Onko tässä tilanteessa pakko ottaa vanhus asumaan meille, apua??!!!!!
Mahtavaa. Nyt on mahtavaa. Äitini on 82 v ja en tiedä miten tähän tilanteeseen ajauduttiin. Eli äitini sai eilen häädön maksamattomien vuokrien vuoksi.
Äiti ei itse soittanut minulta apua, ei osaa kertoa mihin on käyttänyt rahansa (väittää mm jonkun varastaneen ne) ja vuokraisäntä soitti lopulta minulle. Äiti kun itse ei alkanut järjestellä muuttoa.
Minähän sen äitini asunnon tyhjäsin eilen ja hain meille. Alkaa hermot mennä, kun prkle äiti ei tajua, että oma vikansa. Hokee mm kotiin menoa. Että hän haluaa kotiin.
Onko kunnalla velvollisuus majoittaa äitini johonkin? Väittivät kun soitin eilen, että heillä ei ole yhtäkään vapaata asuntoa. Eikä ole yksityisilläkään. Viime yönä äitini mm tunki sänkyyni itkemään ja tarrautui minuun, eli en kovin kauaa jaksa tätä!
Kommentit (229)
Kävin tänään terkassa, juttelin lääkärin kanssa ja keskustelin pitkään. Päivän olen hoitanut sitten muita asioita sen jälkeen. Eli tilanne on se, että äiti tulee huomenna asumaan luokseni.
Tämä on paras ratkaisu sekä äidille, että minulle. Minähän rakastan äitiäni. Uskon, että pärjäämme hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään terkassa, juttelin lääkärin kanssa ja keskustelin pitkään. Päivän olen hoitanut sitten muita asioita sen jälkeen. Eli tilanne on se, että äiti tulee huomenna asumaan luokseni.
Tämä on paras ratkaisu sekä äidille, että minulle. Minähän rakastan äitiäni. Uskon, että pärjäämme hyvin.
Ap
Hienoa, että otat vastuun äidistäsi. Äitisi on erittäin onnekas, kun hänellä on sinut
Vähän meni fantasiaksi Ap:n trollijutut loppua kohti. Mutta ihan silleen vakavastiotettava aloitus kuitenkin. Tätä monelle meistä arki on, muistisairaan vanhuksen kanssa.
Trolliksi huomaa useammastakin syystä, tässä isoimmat:
1. Lapsikin huomaisi ettei asiat ole kunnossa terveydessä jos yli 80 v. huutaa äitinsä perään eikä ole aloitekykyä mihinkään tai yhden äkin jää laskut maksamatta. Saatikka joku "vaativassa asiantuntijatyössä" oleva.
2. Jos on niin pahasti dementoitunut, että ei muista äitinsä kuolleen yms jo yllä mainittuja oireita, hän ei ole voinut pärjätä kotona yksin vähään aikaan. Miten hän pystyisi käymään kaupassa, muistaa ottaa lääkkeensä ja syödä? Olen ollut aikaisemmin paljonkin ikääntyneiden kanssa ja siinä vaiheessa kun alkaa omien vanhempien kaipuu, on moni muu perusasia jo kotihoidon, omaisten tai hoivakodin vastuulla.
3. Vain Porvoon päivystyksessä pääsee noin nopeasti lääkäriin ja osastolle. Siis parissa tunnissa ap sai hysteerisen äitinsä autoon, ajoi päivystykseen, ilmoitti äitinsä sisään, odotti että pääsee kertomaan oireet lääkärille ja sitten sitä ollaankin osastolla. Ihan se perus vti-kokeen vastaukset, joka otetaan lähes kaikilta sekavilta ikääntyneiltä, kestää pidempään kuin tämä ap:n pikakeikka.
Paljon muitakin varmasti on, en jaksanut lukea koko ketjua läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mitä? Sullahan meni hermot jo yhden yön jälkeen! Et tule pärjäämään. Olen huolissani vanhuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mitä? Sullahan meni hermot jo yhden yön jälkeen! Et tule pärjäämään. Olen huolissani vanhuksesta.
Älä nyt hyvä ihminen usko kaikkea! :D
No joko sinä ap sait äitisi teille asumaan?
Ap on ihan pimeä (trolli). Eilen haukkui äitinsä pelleksi lyttyyn siis ja tänään rakastaa niin palon ,että jaksaa ottaa kotiinsa ja kuunnella yötäpäivää ,kun äiti parkuu , kiroilee ja haukku ap:een pysyyn?
Onneksi olkoon, revi siitä sit.