Onko Tinder syy siihen, että nuoret aikuiset eivät saa lapsia?
Kuulisin mielelläni palstalaisten omakohtaisia kokemuksia. Brittiläinen kolumnisti väittää, että Tinder on osittain syy siihen, että nuoret aikuiset eivät löydä kumppania, jonka kanssa haluaisivat saada lapsia.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2024/nov/07/modern-love-datin…
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole enää nuori aikuinen, enkä halua lapsia, mutta vastaan silti. Mä olin Tinderissä vajaa 2, 5 vuotta ja kävin ensitreffeillä 34 eri miehen kanssa. Heistä 1/3 antoi minulle pakit, 1/3:lle minä annoin pakit ja 1/3 kanssa kumpikin oli sitä mieltä, ettei kannata tavata uudelleen. Vain kolme tapailusuhdetta muodostunut Tinderin kautta. Eli tosi huonot lukemat naiselle.
minä olin tinderissä (mies) 2 vuotta, enkä saanut yhtään matchia, joten kyllä on paljon paremmat lukemat naisille kuin miehille
Kirjoita kunnon bio itsestäsi. Pelkkien kuvien perusteella kun ei saa selvää toisen arvomaailmasta. Pitkäaikaisissa suhteissa yhdistävä tekijä on samanlainen arvomaailma. Jos toinen harrastaa eläinsuojeluyhdistystä ja toinen ei voi sietää elämiä, on
Sarjamurhaajat saavat paljon naisia vaikkeivät ole pitkiä tai komeita. Ilmiö on nimeltään hybristofilia. Siinä naiset kiihottuvat rikollisista, varsinkin tappajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole enää nuori aikuinen, enkä halua lapsia, mutta vastaan silti. Mä olin Tinderissä vajaa 2, 5 vuotta ja kävin ensitreffeillä 34 eri miehen kanssa. Heistä 1/3 antoi minulle pakit, 1/3:lle minä annoin pakit ja 1/3 kanssa kumpikin oli sitä mieltä, ettei kannata tavata uudelleen. Vain kolme tapailusuhdetta muodostunut Tinderin kautta. Eli tosi huonot lukemat naiselle.
minä olin tinderissä (mies) 2 vuotta, enkä saanut yhtään matchia, joten kyllä on paljon paremmat lukemat naisille kuin miehille
Kirjoita kunnon bio itsestäsi. Pelkkien kuvien perusteella kun ei saa selvää toisen arvomaailmasta. Pitkäaikaisissa suhteissa yhdistävä tekijä on samanlainen arvomaailma. Jos toinen harrastaa eläinsuojeluyhdistystä ja toinen ei voi sietää elämiä, on turhaa odottaa minkäänlaista suhdetta vaikka pitä
Sillä biolla mitään väliä ole, pärstä katsotaan ensimmäisenä ja jos se ei miellytä niin ei jatkoon, teksti katsotaan sitten jos pärstä mielyttää. Naisilla ei tarvitse kuin kuvat niin saa tykkäyksiä.
Ei ole töitä, ostovoima ja perusturva tuhottu. JES, NYT HALUAN LAPSEN
Vierailija kirjoitti:
Tinderi on naisille kuin karkkikauppa, siellä on enemmistö miehiä ja naiset voi siellä valita miehiä joita nainen pääsee pyörittämään. Tavalliset miehet ei naisille kelpaa koska kaikki naiset yrittää siellä niitä tasokkaimpia miehiä, myös ne alhaisen tason naiset.
Vielä enemmän se on karkkikauppa sille pienelle osalle miehistä jotka panevat kaikkia naisia.
Mä löysin puolisoni Tinderistä, mutta meistä kumpikaan ei halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Äidissä voi olla poikalapsen dna:ta, jos äiti on sen lapsen itse synnyttänyt. Muuta miehen dna:ta ei voi olla.
Sussa voi olla vaikka minkä dna:ta, ja onkin, mutta ei nämä lapseen siirry, ei edes se synnytetyn poikalapsen dna.
Vierailija kirjoitti:
Maailman suurin syntyvyys löytyy esimerkiksi Somalian kaltaisista maista missä ei ole töitä, ostovoima on lähes nolla ja mitään perusturvaa ei ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko ainakin naisiin on mennyt. Irtosuhteet on ollut räjähdysmäisessä kasvussa tinderin myötä. Olisi pitänyt löytää kumppani silloin 2012-2013 aikoihin kun tinderiä ei ollut nykyään on ihan mahdotonta.
Pelottaako sinua taudit ja vieraiden miehien dna mahdollisessa kumppanissa? Nainen kantaa sisällään 7 vuotta vieraan miehen dna:ta kenen kanssa on maannut. Siihen aikaan mahtuu aika monta miestä.
No ei varmasti ole vieraan miehen dna:ta naisessa. Väite on täysin tieteen vastainen.
Eri, mutta tuo DNA juttu on ihan totta. Päivitä tietosi.
Kaikki mitä luet netissä ei ole totta. Tähän baittiin langenneiden olis aidosti hyvä opiskella biologiaa niin näkisivät että tulivat höynäytetyiksi niin osaisitte jatkossa suhtautua kriittisemmin muiden horinoihin.
Ei yksin Tinder, vaikka Tinder on osatekijä pariutumattomuuden kuoleman kierteessä. Kaikki kuitenkin on lähtöjään sosiaalisesta mediasta ja siitä peilikuvamaisesta kulttuurista. Samaan aikaan naiset ovat vuosi vuodelta voimaantuneet ja tulleet tiedostavammiksi. Nyt Internetin ja somen aikakaudella ujo tyttö peräseinäjoeltakin näkee päivittäin bling blingiä, kauniita naisia, komeita miehiä, shampanjaa ja vaahtokarkkeja. Syntyy tunne, että tuota minäkin haluan ja samalla illuusio kuten Lorealin mainoksessa: Because I'm worth it.
Sitten mukaan astuu paljon parjattu Tinder. Elämänkumppania lähdetään etsimään menevistä kaupunkilaisista ja niistäkin vain niitä mieshierarkian huipulla olevia uroita. Halutaan komea, treenattu, sporttinen ja vähintään alemman pomoportaan kosmopoliitti, joka tuntee viinit ja jolla on sana hallussa. Kun käytännössä kaikki naiset haluavat tätä miesten top-tier -kategoriaa, syntyy näille tämän tason miehille taas puolestaan illuusio, että maailma on rajaton. Naista naisen perään, joten miksi ihmeessä kiintyä tai vakiintua kehenkään.
Huomaamatta sitten olemmekin lopputulemassa, mistä nyt kirjoitetaan: kukaan ei enää löydä ketään. Perusmiehet eivät löydä naista, koska naiset eivät heitä kelpuuta. Top-miehet eivät löydä naista, koska he elävät illuusiossaan, että Se Oikea löytyy aina nurkan takaa, sillä ehdokkaita on yksinkertaisesti niin paljon. Naiset eivät löydä miestä, koska iso osa miehistä vaikuttaa luusereita joita ei halua ja ne keitä haluaa, niistä kukaan taas ei halua sitoutua. Kaikki ovat sitten yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderin algoritmi käytännössä määrittää sen, että kuka nykypäivänä pystyy pariutumaan ja kenen kanssa. Se, että mies lähestyisi naisia jossain muualla kuten arkielämän tilanteissa tai baarissa ei enää ole mahdollista metoo-riskin vuoksi ja koska naisilla on oikeus olla rauhassa näissä tilanteissa.
Minkä ihmeen "metoo-riski"? Onko sulla minkäänlaista käsitystä mistä tuossa liikkeessä oli kyse? Valtaosa ihmisistä tapaa edelleen kumppaninsa irl, treffisovelluksissa on pieni vähemmistö sinkuista.
Metoossa on kyse siitä, että naiset pitää jättää rauhaan koska naiset yleensä kokevat sen ahdistavana jos miehet yrittävät päästä suhteeseen heidän kanssaan. Eräistä julkkismiehistä on tehty varoittava esimerkki tämän suhteen, mutta sama oppi koskee kaikkia miehiä.
Vakavissasi väität että kyseiset julkkismiehet halusivat suhteeseen uhriensa kanssa??? 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ei yksin Tinder, vaikka Tinder on osatekijä pariutumattomuuden kuoleman kierteessä. Kaikki kuitenkin on lähtöjään sosiaalisesta mediasta ja siitä peilikuvamaisesta kulttuurista. Samaan aikaan naiset ovat vuosi vuodelta voimaantuneet ja tulleet tiedostavammiksi. Nyt Internetin ja somen aikakaudella ujo tyttö peräseinäjoeltakin näkee päivittäin bling blingiä, kauniita naisia, komeita miehiä, shampanjaa ja vaahtokarkkeja. Syntyy tunne, että tuota minäkin haluan ja samalla illuusio kuten Lorealin mainoksessa: Because I'm worth it.
Sitten mukaan astuu paljon parjattu Tinder. Elämänkumppania lähdetään etsimään menevistä kaupunkilaisista ja niistäkin vain niitä mieshierarkian huipulla olevia uroita. Halutaan komea, treenattu, sporttinen ja vähintään alemman pomoportaan kosmopoliitti, joka tuntee viinit ja jolla on sana hallussa. Kun käytännössä kaikki naiset haluavat tätä miesten top-tier -kategoriaa, syntyy näille tämän tason mi
Jotenkin näissä huuruisissa analyyseissä aina unohtuu se että suurin osa aikuisista on parisuhteessa. Ketjun aihe on lisääntyminen, ei kumppanin löytämisen vaikeus, näistä pariutuneistakin moni on erinäisistä syistä tahtomattaan lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
2,5 vuodessa kolme tapailusuhdetta on melko OK. Tietysti jos ovat vaikka kuukauden, jää paljon sinkkuaikaa.
Jos yrittää pidentää tapailuja, jo puolen vuoden suhteilla saa kolmella miehellä 1,5 vuotta tapailua ja jää vuosi sinkkuaikaa.
Kunnes se oikea löytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten mukaan astuu paljon parjattu Tinder. Elämänkumppania lähdetään etsimään menevistä kaupunkilaisista ja niistäkin vain niitä mieshierarkian huipulla olevia uroita. Halutaan komea, treenattu, sporttinen ja vähintään alemman pomoportaan kosmopoliitti, joka tuntee viinit ja jolla on sana hallussa. Kun käytännössä kaikki naiset haluavat tätä miesten t
Jotenkin näissä huuruisissa analyyseissä aina unohtuu se että suurin osa aikuisista on parisuhteessa. Ketjun aihe on lisääntyminen, ei kumppanin löytämisen vaikeus, näistä pariutuneistakin moni on erinäisistä syistä tahtomattaan lapsettomia.
Suurin osa parisuhteista on keski-ikäisten ja vanhusten parisuhteita jotka on luotu jo kauan ennen tinderin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka yllä ei toimi. Jos 1/3+1/3+1/3 ensitreffeistä meni pieleen, ei voinut syntyä tapailuja. Muitakin outouksia luvuissasi on, mutta tämä riittäköön tässä yhteydessä.
Kävin minäkin treffeillä tyypin kanssa, joka väitti syövänsä satoja kiloja karkkia vuodessa. Ehkä hän ei vain halunnut minun ihastuvan itseensä 😅.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko ainakin naisiin on mennyt. Irtosuhteet on ollut räjähdysmäisessä kasvussa tinderin myötä. Olisi pitänyt löytää kumppani silloin 2012-2013 aikoihin kun tinderiä ei ollut nykyään on ihan mahdotonta.
Minkä takia miehet ihannoivat kulissiliittoja? Ei nuorena pariutuminen ole mikään tae onnellisesta parisuhteesta.
Miehille ei yleensä kelpaa helppo nainen parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman suurin syntyvyys löytyy esimerkiksi Somalian kaltaisista maista missä ei ole töitä, ostovoima on lähes nolla ja mitään perusturvaa ei ole koskaan ollutkaan.
Jännä, miten yhteiskunnan liika järjestäytyminen lopettaa lapsihommat.
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän ihmiset lähestyvät vain sellaisia ihmisiä, joita he pitävät jollain tavalla kiinnostavina, mutta kännykkäsovelluksen kautta on vaikea saada selvää, tuleeko ihmisestä oikea fiilis vai ei.
Minulle yksi tärkeimpiä kriteerejä on, että toinen osapuoli näyttää pitävän minusta. Jos toinen on yrmeä, on ihan turha ehdottaa treffejä. Nettisovelluksessa toinen ei näe minua kaikkine ominaisuuksineni, joten reaktiota ei tule enkä siksi pysty arvioimaan, miten hän minuun suhtautuu.
Se on swipe, sex and swap-kulttuurin kääntöpuoli. Kun omat paukut riittää jatkuvaan seksikumppaneiden vaihtoon, miksi enää vaivautua etsimään yhtä parasta kun koko ajan saa hyviä tarjouksia jotka voi vaihtaa kun huono hetki voittaa. Sekä tietääkseni naiset voivat jo lisääntyä ilman miestäkin lääketieteellä.
Vaatiminen on huono sana koska kyse on nimenomaan markkinoista joissa miehellä on tietty sen hetkinen markkina-arvo jolla perustellaan sopivuus jonkun naisen vaatimuslistaan.
Miehenä ymmärtää että jos ei ole syntynyt jääkiekonpelaajaksi, miten sellaiseksi enää keski-iällä pystyy kehittymään. Niin. Nainen stailaa, meikkaa ja somettaa, pian on jonossa treffikutsuja tullut. Elämä on.
Syvä kysymys on miten itsekukin tekee elämänsä jotta on jotain merkitystä jollekkin.
Miten olla somebody eikä nobody? Tavallaan naisen saanti on teknisesti helppoa jos on valmis tekemään mitä vain siihen päästäkseen, mutta itsensä myyminen "paholaiselle" tulee maksamaan jokaiselle. Onko hinta liian korkea- sen tietää vain jälkikäteen.
Valittamalla netissä ei yksikään hoikka kaunis nainen kiinnostu b-tason nuhruisesta miehestä. ReipasMies.
Tinderi on naisille kuin karkkikauppa, siellä on enemmistö miehiä ja naiset voi siellä valita miehiä joita nainen pääsee pyörittämään. Tavalliset miehet ei naisille kelpaa koska kaikki naiset yrittää siellä niitä tasokkaimpia miehiä, myös ne alhaisen tason naiset.