Mun yksi tärkeä kriteeri miehelle on hyvät tulot, myönnän
Olen 50v nainen, 5 vuotta sitten lasten isästä eronnut ja lapset aikuisia ja omillaan.
Olen tässä viime vuosina treffaillut, tapaillut ja seurustellutkin miesten kanssa. Nyt tuli stoppi köyhien tai pienituloisten suhteen. Tienaan itse 4600e/kk + pääomatuloja 800e/kk, tämän kaupungin tulotasoon nähden siis hyvin. Joko miehet olettaa että maksan kaiken mitä yhdessä tehdään, tai sitten tehdään vaan miehen rahatilanteen mukaan = ei ikinä mitään. Enkä ole tykännyt siitä tunteesta, että se joka maksaa, se päättää. Ei ole tasavertainen suhde. Sitten on ne alemmuuskompleksikohtaukset. Olen itse ollut avarakatseinen ja luonne ja kemia merkitsee eniten. Mutta tää raha tulee aina jotenkin liikaa esille. Mietin miten mukavaa olisi seurustella ihmisen kanssa joka tienaa about saman ja voitais yhdessä tehdä asioita kumpikin omansa maksaen, tasavertaisesti.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä noin pinnallista ihmistä huolisi jos yhdessä tekeminen ja viihtyminen pyörii vain rahan ympärillä.
Etkö tykkää käydä keikoilla, festareilla, teatterissa, ravintolassa, kylpylässä, viikonloppulomilla, ulkomaanmatkoilla? Minä tykkään ja minulla on siihen varaa. Mutta ei kahden edestä. Minulle ei tänänikäisenä riitä tv:n katselu ja lämpimät voileivät viikosta ja kuukaudesta toiseen.
Ap
Olisit elänyt nuorena, kuten muutkin. Itseäni ei kiinnosta yhtään minkä verran rahaa tuon ikäisenä, kun elämä muutenkin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä noin pinnallista ihmistä huolisi jos yhdessä tekeminen ja viihtyminen pyörii vain rahan ympärillä.
Etkö tykkää käydä keikoilla, festareilla, teatterissa, ravintolassa, kylpylässä, viikonloppulomilla, ulkomaanmatkoilla? Minä tykkään ja minulla on siihen varaa. Mutta ei kahden edestä. Minulle ei tänänikäisenä riitä tv:n katselu ja lämpimät voileivät viikosta ja kuukaudesta toiseen.
Ap
Millä lailla noiden harrastaminen olisi mahdotonta, jos miehen tulot olisivat vaikka puolet pienemmät kuin sinulla? Mietin vain, kun itse olen kahden lapsen yh ja tuloni ovat huomattavasti pienemmät kuin sinulla, ja kaikkia noita olen kuitenkin tehnyt kylpylöitä lukuunottamatta, koska en ole niistä kiinnostunut. Toisaalta sitten suhteessa, vaikka olisi varaakin, niin eivät nuo minulla muodostaisi suh
Se että sinä et jaksa eikä sinua kiinnosta ei tarkoita että muut ajattelisivat samoin. Minusta on nyt 48 vuotiaana just ihanaa mennä aktiivisesti ja elää parisuhdetta. Lapset ovat itsenäistyneet ja nyt on aikaa itselle ja parisuhteelle. Ap:n kanssa samaa mieltä että tasa-arvoisessa kumppanuudessa auttaa että molemmat ovat samalla tulotasolla. Olen myös huomannut että miesten kanssa on haastavaa jos tienaavat vähemmän - joko alkavat lokkeilemaan tai käy itsetunnon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tonnin tuloilla olen käynyt monilla festareilla ja keikoilla. Olen nähnyt lähes kaikki suuret bändit mitä suomessa on käynyt guns n rosesista metallicaan. Onnistuu kun osaa säästää.
Aivan, kerran vuodessako? Minä kaipaan mukavaa tekemistä kerran pari kuussa.
Minulla olisi kyllä rahaa harrastaa maksullista tekemistä, kuten kylpylöitä ja matkoja, mutta pääsääntöisesti tulee silti vietyttyä romanttisia ja eroottisia koti-iltoja kumppanin kanssa. Enemmän ne kiinnostavat kuin keikat ja kylpylät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuulostaa elämä aika kurjalta jos iloa löytää vain kodin ulkopuolelta ja ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla noiden harrastaminen olisi mahdotonta, jos miehen tulot olisivat vaikka puolet pienemmät kuin sinulla? Mietin vain, kun itse olen kahden lapsen yh ja tuloni ovat huomattavasti pienemmät kuin sinulla, ja kaikkia noita olen kuitenkin tehnyt kylpylöitä lukuunottamatta, koska en ole niistä kiinnostunut.
...
Luulisi että enää keski-ikäisenä ei olisi tarvetta 24/7-tyyppiselle suhteelle, ja kuka yli 40-vuotias edes jaksaa joka ikinen viikonloppu olla matkoilla tai kylpylöissä? No, ehkä moni jaksaa, mutta aika moni enää ei.
Kyllä pienempituloisilla miehillä on ollut vaikeuksia esim lähteä keikalle, johon lippu maksaa 100e + hotellit ja matkat päälle. Saati 2 viikoksi Thaikkuihin, mikä nyt ei ole edes älyttämän kallista. Kun on autolainaa, elatusmaksuja ja vaikka mitä.
Toinen onkin sitten tuo jaksaminen. Minä jaksan. Käyn salilla, juoksen, elän terveellisesti. Pelkkä makoilu koko viikonloppu kotona ei ole mun juttu. Edes elokuviin ja syömään kiva mennä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Moni mies ei halua kylpylöihin, moni ei halua käydä ulkomaanmatkoilla.Samoin monelle teatterit ovat täysin no no
Itse kyllä ensisijaisesti etsisin miehen, joka on kiinnostunut samoista asioista kun itse olen. Mun tulot ovat jonkin verran suuremmat kukn sulla. Eikä mua haittaa rahoittaa rakastamani ihmisen juttuja. Olen vuosikausia maksanut 5 -henkisen perheemme ulkomaan matkat ja harrastukset. Parhaillaan tuen kahta itsenäisesti asuvaa opiskelevaa lastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuulostaa elämä aika kurjalta jos iloa löytää vain kodin ulkopuolelta ja ulkomailta.
Miksi iloa ei saisi hakea asioista, joista nauttii. Kyllä koti-iltakin on jees, mutta ei 52 viikonloppua vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Se että sinä et jaksa eikä sinua kiinnosta ei tarkoita että muut ajattelisivat samoin. Minusta on nyt 48 vuotiaana just ihanaa mennä aktiivisesti ja elää parisuhdetta. Lapset ovat itsenäistyneet ja nyt on aikaa itselle ja parisuhteelle. Ap:n kanssa samaa mieltä että tasa-arvoisessa kumppanuudessa auttaa että molemmat ovat samalla tulotasolla. Olen myös huomannut että miesten kanssa on haastavaa jos tienaavat vähemmän - joko alkavat lokkeilemaan tai käy itsetunnon päälle.
Missasitko pointtini? Juurihan sanoin, että olen tehnyt noita kaikkia mainittuja ja vain kylpylät eivät kiinnosta, mutta olisi minulla varaa niissäkin käydä, ja siksi en ymmärrä, että miksi miehen vähän pienemmät tulot muka olisivat tässä mielessä ongelma. Eiväthän ne samansuuruiset tulot tarkoita, että mies käyttäisi yhtä paljon rahaa mainittuihin asioihin, koska hänellä voi olla jotain omia intressejä, jotka syövätkin osan tuloista - jolloin lopputulos on yhteisen harrastamisen suhteen sama kuin jos miehen tulot olisivatkin vähän pienemmät.
Mutta kuten sanoin, jokainen tietää ja päättää itse, mitkä ovat just hänelle olennaiset kriteerit, eli ei ole tarkoitus ylipuhua. On täysin ok etsiä kumppania tietyn tulotason perusteella - eihän se muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni asia elämässä vaatii rahaa. Ihan vaan kotona syöminen tai puistokahvittelu omalla kahvilla. Ja jos itse tykkää esim.matkustella, käydä ulkona syömässä tms, ha toisella ei ole tähän varaa, tai joudut kustantamaan myös sen toisen, niin eipä ole kiva.
Vierailija kirjoitti:
Jep, Miksi mies haluaisi jonkun naisen vain tämän elintason kustantajaksi, jollei sitten kyse ole ns. palkintovaimosta? Se on hyvin kaukana tasaveroisesta suhteesta.
"Kyllä pienempituloisilla miehillä on ollut vaikeuksia esim lähteä keikalle, johon lippu maksaa 100e + hotellit ja matkat päälle. Saati 2 viikoksi Thaikkuihin, mikä nyt ei ole edes älyttämän kallista. Kun on autolainaa, elatusmaksuja ja vaikka mitä."
No on aika selvää että jos miehellä on monenlaisia taloudellisia velvoitteita joita sinulla ei ole niin hänen kulutusvaransa ei ole sama kuin sinulla vaikka tulotkin olisivat samat.
Haluat siis käytännössä miehen joka pystyy laittamaan kaikki rahansa asioihin joista sinä satut tykkäämään. Onnea vain etsinnälle.
Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Jos toinen tuhlaa rahansa joutavuuksiin, mikään ei välttämättä riitä. Jos taas on järkevä kuluttaja, voi elää täyttä elämää vähemmälläkin.
Sohvalla makailu ja mässääminen on asenne. Pitäisin sitä kaikkein pahimpana ongelmana.
Toki makaajille harvoin maksetaan, eli toimeliaisuus näkyy myös tuloissa.
"Ja jos itse tykkää esim.matkustella, käydä ulkona syömässä tms, ha toisella ei ole tähän varaa, tai joudut kustantamaan myös sen toisen, niin eipä ole kiva."
Aika harvoin asiat on joko niin että on varaa kaikkeen tai että ei ole varaa mihinkään. Kyllä tuossakin voi tehdä kompromisseja.
Esim. kun oman mieheni tulot ovat vähän pienemmät kuin minulla, olemme saattaneet jakaa kulut niin että hän maksaa vaikka omat lentonsa mutta minä molempien hotellin (huone kahdelle maksaa käytännössä saman yhdelle) tai jotain ruokailuja matkalla tms.
Kyllä tuossa on KAKSI isoa kriteeriä.
A) hyvät tulot, jotka jo mainitsit
B) mies haluaa laittaa rahansa siihen minne sinäkin
Mutta eiköhän tuollaisia miehiä kuitenkin ole ihan saatavilla.Tsemppiä etsintään:)
Kyllä se vaan joillakin tuntuu olevan, että mitä rikkaampi, niin sitä enemmän elämä pyörii rahan ympärillä. Itsellä vaan 1500e netto mutta tulen ihan ok toimeen. En tarvii välttämättä enempääkään vaikka kyllä tulee äänestettyä etujeni mukaisesti.
Saahan ap haluta mitä tahtoo. Itse miehenä haluan mielenrauhaa ja parhaiten se tapahtuu olemalla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta valtaosa työssäkäyvistähän ei voi läpi vuoden reissailla ympäri maailmaa, kun on oltava töissä. Että monella on sitten sekin tilanne, että rahaa olisi kyllä kuluttaa, mutta aikaa ei kaikkiin matkoihin, eikä jaksa kaikkia iltojakaan hillua keikoilla, kun pitää herätä taas aamulla töihin.
5-7 viikkoa vuodessa lomaa, aika paljon ehtii
Vierailija kirjoitti:
1000 euron tulot kk on hyvät tulot. Sillä pärjää elämässä, minäkin olen pärjännyt hyvin. Ei ole velkaa ja olen aina saanut kaiken mitä olen tarvinnut.
Höpön löpön, ellet asu jossain teltassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tonnin tuloilla olen käynyt monilla festareilla ja keikoilla. Olen nähnyt lähes kaikki suuret bändit mitä suomessa on käynyt guns n rosesista metallicaan. Onnistuu kun osaa säästää.
Aivan, kerran vuodessako? Minä kaipaan mukavaa tekemistä kerran pari kuussa.
Tänäkin vuonna olin kolmessa konsertissa. Viime talvena kävin kaksi kertaa kanarialla.
Ihan kiva, että itse olet tyytyväinen elämääsi, mutta mitä jos se toinen haluaa matkustella vaikkapa Australiaan ja Argentiinaan? Tai haluaisi käydä konserteissa kerran kuussa tai jos lemppariartisti ei esiinny Suomessa niin se toinen haluaisikin lähteä Lontooseen keikalle? Lisäksi jos haluaa vaikkapa asua hyvällä alueella Helsingissä niin se ei kyllä tonnin tuloilla onnistu.
Olen eri, mutta valtaosa työssäkäyvistähän ei voi läpi vuoden reissailla ympäri maailmaa, kun on oltava töissä. Että monella on sitten sekin tilanne, että rahaa olisi kyllä kuluttaa, mutta aikaa ei kaikkiin matkoihin, eikä jaksa kaikkia iltojakaan hillua keikoilla, kun pitää herätä taas aamulla töihin.