Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen valmis nostamaan omaa verotustani kunhan tukiin ei kosketa

Vierailija
05.11.2024 |

Joku 10% voidaan verotusta nostaa kautta linjan jotta tuet pysyy samoina. Tai niitä voisi nostaa, se olisi solidaarisuutta

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkin olen valmis kärsimään vaikka 10% veronkorotuksen, jos vastaavasti tukia leikataan 30%, että nekin kärsivät, ketkä eivät käy töissä ja siis kärsivät kaikkein vähiten.

Vierailija
42/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta korotettais vähän veroja mut ois joku katto et ihan puolia jonkun palkasta ei valtio pysty perimään. Jookos pookos

Varallisuuskatto tässä maassa pitäisi olla, ja maailmassa ylipäätään. Varallisuus kasaantuu globaalisti koko ajan enemmän pelkästään ökyrikkaille, kun köyhät köyhtyy entisestään.

Mitä se voisi olla? Omaisuutta saisi olla enintään 100 000 euron arvosta tai sitten verottaja veisi ylimääräiset jotta sosstuilla elävä roska joukko voi jatkaa loisimistaan vuodesta toiseen. Tuet vaan alemmaksi jotta työtä välttelevät paskiaiset saadaan työnhakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien varassa vuodesta toiseen eläville pitäisi tarjota aktiivisesti eutanasiaa ja sanoa että parasta on jos lopetat veronmaksjien rahoilla elämisen.

Vierailija
44/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka sulle, tuet mulle!

Vierailija
45/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta korotettais vähän veroja mut ois joku katto et ihan puolia jonkun palkasta ei valtio pysty perimään. Jookos pookos

Varallisuuskatto tässä maassa pitäisi olla, ja maailmassa ylipäätään. Varallisuus kasaantuu globaalisti koko ajan enemmän pelkästään ökyrikkaille, kun köyhät köyhtyy entisestään.

Ei Suomessa edes ole ökyrikkaita ainakaan liikaa. Mikä on sinun mielestäsi ökyrikas? Onko se ihminen jolla on 10 000 euroa tilillä vai 100 miljoonaa euron edestä varallisuutta. Monella omaisuus on osakkeissa ja rakennuksissa joten voi olla että varallisuuskatto jos tulee niin oikeasti rikkaat lähtevät tästä kommunistisesta maasta pois. Jäljelle jäävät sosstuilla elävät ja töitä välttelvät runkkarit voisivat sitten miettiä kuka maksaa heidän ruokansa jatkossa. Eiköhän olisi aika leikata sossutukia jotta työnhaku on entistä useammelle vaihtoehto.

Vierailija
46/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän eri asia jos maksaa veroja 10 % kun osa maksaa jos 45 %. Marginaaliveroni on 62 joten en tee ylimääräistä työtä vaan jatkossa siirryn lyhennettyyn työviikkoon mikä päivystysten kanssa tekee jotain 40 viikkotuntia.

Omasta mielestäni tukisysteemi on mennyt älyttömyyksiin kun työttömänä oleville Kela kustantaa saman elintason kuin työssä käyville. Työtä tekevät 2,6 miljoonaa elättävt loput 3 miljoonaa maassa olevaa eli oman itsensä lisäksi joku toinen syö joka päivä pöydässäsi.

Ihmetyttää miksi työttömät ja kotona muuten lomailevat eivät osallistu valtion velkakriisin hoitoon millään tavalla. Luxuselämä jatkuu vuodesta toiseen kun tukia tulee tuhansien eurojen edestä kuukaudessa pankkitilille.

Oletko koskaan elänyt peruspäivärahalla? Minä olen, ja kokemus oli niin painajaismainen, että jos pitäisi loppuelämä elää sillä tavalla niin tekisin mieluummin omakätisen ratkaisun.

Ja ei, köyhyys opiskeluaikana ei ole sama asia, olen itsekin kokenut myös sen ja se on henkisesti täysin erilaista. Opiskellessa tähdätään aina parempaan tulevaisuuteen ja siksi sitä köyhyyttäkin leimaa optimismi. Pitkittynyttä työttömyyttä taas leimaa toivottomuus: milloin ja miten tämä muka loppuisi? Onko loppuelämä tätä, että maitoa ostetaan jos sattuu punalapulla löytymään?

Kun työttömyyteni lopulta päättyi, menin ensimmäisenä palkkapäivänä kauppaan ja ostin itselleni jäätelön, halvimman mansikkatuutin mitä kaupasta löytyi. Tuo jäätelö, ostettu vailla minkäänlaista omatunnon tuskaa siitä, että olin tuhlannut 40 senttiä`tjsp. täysin hyödyttömään asiaan teki minut niin onnelliseksi, että melkein itkin.

Kuulostaako luksukselta?

Vierailija
47/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun tukipummit tuhosivat Suomen. Mokomia ei edes hävetä.

Vierailija
48/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikinä tarvinnut tukia. 

Missä sun solidaarisuus on?

Mun solidaarisuus on jo maksamissani veroissa, jotka ovat vaihdelleet 41 - 30 prosentin välillä. Mikä sinun veroprosenttisi on? Yleensä veronkorotuksia kannattavat ne, joilla veroprosentti on hyvin pieni tai sitä ei ole ollenkaan. Suomi on maailman kräkikahinoissa mukana, kun puhutaan maailman kireimmärtä verotuksesta. Jos veroja nostetaan, kulutus tyssää samantien. Suomella ei ole varaa tähän.

Jokainen köyhille annettava euro menee kulutukseen, tyyliin 99% kotimaan kulutukseen. Sama ei koske suurituloisia, jotka laittavat merkittävän osan tuloistaan säästöön ja kuluttavat ulkomailla.

Höpöhöpö. Rikkaat sijoittavat rahansa osakkeisiin ja uuden yritystoiminnan aloittamiseen mikä voi tuoda lisää työtä suomalaisille, Köyhille jaettava raha ei hyödytä ketään muuta kuin sen saajaa tai toisaalta estää työnhaun aika tehokkaasti. Kelan lomailuraha kuten ansiosidonnainen korvaus pitäisi poistaa kun moni käyttää pari vuotta ihan matkusteluun eikä tee työtä tai maksa veroja vaikka olisi siihen mahdollisuus. Tukien varassa elävät ovat tuhonneet Suomen talouden ja olisi aika että leikattaisiin tukia vaikka puoleen.

Vierailija
49/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos posket eivät näy takaapäin, niin missä vika on? No, sosiaalihuoltohan on ollut vastuuton.

Vierailija
50/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän eri asia jos maksaa veroja 10 % kun osa maksaa jos 45 %. Marginaaliveroni on 62 joten en tee ylimääräistä työtä vaan jatkossa siirryn lyhennettyyn työviikkoon mikä päivystysten kanssa tekee jotain 40 viikkotuntia.

Omasta mielestäni tukisysteemi on mennyt älyttömyyksiin kun työttömänä oleville Kela kustantaa saman elintason kuin työssä käyville. Työtä tekevät 2,6 miljoonaa elättävt loput 3 miljoonaa maassa olevaa eli oman itsensä lisäksi joku toinen syö joka päivä pöydässäsi.

Ihmetyttää miksi työttömät ja kotona muuten lomailevat eivät osallistu valtion velkakriisin hoitoon millään tavalla. Luxuselämä jatkuu vuodesta toiseen kun tukia tulee tuhansien eurojen edestä kuukaudessa pankkitilille.

Oletko koskaan elänyt peruspäivärahalla? Minä olen, ja kokemus oli niin painajaismainen, että jos pitäisi loppuelämä elää sillä tavalla

Jäätelön syönti on luxusta.

Vierailija
51/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, paljonko maksat nyt veroa vuodessa, apaut?

Vierailija
52/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestätkö kenties kokoomusta?

En ole aiemmin  äänestänyt, mutta menee harkintaan tämän palstan kirjoitusten vuoksi. Enkä ole mikään rikas.

Sehän on vain positiivinen muutos, jos vaihdat persut kokoomukseen. Tai no en tiedä, samaa puoluettahan nuo tuntuvat nykyään olevan...

Alle 100 000 vuodessa tienaava äänestää aina omaa etuaan vastaan, jos äänestää oikeistopuolueita.

Vierailija
53/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi reilua, jos jokaisella olisi mahdollisuus vakuuttaa oma mahdollinen työttömyysaikansa. Ne ketkä eivät haluaisi maksaa, eivät sitten saisi mitään tukiakaan työttömyyden tai sairauden ajalta. 

Tässä voittaisi kaikki. 

Mitä reilua tässä muka olisi? Amerikassahan tällainen on käytössä, ja voit katsoa kuinka hyvin siellä menee, kun köyhät on jätetty oman onnensa nojaan... Ja entäpä ne jotka ovat olleet syntymästään asti työkyvyttömiä? Itse en ole esim. koskaan ollut työelämässä, joten mitään ei olisi pystynyt kerryttämään. t. työkyvyttömyyseläkeläinen

Suomessa oli vielä hetki sitten juuri tuollainen systeemi, jota kutsuttiin ansiosidonnaiseksi päivärahaksi. 

Muissa Pohjoismaissa tämä pyörii edelleen ja on hyväksi havaittu. 

Vierailija
54/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin tarvinnut tukea, mutta sitä ei annettu. Omat vanhemmat auttoivat.

Eipä ole tasa-arvoinen tämä isiemme maa!

Vierailija
55/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se voisi olla? Omaisuutta saisi olla enintään 100 000 euron arvosta tai sitten verottaja veisi ylimääräiset jotta sosstuilla elävä roska joukko voi jatkaa loisimistaan vuodesta toiseen. Tuet vaan alemmaksi jotta työtä välttelevät paskiaiset saadaan työnhakuun.

Varmaan joitakin miljoonia, tai miljardi, olisi järkevin ratkaisu. Ökyrikkaiden omaisuudethan ovat siis satoja miljardeja, joten tuossa olisi varaa verottaa, eikä tarvitsisi edes kovin paljoa verottaa, sosiaaliturvamenot kun eivät ole lopulta edes kovin suuret moneen muuhun menoerään verrattuna. Kiva, että kutsut meitä sos.tuilla eläviä roskajoukoksi. :( Itse olen sairauden vuoksi työkyvytön ja saan sen vuoksi työkyvyttömyyseläkettä ja sen lisäksi välillä myös toimeentulotukea, koska minimieläke on niin pieni. Sinun mielestäsikö köyhällä ei ole oikeutta ihmisarvoiseen elämään, kun haluat tuet pois? En ole itse vailla mitään etelänmatkoja valtion kustantamana, vaan että minulla olisi varaa ravitsevaan ruokaan, kohtuuhintaisen yksiöni vuokraan ja lääkkeisiin sekä terveydenhuoltoon. Eläkkeensaajan asumistuen leikkausten vuoksi nämä ovat entistä hankalampi saavuttaa minun tuloillani.

Suomessa ei ole vastikkeetonta sosiaaliturvaa tälläkään hetkellä, työttömiä koskee työnhakuvelvoite. Joten miksi kuvittelet, että joku tässä maassa välttelisi työnhakua? 99,9 % työkykyisistä työttömistä varmasti haluaa tehdä töitä, mutta kun töitä ei ole tarjolla! Ja ne pari prosentin sadasosaa, jotka kertovat olevansa ideologisesti työttömiä, ovat hekin luultavasti suurimmaksi osaksi työkyvyttömiä, esim. mielenterveyden-, neuropsykiatristen- tai päihdeongelmien vuoksi, joita ei välttämättä ole diagnosoitu. Hekin tarvitsisivat hoitoa ja kuntoutusta, eivät rankaisua tukien leikkaamisella. Terve ihminen haluaa aina elättää itsensä työllä. Hyvin olet omaksunut kokoomuksen levittämän valheellisen viestin, jossa kaikki työttömät leimataan työn vieroksujiksi.

Vierailija
56/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jo vanha kansa tiesi

Vierailija
57/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien varassa vuodesta toiseen eläville pitäisi tarjota aktiivisesti eutanasiaa ja sanoa että parasta on jos lopetat veronmaksjien rahoilla elämisen.

Petterikö se siellä kirjoittelee vai Riikka?

Vierailija
58/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisko myös sopia talousjärjestelmästä, jossa nyt ei ihan sentään 10-kertaisia palkkoja kenellekään voitaisi maksaa. 

Vierailija
59/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menehän takaisin sinne ylilaudalle!

Vierailija
60/88 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en! Sorit siitä!

Nytkin jo teen työtä vähentääkseni tulojani koska mitä ahkerammin työskentelen sitä pienempi osa lisätulosta jää minulle. Ollaan jo reilusti yli sen kipukynnyksen, että oman vähäisen vapaa-ajan käyttö yhteiskunnan hyväksi ei tuota sitä summaa minun tilille, että koen sen järkeväksi.

En tiedä onko tämä sitten downshiftausta mutta tiedän useita, joilla on sama pyrkimys (=tienaan suosiolla vähemmän ja maksan vähemmän veroja, jotta saan vähän enemmän vapaa-aikaa 🤷)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan