Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä tapana syödään liikaa hotellin aamiaisella?

Vierailija
07.11.2024 |

Oon just menossa viikon reissulle, johon kuuluu aamiainen joka päivä. Monesti tulee syötyä liikaa, kun on liian paljon vaihtoehtoja, joita haluaa maistella ja sitten jälkeen päin poden huonoa omaatuntoa, että tulin liian täyteen ja toivottavasti en liho. Välillä oon tosin tarkoituksella jättänyt siksi väliin lounaan eli eikö sinällään aja saman asian, jos syön liikaa aamiaista niin syön periaatteessa kahden aterian edestä? Niin moni muukin tekee varmasti. Toisaalta en haluaisi syödä liian vähänkään, kun aamiainen kuitenkin kuuluu majoituksen hintaan eikä kiva olla nälissään.

Enkä siis ole mikään suursyömäri vaan katson tosi tarkkaan miten paljon syön. Ehkä turhaan stressaan etukäteen, mutta joskus tulee mietittyä. Liikun joka päivä kuten myös reissussa suunnitelmissa eli tällöin saan kuluttua hyvin.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työreissuilla syön yleensä todella tukevan aamiaisen hotellissa ja sillä mennään sitten alkuiltaan asti. Varmaan epäterveellistä ainakin teoriassa mutta kätevää kun voi paiskia hommia keskeytyksettä ja säästää myös ihan merkittävästi rahaa.

Ja kun aktiivisesti tekee sekä fyysistä että aivotyötä niin tuntuu ettei edes tule nälkä kun ei sitä ehdi miettimään. Toimistolla istuessa tulee nälkä paljon nopeammin, varmaan se tylsyys.

Vierailija
42/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse olen hoikka ja syön aina paljon hotelliaamiaisella. Turha buffeteista ym on maksaa jos aikoo syödä vain vähän. Sen jälkeen syönkin seuraavaksi vasta illalla, kun olen koko päivän niin täynnä

Minulla ei ole aamuisin ruokahalua. Muilla se johtuu lukemani mukaan siitä, että syö illalla myöhään runsaasti. Minä syön iltaisin ihan tavallisen iltapalan eli maustamattoman rahkan marjojen tai hedelmän kanssa. En keksi mitään järkevää selitystä sille, että ruokahaluni heräämisen menee oma aikansa ja olen vasta lounasaikaan nälkäinen. 

Minua ärsyttää aina kun joku ihmettelee hotellin aamupalalla sitä, miksen syö niin että napa paukkuu ja koko rahan edestä. Ihanko tosissaan olisi kivaa, että söisin väkisin ja alkaisin voida pahoin sekä oksentaa paikan päällä? Olisi kiva, jos ihmiset oppisivat ymmärtämään, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia. Eihän minun vähä syömiseni ole muilta millään tavalla pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisova pöytä, tulee liikaa syötyä, toisaalta kuutan myös, liikun paljon ja syön kevyttä, keittoja, salaatteja jne

Vierailija
44/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä itse olen hoikka ja syön aina paljon hotelliaamiaisella. Turha buffeteista ym on maksaa jos aikoo syödä vain vähän. Sen jälkeen syönkin seuraavaksi vasta illalla, kun olen koko päivän niin täynnä

Minulla ei ole aamuisin ruokahalua. Muilla se johtuu lukemani mukaan siitä, että syö illalla myöhään runsaasti. Minä syön iltaisin ihan tavallisen iltapalan eli maustamattoman rahkan marjojen tai hedelmän kanssa. En keksi mitään järkevää selitystä sille, että ruokahaluni heräämisen menee oma aikansa ja olen vasta lounasaikaan nälkäinen. 

Minua ärsyttää aina kun joku ihmettelee hotellin aamupalalla sitä, miksen syö niin että napa paukkuu ja koko rahan edestä. Ihanko tosissaan olisi kivaa, että söisin väkisin ja alkaisin voida pahoin sekä oksentaa paikan päällä? Olisi kiva, jos ihmiset oppisivat ymmärtämään, etteivät kaikki ihmiset ole samanlai

On kyllä ikäviä tuollaiset kyttääjät. Keskittyisivät vain omaan syömiseensä.

Vierailija
45/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana syödä liikaa, mutta kyllä mä paljon syön hotelliaamiaisilla, paljon enemmän kuin normaalisti kotona. Mutta teen sitä ihan tarkoituksella, ettei heti tarvitse alkaa miettimään lounaan syömistä.

