Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä tilanteessa pakko ottaa vanhus asumaan meille, apua??!!!!!

Vierailija
05.11.2024 |

Mahtavaa. Nyt on mahtavaa. Äitini on 82 v ja en tiedä miten tähän tilanteeseen ajauduttiin. Eli äitini sai eilen häädön maksamattomien vuokrien vuoksi.

Äiti ei itse soittanut minulta apua, ei osaa kertoa mihin on käyttänyt rahansa (väittää mm jonkun varastaneen ne) ja vuokraisäntä soitti lopulta minulle. Äiti kun itse ei alkanut järjestellä muuttoa. 

Minähän sen äitini asunnon tyhjäsin eilen ja hain meille. Alkaa hermot mennä, kun prkle äiti ei tajua, että oma vikansa. Hokee mm kotiin menoa. Että hän haluaa kotiin. 

Onko kunnalla velvollisuus majoittaa äitini johonkin? Väittivät kun soitin eilen, että heillä ei ole yhtäkään vapaata asuntoa. Eikä ole yksityisilläkään. Viime yönä äitini mm tunki sänkyyni itkemään ja tarrautui minuun, eli en kovin kauaa jaksa tätä!

Kommentit (229)

Vierailija
201/229 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen huomenna käymään siellä osastolla. Alan selvitellä, milloin voin hakea äidin kotiin. Palkkaan meille kotiin hoitajan ja hoidan itse äitiä. En jätä äitiä laitokseen. Minä en tee sitä äidille, sehän pelkää vain entistä enemmän tuolla.

Ap 

Siis mitä? Mahdatko oikeasti ymmärtää, mihin olet ryhtymässä? Et välttämättä saa äitiäsi enää laitokseen, jos erehdyt alkamaan omaishoitajaksi. Ja vaikutti varsinkin aiemmin siltä, ettet todellakaan jaksa äitiäsi. Nyt ap järki käteen ja mieti mitä olet tekemässä! 

Vierailija
202/229 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Mihin muka ap laittoi koko äitinsä asunnon huonekalut ja kaikki tavarat?? Tiedän muutaman muuton tehneenä, että muuttotavaraa riittää....

Oman taloni pihavarastoon, täytyy käydä vielä myöhemmin läpi mikä pidetään, mikä myydään ja mikä menee roskiin. Tavarat eivät ole ongelma. Ongelma on se, että haluan äidin lopettavan esittämisensä. 

Minä en jaksa tätä. En vain jaksa. Lääkäri ei tänään kuunnellut minua, vaan väittää äidin olevan hyvin sairas. Muka alzheimer pitkällä. Minulla on äitiä ikävä. 

Ap 

Usko lääkäriä, äitisi on sairas. Entinen äitisi ei tule enää takaisin. Hoida äippä nyt vaan hoitokotiin turvaan, pääset sitten itsekin helpommalla.

Minä en halua, e

Ihanaa, että hoidat äitisi itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Vierailija
204/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Vierailija
205/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Eläkeläisiä on niin paljon, että valtiolla ei ole rahaa järjestää apua ja hoitoa kaikille. 

Vierailija
206/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen, mutta hänen ei tarvitse maksaa alvia. 

Vierailija
207/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tänään(kin) terveyskeskukseen lääkärin kierrolle. Onneksi pomo joustaa ja sain vapaata. Aion hakea äidin kotiin. Sanokoot lääkärit mitä tahansa.

Palkattua hoitajaa/henkilökohtaista avustajaa aion hakea. Pystyn maksamaan sen itse. Minä en jätä äitiä tuntemattomien armoille ihan yksin. 

Ap

Vierailija
208/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Mihin muka ap laittoi koko äitinsä asunnon huonekalut ja kaikki tavarat?? Tiedän muutaman muuton tehneenä, että muuttotavaraa riittää....

Oman taloni pihavarastoon, täytyy käydä vielä myöhemmin läpi mikä pidetään, mikä myydään ja mikä menee roskiin. Tavarat eivät ole ongelma. Ongelma on se, että haluan äidin lopettavan esittämisensä. 

Minä en jaksa tätä. En vain jaksa. Lääkäri ei tänään kuunnellut minua, vaan väittää äidin olevan hyvin sairas. Muka alzheimer pitkällä. Minulla on äitiä ikävä. 

Ap 

Usko lääkäriä, äitisi on sairas. Entinen äitisi ei tule enää takaisin. Hoida äippä nyt vaan hoitokotiin turvaan, pääset sitten itsekin hel

Mitä ihanaa luulet siinä olevan , että ap joutuu olemaan varuillaan joka hetki? Ei sen siunaaman rauhaa  yöllä eikä päivällä.  Uskotko olevan hyvinkin ihanaa etsiä hukassa olevia tavaroita, vaikka auton avaimia kun kiire lähteä johonkin? Onko ihanaa saada siivota jotain vanhuksen aiheuttamaa sotkua, lievimmillään vaatekaappiin piilotettua haisevaa kalaa, kamalimmillaan kakkaa juhlavaatteista?

Nämä vaan pieniä esimerkkejä todellisesta elämästä dementoituvan omaishoitajana.

Vierailija
209/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene tänään(kin) terveyskeskukseen lääkärin kierrolle. Onneksi pomo joustaa ja sain vapaata. Aion hakea äidin kotiin. Sanokoot lääkärit mitä tahansa.

Palkattua hoitajaa/henkilökohtaista avustajaa aion hakea. Pystyn maksamaan sen itse. Minä en jätä äitiä tuntemattomien armoille ihan yksin. 

Ap

Miten toimit sinä päivänä, kun äitisi kysyy sinulta  "mihin se AP meni?" Siis sinulta, kun istut vieressä, koska sinä olet hänelle aivan yhtä tuntematon kuin kuka tahansa muu.

Vierailija
210/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen, mutta hänen ei tarvitse maksaa alvia. 

Jaksoit sitten tulla tähänkin ketjuun spämmäämään eläkeläisten siivoamisesta.  Voisit perustaa ihan oman ketjun aiheesta ja jättää muita asioita käsittelevät ketjut väliin.

Vierailija
211/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaksatko sinä ap olla kenenkään omaishoitaja? Pitkälle dementoitunut äitisi ei ole mikään pomppupallo, jonka voit välillä hakea luoksesi ja viedä pois heti kun kyllästyt.

Olen huolissani siitä, että jaksatko sinä hoitaa ketään. Eikös se äiti ollut esim ahdistunut? Jaksatko taas kotona ap sitä, kun se ahdistunut äitisi könyää sänkyysi itkemään?

Revit siitä ketjussa aiemmin pelihoususi ihan totaalisesti. Että jaksatko sitten, kun et saa nukuttua ja dementikko ottaa tosissaan hermoon? Sinun täytyy ap miettiä, että jaksatko oikeasti.

Ja onko se hoitaja/avustaja teillä muka vuorokauden ympäri? Ja mitä hänen tehtäviinsä kuuluu? Nuo asiat esim on sovittava ennen työsopimuksen tekoa. 

Vierailija
212/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihanaa luulet siinä olevan , että ap joutuu olemaan varuillaan joka hetki? Ei sen siunaaman rauhaa yöllä eikä päivällä. Uskotko olevan hyvinkin ihanaa etsiä hukassa olevia tavaroita, vaikka auton avaimia kun kiire lähteä johonkin? Onko ihanaa saada siivota jotain vanhuksen aiheuttamaa sotkua, lievimmillään vaatekaappiin piilotettua haisevaa kalaa, kamalimmillaan kakkaa juhlavaatteista?

Nämä vaan pieniä esimerkkejä todellisesta elämästä dementoituvan omaishoitajana.

No, tämä voi olla sinulle yllätys. Mutta kaikille meille omien vanhempien hoito ei ole vastenmielistä. Sitä kutsutaan rakkaudeksi. 

Vierailija
213/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole herkkua hoitaa alzheimer potilasta kotona. Ei todellakaan. Ehkä jos on oikeasti varaa hoitajaan, on vähän helpompaa? Taitaa vain maksaa ihan älyttömästi? 

Vierailija
214/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikähän on se vaativa asiantuntijatyö, josta ansaitsee niin paljon, että pystyy maksamaan hoitajalle, mutta kuitenkin pitää pyytää pomolta vapaata. Yleensä oikeasti hyväpalkkaisissa töissä voi järjestellä työaikaansa vapaasti. 

Vierailija
215/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihanaa luulet siinä olevan , että ap joutuu olemaan varuillaan joka hetki? Ei sen siunaaman rauhaa yöllä eikä päivällä. Uskotko olevan hyvinkin ihanaa etsiä hukassa olevia tavaroita, vaikka auton avaimia kun kiire lähteä johonkin? Onko ihanaa saada siivota jotain vanhuksen aiheuttamaa sotkua, lievimmillään vaatekaappiin piilotettua haisevaa kalaa, kamalimmillaan kakkaa juhlavaatteista?

No, tämä voi olla sinulle yllätys. Mutta kaikille meille omien vanhempien hoito ei ole vastenmielistä. Sitä kutsutaan rakkaudeksi. 

Kuinkahan kauan menee ennen kuin rakkaus muuttuu marttyyriudeksi?

Osa meistä ei tiedä eikä ymmärrä   kuinka raskasta dementoituvan hoito OMASSA kodissa on. Ap:lla yllätys voi olla edessä jo huomenna   jos vie äitinsä kotiin tänään. Älkää sitten sanoko  että ei ole varoitettu  

Vierailija
216/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölömöt uskoo tämänkin jutun.

Vierailija
217/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostuit tyhjentämään hänen asuntonsa?

Niinpä. Ja minne ne kaksion? tavarat heitit? Se valtavan iso määrä kaikenlaista. Ja vaikka olisi yksiö, niin sama.

Vierailija
218/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä revit aikaa notkua täällä Ap? Olet trolli.

Vierailija
219/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on uskomatonta, että ihmiset todellakin uskovat tällaista sekopääkirjoittelijaa. Siis oikeasti, ottakaa nyt järki käteen. Ap vie teitä kuin litran mittaa ja kehittelee tarinaa aina eteenpäin. Ettekö te todella tajua, että tässä ajassa ei olisi tapahtunut oikeassa maailmassa yhtään mitään tämän äidin hoitojuttuja? Tosielämässä olisi varattu aika ehkä johonkin joulukuun puoleen väliin (jos hyvä sauma kävisi) ja silloin olisi aloiteltu äidin tilanteen kartoittamista. 

Muistisairausdiagnooseja ei tehdä terveyskeskuksessa eikä päivystyksessä. 

Terveisin L.E. Kuri

Vierailija
220/229 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostuit tyhjentämään hänen asuntonsa?

Niinpä. Ja minne ne kaksion? tavarat heitit? Se valtavan iso määrä kaikenlaista. Ja vaikka olisi yksiö, niin sama.

Ap sanoi vieneensä ne ulkovarastoon ja käyvänsä läpi myöhemmin. Eli ilmeisesti ok-talo ulkorakennuksella tai useammalla. Onhan niitä isoja ulkorakennuksia olemassa vaikka kuinka. Enemmän olisin huolissani siitä, miten ap meinaa pärjätä äitinsä kanssa, jos juttu on totta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi