Onko palstalla ketään oikeasti rikkaita, eli omaisuus reilusti yli 1 miljoona?
Miten teidän elämä eroaa meidän keskiluokkaisten tavisten elämästä?
Meidän perheen omaisuus on asunto 200 000, kaksi autoa ehkä 10 000, säästöt ja sijoitukset 20 000€
Velkaa on yli 80 000€
Tulot noin 4400 kuussa netto.
Kertokaa omaisuudestanne ja elämästänne te tosirikkaat!
Olen utelias!!!
Kommentit (165)
Minulla ja puolisollani on osakkeissa ja rahastoissa yhteensä selvästi yli miljoona. Sen lisäksi omistamme velattoman asunnon, jonka arvo on yli 400 000 euroa. Velkoja meillä ei ole.
Emme koe itseämme rikkaiksi, varakkaiksi kylläkin. Elämme ei mitenkään olennaisesti poikkea normaalin keskiluokkaisen perheen elämästä. Itse asiassa esim. sisustuksen, vaatteiden ja auton suhteen elämme varmasti selvästi vaatimattomammin.
Eniten omaisuus näkyy siinä, että voimme olla huolettomia rahan riittävyyden kanssa. Tiedämme, että voimme tarvittaessa ostaa palveluja ja esim. terveydenhoitoa yksityiseltä puolelta. Ruokakaupassa käymme Lidlin tai Prisman sijaan K-supermarketissa tai Citymarketissa kalliimmista hinnoista huolimatta paremman liha- ja kalatiskin takia.
Kun matkustamme talvella Lappiin, varaamne vähän paremman ja kalliimman majoituksen, mutta matkan perille teemme kyllä VR:n makuuvaunussa ja bussilla.
Matkustamme myös vuosittain ulkomaille. Rajoittavana tekijänä ei toimi hinta, vaan käytettävissä oleva aika.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 1,5 miljoonaa nettona. Olen 46v sinkku, yksinäinen mies enkä keksi mihin käyttäisin rahaa. Viime viikolla mietin päättäväni päiväni.
Raha tekee rikkaaksi mutta ei tuo tarkoitusta elämään.
Hmm, käytä miljoona naisiin.
Muuta en lupaa, kuin että ei ole ainakaan tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni valehtelee tässä kerjussa
Aika moni. Muistan kuinka markka-aikana varallisuusveroa maksettiin vasta yli 1.050.000 varallisuudesta prossan verran. Itse kuuluin nippa nappa tuohon porukkaan eikä meitä ollut tuolloin kuin noin 23.000 henkilöä koko Suomessa. Määrään vaikutti toki se, että omaa asuntoa ei laskettu varallisuudeksi. Sen ajan markat vastaavat aika lailla nykypäivän euroja eli väitän, että vielä nykyäänkään yli miljoonan euron sijoitusvarallisuuden omaavia henkilöitä ei ole oikeasti kuin muutama kymmenen tuhatta ihmistä eli karkeasti arvioiden noin joka sadas suomalainen. Kovin harvassa ovat sitten oikeasti rikkaat.
Mielestäni miljoona ei ole mikään rikkaan raja, ehkä varakkaaksi voi sanoa, ainakin näin Suomessa, ei välttämättä esim Jenkeissä jossa ihan normi settiä keski-iässä.
Itselläni 2 asuntoa pk seudulla joista toisessa itse asun ja sijoitusasunto myös ulkomailla jossa vietän muutaman viikon vuodesta ja pysyvämmin sitten kun päätän eläköityä.
Rahoitusvarallisuutta n 800k josta myös jonkin verran kassavirtaa. Ihan normi työssä, palkka n 8k brutto ja yleensä bonuksia 10-30k vuoteen.
Ikää vajaa 50 joten kai tästä muutaman vuoden päästä olisi aika vähän ns downshiftaa.
Vierailija kirjoitti:
Varallisuus noin 10 000 000. 35v nainen. Jäin pois palkkatöistä tammikuussa -24. En tosin rahan takia vaan koska pesti loppui. En oikeastaan edes välitä rahasta niin harvoin sitä tulee mietittyä ainakaan sen kautta mihin tuhlaisi seuraavaksi. Tykkään olla mukana erilaisissa projekteissa kuten ostaa asunnon ja kunnostaa sen. Teen myös paljon hyväntekeväisyyttä ja lahjoitan rahaa. Sijoitan ja seuraan taloutta. Suurin osa salkkuni sisällöstä on kiinni matalariskisissä joukkovelkakirjalainoissa, koska pyrin kasvattamaan varallisuuttani maltillisesti ilman turhan suuria riskejä. Koulutus: tradenomi. Pitäisi hoitaa ekonomin paprut ulos, mutta ei se varmaan tuo elämäntyyliini juuri muutosta. Suhteita paljon ulkomailla. Olen asunut Amerikassa ja seuraavaksi muutan Afrikkaan.
Kymmenen miljoonaa joukkovelkakirjoissa? Taisi mennä talousopinnot hukkaan.
Täällä ilmoittautuu yksi miljonääri puolisoineen. Tosin rahaa ei tileillä ole tuota miljoonaa, mutta metsien ja kiinteistöjen muodossa on hyvinkin yli miljoona.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 1,5 miljoonaa nettona. Olen 46v sinkku, yksinäinen mies enkä keksi mihin käyttäisin rahaa. Viime viikolla mietin päättäväni päiväni.
Vain Jeesus tuo.
Mulla omaisuutta varmaan nippanappa milli. Koitin hakea lainaa tyttären opiskelija asuntoa varten ja en saannut. Liian vähän käsirahaa ja liian epämääräiset tulot (tulot tulee pääsääntöisesti metsistä). En siis koe itseäni kovin rikkaaksi, eikä koe myös pankki :D Tässä maassa pitäs olla varmaan 10m suoraa käteistä tilillä jos haluis tuntea olevansa rikas
Kyllä, mutta ei milliä tarvitse olla mukavaan elämään, jos ei tarvetta keulia varoillaan, niin voi jo pienemmälläkin ottaa rennommin, ollut jo vuosia töissä pari päivää viikossa, vaikkei silloin milliä ollut, vapaalla tehnyt kaikenlaista, matkustellut pari kertaa vuodessa ulkomaillekin. Pitää vaan menot kurissa.
Nope. Ei van ole kertynyt enempää vaikka töitä on tehty 45v ja kasvatettu 4 uutta veronmaksajaa.
Netto-omaisuus tällähetkellä vain reilu 450 000e
Miljoonääri ei ole rikas, se on keskiluokkaa. Faktuaalisesti. Muut ollaan vaan köyhiä eikä olla tajuttu sitä vielä.
Miten miljoonaomaisuus määritellään? Jos laskee yhteen talot, autot, perintömetsät, sijoitusalkut yms. omaisuus on varmaan yli miljoonan. Silti käyttötilillä oli tänä aamuna 954€.
Vierailija kirjoitti:
Tällä pslstallahan kaikki ovat rikkaita. 🤣🤣
Nimenomaan köyhiä. Yksi tavallisimmista aloituksista on rahapulasta valittaminen.
Minulla on 1,5 miljoonaa mutta ne on kiinni kryptoissa eivätkä tuota mitään. Ainoastaan myydessä niistä saisi jotain mutta en halua myydä koska olen luonteeltani hamstraaja.
Elän aika köyhästi, asun vuokralla ja niin poispäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruletissa mustalle.
Kuule, anna minulle. Menisi tarpeeseen. Paljon pienempikin summa riittäisi . Saisi kerrankin ostettua lääkkeet kunnolla. Nyt en saa ja yhden tablettirasian jouduin eilenkin jättämään pois, kuten viimekuussakin. Ruokaa on jotain eli jonkinlaista "sörsseli soppaa". Mitä mistäkin saan haalittua. Onneksi talo lämpiää puilla, mitkä saan naapureiden metsästä kunhan ei hyötypuita ole. Sähköstä jouduin jo vuosia sitten luopumaan. Akulla toimii mitkä toimii. Naapuri antaa pientä kulua vastaa ladata nämä vähäiset akkuni ja tein kuntopyörään latausmekanismin pikkulaitteille. Tulee kuntoa ehoa samalla kun polkee virtasen eemeliä kännyyn ja läppikseen. (Saatu kierrätyksestä ilmaiseksi). Netti prepaid ja 0.99 päivä ja käytän päivän viikosta netteilyyn ja as. hoitoon. Vaan, en ymmärrä miksi 1.5 miljoonan omistavan pitää miettiä päiviensä päättämistä, kun minunkaan ei tarvitse sitä miettiä 595 e/kk tuloilla ja 0.19e tilitalletuksella.
En ole itse miljonääri, omaisuuteni arvo on ehkä 350.000, mutta molemmat sisarukseni ovat.
He elävät melko tavallista elämää. Tosin toinen heistä ehkä matkustelee keskivertoa enemmän, pukeutuu paremmin ja kuluttaa ehkä muutenkin enemmän. Molemmat asuvat tilavasti ja hyvin, molemmilla on hyvin varustellut kesähuvilat. Varallisuutta on molemmilla kiinni hyvin hajautettuna eri sijoituksissa, ja tietenkin käyttöomaisuudessa (talot, huvilat).
Vierailija kirjoitti:
Tällä pslstallahan kaikki ovat rikkaita. 🤣🤣
olen tuleva rikas
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 1,5 miljoonaa mutta ne on kiinni kryptoissa eivätkä tuota mitään. Ainoastaan myydessä niistä saisi jotain mutta en halua myydä koska olen luonteeltani hamstraaja.
Elän aika köyhästi, asun vuokralla ja niin poispäin.
Jos minulla olisi 1,5 miljoonaa kiinni kryptoissa, niin siirtäisin siitä vähintään puolet turvallisempiin sijoituskohteisiin, esim. (hyvin hajautetusti) osakkeisiin. Kryptojen arvohan voi pudota nollaan koska tahansa.
Suosittelen etsimään sisältöä elämällesi. Mikä on sinulle tärkeää? Arvot? Löytyykö mistään merkityksellisyyttä oman lapsuutesi tai kokemustesi kautta? Vapaaehtoistoiminta, järjestötyö, lasten nuorisotyön ohjaaminen tai tukeminen, vanhusgubbeilu, luonnonsuojelu, taiteet, kädentaidot, musiikki, hengellisyys, zen, ... onko mitään mistä pitäisit? Sun pitää kummiskin itse luoda se sisältö oli se mitä tahansa. Tää elämä on sun suhde versus asioihin. Tee se täydeksi, sulla ei ainakaan raha ole esteenä ja voit täyttää päiväsi mieleisillä asioilla. Tee joku projekti itsesi tai muiden hyväksi.