Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä mielestäsi johtuu, että toiset menestyvät elämässä ja toiset eivät?

Vierailija
04.11.2024 |

Toki varmaan monen asian summa, mutta mikä vaikuttaa mielestäsi eniten? Oletaan, että nyt puhutaan suurin piirtein terveistä ihmisistä, jotka asuvat Suomessa tai muussa hyvinvointivaltiossa.

Mistä mielestäsi johtuu, että toiset menestyvät elämässä ja toiset eivät?

Vaihtoehdot

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin menestys. 

Vierailija
2/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään yksittäisestä tekijästä. Kaksi ihan yhtä sinnikästä ja hyvällä asenteella olevaa tyyppiä voi päätyä eri tilanteeseen, koska toisella käy tuuri ja toisella ei. Tai toinen tuntee jonkin ihmisen, joka taas tuntee jonkun tyypin joka auttaa. Tai sitten tulee joku kolmas tyyppi, jolla ei ole ihan yhtä hyvä asenne, mutta jonka sukulainen tai perhetuttu antaa vauhtia asioihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noista pitää valita niin pakkohan se on ottaa tuuri. Loppujen lopuksi kaikki riippuu siitä. Asioihin voi yrittää vaikuttaa itse ja jotkut tekijät voivat siinä olla avuksi, mutta aina tuuri määrittelee lopullisesti asiaintilan.

Vierailija
4/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin omasta asenteesta/sinnikkyydestä, mutta siinäkin juurisyy on usein isoilta osin perhetaustassa.

En kuitenkaan halunnut vastata perhetausta/lapsuus, koska olen itse ponnistanut vähävaraisesta alkkisperheestä ja siinä onnistumisessa nimenomaan auttoi oma asenne ja se, että otti vastuun omasta itsestään eikä takertunut siihen kurjaan lapsuuteen.

Vierailija
5/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menesty meinaa kaikille eri asioita, mutta jos puhutaan yhteiskunnan määrittämästä menestyksestä, eli siis siitä kuka pärjää aivopesukouluissa ja päätyy hyviin aivopesuammatteihin niin mä melkeen väitän että se johtuu vähän noista kaikista mitä sulla oli tossa vaihtoehtoina. 

Ympäristötekijät on todella iso tekijä, jos sä synnyt menestyneeseen perheeseen niin tottakai sun chaanssit menestymiselle on paljon isommat kuin sellaisen ihmisen kuka syntyy köyhään perheeseen. Turha muuten tulla mussuttamaan että Suomessa kaikki lähtee samoilta viivoilta. Ei lähe

Jos sulla on menestyneitä ihmisiä ympärillä, tottakai se auttaa sua itseäki menestymään koska sulla on se pohja siinä olemassa ja ihmiset ketkä tietää miten menestytään. 

Vierailija
6/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman asenteen kehittyminen riippuu isolta osaltaan tuurista.

Vierailija
7/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma asenne ja ahkeruus vaikuttaa eniten siihen, että ihminen menestyy.

Ja suurin osa näistä äänestää oikeistoa.

Jokainen voi miettiä, että miksihän näin on.

Vierailija
8/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat taloudellista menestymistä, niin syitä on neljä:

1. Itsekkyys. Tämä on ilmeinen perusvaatimus.

2. Ahneus ja materialistinen maailmankatsomus. Näistä juontuu syy tavoitella taloudellista menestystä.

3. Voitonhalu. Menestyäkseen on kilpailtava ja haluttava voittaa.

4. Persoonan on oltava sellainen, että moraaliton ja häikäilemätön toiminta on mahdollista. Kilpailu on kovaa ja sitä käydään keinoja kaihtamatta.

Loppu on kiinni taidosta, tuurista ja alkupääomasta.

Vierailija
9/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele ensin menestys. 

No jos puhutaan vaikka urasta ja rahallisesta menestyksestä ja siitä että elämässä ei nyt ole mitään aivan valtavan suuria ongelmia. 

Vierailija
10/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhä elossa. Olen menestynyt jo 54 vuotta, jeejee.

Vierailija
11/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menesty meinaa kaikille eri asioita, mutta jos puhutaan yhteiskunnan määrittämästä menestyksestä, eli siis siitä kuka pärjää aivopesukouluissa ja päätyy hyviin aivopesuammatteihin niin mä melkeen väitän että se johtuu vähän noista kaikista mitä sulla oli tossa vaihtoehtoina. 

Ympäristötekijät on todella iso tekijä, jos sä synnyt menestyneeseen perheeseen niin tottakai sun chaanssit menestymiselle on paljon isommat kuin sellaisen ihmisen kuka syntyy köyhään perheeseen. Turha muuten tulla mussuttamaan että Suomessa kaikki lähtee samoilta viivoilta. Ei lähe

Jos sulla on menestyneitä ihmisiä ympärillä, tottakai se auttaa sua itseäki menestymään koska sulla on se pohja siinä olemassa ja ihmiset ketkä tietää miten menestytään. 

Siltikin ihminen on itse vastuussa siitä, että esim. kouluttautuu hyväpalkkaiseen ammattiin.

Ei siinä ympäristötekijät vaikuta.

Tietysti jos hengaa teininä ja myöhemminkin luusereiden kanssa, niin joku heikkolahjainen saattaa myös itsekkin jättäytyä luuseriksi.

Vierailija
12/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintötekijät, tuuri, ahkeruus, motivaatio, kasvatus, vanhempien henkiset ja rahalliset resurssit.

Vierailija
13/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman asenteen kehittyminen riippuu isolta osaltaan tuurista.

Oma asenne on noista vaihtoehdoista ainoa, johon voi itse vaikuttaa.

Vierailija
14/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Jos noista pitää valita niin pakkohan se on ottaa tuuri. Loppujen lopuksi kaikki riippuu siitä. Asioihin voi yrittää vaikuttaa itse ja jotkut tekijät voivat siinä olla avuksi, mutta aina tuuri määrittelee lopullisesti asiaintilan.

Eli Elon Musk on maailman rikkain mies lähinnä tuurin vuoksi? Ja yhtä hyvin se olisit voinut olla sinä, mutta Elonilla kävi nyt vaan tsäkä tällä kertaa.

Vierailija
15/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin teki mieli sanoa, että omasta asenteesta ja sinnikkyydestä. Mutta: miten se oma asenne ja sinnikkyys kehittyy? Niihin tarvitaan esim. tuuria, niin että on saanut sellaiset geenit että neurologinen koneisto toimii riittävän hyvin, että pystyy itsekuriin ja tavoitteiden pitkäjänteiseen tavoitteluun. Tuuria myös siinä, että kasvuolot on olleet riittävän hyvät, ettei ole saaneet välinpitämättömäksi vähän kaikkea kohtaan, tai lannistaneet - tässä geenit ja kasvuolot on vuorovaikutuksessa, toinen luonne kestää enemmän vaikeaa lapsuutta kuin toinen hajoamatta. Älykkyyttäkin tarvitaan jonkin verran, ja sekin tulee lähinnä geenien kautta tuurista. Eli sanoisin että tuuri se lopulta on, jonka avulla jotkut saa riittävästi älykkyyttä, sinnikkyyttä ja riittävän hyvät kasvuolot, ja sitten menestyvät.

Vierailija
16/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ennen kaikkea ympäristönsä tuotos. 

Vierailija
17/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin omasta asenteesta/sinnikkyydestä, mutta siinäkin juurisyy on usein isoilta osin perhetaustassa.

En kuitenkaan halunnut vastata perhetausta/lapsuus, koska olen itse ponnistanut vähävaraisesta alkkisperheestä ja siinä onnistumisessa nimenomaan auttoi oma asenne ja se, että otti vastuun omasta itsestään eikä takertunut siihen kurjaan lapsuuteen.

Olen sitä mieltä, että kurja lapsuus vaikeuttaa asioita ja hidastaa asioita, mutta kaikkea ei voi laittaa tuon vaikean lapsuuden piikin ja jossain vaiheessa ihmisen on otettava vastuu omasta elämästään. Jos vielä viisikymppisenäkin syyttää kaikesta huonoa lapsuutta niin kyllä silloin ihminen on itse laiminlyönyt oman henkisen kasvunsa.

Vierailija
18/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltikin ihminen on itse vastuussa siitä, että esim. kouluttautuu hyväpalkkaiseen ammattiin.

Ei siinä

Itsekkin?

Vierailija
19/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti moni asia yhdessä, mutta muutaman yhdistävän tekijän olen havainnut heillä, jotka ovat saavuttaneet tavoitteensa: 

- kykenevät pääsemään vastoinkäymisistä eteenpäin ja suutaavat huomionsa uudelleen tavoitteeseensa

- heillä on sisäinen palo jotain asiaan kohtaan, mikä saa ponnistelemaan sen eteen

Vierailija
20/89 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnikkyys auttaa eniten, mutta vain jos on hyvä tuuri. Itse olin todella sinnikäs, jokaisen vastoinkäymisen jälkeen yritin uudestaan. Jos ei onnistunut, yritin vähän eri tavalla. Periksiantamaton ja jääräpää olivat termeitä, joita minusta käytettiin. Mutta vastoinkäymiset eivät loppuneet, päinvastoin, niitä tuli kaksi kertaa lisää kun yhdestä sai voiton. Välillä ihan nauroin ääneen, miten asiat voivatkaan olla niin hankalia ja yhdelle ihmiselle kasaantua kaikki, ihan kuin kirottu olisi. Yritin taistella vain kovempaa, ja lopulta kehoni sanoi itsensä irti. Nyt olen pahasti uupunut, kehossa mikään ei enää toimi kunnolla.