Voiko joku persu avata tätä logiikkaa?
Persut ovat valittaneet että vasemmisto on Venäjän asialla kun EU:ssa vasemmisto ryhmässä vastustettiin Ukrainan aseellista tukemista. Samaan aikaan hehkutetaan Trumppia joka on sanonut lopettavansa Ukrainan tukemisen. Onko persuissa näin vastakkaisia mielipiteitä asiasta vai miten tämä selittyy? Pidetään keskustelu asiallisena.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan kuullut, että ulkopolitiikka käsittää muutakin kuin Ukrainan aseellisen tukemisen?
Näytä minulle yksikin puolue, jossa kaikki sen jäsenet olisivat ihan samaa mieltä kaikista asioista. Odotan.........
Yritikö siis sanoa että toiset persut ovat Ukrainan tukea vastaan ja toiset puolesta? Ja toiset persut Trumppia vastaan ja toiset puolesta?
En tiedä mitä tarkoitat "persulla". Itse en ole persu, mutta äänestin perussuomalaisia (toki sinun yksinkertaisessa ja rajoittuneessa pikku ajatusmaailmassasi varmaankin ymppäät nämä asiat yhdeksi ja samaksi).
Ja itse kysymyksiin. Kyllä, olen Ukrainan (aseellista) tukea vastaan. Ja kyllä, olen Trumppia vastaan.
Mites suu nyt pannaan? Tais mennä pikkuaivonystyrät ihan so
Mutta olet varmasti itsekin huomannut että suuri osa tämänkin palstan aloituksesta on ollut tänään "Jee Trump voitti, nyt loppuu Ukrainan tuki," henkisiä? Eli tuntuu että moni ei ajattele samoin kuin sinä molemmista asioista ja siksi kyselin.
Ei ole tullut mieleen, että jos ja kun täällä on monia samansisältöisiä aloituksia tuollaisesta aiheesta, niin silloin on kyse yleensä aina TROLLISTA?! Tiedätkö edes mikä se sellainen on?
Missä on sinun lähdekritiikki ja kriittinen lukutaito?Näiden kommenttiesi perusteella et ole tainnut pahemmin kouluttautua...
Syynä on vasemmistokoalition ja Trumpin erilaiset motiivit aseavun epäämiselle. Trump katsoo, ettei USA ole velvoitettu ratkaisemaan sotia Euroopassa, vasemmistokoalitio tuntee sympatiaa Venäjää kohtaan historiallisista ja aatteellisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu ei kykene logiikkaan, muuten se ei olisi persu.
ei kykene ei kaikki on tyhmiä mut toi persu sanan jankutus kuukaudesta toiseen on fiksua touhua.
Puolueen nimen sanominen in tyhmää? Selvä.
ei nimen sanominen vaan persu sanan jankuttaminen kuukaudesta toiseen etkö oikeesti ymmärrä että jankutat täällä joka toisessa keskustelussa?.
Sinähän se tässä jankutat. Ota lääkkeesi.
Eri
eikun sinä jankutat pesu sanaa eri keskusteluissa vai oletko jo niin hullu että et tiedosta sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on niin paljon liikkuvia osia. Tietysti suomalaiset, varsinkin alkuperäiset toivoo että sota loppuisi.
Alkuperäisenä suomalaisena ja savolaisena Ukrainan tulee voittaa sota, sillä jos Venäjä saa selvän voiton se vain jatkaa samalla linjalle kiusaten muitakin naapurimaita kuten Suomea ja Viroa. On parempi sitoa Venäjän armeija Ukrainan sotaan, jotta se ei pörrää muualla. Putin ei ole ikuinen.
Asiantuntijoiden mukaan jälkiputinistinen aikakausi jatkuu Putinin poistumisen jälkeen 40-60 vuotta. Harva meistä on siis näkemässä edes mitään muuta kuin nykyisenkaltaista tilannetta. Aivan sama, että kuka siellä on nokkamiehenä kun kerran maata on sementoitu jälkiputinistista aikakautta varten jo yli 20 vuotta.
Sama logiikka varmaan kuin siinä, että hokevat että suomalaisten pitää olla Suomen puolella, mutta itse kannattavat Trumpia, joka on kaikin tavoin haitaksi Suomelle.
"Perustatko noidenkin muutaman (huom! Ei monen) puolueen Ukraina -kannan vauvapalstan kommentteihin, kuten teet persujen suhteen? 🤭"
En vaan tuntemiini ihmisiin. Minulla on kavereissa sekä vasemmiston että perussuomalaisten äänestäjiä. Duunareissa kun on aika paljon molempia. Oliko sinulla jotain sanottavaa aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
persuu persuu persuu uh uh ug ug persuu ug ug persuuu uh uh ug.minä olen viisas te muut olette tyhmiä persuu persuu uh uh.
Yllä näette persuapinan lajityypillistä kommunikaatiota.
ei vaan sitä mitä sinä täällä teet aamusta iltaan.hyvä että tukia on leikattu ja leikataan lisää.
Gallupin mukaan suomalaisista Trumpia kannatti vain joku 10 %, joten se että tällä palstalla on niin paljon Trumpia kannattavia tarkoittaa lähinnä sitä että täällä on aktiivisia trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Syynä on vasemmistokoalition ja Trumpin erilaiset motiivit aseavun epäämiselle. Trump katsoo, ettei USA ole velvoitettu ratkaisemaan sotia Euroopassa, vasemmistokoalitio tuntee sympatiaa Venäjää kohtaan historiallisista ja aatteellisista syistä.
Eli kun sama linja on toisella paha ja toisella hyvä niin Ukrainan tukemisella ei ole mitään merkitystä persuille mutta sitä käytetään keppihevosena öyhötyksessä?
Ja vassareiden asioissako sitten on aina jokin logiikka? Ootteko se järjen ääni? XD
Vierailija kirjoitti:
Voisi tietenkin, jos vain osaisi ja ymmärtäisi.
En ymmärtänyt kysymystä, voitko selittää tarkemmin.
Mepit äänestävät itsenäisesti siitä huolimatta, että ovat ryhmissään. Vain suomalaiset näköjään luulevat, ettei siellä saisi äänestää omasta mielestään järkevämpää päätöstä. Sille, että vasemmistoliittolaisten kanssa on samassa ryhmässä sekä Nato-kriitikoita, rauhanaatteen ihmisiksi itseään pitäviä ja Yhdysvaltoja vihaavia ei vaikuta mitenkään Suomen vasemmistolaisten mielipiteisiin tai agendaan. On kuitenkin fiksumpaa pyrkiä haastamaan heidän ajatuksiaan samassa ryhmässä kuin antaa heidän muhia omissa poteroissaan.
Ennemmin tai myöhemmin Eu tarvitsee omat yhtenäiset sotilasjoukot.
Vierailija kirjoitti:
"Perustatko noidenkin muutaman (huom! Ei monen) puolueen Ukraina -kannan vauvapalstan kommentteihin, kuten teet persujen suhteen? 🤭"
En vaan tuntemiini ihmisiin. Minulla on kavereissa sekä vasemmiston että perussuomalaisten äänestäjiä. Duunareissa kun on aika paljon molempia. Oliko sinulla jotain sanottavaa aiheeseen?
Voi taivas... Sen pikkuruisen otannan perusteella, jonka yhteinen nimittäjä olet sinä itse, kannattaakin vetää isoja johtopäätöksiä sekä muodostaa niiden perusteella omat ennakkoluulonsa ja mielipiteensä. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Tunnen paljon ihmisiä. Heistä kukaan ei avaudu minulle äänestämisistään.
Vierailija kirjoitti:
Gallupin mukaan suomalaisista Trumpia kannatti vain joku 10 %, joten se että tällä palstalla on niin paljon Trumpia kannattavia tarkoittaa lähinnä sitä että täällä on aktiivisia trolleja.
Itse tunnen 3 perussuomalaisten äänestäjää jotka kannattavat Trumppia ja vastustavat Ukrainan tukea. Ovatko hekin trolleja?
Olen parsi.
1. Mistä päättelet, että kannatan Trumppia? (En kannata)
2. Kyllä, eri henkilöt persuissa voivat ajatella joistain kysymyksistä erilailla. Emme ole klooneja.
3. Tietääkseni (olenko pudonnut kelkasta?) Trump on sanonut, että jos Ukraina kieltäytyy neuvottelusta, USAn tuki loppuu. JA jos Venäjä kieltäytyy neuvottelusta tuki lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas... Sen pikkuruisen otannan perusteella, jonka yhteinen nimittäjä olet sinä itse, kannattaakin vetää isoja johtopäätöksiä sekä muodostaa niiden perusteella omat ennakkoluulonsa ja mielipiteensä. 🙄
Eli sinulla ei siis ole mitään argumenttia aiheeseen liittyen? Kaikki ovat vain trolleja ja minunkaan tutuista ei voi sanoa mitään? Oletko oikeasti noin yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun sama linja on toisella paha ja toisella hyvä niin Ukrainan tukemisella ei ole mitään merkitystä persuille mutta sitä käytetään keppihevosena öyhötyksessä?
Ukrainan tukemisella on merkitystä, mutta Euroopan pitäisi oppia pyyhkimään ihan itse.
Anteeksi millä tapaa tämä liittyy siihen että Vasemmistoliiton oleminen EU-ryhmässä jossa vastustetaan Ukrainan tukea pahaa Venäjä myönteisyyttä mutta Trumpilta Ukrainan tuen vastustaminen hyvä asia?