Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tekee noita täysin turhia ravitsemussuosituksia, joita kukaan suomalainen ei tosiasiassa noudata?

Vierailija
06.11.2024 |

Ensin piti vaihtaa voi margariiniin ja nyt ottaa leikkeleet leivältä. Kuka mielisairas ihminen näitä tekee ja maksataanko jollekin tästä verovaroista palkkaa?

Kommentit (549)

Vierailija
261/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yle ja hesari maksaa kaverin kaverilleen kun mutua kertovat. ylelläki salaista mitä mutu mutu "ASIANTUNTIJALLE" MAKSETAAN.

Vierailija
262/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo leikkeleiden syöntikielto viittaa ilmastovouhotukseen, josta syytetään mm. lihakarjan kasvatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo leikkeleiden syöntikielto viittaa ilmastovouhotukseen, josta syytetään mm. lihakarjan kasvatusta.

Kyllä se viittaa syöpätilastoihin.

264/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvis leikkeet on suurimmaksi osaksi todella prossessoituja ja täynnä lisäaineita. On vastuutonta suositella niiden syömistä vaikka se ilmastoagendaan söpösti istuukin. 

Lihattomuus EI automaattisesti tarkoita terveellistä. Minulla on kasvissyöjä ystäviä jotka lähes poikkeuksetta ylipainoisia tai lihavia, yhdellä todettiin nyt 32 vuotiaana aggressiivinen MS-tauti. 

Terv. Itsekin pääosin kasvissyöjä mutta pysyn kaukana näistä 

MS-tautia sairastaneen läheisen hautaan saattaneena suoraan sanottuna v*tuttaa tuo, miten teet vakavasta sairaudesta oman aatteesi käsikassaran. Häpeäisit.

MS-potilaille suositellaan usein kasvisruokavaliota, koska se ehkäisee jonkin verran sairauden etenemistä. Olisiko syy matala-asteisen tulehdustilan välttäminen tms. mutta omat ms-tautia sairastavat tuttavani ovat tätä sanoneet. Samoin kuin reumaa sairastavat. Hidastaa etenemistä - ei estä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
265/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli aika raju uusi suositus kyllä, vähän vois edetä kevyemmin.

Mitä rajua tuossa on? Ei leikkeleet ole mitään välttämätöntä ravintoa kenellekään.

No kyllä ne on. Kun leivässä on päällä jotain, niin siinä on monipuolisemmin kaikkea kuin pelkkää hiilihydraattia. Itse laitan leivälle kinkkua, kurkkua, tomaattia ja juustoa, levitteenä oliiviöljyä. 

Saan vitamiineja, proteiinia, kalsiumia, hivenaineita. Jos söisin vain leipää, niin saisin vain sokeria ja kuituja.

En noudata mitään tyhmiä suosituksia jos ne vaikuttaa itselle sopimattomilta. Voin hyvin, olen terve ja hoikka.

Kurkku, tomaatti ja juustoko ovat sinun mielestäsi leikkeleitä?  :D 

Vierailija
266/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin tästä täysin.

Terveisin Petteri

Vierailija
267/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

259: meille taas jo peruskoulussa opetettiin, että maapallon nykyinen väestömäärä ei ole ruokittavissa metsästyksen ja kalastuksen keinoin. Väestöhän alkoi kasvaa maanviljelyn myötä.

Vierailija
268/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli aika raju uusi suositus kyllä, vähän vois edetä kevyemmin.

Mua ei haittaa. En syö leikkeleitä, punaista lihaa, makkaraa, nakkeja yms. 

Vierailija
269/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosyövät ja suolistosairaudet ovat räjähtäneet käsiin. Siksi. 

Vierailija
270/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seku leikataan siivu possun persauksesta ja paistetaan, niin on se sitten ultraprosessoitu ja syömäkelvoton sekä vaarallinen.

Vierailija
271/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joka talossa käy tarkastajat. Kuten käy kompostin tarkastajatkin. On virkoja sitten avoinna. 

Vierailija
272/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uusissa suosituksissa edelleen d-vitamiini suositus 10ug päivässä? Vanhuksille tais olla 20. No eihän tuo millään ole riittävä määrä. Halutaanko kansa pitää sairaana vai miksi näin?

Vierailija
273/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri ja Arto syövät lasten leikkeleet. 

Vierailija
274/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat nuo täällä mainitut kasvisleikkeleet? En ole ikinä kuullutkaan.

En itse syö ollenkaan leikkeleitä. Laitan leivän päälle kurkkua, tomaattia tai keitettyä kananmunaa. Joskus harvemmin juustoa.

Vierailija
275/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se terveellisesti elävä, hoikka ja hyväkuntoinen, keskimääräistä vauraampi 10% suomalaisista kuuntelee.

Vierailija
276/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuro: 10 g proteiinia, rinnalle kananmuna, 7 grammaa proteiinia.

Lounaalla lisukkeena 100 grammaa kidneypapuja, 8 grammaa proteiinia. Välipalalla leivän päälle avokado, 4 grammaa. Niin, se leipä. Jos sitä menee päivässä 100 grammaa, siinä on yhteensä 10 grammaa proteiinia. Päivällisellä täysjyväriisiä, sieltä annoksesta 3 grammaa. Ja iltapuuron kanssa pähkinöitä, puuro ja pähkinät yhteensä 15 grammaa. Menee jo yli 50 gramman.

Täysjyväleivässä on 5,4 g proteiinia sadassa grammassa.

kananmuna edellyttää kanojen kasvatusta.

avokado, pähkinät, riisi ja kidneypavut ovat tuontitavaraa, joka vie paikallisilta viljelysmaat sekä puhtaan veden,

248: oletko koskaan miettinyt tai todistanut riistaeläimen kuolemaa, johon ihminen ei ole millään tapaa osallinen? Kerrotko mulle yksiselitteisesti miksi riistaeläimen tyypillinen ei-ihmisen aiheuttama kuolema sattuu sinua vähemmän sydämeen kuin ihmisen aiheuttama?

Poikkeuksetta jokainen eläin kuolee. Poikkeustapauksissa se tapahtuu nopeasti ja tuskattomasti, kuten luodin osuma.

Teet todella kummallisia oletuksia. Missä kohtaa puhuin mitään siitä, kuinka paljon mikäkin kärsimys mua sattuu sydämeen? Puhuin siitä, mitä pidän hyväksyttävänä käytöksenä ihmiselle.

Kaikki maailman kärsimys satuttaa mua ihan yhtälailla, ihan riippumatta siitä, onko sen aiheuttaja ihminen, tauti, luonnonilmiöt tai muut eläimet kuin ihminen.

Pidätkö sä ihmiselle hyväksyttävänä käytöksenä kaikkea sellaista kärsimystä aiheuttavaa, joita muutkin eläinlajit tekee? Leijonauros tappaa edellisen uroksen pennut, ja jotenkin kummasti mä en pidä samanlaista käytöstä hyväksyttävänä uusperheen isälle. Mitä mieltä itse olet? 

Vierailija
277/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Sanna Marin noita noudattaa.

Vierailija
278/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista merkittävä osa on ylipainoisia. Lieneekö sama osa, joka nyt itkee leikkelesuosituksien perään. Mitä jos vain alatte syödä niitä kasviksia.

Ainoa leikkele, jota syön säännöllisesti, on hevosen kylmäsavupaisti. Energiaa tässä valmisteessa on 171 kcal/100 g. Tuskin tällä kalorimäärällä lihon kovin merkittävästi. 

Varmasti suomalaisten lihominen aiheutuu enemmän rasvaisista juustoista, suklaasta, sipseistä, limuista, kaljasta jne.

Kohtuus kaikessa, myös leikkeleissä.

Vierailija
279/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion edelleen syödä rasvaista ja suolaista juustoa sekä kaikkia mahdollisia leikkeitä, joskus jopa suoraan paketista. Ihmetyttää kyllä, miten ankeata ihmisten elämästä halutaan tehdä. 

Odottelen innolla, milloin kasviksia aletaan pistämään paremmuusjärjestykseen ja saan lukea lehdestä, että "asiantuntijat suosittelevat paprikaa vain kerran viikossa syötäväksi".

Hienoa. Ja minä hoidan sinua kun tulet sairaalaan syövän/sydäninfarktin hoitoon. Ja määrään puolet vähemmän tarvittavasta kipulääkkeestä kun terveydenhuollosta on siihen mennessä leikattu vielä enemmän resursseja. Eikä hoitaja kerkeä käydä käyttämään vessassa kun niitäkään ei voida palkata riittävästi. Toivottavasti joku läheinen kiikuttaa sinulle leikkelepaketteja sairaalaan samalla kun makaat sängyssä vaipat täynnä ulostetta. 

Suomen terveydenhuollon kustannuksista tulee ihan uskomattoman suuri osa elintapaperäisten sairauksien hoidosta. 2 tyypin diabetes, rasva-aineenvaihdunnan häiriöt, verisuonitaudit ja syövät. 

Kiitos teille sankareille jotka syötte kaikkien meidän hoitamiseen tarkoitetut rahat. Onneksi sinäkin tulet kärsimään tästä itse, paljon huonomman ja puutteellisen hoidon kautta. 

Vierailija
280/549 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noita suosituksia ole edes tarkoitettu yksittäisille ihmisille vaan niiden on tarkoitus toimia väestötasolla esim. laitosruokailun järjestämisessä. 

Niin ja tämähän se kaikkein järjettömintä on. Muistatteko mikä kohu nousu, kun vanhiksilta epäterveelliset pullat poistettiin. Nyt poistetaan leivänpäällysetkin.

Kannattaa antaa mummoille vaan keitettyä vettä, niin kaikki epäterveellinen jää automaattisesti pois.

Tämä kuuri kyllä toteutettiin terveyskeskuksen vuodeosastolla jo kolmekymmentä vuotta sitten. Mummini sai siellä keitettyä vettä parilla porkkanalla höystettynä=porkkanakeitto.

Onneksi vanhempani asuivat lähellä, niin äitini laittoi mummillekin ruokaa. Nykyäänhän laitoksiin ei saa viedä mitään kotona tehtyä, mutta silloin sai. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme