Olen valmis nostamaan omaa verotustani kunhan tukiin ei kosketa
Joku 10% voidaan verotusta nostaa kautta linjan jotta tuet pysyy samoina. Tai niitä voisi nostaa, se olisi solidaarisuutta
Kommentit (88)
Mettinyt, että jos kaikilta nostais 1%, niin siitä sais isot fyffet, eikä tuntuis lompakossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo ikinä tarvinnut tukia.
Missä sun solidaarisuus on?
Kymmenen prosenttia vähän liioittelua, mutta kyllä minultakin voisi hieman nostaa, jos se menisi tarpeeseen. Tämä hallitus kuitenkin suhmuroisi sen omiin taskuihinsa.
Kiva. Mä taas lupaan jatkaa rottailua sun rahoillasi jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen prosenttia vähän liioittelua, mutta kyllä minultakin voisi hieman nostaa, jos se menisi tarpeeseen. Tämä hallitus kuitenkin suhmuroisi sen omiin taskuihinsa.
En halua yhtään lisää jouten olijoille,.voit maksaa munkin osuuden
Hienoa, että on tällaisiakin ihmisiä kuin ap. Varakkaat ovat yleensä ahneita p.askoja, jotka haluavat rohmuta itselleen kaiken ja olla maksamatta veroja ollenkaan edes köyhien hengen pitimiksi. Duunareiden selkänahasta se rikkaiden varallisuuskin tosiasiassa tulee. Jos on pakko leikata jostain, niin solidaarista olisi tehdä se rikkaimpien henkilöiden suurista pääomatuloista. Suomi verottaa suuria pääomatuloja tällä hetkellä hyvin anteliaasti, alle Euroopan keskiarvon. Siihen ei tarvitsisi lätkäistä kuin maltillinen alle 1% korotus, niin sosiaaliturvan ja julkisen terveydenhuollon leikkaukset voitaisiin perua. Tämä ei näkyisi rikkaiden elintasossa mitenkään. Mutta sehän ei kokoomusideologiaan sovi... Muistakaa, että veroja maksaessanne maksatte myös yhteiskuntarauhasta. Jos sosiaaliturvaa ei olisi, joutuisitte palkkaamaan yksityiset vartijat vartioimaan itseänne ja omaisuuttanne, miettikääpä miten kalliiksi se tulisi!
Vierailija kirjoitti:
Mettinyt, että jos kaikilta nostais 1%, niin siitä sais isot fyffet, eikä tuntuis lompakossa.
ALV nousi 1,5% ja se kohdistuu kaikkiin.
Itsellä ei ihan kymmeneen pinnaan riittäisi rahkeet, mutta pari pinnaa hyvinkin kunhan omassa tuloluokassa ja siitä ylöspäin tulisi vähintään sama prosentuaalinen korotus.
Kaikilta korotettais vähän veroja mut ois joku katto et ihan puolia jonkun palkasta ei valtio pysty perimään. Jookos pookos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii, jos sinä maksat minun osuuden yritystuista.
Oikea asenne. Jatkakaa samaan tyyliin.
https://static.luolasto.org/file/mahti-bucket/10487/kela.jpg
Minä en edes ymmärrä, miten on mahdollista leikata tukia silloin, kun kaikki on kallistunut ja voi kallistua vielä arvaamattomasti? Suomi on kallis maa elää, todella sadistista alkaa leikkaamaan varsinkin silloin, leikkaukset pitäisi ajoittaa ajankohtaan kun hinnat ovat enemmän vakiintuneet. Tai pikemminkin tukia tulisi nostaa, jos kaikki kallistuu todella paljon, muuten köyhän elintaso tippuu ja elämästä tulee entistäkin vaikeampaa.
Uskon että Orpo ja Purra nauttivat kurjistaa köyhän elämää. Näillä ihmisillä on keskivertoa enemmän kylmyyttä sydämessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meissä sinun silmissäsi "joutenolijoissa" (sosiaaliturvan saajissa) on ihan matalapalkka-aloilla työssäkäyviä, täysipäiväisesti opiskelevia sekä työkyvyttömyyseläkeläisiä tai heitä, jotka ovat työkyvyttömiä, mutta Kela ei ole myöntänyt sairauspäivärahaa tai eläkettä (tällöin joutuu olemaan "työkyvyttömänä työnhakijana"). Loput ovat aktiivisia työnhakijoita, ehkä 0,01 % on vapaaehtoisesti tukien varassa, ja luultavasti heistäkin 99% ovat tosiasiassa työkyvyttömiä, vielä diagnosoimattomia sellaisia. Vihapuheen köyhiä kohtaan on loputtava!
Vierailija kirjoitti:
Äänestätkö kenties kokoomusta?
Kokoomus - Kun et tunnista etuoikeuksiasi!
Olisi reilua, jos jokaisella olisi mahdollisuus vakuuttaa oma mahdollinen työttömyysaikansa. Ne ketkä eivät haluaisi maksaa, eivät sitten saisi mitään tukiakaan työttömyyden tai sairauden ajalta.
Tässä voittaisi kaikki.
Eli niiltä, jotka muutenkin maksavat jo paljon tukia?