Mun joulun budjetti on 50€ ja tällä pitäisi 3 lapselle, 2 koiralle, ja 1 aikuiselle ostaa joulu ruoat ja muut, voiko jostain saada tukea?😭
Mun joulun budjetti on 50€ ja tällä pitäisi 3 lapselle, 2 koiralle, ja 1 aikuiselle ostaa joulu ruoat ja muut, voiko jostain saada tukea?😭
Kommentit (135)
Siis onko se joku sun joulun erityisbudjetti, vai ihan yleisesti vain se rahasumma, joka sinulla on jotain tiettyä aikaa (mitä?) kohden käytettävissä?
Minkä ikäisiä lapsia ja kuinka sairaan isoja koiria? Se on vähän eri asia ruokkiiko 15-vuotiasta urheilijateiniä vai kaksivuotiasta, tai tanskandoggia vai chihuahuaa.
Syöttehän te muulloinkin kuin jouluna? Jouluruoat ei edes ole erityisen kalliita. Paketti riisiä, muutama purkki maitoa, pussillinen luumuja. Osta kinkun sijaan kauppahallista sianlapaa ja kun lapset ilskottelee kun on niin paljon läskiä, niin anna läskit koirille. Lanttuja ja porkkanoita ja teet itse laatikot. Piparit itse tehtynä halpoja myös. Kai teillä viimevuotiset koristeet on tallessa? Jos ei niin pistä lapset askartelemaan. Lahjaksi kelpaavaa tavaraa voi löytää kirppikseltäkin. Mullakin olisi täällä joku eläinkirja ylimääräisenä, ja koristeita joista pitäisi päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yli kuukausi jouluun aikaa. Mikä on syy ettet voi mennä töihin vaikka jakamaan mainoksia tai kauppaan hykllyttämään? Saisit vähän rahaa muutenkin.
Jos rahat on noin yleisesti vähissä niin sitten aletaan jo alkuvuodesta säästää loppuvuotta varten. Lapset voi laittaa vaikka joulupuukeräykseen lahjatoiveet ja kun katott että ne on järkeviä ja toteutettavissa niin saattavat jopa jotain saada. Uutta iphonea tuskin kuitenkaan. Menis viinaan ja tupakkaan nekin rahat kun myisit lahjat. Pelastusarmeija ja diakonialaitos auttaa vähävaraista, lisäksi voit käydä ruokajonossa hakemassa ruokaa.
Oikeasti varaton tietäisi kyllä mistä saa apua ja ruoan pöytään. Typerä trolli provoilee samoja aloituksia tänne spämminä.
Itse menisin mieluusti töihin ja kyselin just kaupoista ja ei kuulemma ole hyllytspaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin saatana!!!!!!
Älä nyt suotta hermostu, katsos kun tämä ap parka ja raukka on kotiäiti, joka silloin tällöin tulee jankkaamaan tänne noita "ongelmia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt suotta hermostu, katsos kun tämä ap parka ja raukka on kotiäiti, joka silloin tällöin tulee jankkaamaan tänne noita "ongelmia".
Tai sitten se on yksinäinen mt-potilas jolla ei ole sen enempää lapsia kuin lammastakaan ja ainoa huvituksensa on trollata täällä noita samoja jorinoitaan.
Monet tuet tulee vielä ennen joulua. Nyt säästämään. Yhden viisikymppisen, kun vielä säästät, niin on jo satanen jouluruokiin. Sillä kyllä saa kolmen päivän sapuskat. Lanttu- ja porkkanalaatikko ovat edullisia itse tehtyinä. Pari pakettia halvinta kinkkusiivua (esim Pirkka). Riisipuuro jälkiruoaksi , sitä iso padallinen, niin saa monet jälkiruoat. Lapsille suklaarasiat tai irtokarkkeja. Seurakunta jakaa lahjakortteja, varaa aika diakonissalle jo nyt. Ei siitä joulusta tarvitse tehdä hirveätä rumbaa, mutta sitä toivon, että saatte joltain järjestöiltä lahjan jokaiselle lapselle. Itse tapaan lahjoittaa joka joulu ns joulupuu keräykseen, ainakin Prismassa on muina vuosina sellainen mahdollisuus ollut.
Oletko koulutettu, työmotivoitunut ja silti ilman rahaa. Vaihda työpaikkaa, jollei sinua arvosteta nykyisessä paikassa tai sovita menot tuloihisi, ja hyväksy se ettei rahat riitä kaikkeen.
Miksi ne koiratkin? Ei voi ymmärtää.
Ethän sä pysty tuohon hyvä ihminen.
Anna pois.
Yritä pitää edes lapsistasi ja itsestäsi huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yli kuukausi jouluun aikaa. Mikä on syy ettet voi mennä töihin vaikka jakamaan mainoksia tai kauppaan hykllyttämään? Saisit vähän rahaa muutenkin.
Jos rahat on noin yleisesti vähissä niin sitten aletaan jo alkuvuodesta säästää loppuvuotta varten. Lapset voi laittaa vaikka joulupuukeräykseen lahjatoiveet ja kun katott että ne on järkeviä ja toteutettavissa niin saattavat jopa jotain saada. Uutta iphonea tuskin kuitenkaan. Menis viinaan ja tupakkaan nekin rahat kun myisit lahjat. Pelastusarmeija ja diakonialaitos auttaa vähävaraista, lisäksi voit käydä ruokajonossa hakemassa ruokaa.
Oikeasti varaton tietäisi kyllä mistä saa apua ja ruoan pöytään. Typerä trolli provoilee samoja aloituksia tänne spämminä.
Itse menisin mieluusti töihin ja kyselin just kaupoista ja ei kuulemma ole hyllytspaikkoja.
Kaupat harvemmin itse täyttää niitä hyllytyspaikkoja, vaan ostavat palvelun ulkopuoliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta
Mitä?
Ap
SPÄMMÄYS
Vaikka ihan hyvätuloinen olenkin, minulla on tapana lenkkeillessä yms. kerätä hedelmäpussiin löytyneet pullot ja tölkit. Mitenkään erikseen en kerää vaan lenkkeilessä. Työpaikalta myös, opiskelijat juovat paljon makuvissyjä ja energiajuomaa luennoilla. Nämä rahat kerään syrjään ja usein loppuvuonna summa on noin 200 e. Sillä ostaa jouluruoat helposti, jää ylikin. Suosittelen myös aloittajalle kitinän sijaan.
No kyllähän sinä vielä joulukuussa saat jostain tukia. Kait niistä rahoistakin toi laittaa sivuun jouluksi, jos kerta nytkin olet laittanut sen 50 e?
Hyvin vähävaraisille on tarjolla jotain hyvän mielen joululahjakortteja yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SILLOIN TÄLLÖIN ON MONTA KERTAA PÄIVÄSSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä kiinnostaa, että missä ovat ne mainokset jotka vaan jaetaan? Entäs kaupat joihin pääsee hyllyttämään sillä vaan, että sinne menee? Voipi tulla lähtö poliisisaattueessa, jos menisin kauppaan ja aloittaisin hyllyttämisen. Hakisin varastosta tavaraa ja veisin oikeille paikoilleen. etenkin lähikaupassa, kun siellä tunnen paikkoija paremmin.
Sitten vaan selitän, että oli ohje netissä, että töihin kuuluu mennä. Miksi en näin tee? SYY on, että ne paikat on jo täytetty! Ei ole vapaita paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne koiratkin? Ei voi ymmärtää.
Ethän sä pysty tuohon hyvä ihminen.
Anna pois.
Yritä pitää edes lapsistasi ja itsestäsi huolta.
MIKSI VASTAAT TÄLLE JANKUTTAJATROLLILLE?
Vierailija kirjoitti:
Miks sulla on 3 lasta ja kaks koiraa jos oot persaukinen?
Hankala jakaa tukea tai apua ihmiselle joka on omien päätösten seurauksena hankalassa tilanteessa.
Aloitus voi olla provo tai jonkun todellinen joka on sössinyt asiansa ns ajattelemattomuuttaan. Mutta elämä voi joskus yllättää, ikävällkäkin tavalla, voi jäädä leskeksi, yllättäen jätetyksi, menettää työnsä jne - ja jos on lapset tehtynä ei niistä voi luopua, samoin lemmikin jos ottaa on siitä vastuussa/monelle se on kuin perheenjäsen, ei niistäkään luovuta tai sitten pitäisi olla satavarma että uusi paikka on lemmikille hyvä. Lapsille ne eläimet voivat olla niin tärkeitä että traumatisoituvat jos ne annettaisiin pois. Ei pidä tuomita kun ei voi tietää mikä kenenkin todellinen tilanne on ja mikä siihen on jotanut.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sinä vielä joulukuussa saat jostain tukia. Kait niistä rahoistakin toi laittaa sivuun jouluksi, jos kerta nytkin olet laittanut sen 50 e?
Hyvin vähävaraisille on tarjolla jotain hyvän mielen joululahjakortteja yms.
AP ON TROLLI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perheessä ei ole toista aikuista?
Isä hylkäsi meidät
Ap
Sitten tulee kela apuun. Saat yksinhuoltajan lapsilisät ja elatusavun. Koirat lienee joudut itse elättämään, en tiedä, kun minulla ei ole koskaan ollut vara koiraan, vaikka käyn kokopäivätöissä. Ilmeisesti olet samaa sukua herra Konolan kanssa, kun kirjoituksesi oli samaa kaavaa noudattava.
AP, PAKKOHOITOON KUULUISIT PAKKOMIELTEISINE JANKUTUKSINESI.
Sulla on ollut koko vuosi aikaa laittaa kakskymppiä kuukaudessa jemmaan!
Myy koira