Onko tässä tilanteessa pakko ottaa vanhus asumaan meille, apua??!!!!!
Mahtavaa. Nyt on mahtavaa. Äitini on 82 v ja en tiedä miten tähän tilanteeseen ajauduttiin. Eli äitini sai eilen häädön maksamattomien vuokrien vuoksi.
Äiti ei itse soittanut minulta apua, ei osaa kertoa mihin on käyttänyt rahansa (väittää mm jonkun varastaneen ne) ja vuokraisäntä soitti lopulta minulle. Äiti kun itse ei alkanut järjestellä muuttoa.
Minähän sen äitini asunnon tyhjäsin eilen ja hain meille. Alkaa hermot mennä, kun prkle äiti ei tajua, että oma vikansa. Hokee mm kotiin menoa. Että hän haluaa kotiin.
Onko kunnalla velvollisuus majoittaa äitini johonkin? Väittivät kun soitin eilen, että heillä ei ole yhtäkään vapaata asuntoa. Eikä ole yksityisilläkään. Viime yönä äitini mm tunki sänkyyni itkemään ja tarrautui minuun, eli en kovin kauaa jaksa tätä!
Kommentit (229)
Miksi nimität äitiäsi paholaiseksi?
Jälkeläisellä on samat geenit, eli samaa lajia olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Tuossa tilanteessa ennen uuden asunnon etsintää selvitetään, että mikä sitä äitiä vaivaa! On aika kyseenalaista, että voiko edes asua yksin. Onko diagnoosia?
Ei ole diagnoosia, on ihan terve. Tekee tämän vain tahallaan. En ala kauaa katsella, kun tuon ikäinen aikuinen kiukuttelee kuin kakara. Niitä vuokra rahoja ei osaa esim selittää, että mihin on käyttänyt. Ei ainakaan vuokraan.
Oikeasti. Äitini sai eilen täydelliset raivarit, kun en vienyt häntä takaisin kotiin. Kotiin, josta ihan itse hankki itselleen häädön. Ja mm tunkee sänkyyni nukkumaan, parkuu pari tuntia oikeasti ääneen ja haluaa (oman) äitinsä. Hohhoijaa, alkaa meno olla kuin eläintarhassa.
Ap
Miten sulla ap ei ole yhtään empatiaa? Toivon että tämä on provo.
Kyllä on. Tai sitten AP ja äitinsä ovat muuten sairaita kuin muistisairaita.
Huh, huh. Minä luulen että TÄMÄ-KIN on TROLLI! Ehkä saman kynästä joka kirjoitti että 80v vanhus asuu kotona tai jotain.
Provo, samaa sarjaa kuin äiti miljonääri kun menin tilejä tsekkaamaan. Jos lapsi on ap:n kaltainen, tämä maa on tuhottu täysin, ihmiset seonneet.
Johan nyt eläimilläkin on oikeutensa ja lemmikeistä pidetään parempaa huolta. En vaan käsitä, miksi näitä julmia aloituksia tehtaillaan? Vanhus voi dementoitua, jopa 50-vuotinaana voi dementoitua, mutta nuoret näin julmia ja sekaisin sitä en käsitä.
Asiantuntijatyö on yhdyssana, minkä asiantuntija kyllä tietäisi.
Alan vahvasti kallistua provon suuntaan nyt minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Tuossa tilanteessa ennen uuden asunnon etsintää selvitetään, että mikä sitä äitiä vaivaa! On aika kyseenalaista, että voiko edes asua yksin. Onko diagnoosia?
Ei ole diagnoosia, on ihan terve. Tekee tämän vain tahallaan. En ala kauaa katsella, kun tuon ikäinen aikuinen kiukuttelee kuin kakara. Niitä vuokra rahoja ei osaa esim selittää, että mihin on käyttänyt. Ei ainakaan vuokraan.
Oikeasti. Äitini sai eilen täydelliset raivarit, kun en vienyt häntä takaisin kotiin. Kotiin, josta ihan itse hankki itselleen häädön. Ja mm tunkee sänkyyni nukkumaan, parkuu pari tuntia oikeasti ääneen ja haluaa (oman) äitinsä. Hohhoijaa, alkaa meno olla kuin eläintarhassa.
Ap
Hehehe..jos 82v niin luulisi tuohon ikään mennessä käyneen jonkun lääkärin tai hoitajan juttusella. Ja tuo ikäiset kuuluvat jo "seurantaan".
"Minulla on vaativa asiantuntija työ ja oma elämä. Äiti on ihan itse sotkenut asiansa eikä ota mitään vastuuta tilanteestaan.
Ap "
🤣😂😭🙊🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä tuo kuulostaa jo siltä että äidilläsi on demen
Terve vanhus ei kysele äitiään.. Mutta voin vakuuttaa, että dementia usein edetessä tekee sen, että ihminen huutaa äitiä. On välillä ihan kauheaa kuunnella sitä, kun vanhus saattaa täysin hädissään huutaa äitiään apuun. Jopa monta tuntia päivässä. Dementia voi niin monella tapaa olla turvattomuuden tuoja. Vie ap äitisi lääkäriin!
T: Hoitaja, joka näkee joka työpäivä dementikkoja
Tietenkin on teidän vastuullanne. Itse olette vanhuksenne tähän tilaan saattaneet niin joudutte kantamaan seuraukset. Vai pistättekö kadulle?
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on vaativa asiantuntija työ ja oma elämä. Äiti on ihan itse sotkenut asiansa eikä ota mitään vastuuta tilanteestaan.
Ap "
Alkaa olla se hetki käsillä, kun ap SINUN on otettava vastuu tästä tilanteesta. Nyt viet heti äitisi lääkäriin ja kerrot kaiken sen, mitä täälläkin. Sieltä terveyskeskuksesta ohjaavat kyllä eteenpäin.
Ap on täysin epäempaattinen yksilö. Universumi tai karma hoiti nyt kohdallesi "ongelman", jonka kautta koittaa opettaa sinulle myötätuntoa ja empaattisuutta.
Aloita nyt ihan ekana viemällä äitisi lääkäriin. Kuulostaa dementialta tai skitsofrenialta.
Vierailija kirjoitti:
Eräälle vanhukselle kävi noin, niin sossu maksoi hänen rästivuokransa ja sai jatkaa asumista. Hänellä ei kyllä ollut lapsia.
Lapset eivät ole velvollisia maksamaan vanhempiensa vuokria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pahalta muistisairaudelta. Etkö ole ollut äitiisi yhteydessä ollenkaan viime vuosina??
Emme ole paljoa tekemissä. Viime aikoina äiti välillä soitellut, kun pelkää jne ihan ihme juttuja. Olen antanut sen höpöttää puhelimeen, samalla tehden omiani ja välillä myötäillen. Mm asunnossa kuulemma kävi paljon porukkaa, äiti jopa t*pettiin (juu, väitti näin ja ei tajunnut ettei voisi sen jälkeen minulle soitella) venäläisten toimesta. Yms.
Ja äiti ei edes itse kertonut minulle häädöstä. Äidin vuokranantaja joutui selvittämään numeroni ja pyysi minua hakemaan äidin tavaroineen. Yli 6 kuukauden vuokrat maksamatta.
Ap
Ja tämäkö on sinusta normaalia käytöstä?
Eihän tämä aloitus voi olla totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No eihän tuolla tapaa käyttäytyvä aikuinen ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on täysin epäempaattinen yksilö. Universumi tai karma hoiti nyt kohdallesi "ongelman", jonka kautta koittaa opettaa sinulle myötätuntoa ja empaattisuutta.
Aloita nyt ihan ekana viemällä äitisi lääkäriin. Kuulostaa dementialta tai skitsofrenialta.
Minä en jaksa uskoa skitsofrenian puhkeamiseen enää tuolla iällä, ellei sitä ole diagnosoitu jo vuosia aiemmin. Dementia ja erityisesti alzheimer tulee mieleen noista oireista.
Jos otat äitisi teille asumaan, niin kunta pesee kätensä, etkä ikinä pääse ongelmasta eroon.
Kippaat äitisi ongelmineen sossulle - - > ovat velvollisia järjestämään hänen asiansa ihan akuutisti. Sinulla ei ole velvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Huh, huh. Minä luulen että TÄMÄ-KIN on TROLLI! Ehkä saman kynästä joka kirjoitti että 80v vanhus asuu kotona tai jotain.
Mutta, mistä tämä kertoo? Suomessa ei saa sanoa N sanaa ja täälläkin nuuskitaan, ettei vain vilahda rasismiin. Mutta vanhuksia, omia vanhempiaan saa käsitellä julmasti, annetaan ohjeita kuinka pelataan? Tällainen ei ole sallittua, edes läpällä kuten nykyään asia ilmaistaan.
Ja sitten heräsit?