Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä tilanteessa pakko ottaa vanhus asumaan meille, apua??!!!!!

Vierailija
05.11.2024 |

Mahtavaa. Nyt on mahtavaa. Äitini on 82 v ja en tiedä miten tähän tilanteeseen ajauduttiin. Eli äitini sai eilen häädön maksamattomien vuokrien vuoksi.

Äiti ei itse soittanut minulta apua, ei osaa kertoa mihin on käyttänyt rahansa (väittää mm jonkun varastaneen ne) ja vuokraisäntä soitti lopulta minulle. Äiti kun itse ei alkanut järjestellä muuttoa. 

Minähän sen äitini asunnon tyhjäsin eilen ja hain meille. Alkaa hermot mennä, kun prkle äiti ei tajua, että oma vikansa. Hokee mm kotiin menoa. Että hän haluaa kotiin. 

Onko kunnalla velvollisuus majoittaa äitini johonkin? Väittivät kun soitin eilen, että heillä ei ole yhtäkään vapaata asuntoa. Eikä ole yksityisilläkään. Viime yönä äitini mm tunki sänkyyni itkemään ja tarrautui minuun, eli en kovin kauaa jaksa tätä!

Kommentit (229)

Vierailija
1/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Tuossa tilanteessa ennen uuden asunnon etsintää selvitetään, että mikä sitä äitiä vaivaa! On aika kyseenalaista, että voiko edes asua yksin. Onko diagnoosia? 

Vierailija
2/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako, jos ette oikeasti tahdo. Eiköhän hänelle joku äkillinen sijoituspaikka, ns. kriisipaikka, löydy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
-
3/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne kieltämättä.

Vaikuttaa kuitenkin siltä, että äiti on niin huonossa kunnossa, että asiaan kannattaa lähteä hakemaan ratkaisua lääkäriltä.

Vierailija
4/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteyttä mihinkään vuokra-asuntofirmaan, vaan sosiaalipäivystyksen puhelinnumeroon. 

Vierailija
5/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräälle vanhukselle kävi noin, niin sossu maksoi hänen rästivuokransa ja sai jatkaa asumista. Hänellä ei kyllä ollut lapsia.

Vierailija
6/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta muistisairaudelta. Etkö ole ollut äitiisi yhteydessä ollenkaan viime vuosina??

Vierailija
7/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Tuossa tilanteessa ennen uuden asunnon etsintää selvitetään, että mikä sitä äitiä vaivaa! On aika kyseenalaista, että voiko edes asua yksin. Onko diagnoosia? 

Ei ole diagnoosia, on ihan terve. Tekee tämän vain tahallaan. En ala kauaa katsella, kun tuon ikäinen aikuinen kiukuttelee kuin kakara. Niitä vuokra rahoja ei osaa esim selittää, että mihin on käyttänyt. Ei ainakaan vuokraan. 

Oikeasti. Äitini sai eilen täydelliset raivarit, kun en vienyt häntä takaisin kotiin. Kotiin, josta ihan itse hankki itselleen häädön. Ja mm tunkee sänkyyni nukkumaan, parkuu pari tuntia oikeasti ääneen ja haluaa (oman) äitinsä. Hohhoijaa, alkaa meno olla kuin eläintarhassa.

Ap

Vierailija
8/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole diagnoosia, on ihan terve. Tekee tämän vain tahallaan. En ala kauaa katsella, kun tuon ikäinen aikuinen kiukuttelee kuin kakara. Niitä vuokra rahoja ei osaa esim selittää, että mihin on käyttänyt. Ei ainakaan vuokraan. 

Oikeasti. Äitini sai eilen täydelliset raivarit, kun en vienyt häntä takaisin kotiin. Kotiin, josta ihan itse hankki itselleen häädön. Ja mm tunkee sänkyyni nukkumaan, parkuu pari tuntia oikeasti ääneen ja haluaa (oman) äitinsä. Hohhoijaa, alkaa meno olla kuin eläintarhassa.

Ap

Miten sulla ap ei ole yhtään empatiaa? Toivon että tämä on provo.

Vierailija
9/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti lääkäriin ja sen jälkeen hoitokotiin. Taitaa herra Alzheimer saanut häädön aikaiseksi.

Vierailija
10/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita roskiin.

Vierailija
11/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää molemmat lääkäriin.

Vierailija
12/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahalta muistisairaudelta. Etkö ole ollut äitiisi yhteydessä ollenkaan viime vuosina??

Emme ole paljoa tekemissä. Viime aikoina äiti välillä soitellut, kun pelkää jne ihan ihme juttuja. Olen antanut sen höpöttää puhelimeen, samalla tehden omiani ja välillä myötäillen. Mm asunnossa kuulemma kävi paljon porukkaa, äiti jopa t*pettiin (juu, väitti näin ja ei tajunnut ettei voisi sen jälkeen minulle soitella) venäläisten toimesta. Yms.

Ja äiti ei edes itse kertonut minulle häädöstä. Äidin vuokranantaja joutui selvittämään numeroni ja pyysi minua hakemaan äidin tavaroineen. Yli 6 kuukauden vuokrat maksamatta.

Ap 

Vierailija
13/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän voi terve olla! Mites sinä itse, kun tuollaista luulottelet.

Vierailija
14/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Porvoossa.

0/5 

Vierailija
15/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko joku trolli? Itsestäänselvästi tuo kuulostaa pahalta muistisairaudelta. Jos sellainen ei ole vielä kuulunut elämääsi, tästä hetkestä alkaen kuuluu. Jos olet vielä ainoa lapsi, vastuu on kokonaan sinun harteillasi. Sinulle jää tappelu viranomaisten kanssa kaikesta, mikä liittyy äitisi terveyteen, asumiseen ja elämiseen. 

Tervetuloa keski-ikäisten maailmaan. Onneksi minulla ja vanhemmillani oli 40 vuoden ikäero, minulla on tuo aika jo kaukana takanapäin. Oli helpompaa hoitaa vanhusten asioita, kun itse olin vasta nelikymppinen. 

Vierailija
16/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä tuo kuulostaa jo siltä että  äidilläsi on dementia.  Ei tervejärkinen vanhus  äitiään kysele ! Haloo ! .🙄

Vierailija
17/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten sulla ap ei ole yhtään empatiaa? Toivon että tämä on provo.

Minulla on vaativa asiantuntija työ ja oma elämä. Äiti on ihan itse sotkenut asiansa eikä ota mitään vastuuta tilanteestaan. 

Ap 

Vierailija
18/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo. Jos ei ole, miten ihmeessä sulla ei soi hälytyskellot, ett kyseessä on pitkälle edennyt Alzheimer? Nyt lääkäriin välittömästi, jää osastolle siksi aikaa, että hoitavat paikan pidempiaikaiseen asumiseen laitokseen.

Vierailija
19/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, tälläinen aamusatu.

Eihän häädöt tapahdu edes noin, kyllä siellä on viranomaiset, ei ap. Ja vanhus olisi jo holhouksessa ja viranomaisten hallussa. 

Vierailija
20/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulostat joltain autistilta. Aikuinen ihminen jumankauta muka tajua että tuon ikäinen vanhus tarvitsee apua. Lopeta se rahojen perään tivaaminen ja vie äitisi tutkimuksiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän