Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä tapana syödään liikaa hotellin aamiaisella?

Vierailija
07.11.2024 |

Oon just menossa viikon reissulle, johon kuuluu aamiainen joka päivä. Monesti tulee syötyä liikaa, kun on liian paljon vaihtoehtoja, joita haluaa maistella ja sitten jälkeen päin poden huonoa omaatuntoa, että tulin liian täyteen ja toivottavasti en liho. Välillä oon tosin tarkoituksella jättänyt siksi väliin lounaan eli eikö sinällään aja saman asian, jos syön liikaa aamiaista niin syön periaatteessa kahden aterian edestä? Niin moni muukin tekee varmasti. Toisaalta en haluaisi syödä liian vähänkään, kun aamiainen kuitenkin kuuluu majoituksen hintaan eikä kiva olla nälissään.

Enkä siis ole mikään suursyömäri vaan katson tosi tarkkaan miten paljon syön. Ehkä turhaan stressaan etukäteen, mutta joskus tulee mietittyä. Liikun joka päivä kuten myös reissussa suunnitelmissa eli tällöin saan kuluttua hyvin.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kykene aamuisin syömään. Menen yleensä aamiaiselle sen vuoksi, koska minun on pakko saada 2-3 kuppia kahvia. Sitten otan samalla kaveriksi ruokalusikallisen munakasta ja ehkä 2-3 pekonia/lihapullaa/nakkia suolaiseksi.

Jos ulkomailla ja siellä aamiainen, niin se kahvi. Jos all inc. niin en mene ollenkaan aamiaiselle, vaan saan kahvini myöhemminkin

Itellä vaihtelee. Ensimmäiseen aamiaiseen matkalla saatan sisällyttää pari nakkia ja munakasta mutta seuraavana aamuna saattaa olla niin ettei maistukaan mikään lämmin kun on turvottava olo jolloin valitsen vain kylmiä ruokia mikä on toisaalta ihan hyväkin kun ei nakit muutenkaan kovin terveellisiä usein syötyinä.

Vierailija
22/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin ekan parin kerran jälkeen. Otan vähän kaikkea, joita maistaa, enkä syö yhtään sen enempää kuin pakko nälän selättämiseksi. Ei jää paha mieli, että jotain ei olisi tullut maistettua, eikä myöskään tule ähkyä tai pahaa mieltä, että olisi syönyt liikaa.

Tai no, joskus olen syönyt niin ettei tarvinnut lounasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen hoikka ja syön aina paljon hotelliaamiaisella. Turha buffeteista ym on maksaa jos aikoo syödä vain vähän. Sen jälkeen syönkin seuraavaksi vasta illalla, kun olen koko päivän niin täynnä

Vierailija
24/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ajattelee jotain lihomista kun voi hyvin syödä seuraavaksi vasta kun on nälkäinen eli esim iltapäivällä vasta?

Loppukesästä tein niin että söin ihan liikaa aamupalaa, en varmaan koskaan oo syönyt niin paljon mutta johtui varmaan siitä, kun menin nälkäisenä nukkumaan. No sitten ei ollutkaan nälkä kuin vasta illalla.

Vierailija
25/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sitten olla vaikka se eka joka myöntää, että kyllä on. Sen verran harvinaista herkkua päästä sellaisten pöytien ääreen. Olen myös aina pystynyt syömään aamupalaa, joten ei tuota vaikeuksia nauttia hotelliaamiaisista runsain mitoin vaikka heti klo 7.00.

Vierailija
26/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaloireissa mitattuna kyllä. Matkoilla tulee muutenkin urheiltua vähemmän. Mutta onneksi vuodessa tulee niin vähän hotelliöitä, ettei sillä ole kokonaisuuden kannalta merkitystä.

Ainakin mulla tulee matkoilla käveltyä paljon normaalia enemmän, 20 tuhatta askelta tulee aika helposti

Vierailija
27/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Otan vain sen verran kun tiedän että jaksan syödä ilman että tulee ylensyötöä ähkyksi asti.

Viisaasti ajateltu. Ite menen niin viime tipassa aamupalalle että kerään lautaselle senkin takia liikaa kaikkea ennen kuin keräävät pois ja sitten vain katon että mitä näin paljon otinkaan.

Vierailija
28/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tapana syödä liikaa, mutta usein syön vain yhden isomman aterian päivässä. Jos olen hotellimahoituksessa ja siihen kuuluu aamiainen, niin silloin syön aamiaisella sen yhden isomman aterian, tietenkin, sillä hotelliaamiaiset ovat hyvin laadukkaita ja monipuolisia.

Eli korvaat sillä lounaan?

En korvaa mitään, vaan tapana on syödä yksi isompi ateria päivässä. Joskus se on aamiainen, joskus lounas, joskus illallinen.

Vierailija
29/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitävartenhan lautasessa on reunat, eimuuta kuin kaksinkäsin kohti käkätintä kaikkea mitä kerkiää saada

-meillä ei nirsoilla

Vierailija
30/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaloireissa mitattuna kyllä. Matkoilla tulee muutenkin urheiltua vähemmän. Mutta onneksi vuodessa tulee niin vähän hotelliöitä, ettei sillä ole kokonaisuuden kannalta merkitystä.

Ainakin mulla tulee matkoilla käveltyä paljon normaalia enemmän, 20 tuhatta askelta tulee aika helposti

Nimenomaan, kompensoi syömisen kulutuksella.

Vierailija
31/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Otan kohtuullisen määrän niitä asioita, mitä haluan. Jos haluan maistaa montaa eri asiaa, otan kaikkea vain vähän. En ole muutenkaan aamusyöjä ja voin pahoin, jos syön aamulla ison aamiaisen.

Vierailija
32/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea mitä haluan mutta otan lautaselle aina kerrallaan sen verran kuin jaksan syödä. Haen sitten tarvittaess lisää. Mus ällöttää nähdä kun ihmiset lastas lautaset täyteen ja jättää sitten syömättä.

Vierailija
33/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa on diabetesta ja siksi tulee ajateltua välillä asiaa, kun en ikinä halua sitä itelleni. Etenkin kun kaksi vuotta sitten sokeriarvo oli 6,1. Vaikka sainkin korjattua arvot, nykyään yritän katsoa tarkkaan syömisen ja karkkiakin syön suunnilleen muutaman kappaleen viikossa, jos sitäkään. Jostain vielä luin että samalla ihmisellä saattaa olla ärtynyt suoli oireyhtymä ja diabetes ja mulla kun on IBS niin oonko nyt tuhoon tuomittu? :( Oon miettinyt sitäkin kun tapana valvoa myöhään, jolloin aamupalan syön useimmiten vasta 10-11 aikaan ja välillä syön illallisen klo 22 tienoilla eli voiko valvominen ja epäsäännöllisesti ruokarytmi vaikuttaa sairauden puhkeamiseen? Oon vain aina ollut yökukkuja, jo lapsesta asti niin vaikea muuttaa varsinkin, kun roikun nykyään älypuhelimen ääressä yömyöhäänkin :/ Nyt siis ikää 44 ja pelottaa mitkähän on nykyiset veriarvot kun oon menossa ne mittaamaan lähiaikoina :/

Ja liikunnasta kyllä pidän huolen, tänäänkin kävelin kaksi puolen tunnin rivakkaa lenkkiä, eilen niitä tuli neljä ja siksi varmaan nyt jalat väsyneet.

Ap

Vierailija
34/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kaikkea mitä haluan mutta otan lautaselle aina kerrallaan sen verran kuin jaksan syödä. Haen sitten tarvittaess lisää. Mus ällöttää nähdä kun ihmiset lastas lautaset täyteen ja jättää sitten syömättä.

Aika harvoin jätän mitään lautaselle kun en tykkää heittää mitään hukkaan.

Vierailija
35/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa syön aamupuuroa, keitetyn kananmunan, sämpylän ja jogurtin, kotona en syö jogurttia aamulla. Eli en juurikaan enempää syö. 

Vierailija
37/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina kaurapuuron voisilmällä. Ei ole eroa, olenko kotona vaiko hotellissa. 

Vierailija
38/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää. Olen sen verran käynyt hotellien aamiaisilla, että tiedän jo, mitä tahdon syödä: puuroa, sämpylä, kananmuna, juustoa, kasviksia, tuoremehua, jotain paikallista jos tarjolla, kahvia ja joku pieni makea.

Vierailija
39/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kahvi tai tee, valmiiksi kuorittuja ja pilkottuja hedelmiä. Kenties pieni pala juustoa tai jotain hyvää kuivakakkua. Liikun yleensä paljon matkoilla ja jopa laihdun.

Vierailija
40/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää. Olen sen verran käynyt hotellien aamiaisilla, että tiedän jo, mitä tahdon syödä: puuroa, sämpylä, kananmuna, juustoa, kasviksia, tuoremehua, jotain paikallista jos tarjolla, kahvia ja joku pieni makea.

Onko yleensä mainittu paikalliset vai täytyykö niistä erikseen kysyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme