Mikä lasten talvitakki ei hiosta vaan hengittää hyvin?
Neuvokaapas. Lapseni hikoilee helposti ja usein talvivaatteissa hän on ihan hiestä märkä kun takki tai haalari ei hengitä vaan hiostaa vain. Ja sitten muuttuu tietenkin kylmäksi, kun on märkä. Mikä toppatakki/talvitakki olisi hyvä seitsemänvuotiaalle pojalle, joka hikoilee helposti normi talvikamppeissa?
Kommentit (9)
Ehkä vaan ohuempi takki ja panostaa hikeä iholta pois siirtävään välikerrokseen.
Varmaan jotkut kalliimmat talviurheiluun tarkoitetut takit voisi toimia.
Mun kommentti tässä nostona ja keskustelun avauksena
Kaikkien takkien alla tulee hiki jos tulee liikkuessa kuuma. Jos taas takki on liikkumiseen sopivan kevyt, tulee paikallaan ollessa todella kylmä.
Joku ääriolosuhteiden pukeutumisneuvo oli, että jos hikoilee, niin siellä lähtee henki.
Kerrospukeutumista siellä suosittiin
Mites ne popin kuoripuvut, joko testattu?
Meidän ikiliikkuja meni viime talven ohuella merinovillapaidalla ja Reiman kevyttoppatakilla. Villa on vallan mainio materiaali! Se poistaa iholta kosteutta kuitenkaan kastumatta (eli tulematta kylmäksi) itse, lämmittää vaikka vähän kastuisikin, kuivuu nopeasti, hengittää, lämmittää juuri sopivasti lämpötilasta riippumatta!
Näillä keleillä lapseni (5-10C) vetelee vielä softshellillä, alla sitä samaa villaa tai vähän paksumpi huppari. Tosin nyt ekaluokkalaisena ulkoilut eivät kestä tunteja, kuten eskarissa aikanaan.
Kun olin lapsi, mulla oli paksu villainen takki ja villaiset ulkohousut.
Villahan lämmittää kosteana eikä silloin coretexiä oltu keksitty.
Koska asutaan Helsingissä ja täällä talvet on usein aika märkää lunta, niin takin pitäisi olla kuitenkin vesipilariarvoltaan korkea. Ap