Pääseekö eskarilainen vielä päivähoitoon kesäksi?
Siis kesä eskarin ja ekaluokan välissä.
Kommentit (35)
t. maisteri joka kävi koko opintojen ajan kokopäivätöissä, samaten jo iltalukioaikana
olla hoidossa koulun alkuun, mutta onko aivan kauhea ajatus yrittää järjestää edes hiukan lomaa ennen koulun alkua.....
t. maisteri joka kävi koko opintojen ajan kokopäivätöissä, samaten jo iltalukioaikana
Meillä on läsnäolopakko monilla kursseilla. Ja työharjoittelua tämänkin lukuvuoden aikana yhteensä 16 viikkoa. Tee siinä sitten kokopäivätyötä kun on lapsetkin hoidettavana. Eri asia lapsettomalla, kun voi käydä vaikka kaikki vapaapäivät ja illat töissä.
t. 21
Onko opiskelijan lapsi äpärä?
Ja opiskelemaankin lähdin vielä kun elimme ydinperheenä. Valitettavasti asiat hankaloituivat kun tuli ero, ja lapset ovat nyt joka toinen viikonloppu isällään. Elämä ei katsos aina ole niin yksioikoista.
ei ole opiskeltu ajallaan ja sitten on tehty lapsi huonoon liittoon.
Nyt sitten veronmaksajat maksaa virheet.
ei ole opiskeltu ajallaan ja sitten on tehty lapsi huonoon liittoon.
Nyt sitten veronmaksajat maksaa virheet.
Kyllä tässä maassa on paljon pahempiakin sosiaalipummeja. Minä sentään teen tilanteeni edistämiseksi jotain.
t. 21 edelleen
opiskelet ilmaiseksi, riitelet lapsen isän kanssa ja hoidatat lapsesi ilmaiseksi.
satasesta vetoa, että olet paksuna uudelle miehelle ennen kuin ensimmäistäkään latia heruu veroja valtion kassaan.
Yleensä toivotaan, että eskarilaiset saisivat lomailla ennen koulun alkua. Muutos koululaiseksi on iso, ja koulu ei ole päiväkodin jatke. Siksi on lapsillekin ihan hyvä olla sellainen "palautumisjakso" päiväkodin jälkeen ennen kouluun menoa.
Itse tekisin niin (ja teimmekin) että laitoimme mieheni kanssa lomat osittain peräkkäin. Isovanhemmat myös auttoivat. Siten saimme eskarilaiselle lomaa juhannuksesta koulun alkuun. Hänen ryhmässään oli kesäkuussa enää vain 2 muuta tulevaa ekaluokkalaista, joten melko tavallista on ilmeisesti järjestää eskarinjälkein kesä vapaaksi lapselle.
Yleensä toivotaan, että eskarilaiset saisivat lomailla ennen koulun alkua. Muutos koululaiseksi on iso, ja koulu ei ole päiväkodin jatke. Siksi on lapsillekin ihan hyvä olla sellainen "palautumisjakso" päiväkodin jälkeen ennen kouluun menoa.
Mutta elokuussa on minulle mahdotonta lomailla.
Niin, saako lapsi olla päivähoidossa heinäkuun 2020, kun ekaluokka alkaa 13.8? Olen lomalla elokuun alussa ja kesäkuussa.
Kauheeta ettei vanhemmat halua edes kesällä olla lapsensa/lastensa kanssa vaan on silloinkin pakko väkisin lykätä hoitoon... miks tehdä lapsia jos ei halua heidän kanssa viettää aikaa. Edes sillon kesällä
Kyllä, mutta annathan koulutiensä aloittavalle myös sitä kesälomaa ja aikaa kanssasi, iso muutos tulossa ja se on kovasti lapsen mielen päällä. Ja kesäajan maksuhan menee sitten normimaksun mukaisesti, siinä ei ole mitään esiopetushyvitystä/maksuttomuutta. Ja elokuun alkaessa paikkaa ei enää lapsellesi iisisti myönnetä, josko lainkaan, silloin paikat tarvitsee ne uudet lapset ja eskarit ryhmässä.
T. Varhaiskasvattaja eskaryhmästä
Vierailija kirjoitti:
Niin, saako lapsi olla päivähoidossa heinäkuun 2020, kun ekaluokka alkaa 13.8? Olen lomalla elokuun alussa ja kesäkuussa.
Eli raskaan ja haikeanvaikean esiopetus vuoden päälle päivystykseen "nauttimaan" vieraista aikuisista ja lapsista, jeeeeeee!!!
Vierailija kirjoitti:
- Nuo asiat ovat ihan sovittavissa päiväkotikohtaisesti. Eli yhteyttä ottamaan pk:n joihtajaan vain ja kysäisemään onko kesäpäivystystä kuinka ja miten. Yleensä on.
Jos viittasit viestiini, niin fakta nyt vain on se, etten pysty opiskelemaan ja valmistumaan määräajassa jos joudun maksamaan päivähoidosta. Olen onnellinen että yhteiskunta tukee opiskeluani näin, pääsenpähän nopeammin kokopäivätyöhön ja maksamaan veroeuroja.
t. 21