Mun joulun budjetti on 50€ ja tällä pitäisi 3 lapselle, 2 koiralle, ja 1 aikuiselle ostaa joulu ruoat ja muut, voiko jostain saada tukea?😭
Mun joulun budjetti on 50€ ja tällä pitäisi 3 lapselle, 2 koiralle, ja 1 aikuiselle ostaa joulu ruoat ja muut, voiko jostain saada tukea?😭
Kommentit (135)
Joulu laatikoihin menee muutama euro kun itse tekee, kinkkua harvemmin ostan, vaikka lohta lisukkeeksi.
Koirat myyntiin, jos ei ole varaa edes lapsia ruokkia!
Osta lanttuja, porkkanoita ja perunoita etukäteen, kypsennä ja soseuta osa laatikoita varten ja laita pakastimeen. Lopuista saat hyvän pohjan keittoruokaan arjeksi. Suosittelen ostamaan myös puuroriisin tämän kuun aikana, arki-iltana riisipuuroa pari kertaa ja loput säästöön joulua varten. Punajuuret rosolliin säilyvät myös helposti sen kuukauden jääkaapissa.
Suomalainen jouluruoka ei oikeasti ole kovin kallista jos itse tekee. Kinkku se hintavin, toisaalta meillä perinteisesti syöty kalkkunarulla kun ei pienintäkään kinkkua saataisi yhdessäkään kokonaan syötyä (kukaan perheenjäsenistä ei ole erityisen hulluna kinkkuun).
Muuten vielä vinkkinä, mummoni ostaa aina joulun jälkeen useamman kinkun, halpaa lihaa josta tekee hernekeittoa yms arki ruokaa.
Koiranruoka kahdelle koiralle maksaa varmasti enemmän kuin jouluruoka perheellesi :(
Vierailija kirjoitti:
Miksi perheessä ei ole toista aikuista?
Isä hylkäsi meidät
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koiralle ei saa antaa jouluruokia, ovat myrkkyä heille!
Pitää koiralle olla joululahjoja
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta
Mitä?
Ap
Lopeta jankkaus.
En ole tämmöistä aloitusta ikinä tehnyt, ihan asiallinen aloitus, ei mikään jankkaus!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Exältä saat tukea.
En saa häneltä mitään
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vie ne koirat piikille, koiranruoka on kallista!
En todellakaan vie perheenjäseniä mihinkään, häpeä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
säästit siis aikoinasi kortonkeissa ja otit tatuoinnin tai lävistyksen. sijoita koko 50e kortonkeihin lapsillekin helpotus kun ei tule lisää kärsijöitä.
En omista lävistykiä tai tatuointeja
Ap
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Olen kotiäiti, se on minun työ
Ap
Vierailija kirjoitti:
Myy p e r s e t t ä...saat hilloa
En todellakaan, häpeä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta
Mitä?
Ap
Lopeta jankkaus.
En ole tämmöistä aloitusta ikinä tehnyt, ihan asiallinen aloitus, ei mikään jankkaus!
Ap
Trollollooo!
Vierailija kirjoitti:
Koirat myyntiin, jos ei ole varaa edes lapsia ruokkia!
En myy perheenjäseniä, häpeä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie ne koirat piikille, koiranruoka on kallista!
En todellakaan vie perheenjäseniä mihinkään, häpeä!
Ap
Trollollooo.
Koirille joululahjat ja aikuiselle vaikka ei ole rahaa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perheessä ei ole toista aikuista?
Isä hylkäsi meidät
Ap
Lastesi isä on sinunkin isä?
Lopeta jankkaus.