Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi metatyö keskustelu meni keskusteluksi kotitöistä? Eikö kukaan ymmärrä sanaa metatyö?

Vierailija
05.11.2024 |

Metatyö on suunnittelua. Esim kuka käy kaupassa, kuka hakee lapset , mitä vaatteita tarvitsee hankkia, minne mennään lomalla, mitä syödään tänään/ tällä viikolla ym.. Meta työ ei tarkoita noiden asioiden tekemistä. Mies, joka valittaa, että on vaimon orja ja puuhha koko ajan vaimon määrittämiä asioita, ei ole itse tehnyt metatöitä asioiden eteen, joten kaikki menee vaimon ehdoilla.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen palikoita nämä metatyökuhkaajat ovat?

Tulee mieleen, että näille ihan normaali kaupassa käyminen on jotenkin liian vaativaa.

Jollain on saatava perusteltua itselleen ettei se tuntikausien sohvalla makoilu ja kotitöiden tekemättä jättäminen ole laiskuutta.

Vierailija
22/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyöt = yksi naisten tapa lisää suorittaa elämää sen sijaan että otettaisiin rennommin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, että näille ihan normaali kaupassa käyminen on jotenkin liian vaativaa.

Kauppalistan teko on metatyö. Sitten on vaativa ongelma mitä pukee päälle kun menee kauppaan? Siihen metatyöhön ei tunti riitä. Tällä välin mies on jo käynyt kaupassa mikä sekoittaa kaikki suunnitelmat. Silloin ensiksi haukutaan mies joka kävi kaupassa ilman naisen lupaa. Sitten aloitetaan metatyöt alusta seuraavaa tekemistä varten. 

Vierailija
24/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä jonka elämäntapana on stressata aivan kaikesta eli keskiverto suominainen, on pakko-oireita. Kutsutaan niitä nyt sitten vaikka metatöiksi. 

Vierailija
25/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naisten ehdottomasti tärkeimpiä metatöitä on uhriutuminen somessa ja esimerkiksi täällä palstalla. 

Vierailija
26/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, näin sitä taas mennään. "Metatyö on minuuttiaikataulutettua, tarkkaa suunnittelua kotiin liittyvistä töistä". "Miksi kaikki puhuu kotitöistä? Ei kodin töihin liittyvä metatyö ole kotityötä!!!"

Vierailija
27/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingen är intresserad av ytterligare ett onödigt ord, presenterat av någon som vill göra sig viktig då ingen längre bryr sig om nepsy och liknande.

Den som tror att den är intressant med nya kopierade termer förstår inte att effekten är den motsatta.

Vierailija
28/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei tehnyt kotitöitä eikä todellakaan myöskään metatöitä.

Aina kun otin ongelman puheeksi, hän alkoi jankuttaa miten häneltä ihan sekoaa ajatukset, kun hän vie töihin mennessään lapset samalla kouluun toimiston viereen.

Minä tarkisran että koulukamat on mukana, sttä kaikki vaattewt on asianmukaiset, valvon hampaidenpesun ja kampaan hiukset ja katson että reppu ja jumppakassi tulee autoon asti. Mies ajaa sitten minun autoon pakkaamat lapset lyydissä toimistolleen ja sanoo heippa lapsille.

Vierailija
29/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelijat erikseen, kotiäidit ei sellasia ole

Mä oon koneensuunnittelija ja metatyön expertti.

Vierailija
30/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö siis oikein että ajattelu on naisten mielestä valtavan raskasta toimintaa?

Vierailija
31/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynainen on laiska ja haluasi että mies tekee hommat hänen puolestaan. Hommat jotka nainen on väen väkisin haalinut tehtävälistalle. Kyse ei ole normaalin elämän tehtävistä , vaan tehtävistä mitä nainen lukee naistenlehdistään, eikä itsetunnon heikkouttaan viittaa kintaalla ko. asioille.

Vierailija
32/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö siis oikein että ajattelu on naisten mielestä valtavan raskasta toimintaa?

Kyllä koska sen sijaan voisi esim peukuttaa Vappu Pimiän tai Natalia Salmelan somefiidejä. 

Vierailija
33/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun otin ongelman puheeksi, hän alkoi jankuttaa miten häneltä ihan sekoaa ajatukset, kun hän vie töihin mennessään lapset samalla kouluun toimiston viereen.

Minä tarkisran että koulukamat on mukana, sttä kaikki vaattewt on asianmukaiset, valvon hampaidenpesun ja kampaan hiukset ja katson että reppu ja jumppakassi tulee autoon asti. Mies ajaa sitten minun autoon pakkaamat lapset lyydissä toimistolleen ja sanoo heippa lapsille.

Onko sun lempinimi Hauptsturmführer?

Vierailija
34/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mibä myös tienaan perheen rahat täälöä kotitoimistolla. Sillä aikaa kun mies puuhaa yrityksensä kanssa. Tpimistotilassa jonka minä löysin ja sisustin.

Vierailija
35/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on monille naisille liian raskas kokemus ja siksi suosittelenkin heille ns henkilökohtaista ratkaisua a la Miki Liukkonen. 

Vierailija
36/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mibä myös tienaan perheen rahat täälöä kotitoimistolla. Sillä aikaa kun mies puuhaa yrityksensä kanssa. Tpimistotilassa jonka minä löysin ja sisustin.

Kai dokumentoit tuon kaiken someen uhriutumisen kera?

Vierailija
37/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisilla se metatyö tapahtuu siinä kotitöiden aikana. Kun ruokaa kokkaillaan samalla suunnitellaan tiskikoneen täyttöä ja tyhjennystä, tehdään ostoslistaa, mietitään lasten menoja ja ostoksia, jaetaan kotitöitä. Vain mies erottelee nämä toisistaan, hänellä kun on aikaa siihen.

Vierailija
38/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset teillä on? Parin ekan kouluviikon jälkeen en ole kertaakaan tarkistanut lasten kouluvaatteita tai varusteita. Toinen selvitynyt hyvin lukioon ja toinen yläkoulun puolivälissä. 

Vierailija
39/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitahan korkki kiinni

Vierailija
40/103 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole "liian vaativaa" mutta normaali kaupassa käyminen tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. 

Kun mies käy kaupassa, hän ostaa sitä jogurttia ja leipää mitä itse syö sen verran kuin itse tarvitsee. Ja ehkä suklaapatukan itselleen ja mikrolounasn töihin. Ei juurikaan metatyötä. 

Kun minä käyn kaupassa, ostan miehen jogurtin, leivän ja nikrolounaan lisäksi aamu- ja välipalatarvikkeet myös muille. Ennen lähtöä vilkaisen mikä on tilanne hedelmäkorissa, vihanneslokerossa ja maitohyllyllä. Käy nopeasti mielessäni viikon ohjelman, moneltako minäkin päivänä ehdin töistä kotiin eli ostetaanko aineksia lohikiusaukseen vai johonkin nopeampaan. Muistan että esikoisella on koulu-uinti ja että hän toivoi välipalakeksejä ja pillismootheja. Ostan ruuanvalmistustarvikkeet vähintään kolmelle päivälle ja lisäksi aiemmin listalle laittamani leivinpaperin, ketsupin ja vehnäjauhot.

Ihan järjetöntä, että minä usein sitten käyn miehen perässä ostoksilla kun hän ei hoida kuin pienen siivun hommasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän