada toisen miehen piirteitä vaikka on sinun siittämä.
Ei, tälle ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Sun geenisi tulee vanhempiesi munasolusta ja siittiöstä, se mitä muuta eloperäistä vanhemmissasi lojuu ei vaikuta näihin. Sä olet valitettavasti langennut yksinkertaisimpia inceleitä trollaavien baittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtube on täynnä videoita, missä naiset valittavat miksi miehet vain katsovat eivätkä lähesty, koska #metoo.
Ja luonnollisesti videoita, missä miehet nauravat "sitä saitte mitä tilasitte".
Ja niillä on katsojia. Mikä se ongelma siis on?
Mikä tuossa on trollausta? Täällä naiset ovat itse niin kertoneet! Itse olin hämmästynyt tuon saatuani tietoon kun luulin suomalaisia naisia paremmiksi.