Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Tällaisia ongelmia voi piillä käytetyssä sähköautossa.

Vierailija
07.11.2024 |

Sähköautoon pakotus koko kansalle pitkälti perustuu käytettyjen sähköautojen saatavuuteen. Suomessa 2 miljoonaa ihmistä ajaa halvoilla, mutta yhä hyvin toimivilla polttomoottoriautoilla. Onko käytettty "halpa" sähköauto valtava riski talouteen? Jääkö sähköautot lopulta vain rikkaiden leluiksi? Perutaanko v.2035 voimaanastuva "sähköautopakko"?

Kun noin 5000 euroa maksaneen auton remontti maksaakin 10000-20000 euroa, on kuluttaja ymmärrettävästi silmät selällään.

Kuluttajariitalautakunnan jäsen Rami Katajisto sanoo ymmärtävänsä kuluttajaa, joka takavuosina maksoi autonsa 12-volttisesta akusta parisataa euroa ja miettii nyt sähköauton ajoakun jopa 15000 euron hintaa.

https://www.is.fi/autot/art-2000008797554.html

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näihin ketjuihin tulee aina selittämään ne, joilla on vara ottaa se 50 000€ autorahoitus. Itse olen pienituloinen yh. Minulla on auto, jolla pääsen töihin ja mahdollistan näin jotenkin normaalin elämän. Autoni maksoi 1800€. Ennen katsastusta tuttu autonrassaaja vaihtaa siihen osia parilla sadalla. Vakuutus on edullinen, ja polttoaineeseen menee parisataa kuussa. En missään tapauksessa hanki autoa, jossa on vaarana tuhansien eurojen remontti. Sellainen käytännössä tuhoaisi elämäni.

Tämä keskustelu kiinnostaa minua siitä syystä, että haluaisin tietää millä minun on ajateltu käyvän töissä ja kuskaavan lapsia harrastuksiin siinä vaiheessa kun polttomoottorit poistuu käytöstä. Varmaan jollain sähköpotkulaudalla? Voitte ilkkua ja lällätellä täällä, mutta totuus on se, että jollakin Suomen pitää mahdollistaa meikäläisten töissäkäynti. Jos autoilusta on tarkoi

Itse muuttaisin lähemmäs töitä ja hukkaisin sen halpisromun. 

Siitä ei ole mitään takuuta minkä aikaa työpaikka on tuolla missä se on. Asun siellä missä lasten koulut on. Koulun vaihtaminen aina sen mukaan missä olen töissä, ei ole hyväksi lapsille.

Vierailija
102/103 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näihin ketjuihin tulee aina selittämään ne, joilla on vara ottaa se 50 000€ autorahoitus. Itse olen pienituloinen yh. Minulla on auto, jolla pääsen töihin ja mahdollistan näin jotenkin normaalin elämän. Autoni maksoi 1800€. Ennen katsastusta tuttu autonrassaaja vaihtaa siihen osia parilla sadalla. Vakuutus on edullinen, ja polttoaineeseen menee parisataa kuussa. En missään tapauksessa hanki autoa, jossa on vaarana tuhansien eurojen remontti. Sellainen käytännössä tuhoaisi elämäni.

Tämä keskustelu kiinnostaa minua siitä syystä, että haluaisin tietää millä minun on ajateltu käyvän töissä ja kuskaavan lapsia harrastuksiin siinä vaiheessa kun polttomoottorit poistuu käytöstä. Varmaan jollain sähköpotkulaudalla? Voitt

No ei tule..  noi akut on olleet paljon kestävämpiä kuin luultu. Tuolla on 13v vanhaa leaf missä soh 87%. 

Noista akun hinnoista. Leaf saa akun 4000€ nyt.. moduulin vaihto mikä yleensä riittää maksaa 500€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu kiinnostaa minua siitä syystä, että haluaisin tietää millä minun on ajateltu käyvän töissä ja kuskaavan lapsia harrastuksiin siinä vaiheessa kun polttomoottorit poistuu käy

No ei tule..  noi akut on olleet paljon kestävämpiä kuin luultu. Tuolla on 13v vanhaa leaf missä soh 87%. 

Noista akun hinnoista. Leaf saa akun 4000€ nyt.. moduulin vaihto mikä yleensä riittää maksaa 500€

No toivotaan parasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi