Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulet kotiiin ja sähköt on poikki. Miten toimit?

Vierailija
06.11.2024 |

Itse en varmaan pääsisi edes kotiin asti vaan kompastuisin pilkkopimeässä portaikossa matkalla 9 kerrokseen.

Kommentit (712)

Vierailija
21/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastan totsit. 

Vierailija
22/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin sähkölaskun. Joku muu vei sen Kelaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun kännykässä oo taskulamppua?

Otsalamppu tai pieni taskulamppu on paljon kätevämpi. Sillä tekee oikeasti jotain talvella pimeässä ulkona, kun se iPhone ei suostu toimimaan pakkasilla.

Mikäs olisi hyvä pieni taskulamppu? Pitäisi varmaan alkaa kantamaan aina taskussa mukana kun Putini pistää sähköt poikki

Kannattaa googlailla https://testaajat.com/paras-pieni-taskulamppu/ netistä löytyy hyviä pieniä taskulamppuja. Tuolla oli ainakin jotain avaimenperään mahtuvia ja tehokkaita lamppuja.

Mulla on 13 kerrosta noustavana ja pääsen kotiin asti kun laukussa on minifikkari.

Vierailija
24/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytän muutaman kynttilän, teen tulet puuhellaan ja alan tehdä/lämmittää ruokaa, keitän pannukahvit jälkiruuaksi (veden käyn hakemassa kellarista, jonne se tulee kaivosta omalla paineella). Jos on tarvetta lämmittää, teen tulet muihinkin tulisijoihin ja lähden koiran kanssa iltakävelylle.

Vierailija
25/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alati sähköt poikki, ei aiheuta mitään ongelmia tai toimenpiteitä. Näin talvisaikaan tulet uuniin laitettava oli sähköjä tai ei. Jos ei ole, niin kokkaan puu-uunin hellalla sapuskan. Samalla lämpiää torppakin. Pesuvedet ja saunan voi käydä myös lämmittämässä puilla pihasaunassa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuulikaapissa seinässä paristokäyttöinen liiketunnistimin varustettu taskulamppu, joten se nyt ainakin syttyy niin, että en kompastu kenkiin tai muuhun tuulikaapissa. Niitä samoja lamppuja on myös yläkertaan menevissä rappusissa, joten kun tulen tuulikaapista ulos, eka lamppu reagoi jo liikkeeseen. Kun napsautan kattovalot, niin mikäli mitään ei tapahdu, katson varmaan ekana kännykästä, onko sähköyhtiöltä tullut joku tekstari ja jos ei, palaan takaisin piharappusille ja katson, onko vastapäisessäkin rakennuksessa asunnot pimeänä. Jos eivät ole, niin sitten tarkistan tuulikaapin sulakekaapista, onko mulla sulake palanut. Jos on, vaihdan uuden sulakkeen. Sähkölasku mulla ei ole voinut jäädä epähuomiossa maksamatta, koska se menee tilitä suoraveloituksena. Seuraavaksi katson sähköyhtiön sivuilta häiriökarttaa ja jos sielläkään ei ole mitään infoa, teen vikailmoituksen. Sen jälkeen otan lasillisen punaviiniä ja jotain syötävää, laitan kynttilän palamaan olohuoneen sohvapöydälle ja menen sohvalle makaamaan ja surffailen kännykällä palstalla. 

Vierailija
27/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalojen seinässä on katkaisija. Minä painaisin sitä ja hississä oman kerroksen nappulaa. Mikä on ongelma?   :)

Meillä oli jokin aika sitten hissi korjauksessa. Huokasin syvään, etten näillä vaivoilla ainakaan omaan viidenteen kerrokseen jaksa ainakaan lepäämättä välillä. Lähdin kompuroimaan kerroksia ja sekosin laskuissa. Ihmettelin, kun rappuset loppuivat kesken. Olin kahdeksannessa kerroksessa ja nauroin hysteerisesti :D

Vierailija
28/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kotiin ja sytyttelen kynttilöitä (jos on pimeää). Jos katko kestää enemmän kuin tunnin, alan soitella asiakaspalveluun ja kiukutella.

Vierailija
29/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama itselataava led-valaisin ja paristoradio. Katsoisin  onko mulle tullut vikailmoitus verkkoyhtiöltä. Jos ei, teen vikailmoituksen.

Menen sänkyyn, vedän peiton korville ja nautin nokoset.

Vierailija
30/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin netistä onko sähkökatkosta jotain uutisia, sikäli kun netti toimisi. Sitten varmaan viihdyttäisin itseäni kirjaa lukemalla.

Vierailija
31/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaisin varmaan sulakkeet 

Vierailija
32/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan katsoisin sulakkeet ja vikailmoituksen sähköyhtiön sivuilta. Tekisin leivinuuniin tulen.

Vierailija
33/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sähkökatkoja jatkuvasti, rakentavat tuulivoimaloille intraa.

Taskulamppu aina taskussa, sitten öljylyhty päälle keittiössä. Jos on kovempi kiirus keitän kaasuhellalla kahvit.

Muuten puuhellalla. Pystyuuniin ja Porinmattiin tulet näillä keleillä muutenkin.

Kynttilöitä kaapista tarpeenmukaan.

Vesi tulee hanasta ilman sähköäkin.

Pesuvesi lämpiää puuhellan säiliössä.

Saunassa kotapata ja puukiuas.

Pakastimet on kellarissa omassa huoneessa. Pärjää näillä keleillä pitkään ilman sähköä. 

Jääkaapin jutut vien verannalle jos näyttää pidemmältä vialta. Hyvinhän nuo netistä löytyy.

Niin ja varavirtaakut on aina ladattuna.

Vierailija
34/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin välittömästi instastoorin jossa kertoisin että syyllinen on Mikko K

Vierailija
35/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan uimakamat ja lähden yleiseen puulämmitteiseen saunaan katkon ajaksi.

Vierailija
36/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taskulamppuja, patteriradio, kynttilöitä, pari kaasupulloa, jota voin hyödyntää grillin kanssa ja tai sen yhteydessä olevan hellanlevyn kanssa. 

Varmaan ensimmäisenä laittaisin takkaan tulen.

Vierailija
37/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on taskulamppuja, patteriradio, kynttilöitä, pari kaasupulloa, jota voin hyödyntää grillin kanssa ja tai sen yhteydessä olevan hellanlevyn kanssa. 

Varmaan ensimmäisenä laittaisin takkaan tulen.

Ja päälle itseasiassa trangialla onnistuisi myös ruuan laitto ja fonduekeittimen päällä voisi myös laittaa kattilassa ruokaa. Aika paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
38/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tutkailisin vähän ympäristöä, että näyttääkö muiltakin olevan sähköt poikki. Jos naapurissa palaa valot, niin tsekkaisin kotona ensin sulakkeet. Jos naapuritkin on pimeinä, sytyttäisin parit kynttilät ja laittaisin ehkä takkaan tulen ja tutkisin sähkölaitoksen ilmoitukset mahdollisista katkoista.

Kotona on aina taskulamppu ja muutama otsalamppu, kun niitä käytetään pimeään aikaan päivittäin.

Vierailija
39/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kauppaan ostamaan kaljaa ja tuikkukynttilöitä.

Vierailija
40/712 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pimeässä.