Onko liikaa pyydetty että mieskin osallistuu
Ehkäisyn hoidossa? Minä olen pitänyt kierukkaa vaikka se on aiheuttanut hirveät vuodot. Poistin kierukan kun se on ollut n.10v. Mies kuitenkaan ei missään tapauksessa suostu käyttämään kortsua. Ei edes sen aikaa, että käyn laitattaa uuden kierukan, joka taas aiheuttaa mulle ylimäärästä vaivaa.
Onko liikaa pyydetty vai onko mies vaan itsekäs?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liikaa pyydetty ja on itsekäs.
Itse tein vasektomian ja suosittelen kaikille jotka eivät ole lisääntymissä.
Nostan hattua. Oma mieheni ei mene vasektomiaan vaikka haaveili siitä vuosia. 30 v tuli täyteen ja puheet loppuivat kuin seinään.
Kiitos, mutta ei siinä ole mitään erityistä hatun nostamista. Huomattavasti helpompi vaihtoehto kuin kortsujen kanssa sohlaaminen saati naisille suunnatut ehkäisytavat. Toimenpiteenäkin yksinketaisempi ja vaivattomampi mitä viisaudenhamapaiden poisto oli.
On siinä. Yllättävän monelle miehelle vasektomia ei ole vaihtoehto, vaikka se on paras keino kuten sanoit. Joku siinä silti tosi monia hiertää.
Toivottavasti aikuinen mies kuitenkin ymmärtää vasektomian ja kastraation eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan hattua. Oma mieheni ei mene vasektomiaan vaikka haaveili siitä vuosia. 30 v tuli täyteen ja puheet loppuivat kuin seinään.
Kiitos, mutta ei siinä ole mitään erityistä hatun nostamista. Huomattavasti helpompi vaihtoehto kuin kortsujen kanssa sohlaaminen saati naisille suunnatut ehkäisytavat. Toimenpiteenäkin yksinketaisempi ja vaivattomampi mitä viisaudenhamapaiden poisto oli.
On siinä. Yllättävän monelle miehelle vasektomia ei ole vaihtoehto, vaikka se on paras keino kuten sanoit. Joku siinä silti tosi monia hiertää.
Ehkä jutun juju on tuossa lisääntymiset lisäännytty-kohdassa. Itse väännän näistä asioista pääsääntöisesti (näennäisesti) vapaaehtoisesti lapsettomien miesten kanssa. Tai nyt toki vain yhden.
Mulle riittäisi, että mies omilla teoillaan näyttäisi, että arvostaa sitä, että olen valmis vähän kärsimäänkin, jotta voidaan turvallisesti harrastaa seksiä. Mutta kun hän jyrkästi kieltäytyy kondomin käytöstä jotta voitaisiin sitä tehdä, edes sen aikaa että laitatan uuden, niin kyllä koen että mies ei välitä kuin itsestään. Olen pettynyt. Ap
Älä anna sille ukolle herrajesta!
Pistä se eteiseen nukkumaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä. Yllättävän monelle miehelle vasektomia ei ole vaihtoehto, vaikka se on paras keino kute
Ehkä jutun juju on tuossa lisääntymiset lisäännytty-kohdassa. Itse väännän näistä asioista pääsääntöisesti (näennäisesti) vapaaehtoisesti lapsettomien miesten kanssa. Tai nyt toki vain yhden.
Itse olen juurikin vapaaehtoisesti lapseton mies ja sen takia vasektomia oli ihan selvyys, vaikka en ollutkaan parisuhteessa silloin kun 30 vuoden rajapyykki alkoi lähestymään. Ehkäpä tuossa taas jutun jujuna on tuo epäilemäsi näennäinen vapaaehtoinen lapsettomuus.
Niin tai näin, silläkin uhalla että kuulostan kouluterkkarilta, ehkäisy on kummankin vastuulla parisuhteessa. Kuulostaa itsekkäältä tapaukselta, jos aikoo sälyttää vastuun vain toiselle osapuolelle.
Mun mies teki vasektomian heti kun se oli vaan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten kyllä elän tämän asian kanssa kuplassa. Omassa tuttavapiirissä tuntuu olevan kaikilla tähtäimessä heti kun lisääntymiset on lisäännytty. Eikös kuitenkin vasektomioiden määrä ole koko ajan noussut?
Julkisella terveydenhuollon puolella niihin on jopa useamman vuoden jono.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittäisi, että mies omilla teoillaan näyttäisi, että arvostaa sitä, että olen valmis vähän kärsimäänkin, jotta voidaan turvallisesti harrastaa seksiä. Mutta kun hän jyrkästi kieltäytyy kondomin käytöstä jotta voitaisiin sitä tehdä, edes sen aikaa että laitatan uuden, niin kyllä koen että mies ei välitä kuin itsestään. Olen pettynyt. Ap
Käske sitä vetämään käteen jos kortsu ei kiinnosta. Ei se mieskään jumalauta yksin sitä seksiä harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mies voi tulla raskaaksi, miksi hänen täytyisi huolehtia ehkäisystä.
No sitten mies makselee viulut, kun mukulia alkaa syntyä kuin sieniä sateella. Siinä voi mennä vapaa-aika, vauvanhoito ja kotityöt kutsuvat, eikä ole sitä seksiäkään, kun on vaikea raskausaika jne. Heh heh, niin makaa kuin petaa. Lopuksi eron tullessa alkaa elatusmaksujen suorittaminen. Seuraavat naikkoset juoksevat karkuun, kun rahat ei riitä mihinkään ;D
Mikä on mukuli?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinun kokemuksesi osuu nyt ihan oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä. Yllättävän monelle miehelle vasekto
Puhut asiaa.
Onneksi mies sentään käyttää kumia mukisematta ja oma-aloitteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä. Yllättävän monelle miehelle vasektomia ei ole vaihtoehto, vaikka se on paras keino kute
Tällä hetkellä tosiaan tuhannet miehet jonottavat. Esim täällä Pirkanmaalla jono olisi ollut kolme vuotta. No, onneksi reilulla tonnilla selviä yksityisellä puolella.
Ei seksiä sitten miehelle. Eroa itsekkäistä ukosta.
"koen että mies ei välitä kuin itsestään"
Mikä muu vastaus edes teoriassa olisi mahdollinen? Mies ei suostu käyttämään kondomia koska... En yksinkertaisesti keksi mitään muuta syytä kuin "hän ei välitä kuin itsestään". Ap on hyvä miettii onko suhteessa tuollaisen kanssa järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muistanko oikein, että vasektomiat ollaan rajaamassa muutenkin julkisen terveydenhuollon ulkopuolelle?
Itse kävin yksityisellä. Jonotin kyllä julkiselle, mutta kun sattui pariutuminen sopivasti tuohon ajankohtaan, päätin skipata jonottamisen. Oli kyllä hintansa väärtti.
Mies ei arvosta sua eikä välitä susta. Tunnet ja tajuat sen itsekin. Nyt vaan keräät henkistä tukea ja voimia siihen, että toimit todellisuuteen perustuen ja omista tarpeistasi lähtien.
Ei miehen tarvitse käyttää kondomia. Miehellä on oikeus rakastella naistaan aina halutessaan ja päästää spermat sisään. Ei siinä ole mitään pahaa, että nainen tulee sitten usein raskaaksi vaikka ei haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei arvosta sua eikä välitä susta. Tunnet ja tajuat sen itsekin. Nyt vaan keräät henkistä tukea ja voimia siihen, että toimit todellisuuteen perustuen ja omista tarpeistasi lähtien.
Tämä. Mitä pikemmin ap alkaa uskoa miehen tekoja ja tekemättä jättämisiä sanojen sijasta, sitä nopeammin hän pääsee etsimään rinnalleen aikuista miestä joka hänestä välittää.
No sitten kyllä elän tämän asian kanssa kuplassa. Omassa tuttavapiirissä tuntuu olevan kaikilla tähtäimessä heti kun lisääntymiset on lisäännytty. Eikös kuitenkin vasektomioiden määrä ole koko ajan noussut?