Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä siitä ehdotuksesta että miehille ja naisille perustetaan omat kuntouttavan työtoiminnan ryhmät jatkossa

Vierailija
07.11.2024 |

Kuntouttavissa käyvien palautekyselyissä on ehdotettu että miehet ja naiset jaettaisiin jatkossa eri ryhmiin. Syynä asiaton käytös jota palautteen antajat kertovat kokeneensa vastakkaisen sukupuolen edustajien taholta. Miltä kuulostaisi? Oletan että täällä on jonkin verran kuntouttavissa kävijöitä tähän aikaan päivästä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuohon ollaan siirtymässä.

Vierailija
2/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut kuntouttavassa työtoiminnassa asiakkaana mutta tehnyt aikoinani opiskeluun liittyvän harjoittelujakson yhdessä sellaisessa paikassa. Sen kokemuksen pohjalta voin sanoa, että varmaan ihan hyvä idea. Miesasiakkaissa oli melko paljon rajattomia ja vuorovaikutustaidoiltaan puutteellisia tyyppejä, joille kuntouttava vaikutti olevan lähinnä seuranhakupaikka. Sain itsekin pari ei-toivottua lähestymisyritystä mutta onneksi jättivät heti rauhaan, kun sanoin, että opiskelijana en saa treffailla asiakkaita tai ystävystyä heidän kanssaan. Naisasiakkaista vanhemmat ja rääväsuisemmat saivat olla rauhassa ja heitä pidettiin joko äitihahmoina tai hyvinä jätkinä. Nuoret ja kiltit joutuivat sitä vastoin heti kohteeksi ja joskus ohjaajakin joutui puuttumaan asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä sellaisesta ehdotuksesta, että tuollaiset hölönlörö ryhmät poistetaan kokonaan ja ihmiset ottavat itseään niskasta kiinni ja käyttäytyy kuin aikuiset?

Vierailija
4/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut, mutta uskon että voi olla aiheellista. Samoin peruskoulu alkaa nykymaailman menolla vaikuttamaan enemmänkin rääkkäykseltä naisille, kuin reilulta kaikkia kohtaan. Niin kauan kun seksiaddiktio ja naisten seks. ahdistelu sekä hyväksikäyttö ovat sosiaalisesti hyväksyttyjä asioita, sekaryhmissä ei ole järkeä

Vierailija
5/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vain ryhmässä, jossa oli muutenkin pelkkiä naisia. Sielläkin jouduin kiusatuksi toisen ryhmäläisen toimesta, eikä ohjaaja puuttunut asiaan. Onneksi ei miesryhmissä ole tarvinnut olla.

Vierailija
6/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hyvä idea. 

Vierailija
7/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi lopettaa kuntouttava kokonaan. 

Vierailija
8/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos miehille ja naisille perustettaisiin jatkossa omat wc tilat?

Vierailija
9/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tämmöisestä kuullut.

Vierailija
10/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sopisi varmasti niille autisteille paremmin kun ovat usein niin estyneitä

Vierailija
11/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt hittoa???

Mä oon yleensä ainoana naisena siellä puupuolella ukkojen kanssa, välillä on joku muukin. Läppää heitetään ja kyllähän ne ukot vinkkailee mutta ei siellä mitään ahdistelua ole ollut.

Mites kun tommosiin hommiin ei hirveemmin ole naisten puolesta tunkua? Järjestetäänkö mulle paikka sinne yksinään?

Ei mua kiinnosta mitään hemmetin villasukkia virkkailla.

Anna kun avaan, sulla ei ole mitään lähdettä tähän?

Vierailija
12/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi lopettaa kuntouttava kokonaan. 

Minkä vuoksi,saattaa tosiaan olla jollekkin ns. henkireikä ja ainoa aktiviteetti ja tärkeä sosiaalinen kanssakäyminen.

Vierailija
13/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos miehille ja naisille perustettaisiin jatkossa omat wc tilat?

Ainakin täällä päin kuntouttavassa on. Normikäytäntö kutakuinkin joka paikassa.

Vierailija
14/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos naiset pukeutuisivat mustaan säkkiin, jossa olisi vain aukko silmille? Se varmasti loisi turvallisen tilan?

Tää muistuttaa mua jostain, mutta nyt en muista mistä...

Vierailija
15/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt hittoa???

Mä oon yleensä ainoana naisena siellä puupuolella ukkojen kanssa, välillä on joku muukin. Läppää heitetään ja kyllähän ne ukot vinkkailee mutta ei siellä mitään ahdistelua ole ollut.

Mites kun tommosiin hommiin ei hirveemmin ole naisten puolesta tunkua? Järjestetäänkö mulle paikka sinne yksinään?

Ei mua kiinnosta mitään hemmetin villasukkia virkkailla.

Anna kun avaan, sulla ei ole mitään lähdettä tähän?

Se "vinkkailu" on nimenomaan ahdistelua. 

Vierailija
16/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos naiset pukeutuisivat mustaan säkkiin, jossa olisi vain aukko silmille? Se varmasti loisi turvallisen tilan?

Tää muistuttaa mua jostain, mutta nyt en muista mistä...

Sen mustan säkin helmoja voi nostella ja siihen pukeutuneen henkilön rintojen ja takapuolen kokoa porukalla arvailla. Kouriminen onnistuu myös normaalisti.

Vierailija
17/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi sopisi varmasti niille autisteille paremmin kun ovat usein niin estyneitä

Eivät kaikki ole. Osa autisminkirjolaisista on hyvinkin ulospäinsuuntautuneita. Ekstroverttiys yhdistettynä puutteellisiin sosiaalisiin taitoihin ja sosiaalisten tilanteiden hahmottamiseen voi siten aiheuttaa ikäviä tilanteita. Toisen ihmisen näkökulmasta katsottuna autistin käytös on ahdistelua ja kiusaamista, vaikka sen tarkoitusperät olisivat vallan muut. Toisaalta vaikeimmissa tapauksissa kyse ei ole läheskään aina pelkästä autisminkirjosta vaan siihen liittyy myös muita käyttäytymisen säätelyyn ja ihmissuhdetaitoihin vaikuttavia ongelmia, kuten päihderiippuvuutta tai kaksisuuntaista mielialahäiriötä.

Vierailija
18/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä juttu niille miehille. Naiset voi mennä jonnekin pieneen homeiseen sisäilmaan ja sitten niitä miehiä on kuitenkin enemmän niin miehet voi mennä johonkin vanhaan yritykseen.

Vierailija
19/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos nämä olennot menisivät vaikka töihin, miten olisi?

Vierailija
20/50 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia tyyppejä nuo kuntouttavassa olevat ihmiset muuten ovat? Tunnen vaan yhden tyypin joka on ollut kuntouttavassa, ja hän ainakin vaikuttaa aika pöhlöltä. Siellä kuntouttavassa hänen kertoman mukaan oli joku ruokapaja jossa kokattiin ja askartelua, mikä puolestaan kuulosti ihan hauskalta ajanvietteeltä mielestäni.