Vierailija
46/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä haluaisi mennä all inclusive-matkalle koska inhottaa tommoset mässäilylomat.

Vierailija
47/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työreissuilla syön yleensä todella tukevan aamiaisen hotellissa ja sillä mennään sitten alkuiltaan asti. Varmaan epäterveellistä ainakin teoriassa mutta kätevää kun voi paiskia hommia keskeytyksettä ja säästää myös ihan merkittävästi rahaa.

Ja kun aktiivisesti tekee sekä fyysistä että aivotyötä niin tuntuu ettei edes tule nälkä kun ei sitä ehdi miettimään. Toimistolla istuessa tulee nälkä paljon nopeammin, varmaan se tylsyys.

Toi voisi olla ihan järkevää lomamatkallakin kun aina menee aikaa syömiseen eikä siksi ehdi niin paljon kiertää nähtävyyksiä.

Vierailija
48/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaloireissa mitattuna kyllä. Matkoilla tulee muutenkin urheiltua vähemmän. Mutta onneksi vuodessa tulee niin vähän hotelliöitä, ettei sillä ole kokonaisuuden kannalta merkitystä.

Ainakin mulla tulee matkoilla käveltyä paljon normaalia enemmän, 20 tuhatta askelta tulee aika helposti

Samoin, käveltyä tulee usein koko päivä ja iltamyöhään saakka, paljon enemmän kuin kotona. Useimmiten hotelleissa on tosi hyvät aamiaiset jotka alkaa tietysti puurolla, hillolla ja kahvilla. Sitten pikkuhiljaa nautiskelemaan muita ruokia. Usein rakennan vielä pari leipää runsaine päällisineen ja mutustelen kahvin kanssa. Kahvia menee muutama kuppi aina. Syön siis runsaasti vaikka olen pieniruokainen ja pärjäänkin iltaan saakka. Illansuussa/ illalla tulee käytyä jossain pienellä iltapalalla ja loppuilta menee oluen ja viinin kanssa.

Vierailija
49/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissakin tilaan kaurapuuron tai munakkaan ja maitokahvin sekä ison lasin vettä, buffetteja vältän, jos vaan mahdollista.

Vierailija
50/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaloireissa mitattuna kyllä. Matkoilla tulee muutenkin urheiltua vähemmän. Mutta onneksi vuodessa tulee niin vähän hotelliöitä, ettei sillä ole kokonaisuuden kannalta merkitystä.

Ainakin mulla tulee matkoilla käveltyä paljon normaalia enemmän, 20 tuhatta askelta tulee aika helposti

Samoin, käveltyä tulee usein koko päivä ja iltamyöhään saakka, paljon enemmän kuin kotona. Useimmiten hotelleissa on tosi hyvät aamiaiset jotka alkaa tietysti puurolla, hillolla ja kahvilla. Sitten pikkuhiljaa nautiskelemaan muita ruokia. Usein rakennan vielä pari leipää runsaine päällisineen ja mutustelen kahvin kanssa. Kahvia menee muutama kuppi aina. Syön siis runsaasti vaikka olen pieniruokainen ja pärjäänkin iltaan saakka. Illansuussa/ illalla tulee käytyä jossain pienellä iltapalalla ja loppuilta menee oluen ja viin

Söin viimeksi aamiaisbuffetissa munakasta, kaksi nakkia, puuroa, tuorepuuroa, hedelmää, sämpylän, leipää, riisipiirakan, öljyssä paistettuja perunan lohkoja ja vihanneksia, pannukakkua hillon kanssa, palan omenapiirakkaa, muffinsin, kaakaota ja tuoremehua. Ihmettelin miten mahtui noin paljon enkä varmaan ikinä ole noin paljon syönyt mutta olin tosi nälkäinen kun edellispäivänä olin festareilla ja illalla tuli syötyä aika niukasti+valvottua kahteen yöllä. Oli vastaavasti vähän aikaa huono olo kun tuli ahdettua itsensä täyteen ja vasta seitsemältä illalla tuli hirveä nälkä. Edelliskerran olin syönyt puoli kahdeltatoista aamupäivällä eli pärjäsin lähes 8 tuntia eipähän tarvinnut lounasta.

Vierailija
51/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ihan rauhassa. Jotta lihoo yhden kilon puhdasta rasvaa, pitää syödä, imeyttää ja varastoida 7000 kcal ylimääräistä energiaa. Vaikka kuinka mättäisit viikon lomalla aamupalaa, tuskin saat 1000 ylimääräistä kaloria nautittua joka ikinen päivä pelkällä aamupalalla. Lisäksi jos lomalla on aktiivinen ja esim. kävelee koko päivän, kuluttaa myös tavallista enemmän. Ja vaikka lomalla lihoisikin kilon (ei siis pelkkää turvotusta tai suolistossa painavaa ruokamassaa), niin siinähän se sitten lähtee kotona pois. Eli maistele mitä haluat ihan rauhassa. Lihomiseen vaikuttaa tapasi vuositasolla, ei viikon lomalla.

Vierailija
52/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään epäterveellistä. Ei koko ajan tarvitse olla puputtamassa, syö sitten kun on nälkä.

Vierailija
53/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö ihan rauhassa. Jotta lihoo yhden kilon puhdasta rasvaa, pitää syödä, imeyttää ja varastoida 7000 kcal ylimääräistä energiaa. Vaikka kuinka mättäisit viikon lomalla aamupalaa, tuskin saat 1000 ylimääräistä kaloria nautittua joka ikinen päivä pelkällä aamupalalla. Lisäksi jos lomalla on aktiivinen ja esim. kävelee koko päivän, kuluttaa myös tavallista enemmän. Ja vaikka lomalla lihoisikin kilon (ei siis pelkkää turvotusta tai suolistossa painavaa ruokamassaa), niin siinähän se sitten lähtee kotona pois. Eli maistele mitä haluat ihan rauhassa. Lihomiseen vaikuttaa tapasi vuositasolla, ei viikon lomalla.

Mutta tarvitseeko pelätä diabetesta jos syö epäsäännöllisemmin? Voiko aiheutua siitä?

Vierailija
54/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tarvitseeko pelätä diabetesta jos syö epäsäännöllisemmin? Voiko aiheutua siitä?

Ei tarvitse, ei aiheudu.

Vierailija
55/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, ei aiheudu.

Entä yövalvominen ja jatkuvasti liian lyhyt aamupalan ja lounaan väli myöhäisen aamupalan takia, vaikuttaako se? Yövalvominen voi ainakin nostaa verenpainetta ja pitäisi senkin takia päästä siitä eroon.

Vierailija
56/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä syö mitään aamiaisia. Suomalaiset niin ahneita että jos jotain saa ilmaiseksi niin tungetaan turpaan ihan liikaa.

Vierailija
57/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta olin juuri tänään hotelliaamiaisella. Ja kyllä, söin paljon (ei tosin nakkeja, lihapullia yms. eikä makeita kun ne eivät aamulla maistu). Kävin myös lounaalla (kohtuullinen annos pad thaita). Loppupäivän olenkin sitten paastonnut.

Vierailija
58/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tykkään hotelliaamiaisista. Otan surutta juustoja, ihania rapeita leipiä, munakokkelia, pekonia, ehkä myslikipposen, jos on jotain leivonnaisia niin niitäkin, maitokahvia ja tuoremehua. Croissantin juustolla ja mansikkahillolla. Skippaan sitten lounaan ja syön seuraavan kerran illalla. Kotioloissakin syön vain kaksi kertaa päivässä. Mieluummin pari kivaa ateriaa kuin viisi epätyydyttävän pientä piperrysvälipalaa.

Vierailija
59/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin hotellissa mutta yleensä vettä, kasviksia, munakas/kananmuna/munakokkeli, pekonia, nakki, kalaa jos on, leipäpala sekä kahvi. Mahdollisimman vähän turhia hiilihydraatteja mitä hotelliaamiaiset pursuaa. Lapsuudesta asti tottunut asiaan joten elimistö ei edes vingu pannukakkujen tai muffinsien saati tuoremehujen perään. 

Vierailija
60/74 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa laihtuu aina, vaikka syö aamiaisella kuin hevonen. Teen just noin, että syön aamulla "koko rahan edestä" ja sit riittää, kun syö vasta illemmalla kunnolla. 

Normaalina arkena en syö aamupalaa, enkä töissäkään ja sit vasta illalla kotona kunnon ateria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme