Mistä mielestäsi johtuu, että toiset menestyvät elämässä ja toiset eivät?
Toki varmaan monen asian summa, mutta mikä vaikuttaa mielestäsi eniten? Oletaan, että nyt puhutaan suurin piirtein terveistä ihmisistä, jotka asuvat Suomessa tai muussa hyvinvointivaltiossa.
Kommentit (89)
hyviä vaihtoehtoja kaikki, kaikkien niiden soppa
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys, ahkeruus, sinnikkyys, rohkeus ja sosiaaliset taidot.
Kun nämä ovat kunnossa, menestys on varma.
Muut sitten tarvitsevat onnea.
Hyvä perse, hyvät tissit , miss suomi titteli, hiustenpidennykset
Kun nämä ovat kunnossa, menestys on varma.
Muut sitten tarvitsevat onnea.
Valitettavasti vaihtoehdoissa ei ollut sitä todellisessa elämässä ainoaa oikeaa, eli geeniperimää!
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Jos noista pitää valita niin pakkohan se on ottaa tuuri. Loppujen lopuksi kaikki riippuu siitä. Asioihin voi yrittää vaikuttaa itse ja jotkut tekijät voivat siinä olla avuksi, mutta aina tuuri määrittelee lopullisesti asiaintilan.
Eli Elon Musk on maailman rikkain mies lähinnä tuurin vuoksi? Ja yhtä hyvin se olisit voinut olla sinä, mutta Elonilla kävi nyt vaan tsäkä tällä kertaa.
No onhan se aika tuuria, että sattuu syntymään perheeseen, joka omistaa Etelä-Afrikassa smaragdikaivoksen, eikä rahasta ole pulaa ikinä. Voi toteuttaa itseään vapaasti.
Lisäksi Tesla ei ole edes Muskin omaa keksintöä, vaan Teslan keksivät ja suunnittelivat Martin Eberhard ja Marc Tarpenning. Musk vaan osti Teslan heiltä ja mainostaa sitä nyt sinnikkäästi ihan omana keksintönään.
Muskin avaruusseikkailutkin ovat lähinnä sitä, että hän syytää sinne rahaa ja muut suunnittelevat, valmistavat, tekevät, laskevat, testaavat ja arvioivat. Silti Musk nostetaan jalustalle, että hän ihan itse on nyt nämä asiat keksinyt ja tehnyt ja suunnitellut.
Twitterikin oli toisten tekemä, Musk vaan joutui ostamaan sen heitettyään läppää, että pulittaa siitä, oliko se nyt 44 miljoonaa, jonka Twitter otti tosissaan. Oli pakko ostaa, kun oltiin menossa asiasta käräjille.
Että aika vähän Muskin omaa ansiota ovat Muskin menestykset.
Vierailija kirjoitti:
Sinnikkyys auttaa eniten, mutta vain jos on hyvä tuuri. Itse olin todella sinnikäs, jokaisen vastoinkäymisen jälkeen yritin uudestaan. Jos ei onnistunut, yritin vähän eri tavalla. Periksiantamaton ja jääräpää olivat termeitä, joita minusta käytettiin. Mutta vastoinkäymiset eivät loppuneet, päinvastoin, niitä tuli kaksi kertaa lisää kun yhdestä sai voiton. Välillä ihan nauroin ääneen, miten asiat voivatkaan olla niin hankalia ja yhdelle ihmiselle kasaantua kaikki, ihan kuin kirottu olisi. Yritin taistella vain kovempaa, ja lopulta kehoni sanoi itsensä irti. Nyt olen pahasti uupunut, kehossa mikään ei enää toimi kunnolla.
Sama. Olen sinnikkäästi ja ahkerasti tehnyt töitä. Kaikissa työpaikoissa minua ovat kehuneet asiakkaat, työkaverit ja pomo(t). Mistään en valita, kaikki työt kelpaavat ja tulen tunnollisesti töihin ja varmistan, että työt on tehty määräaikaan mennessä. Olen muuttanut töiden perässä, opiskellut, ollut avoin ja kehittänyt itseäni.
Silti olen saanut vaan pätkää pätkän perään, en ikinä vakipaikkaa, vaikka venun ja vanun työnantajan suuntaan, teen kaiken ajallaan ja hyvin, tulen kaikkien kanssa toimeen, jatkan sinnikkäästi jne Viimeksi tuli irtisanominen konkurssin takia, sekin oli vaan 0h työpaikka. Nyt työttömänä.
Ikä alkaa jo nelosella, että kauankohan tässä pitää vielä jaksaa olla sinnikäs ja ahkera, jos menestys on vain niistä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinnikkyys auttaa eniten, mutta vain jos on hyvä tuuri. Itse olin todella sinnikäs, jokaisen vastoinkäymisen jälkeen yritin uudestaan. Jos ei onnistunut, yritin vähän eri tavalla. Periksiantamaton ja jääräpää olivat termeitä, joita minusta käytettiin. Mutta vastoinkäymiset eivät loppuneet, päinvastoin, niitä tuli kaksi kertaa lisää kun yhdestä sai voiton. Välillä ihan nauroin ääneen, miten asiat voivatkaan olla niin hankalia ja yhdelle ihmiselle kasaantua kaikki, ihan kuin kirottu olisi. Yritin taistella vain kovempaa, ja lopulta kehoni sanoi itsensä irti. Nyt olen pahasti uupunut, kehossa mikään ei enää toimi kunnolla.
Sama. Olen sinnikkäästi ja ahkerasti tehnyt töitä. Kaikissa työpaikoissa minua ovat kehuneet asiakkaat, työkaverit ja pomo(t). Mistään en valita, kaikki työt kelpaavat ja tulen tunnollisesti töihin ja varmistan, että työt on tehty määräaikaan menne
Sinä et ole ollut siellä oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Minulla jo ensimmäiset kesätyöt johti vakituiseen paikkaan. Sain potkut ja oli pari vuotta pätkätöitä. Sitten sain taas suoraan vakituisen työn, kun oli sopivaa työkokemusta. Työttömänäkin olin välillä. Yhdet 500päivän ansiosidonnaiset ryyppäsin kokonaankin. Ei vaikuttanut tuleviin työsopimuksiin mitenkään. m39
tämähän se on