Onko tässä tilanteessa pakko ottaa vanhus asumaan meille, apua??!!!!!
Mahtavaa. Nyt on mahtavaa. Äitini on 82 v ja en tiedä miten tähän tilanteeseen ajauduttiin. Eli äitini sai eilen häädön maksamattomien vuokrien vuoksi.
Äiti ei itse soittanut minulta apua, ei osaa kertoa mihin on käyttänyt rahansa (väittää mm jonkun varastaneen ne) ja vuokraisäntä soitti lopulta minulle. Äiti kun itse ei alkanut järjestellä muuttoa.
Minähän sen äitini asunnon tyhjäsin eilen ja hain meille. Alkaa hermot mennä, kun prkle äiti ei tajua, että oma vikansa. Hokee mm kotiin menoa. Että hän haluaa kotiin.
Onko kunnalla velvollisuus majoittaa äitini johonkin? Väittivät kun soitin eilen, että heillä ei ole yhtäkään vapaata asuntoa. Eikä ole yksityisilläkään. Viime yönä äitini mm tunki sänkyyni itkemään ja tarrautui minuun, eli en kovin kauaa jaksa tätä!
Kommentit (229)
Sano itses irti töistä ja ala äitisi omaishoitajaksi. Niin tekee kunnon tytär.
Ap on sosiopaatti ja hänen äitinsä seniili dementikko. Molemmat kuuluisi hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pahalta muistisairaudelta. Etkö ole ollut äitiisi yhteydessä ollenkaan viime vuosina??
Emme ole paljoa tekemissä. Viime aikoina äiti välillä soitellut, kun pelkää jne ihan ihme juttuja. Olen antanut sen höpöttää puhelimeen, samalla tehden omiani ja välillä myötäillen. Mm asunnossa kuulemma kävi paljon porukkaa, äiti jopa t*pettiin (juu, väitti näin ja ei tajunnut ettei voisi sen jälkeen minulle soitella) venäläisten toimesta. Yms.
Ja äiti ei edes itse kertonut minulle häädöstä. Äidin vuokranantaja joutui selvittämään numeroni ja pyysi minua hakemaan äidin tavaroineen. Yli 6 kuukauden vuokrat maksamatta.
Ap
Jos tämä ei ole Provo niin voi äitiparkaa. Ihan selkeä muistisairas ihminen.
Ymmärrän Ap: n tunteita. Onhan se ihan veemäistä, kun äidistä tulee tuollainen. Ottaa itsellenikin koville, vaikka ammatti-ihminen hoitoalalla itsekin olen, kuunnella muistisairaan äitini päättömiä höpötyksiä puhelimessa ja vastata hänen kaikista virallisista asioista. No osaa vielä kaupasta hakea itselleen jotain syötävää, kun kauppa samassa talossa. Ja aika hyvin muistaa vielä ottaa avaimet mukaan. Pihalenkkejä vielä tekee, siivoaa ja pesee pyykkiä, vaikka jälki ei enää entisen mukaista. Mutta esim. kahdessa virallisessa tapahtumassa on esitellyt minut vastapuolelle äitinään. Kuvaavaa 😖
Se muistisairaan itsekkyys, minä, minä kaikissa asioissa on raivostuttavaa. Ihan kuin olisi pieni lapsi.
Miettikää asiaa muistisairaan kannalta. Joka aamu kun herää, ei tiedä missä on, ei tunnista ympärillä olevia ihmisiä. Tuollainen aiheuttaa valtavaa ahdistusta. Sitten joku tulee kertomaan, että koskaan et enää pääse kotiin ja ai niin, vanhempasikin ovat kuolleet. Tuosta saisi kuka vain hysteerisen kohtauksen. Viimeistään seuraavana aamuna edellisenä päivänä kerrotut asiat ovat unohtuneet ja koko tarina alkaa alusta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin siellä terkkarissa, lääkäri kierrolla katsomassa äitiä. Lääkärin mielestä on alzheimer, testit tehty tänään ja menivät penkin alle.
Nyt ottavat äidin vuodeosastolle niin kauaksi aikaa, että löytyy joku hoitopaikka. Jonot kuulemma pitkiä. Ahdistukseen ja muistiongelmiin määrätty lääkkeitä.
Lääkärin ja hoitajien mielestä äidille ei tarvitse kertoa kaikkea? Een ymmärrä, otin siitä vähän yhteen lääkärin kanssa tänään. Enkä niin vähääkään.
Esim kuulemma häätö ja kuolemantapauksetnotat asioita, joita äitini ei kuulemma osaa enää käsitellä. Eikä niistä puhuta hänelle. Minusta äiti teeskentelee ihan Ilkeyttään.
Ap
Miten sinä ap voit v 2024 olla näin tynnyrissä ja tietämätön dementian oireista. Lue , hyvä ihminen lue. Netti on täynnä asiallista tietoa. Jos alat selitänään äidillesi asioita ,tai väittelemään jostakin terveelle päivänselvästä asiasta, sinä vaan kiusaat äitiäsi ja itseäsi.. Paras on myönnellä ja sivuuttaa asia, tyyliin, alkaa puhua ihan eri asiasta,,, ilmoista , jostakin , vaikk tämähän on kiva huone, miltä tänään ruoka maistui jne jne.
Hän ei hetken kuluttua muista ,mitä just puhelitte. Älä yhtään intä siitä, ettei enää voi mennä sinne vanhaan asuntoon tai muutakaan vastaavaa, jotka äiti puhuu päin brinkkalaa. Jos se on sinulle ap liian raskasta, käy hänen luonaan harvemmin.Ei hän vartin päästä muista, että olet tänään käynyt
Minä tai sinä, kuka vaan voi sairastua dementiaan. Se on omaisille hemmetin rankkaa. Ei ole kiva elää enää sitten.Voimia sinulle, mutta mistään et voi syyttää äitiä etkä ketään muutakaan,
On muuten usein perinnöllistä ja kaikki rauhoittava , unilääkkeet ja alkoholi edesauttaa sairastumista, koska ne vaikuttaa just aivoihin.
Tilanne vaikuttaa siltä, että vanhus tarvitsee apua. Sosiaalihuoltoon on yhteys. Pitäisin vanhusta kotona siksi aikaa kunnes hän saa apua ja löytyy jokin paikka missä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin siellä terkkarissa, lääkäri kierrolla katsomassa äitiä. Lääkärin mielestä on alzheimer, testit tehty tänään ja menivät penkin alle.
Nyt ottavat äidin vuodeosastolle niin kauaksi aikaa, että löytyy joku hoitopaikka. Jonot kuulemma pitkiä. Ahdistukseen ja muistiongelmiin määrätty lääkkeitä.
Lääkärin ja hoitajien mielestä äidille ei tarvitse kertoa kaikkea? Een ymmärrä, otin siitä vähän yhteen lääkärin kanssa tänään. Enkä niin vähääkään.
Esim kuulemma häätö ja kuolemantapauksetnotat asioita, joita äitini ei kuulemma osaa enää käsitellä. Eikä niistä puhuta hänelle. Minusta äiti teeskentelee ihan Ilkeyttään.
Ap
Miten sinä ap voit v 2024 olla näin tynnyrissä ja tietämätön dementian oireista. Lue , hyvä ihminen lue. Netti on täynnä asiallista tietoa. Jos alat selitänään äidillesi asio
Mutta minä HALUAN että äiti lopettaa pelleilynsä. Tilanne on mennyt jo liian pitkälle. Terkkarissa lääkärit ja hoitajat uskovat äidin esityksen alzheimerista, minä en.
Ei äidissä ole mitään vikaa. Ei ole. Oikeasti. Joku muu selitys tässä on nyt taustalla. Kunhan äiti lopettaisi pelleilynsä, voisin antaa jopa tämän ehkä anteeksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten sinä ap voit v 2024 olla näin tynnyrissä ja tietämätön dementian oireista. Lue , hyvä ihminen lue. Netti on täynnä asial
Siis nytkö sinulla on edes jonkinlaista tunne-elämää? Sori vain ap, mutta et saa enää äitiäsi entisellään takaisin. Tilanne tulee vain pahenemaan. Kyseessä kun ei ole mikään esitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten sinä ap voit v 2024 olla näin tynnyrissä ja tietämätön dementian oireista. Lue , hyvä ihminen lue. Netti on täynnä asial
Etkö sinä ap hyvä ihminen tajua, että äitisi ei pelleile. Hän on sairas , siis alzaimer tai onko teillä suvussa mielen sairauksia. Kaikki kertomasi ilmentää selkeästi, että hänellä on dementia. Etkö vaan halua myöntää sitä vai oletko niin tietymätön tai tyhmä. Lue , millaisia oireita on dementiassa, alkuvaiheessa ,myöhemmin jne. Erikoislääkärit ovat lukeneet alaansa 15-40 vuotta ja sinä et usko heitä. Mikä sinua vaivaa?
On se äitisi voinut olla änkyrä aina, mutta tuo kaikki kertomasi on sairautta EI PELKEILYÄ, voisitko sinä itse pelleillä noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vietä sen äidin kanssa aikaa niin paljon kuin voit. Koita hakea jotain vertaistukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikenlaista typerää provoilua tältä palstalta on tullut luettua, mitä sosiopaattisosiaalipummit tänne ovat keksineet kirjoitella, mutta eipä vielä tälläistä roskaa ole tullut luettua.
Suosittelen hankkimaan elämän itsemurhakuutiosi ulkopuolelta.
Trolli. Mihin muka ap laittoi koko äitinsä asunnon huonekalut ja kaikki tavarat?? Tiedän muutaman muuton tehneenä, että muuttotavaraa riittää....
Äitisi vaikuttaa muistisairaalta, he usein luulevat jonkun varastaneen heiltä esineitä.
Veisin muistihoitajan tutkittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En usko että teeskentelee vaikka siltä vaikuttaisi, sama mun äidillä kun vielä ei tajuttu hänen olevan sairas, välillä järkevä välillä ihan höperönä, diagnoosi auttoi selkeyttämään miten autamme, asuu vielä kotona toistaiseksi. Ruokapalvelu ja mä vien välipala ruuat.
Harvinaisen tyhmä pitää olla, jos et tajua, että kyse on muistisairaudesta. Mutta Porvoossa voi tietty tällainen asua. Saas nähdä, josko joskus oikeasti koet jotain tuollaista. Ei varmaan silloin naurata.
Noi huutomerkit ja kyssärit yleensä ovat merkki provoista.
tytsy tarttee hoitoa kun luulee,että vanhus piruuttaan on ilkeä hänelle. oikein leuhkii miten korvasta sisään ja ulos mummon jutut kun normi tytär olisi huomannut oireet ajoissa ja viimeistään noiden juttujen persteella vanhussosiaalipuoleen yhteys,lääkäriin,mutta kun omaehtoista tytsyä ei veetäkään kiinnosta, oma äiti joka häntä hoiti,saattoi tähän elämään,ruokki jne,nyt on noin tyhmä ja kylmä. olet kuule nolo ja häpeäinpilkku