Miksi aborttia vastustavat luulevat, että sen kieltäminen lopettaisi abortit?
Voiko joku selittää tämä ? Koska sehän vain lopettaa lailliset abortit ja lisää laittomia puoskareiden tekemiä. Siinä ihan toiset riskit kuin laillisessa. Tai sitten syntyy ei-toivottuja lapsia.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha, hän on pieni, mutta pian jo oikea ihminen.
Nainen sanoo, että voi päättää itse kehostaan, voi omasta kehostaan, mutta ei toisen ihmisen elämästä. Hänessä on kaksi ihmistä,
ei hän voi päättää sellaisen ihmisen elämää, joka ei sitä itse voi sanoa, hän sen joskus vielä osaa sanoa.
Ehdottomasti kannatan abortti lain tiukentamista. Murha on murha, jonka kanssa ei ole
milloinkaan helppoa elää, se seuraa läpi elämän mukana.
Juuri tällaiset mielipiteet todistavst, että abortin vastustajia kiinnostaa se vauva tasan siihen asti, kun se syntyy. Sen jälkeen heille on aivan sama, miten syntyneen vauvan elämä alkaa sujumaan. Minkäänlaista apua tai tukea ei ole heillä kiinnostusta tarjota. Pääasia että raskaana oleva nainen saattaa raskauden päätökseen vaikka henkensä uhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joillekin naisille voi nussiminen ja ehkäisy olla niin vaikeeta?
Itse saan munaa aina kun haluun, ukko käyttää korzuu tai heittää mällit johonkin.
Ikinä ei ole tarvinnut pelätä olla paksuna. Mulle tulee joka kuukausi ovulaatio ja menkat.
Mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma. Ei edes sterilisaatio. Vain kohdunpoisto tekee raskauden mahdottomaksi ja sitä ei tehdä kuin lääketieteellisestä syystä (kasvain, vaikea endometrioosi tms.) koska se ei ole pieni ja haitaton toimenpide. Kondomi yksin on vain kohtalainen suoja edes oikein käytettynä. Moni käyttää tuplaehkäisyä (esimerkiksi kondomi ja e-pillerit) jos lapsia ei oikeasti halua. Sekään ei ole varma tapa. Seksistä pidättäytyminen ei myöskään ole varma tapa sillä raisk austen uhreilta ei kysytä ja raisk atuksi voi joutua huonolla tuurilla vaikka matkalla töistä kotiin. Myös lapset, joista
Raiskaus ei oikeita aborttia. Ei raiskauksen uhri saa tappaa ketään muutakaan sivullista.
Vierailija kirjoitti:
Abortin kieltäminen nostaa syntyvyyttä aina kiellon tullessa voimaan eli viattomia ihmishenkiä säästyy. Kaikkia rikoksia kuitenkin tehdään, vaikka ne on kielletty, eikä kukaan tällä perustele minkään mikään munkaan moraalittoman asian sallimista.
Yhdysvalloissa aborttikielto on jo nostanut vauvojen kuolemia koska myös hyvin vaikeasti vammaiset pitää synnyttää kärsimään hetkeksi. Googlaa ellet usko. Se siitä viattomien säästämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen oikeus omaan kehoon ei tarkoita oikeutta toisen kehoon.
Nainen abortin tehdessään murhaa toisen ihmisen, ihmisen, joka ei voi vielä sanoa, en halua kuolla.
Pitäisi jokaisen naisen tajuta tämä, ennen kuin ryhtyvät tämän pienen taimenen tappoon.
Ja nainen lapsen synnyttäessään synnyttää toisen ihmisen, ihmisen joka ei voi vielä sanoa, että haluaa syntyä. Pitäisi jokaisen naisen tajuta tämä, että tekevät lapsia täysin itsekkäistä syistä (mutta kun mä haluu-uu-uu-uun) ennen kuin ryhtyvät tämän pienen taimen tekemiseen.
Loppuiko huorissa käyminen kriminalisoinnilla? Loppuiko viinan juonti kieltolailla?
Naiset alkavat jälleen kuolemaan abortteihin kuten keskiajalla, mutta niin se on, kun raamattu sumentaa aivotoiminnan. Toivottavasti kieltäjät nukkuvat yönsä ja hyvin ja jonain päivänä tuollainen kuolema tulee hyvin lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortin kieltäminen nostaa syntyvyyttä aina kiellon tullessa voimaan eli viattomia ihmishenkiä säästyy. Kaikkia rikoksia kuitenkin tehdään, vaikka ne on kielletty, eikä kukaan tällä perustele minkään mikään munkaan moraalittoman asian sallimista.
Yhdysvalloissa aborttikielto on jo nostanut vauvojen kuolemia koska myös hyvin vaikeasti vammaiset pitää synnyttää kärsimään hetkeksi. Googlaa ellet usko. Se siitä viattomien säästämisestä.
Tällaiset tapaukset voidaan rajata kiellon ulkopuolelle. Kuitenkin suurin osa aborteista ei johdu tuollaisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on tarkoitettu suvun jatkamiseen, kaikilla eläimillä. Ihmiset ovat vain kulttuurillisesti keksineet, että sen pitäisi olla jotain kertakäyttöhupia vailla vastuuta, seurauksia tai sitoumuksia.
Lapsi on seksin seuraus ihan luonnollisesti, joten ei pidä leikkiin ryhtyä jos ei sitä kestä.
Minä voin helposti elää ilman seksiä. Varmaan moni muukin nainen tarvittaessa. Kuinka suuri osa miehistä pitää tätä hyvänä ja tavoiteltavana? Eli edes vuosikymmenien parisuhteessa ei olisi seksiä ikinä.
Kyllähän se nyt on selvää, että abortti on kammottavaa. Paljon parempi on antaa lasten syntyä kaikenlaisille narkkareille, pikkulapsille, ja sellaisille kuin minä, joka inhoan lapsia. Varmasti on lapsella hyvä ja terve elämä ja loistava tulevaisuus edessä kun vanhempia ei kiinnosta vattujakaan koko kakara, tai vanhempi ei ole millään tasolla kykenevä lapsesta huolehtimaan. Ihan ehdottomasti parempi sille lapselle että saa elää sellaista elämää jota kukaan ei halua elää. Idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset tapaukset voidaan rajata kiellon ulkopuolelle. Kuitenkin suurin osa aborteista ei johdu tuollaisista syistä.
Ja ne joissakin paikoissa on rajattu samoin kuin äidin hengenvaara pieleen menneen raskauden johdosta mutta lääkärit eivät tunnetusti aina tee silti abortteja vaikka tilanne sitä ilmiselvästi vaatisi koska pelkäävät seurauksia. Siitä seuraa kärsimystä ja kuolemaa. Ei viattomien pelastumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joillekin naisille voi nussiminen ja ehkäisy olla niin vaikeeta?
Itse saan munaa aina kun haluun, ukko käyttää korzuu tai heittää mällit johonkin.
Ikinä ei ole tarvinnut pelätä olla paksuna. Mulle tulee joka kuukausi ovulaatio ja menkat.
Mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma. Ei edes sterilisaatio. Vain kohdunpoisto tekee raskauden mahdottomaksi ja sitä ei tehdä kuin lääketieteellisestä syystä (kasvain, vaikea endometrioosi tms.) koska se ei ole pieni ja haitaton toimenpide. Kondomi yksin on vain kohtalainen suoja edes oikein käytettynä. Moni käyttää tuplaehkäisyä (esimerkiksi kondomi ja e-pillerit) jos lapsia ei oikeasti halua. Sekään ei ole varma tapa. Seksistä pidättäytyminen ei myöskään ole varma tapa sillä raisk austen uhreilta ei kysytä ja raisk atuksi voi joutua huonolla tuurilla va
Raiskaus ei oikeita aborttia. Ei raiskauksen uhri saa tappaa ketään muutakaan sivullista.
Ok, eli kaikki naiseksi syntyneet saavat siis kohdunpoiston ennen kuin kuukautiset alkavat elleivät halua lapsia? Koska tämä on ainoa täysin varma keino. Sitäkö kannatat vai eikö tytöllä tai naisella saa olla mitään määräysvaltaa tässä asiassa?
Ongelma lienee myös siinä että joissain osavaltioissa ei ole viikkorajaa. Ja sitten se että nää typerät jenkit ei ymmärrä mitä eroa on varsinaisella abortilla ja keskenmenolla, vaikka toimenpide olisikin sama ja on kielletty myös keskenmenojen hoitaminen. Keskeytynyt tai vain osittain ulos tullut keskenmeno vaarantaa naisen hengen jos kohtua ei tyhjennetä lääketieteellisin keinoin.
Sitä ihmettelen abortti keskustelussa, kun tangoon tarvitaan kaksi, miksi miehen vastuuta raskaaksi tulossa puhuta laisinkaan.
Oli aika järkyttävää, kun katsoin YLE areenasta Tämä on Amerikka , jakson jossa Abortti klinikalla oli samana päivänä ollut kaksi 13 vuotiasta tyttöa hakemassa aborttia. Toinen tytöistä on väkisin maattu.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse äiti enkä olisi voinut kuvitellakaan tekeväni aborttia mutta silti kannatan naisten aborttioikeutta. Jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan.
Tai sitten olet kakskymppinen jäbä. Voihan täällä väittää olevansa ihan mikä vaan, mikä juoneen sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt, laitatko linkin suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti tulee tahtomattaan paksuksi. Tautipesä.
Käyttäkää kortsuja.
Aborttiin voi joutua hekin, joiden raskaus on hartaasti toivottu ja haluttu. Kohdunulkoinen raskaus ja keskeytynyt keskenmeno vie varmasti naisen hengen, jos siihen ei saa apua.
HALOO! Tuo ei ole abortti. Etkö vassaripelle tajua mitä abortti tarkoittaa?
No ihan tasan on, ida ri.
Raiskaukset ja insesti ovat edelleen ääri-äärimarginaalisia syitä aborteille Suomessa. Tilastot eivät valehtele.
Minulle sopii näiden muutaman jauhistuttavan rikoksen auheuttamien raskauksien rajaus lain ulkopuolelle, jos raiskaus eli rikos on todettu ja kiistaton.
Pääasia minulle on se, että naisen oikeus päättää omasta kehostaan on sekä tärkeä arvo että ulottuu vain naisen omaan kehoon. Alkio ja sikiö ovat äidistä erillinen ihminen.
Eikä sille mitään voi että nisäkkäillä naaraat kantavat jälkeläisensä. Sitä me emme saa siirrettyä miehen kehoon. Jotkin asiat ovat annettuja.
Tiedän jo vastaväitteenne. Sanon silti: Minulle elämä on pyhä ja abortti on murha, täysin kauhistuttava asia ja kyllä, syntiä.
Ei tämä aika tupta sanaa halua hyväksyä eikä siedä kuulla. Totta kai tiedän jo tähänkin tulevat vastaväitteet.
Miksikö mielestäni syntiä eikä vain väärin? Koska synti on olemukseltaan itsekkyyttä. Se on julmuutta ja oman edun tavoittelua heikompien kustannuksella.
Miehet ja naiset ovat kummatkin abortteihin aivan yhtä syyllisiä. Ei ole kyse naisvihasta. Todellisuus vain on tällainen. Olen itsekin nainen.
Seksi vain ei ole ihmis- eikä perusoikeus kuten oma elämä on. Selibaattiin ei kuole ja ehkäisymenetelmistä löytyy varmasti sopiva, jos on tarkoitus harrastaa seksiä mutta estää raskaus.
Mieskään ei ole eläin, jonka on pakko saada aina ja heti. Ehkäisy on pariskunnan yhteinen vastuu. Minulle sekin on syntiä mutta vähemmän kauhistuttavaa kuin abortti - mutta ymmärrän ettei siitä voi lakia tehdä. Irtosuhteet ovat myös syntiä. Itsekästä, hedonistista leikkiä tulella.
Synnit voi tottakai saada anteeksi, jos katuu ja uskoo Kristukseen. Tekee parannuksen eikä jatka synnissä elämistä. Mutta ei se ole automaatti.
Katumusta ja parannustahan aborttiaiheissa ei näy. Tämä kansa on ylipäätään tuhon tiellä. Armoa, ei kostoa, pyytävät pienet suunnitelmallisesti tapetaan, koska aikuisia itseään ei just nappaakaan vastuu.
Ps Turhaan eroatte kirkosta, olen roomalaiskatolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Yhdysvalloissa aborttikieltoa vaan jokainen 52:stä osavaltiosta voi päättää itse mitä osavaltion laki sanoo abortista.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he niin luulekaan, koska ei heitä oikeasti kiinnosta abortit, vaan naisten oikeuksien polkeminen.
Jokainen joka oikeasti miettii lasten etua, on abortin kannalla.
Lapsen etu puolustetaan murhaamalla tämä äitinsä kohtuun?
Kuvittelevat omistavansa muut ihmiset ja siksi määräävät heidän elämäänsä.
Mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma. Ei edes sterilisaatio. Vain kohdunpoisto tekee raskauden mahdottomaksi ja sitä ei tehdä kuin lääketieteellisestä syystä (kasvain, vaikea endometrioosi tms.) koska se ei ole pieni ja haitaton toimenpide. Kondomi yksin on vain kohtalainen suoja edes oikein käytettynä. Moni käyttää tuplaehkäisyä (esimerkiksi kondomi ja e-pillerit) jos lapsia ei oikeasti halua. Sekään ei ole varma tapa. Seksistä pidättäytyminen ei myöskään ole varma tapa sillä raisk austen uhreilta ei kysytä ja raisk atuksi voi joutua huonolla tuurilla vaikka matkalla töistä kotiin. Myös lapset, joista osalla on jo kuukautiset mutta harvalla ehkäisyä, joutuvat raisk austen uhreiksi.