Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä tilanteessa pakko ottaa vanhus asumaan meille, apua??!!!!!

Vierailija
05.11.2024 |

Mahtavaa. Nyt on mahtavaa. Äitini on 82 v ja en tiedä miten tähän tilanteeseen ajauduttiin. Eli äitini sai eilen häädön maksamattomien vuokrien vuoksi.

Äiti ei itse soittanut minulta apua, ei osaa kertoa mihin on käyttänyt rahansa (väittää mm jonkun varastaneen ne) ja vuokraisäntä soitti lopulta minulle. Äiti kun itse ei alkanut järjestellä muuttoa. 

Minähän sen äitini asunnon tyhjäsin eilen ja hain meille. Alkaa hermot mennä, kun prkle äiti ei tajua, että oma vikansa. Hokee mm kotiin menoa. Että hän haluaa kotiin. 

Onko kunnalla velvollisuus majoittaa äitini johonkin? Väittivät kun soitin eilen, että heillä ei ole yhtäkään vapaata asuntoa. Eikä ole yksityisilläkään. Viime yönä äitini mm tunki sänkyyni itkemään ja tarrautui minuun, eli en kovin kauaa jaksa tätä!

Kommentit (229)

Vierailija
41/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on vaativa asiantuntija työ ja oma elämä. Äiti on ihan itse sotkenut asiansa eikä ota mitään vastuuta tilanteestaan. 

Ap "

🤣😂😭🙊🙈

Asiantuntijaa nähnytkään, eikä äitiään. Sairas!

Vierailija
42/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on vaativa asiantuntija työ ja oma elämä. Äiti on ihan itse sotkenut asiansa eikä ota mitään vastuuta tilanteestaan. 

Ap "

🤣😂😭🙊🙈

Vaativaan asiantuntija työhön saattaa kuulua juurikin jauhen lihan valmistus tai teranssilla istuminen. Riippuu siittä ketä on asian tuntija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahalta muistisairaudelta. Etkö ole ollut äitiisi yhteydessä ollenkaan viime vuosina??

Sinä joka aloitit tämän ketjun, tämä on tärkeää.

Vierailija
44/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pistä kadulle vaan kun on niin vaivaksi.  Sano, että koitahan pärjäillä jne. 

Vierailija
45/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet äitisi päivystykseen ja ilmoitat, ettei pärjää kotona, eikä ole enää edes kotia mihin palata.

Ja ilmoitat myös, ettet hoida äitisi asioita, etkä majoita edes vähäksi aikaa. Poistut paikalta ja jätät äitisi henkilökunnan vastuulle.

Ihan saletisti löytyy sekä sossu, lääkäri ja katto pään päälle.

Vierailija
46/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Heitä se mumma roskii 🤣

Vierailija
47/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap "

🤣😂😭🙊🙈

Kysy äidiltsi yhdyssanojen kirjoiutuksesta: asiantuntijatyö, vuokraraha yms.

Vierailija
48/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei alkanut järjestellä muuttoa...no ei taatusti, muistisairaus vie aloitekyvyn.

Vierailija
49/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on täysin epäempaattinen yksilö. Universumi tai karma hoiti nyt kohdallesi "ongelman", jonka kautta koittaa opettaa sinulle myötätuntoa ja empaattisuutta.

Aloita nyt ihan ekana viemällä äitisi lääkäriin. Kuulostaa dementialta tai skitsofrenialta.

Minä en jaksa uskoa skitsofrenian puhkeamiseen enää tuolla iällä, ellei sitä ole diagnosoitu jo vuosia aiemmin. Dementia ja erityisesti alzheimer tulee mieleen noista oireista. 

Vanhuusiässä voi puhjeta skitsofrenia. Itse kuitenkin veikkaisin muistisaurautta. Mamma lääkäriin.

Vierailija
50/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viet äitisi päivystykseen ja ilmoitat, ettei pärjää kotona, eikä ole enää edes kotia mihin palata.

Ja ilmoitat myös, ettet hoida äitisi asioita, etkä majoita edes vähäksi aikaa. Poistut paikalta ja jätät äitisi henkilökunnan vastuulle.

Tämä on hyvä idea, Kiitos! Eikai ne vain voi millään tapaa päästää äitiä sieltä vapaaksi, eihän? En todellakaan ota sitä enää meille. En jaksa.

Tänäänkin koko vtun aamun äiti puhunut, puhunut ja puhunut ihan koko ajan. Haluaa tietää, että miksei hän voi mennä kotiin, missä hänen vanhempansa ovat jne.

Kun kerroin, että äitini isä ja äiti ovat kuolleita, alkoi parkua ääneen huutamalla ja haukkui minut valehtelijaksi. Hoki sen jälkeen tunnin, että minä valehtelen ja äitinsä ja isänsä hakevat hänet pois. En jaksa, oikeasti. 

Ap 

Vierailija
51/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahalta muistisairaudelta. Etkö ole ollut äitiisi yhteydessä ollenkaan viime vuosina??

Emme ole paljoa tekemissä. Viime aikoina äiti välillä soitellut, kun pelkää jne ihan ihme juttuja. Olen antanut sen höpöttää puhelimeen, samalla tehden omiani ja välillä myötäillen. Mm asunnossa kuulemma kävi paljon porukkaa, äiti jopa t*pettiin (juu, väitti näin ja ei tajunnut ettei voisi sen jälkeen minulle soitella) venäläisten toimesta. Yms.

Ja äiti ei edes itse kertonut minulle häädöstä. Äidin vuokranantaja joutui selvittämään numeroni ja pyysi minua hakemaan äidin tavaroineen. Yli 6 kuukauden vuokrat maksamatta.

Ap 

Luettelet tässä kaikki samat oireet kuin läheiselläni oli siinä vaiheessa kun sai muistisairausdiagnoosin. Pelkotilat, vainoharhaisuus, rahankäytön holtittomuus. Noihin lisään vielä itsetuhoiset ajatukset. Huoli-ilmoitus aukaisi meillä reitin siihen, että läheiselle saatiin apua.

Vierailija
52/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole paljoa tekemissä. Viime aikoina äiti välillä soitellut, kun pelkää jne ihan ihme juttuja. Olen antanut sen höpöttää puhelimeen, samalla tehden omiani ja välillä myötäillen. Mm asunnossa kuulemma kävi paljon porukkaa, äiti jopa t*pettiin (juu, väitti näin ja ei tajunnut ettei voisi sen jälkeen minulle soitella) venäläisten toimesta. Yms.

Ja äiti ei edes itse kertonut minulle häädöstä. Äidin vuokranantaja joutui selvittämään numeroni ja pyysi minua hakemaan äidin tavaroineen. Yli 6 kuukauden vuokrat maksamatta.

Ap 

Provo. Ei häätö noin äkkiä tapahdu.

Vierailija
53/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on provo. Jos ei ole, miten ihmeessä sulla ei soi hälytyskellot, ett kyseessä on pitkälle edennyt Alzheimer? Nyt lääkäriin välittömästi, jää osastolle siksi aikaa, että hoitavat paikan pidempiaikaiseen asumiseen laitokseen.

Laitoksiin ei pääse kuin maksamalla hirveitä summia, jos ei täytä kunnallisen hoidon kriteereitä. Ensin tule kotihoito, jos ei n 5 kertaa/vrk riitä, niin aletaan etsiä hoitopaikkaa.

T. Kolme  dementikon asioita hoitanut.

Vierailija
54/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei alkanut järjestellä muuttoa...no ei taatusti, muistisairaus vie aloitekyvyn.

No tämä. Ei muistisairas (ja vielä noin pitkälle dementoitunut kuin ap:n äiti) todellakaan kykene järjestelemään muuttoa. Ei ole millään tavalla realistista odottaa sellaista. 

Vierailija
55/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tämähän on laatuprovo. Koska tähänhän tuo loputtoman muodikas valinnoista vastuuttaminen johtaa. Älkää myykö niitä kyläkouluja yms, ennen pitkää niihin majoitetaan hylättyjä väärinvalitsijoita telttasänkyihin jonoon. Ja lääkitään loppukin tolkku pois.

Vierailija
56/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä idea, Kiitos! Eikai ne vain voi millään tapaa päästää äitiä sieltä vapaaksi, eihän? En todellakaan ota sitä enää meille. En jaksa.

Tänäänkin koko vtun aamun äiti puhunut, puhunut ja puhunut ihan koko ajan. Haluaa tietää, että miksei hän voi mennä kotiin, missä hänen vanhempansa ovat jne.

Kun kerroin, että äitini isä ja äiti ovat kuolleita, alkoi parkua ääneen huutamalla ja haukkui minut valehtelijaksi. Hoki sen jälkeen tunnin, että minä valehtelen ja äitinsä ja isänsä hakevat hänet pois. En jaks

Mitäs olet idiootti! Ei muistisairaalle puhuta noin, itse aiheutit hänessä levottomutta, sitä saa mitä tilaa. Onko se lääkäriaika nyt tilattu? Niitä saa niitä aikoja yksitysiltäkin. Siis jos leikitään että tämä on tottal

Vierailija
57/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe on jo tapahtunut. Sote-puoli ei koske äitiisi pitkällä tikullakaan kun olet ottanut hänet luoksesi.

Vierailija
58/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on provo. Jos ei ole, miten ihmeessä sulla ei soi hälytyskellot, ett kyseessä on pitkälle edennyt Alzheimer? Nyt lääkäriin välittömästi, jää osastolle siksi aikaa, että hoitavat paikan pidempiaikaiseen asumiseen laitokseen.

Laitoksiin ei pääse kuin maksamalla hirveitä summia, jos ei täytä kunnallisen hoidon kriteereitä. Ensin tule kotihoito, jos ei n 5 kertaa/vrk riitä, niin aletaan etsiä hoitopaikkaa.

T. Kolme  dementikon asioita hoitanut.

Kyllä laitokseen/terveyskeksen vuodeosastolle pääsee rahatilanteesta riippumatta, kun on riittävän huonossa kunnossa. Kunnat usein myös vuokraavat yksityisiltä hoitopaikkoja helpottaakseen vanhustenhoidon jonoja. Ei mikään kunta voi jättää esim totaalisen yksin olevaa vanhusta heitteille. Tulee jo lakikin vastaan. 

Vierailija
59/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, AP väittää toistuvasti että selvästi muistisairas mielikuvitusäitinsä on ihan terve. Taitaa APlla heittää enemmän. En tajua, miksi on laittanut tämän sekavan sepustuksen tänne. 

Vierailija
60/229 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä aloitus voi olla totta... Mutta toisaalta olen kyllä törmännyt niin uskomattoman tyhmiin, tietämättömiin ja ymmärtämättömiin ihmisiin elämässäni, että ei mitään rajaa. 

Jos tämä ap:n tilanne on todellinen, niin tarvitsette kumpikin hoitoa, äitisi ja sinä. Jos taas keksit omasta päästäsi koko jutun, niin vain sinä tarvitset hoitoa, ja äidistäsi en tiedä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi