Löytyykö kodistasi antiikkia?
Mitä?
Mun vanhin tavara on perintökirstu vuodelta 1857.
Kommentit (13)
Ruokapöytä, kaksi kaappia, pari lipastoa, työpöytä.
Meidän talo on 103-vuotias. Meillä on tosi paljon vanhoja huonekaluja (iso arkku, lipastoja, tuoleja, pöytiä..), lamppuja, peili, astioita, koriste-esineitä ja käyttöesineitä, kynttilänjalkoja, tekstiilejä, vanhoja kirjoja jne. jne.
Mä keräilen kaikkee mahdollista ja rakastan vanhoja esineitä :)
Eikös 50-vuotiaat esineet jo lasketa antiikiksi?
Sisustusmakuni on moderni, joten onneksi en ole perinyt suurta määrää talonpoikaishuonekaluja. Toki muutaman vanhan huonekalun voi moderniinkin sisutukseen sijoittaa.
on talonpoikaishuonekaluja, mutten kyllä tiedä niiden ikää. Alkavat varmaan moni kolkutella sataa. Ihan tavallisia, itse tehtyjä kokopuisia ja koruttomia mööpeleitä ovat. Suurin osa meidän huonekaluista onkin vanhoja, tosi monet 50-luvulta.
60-luvulla syntynyt mies, harvinaisuudeksi tämän tekee tiukasti keski-ajalta peräisin oleva ajattelumalli....Lisäksi tätinsä pitkistä hiuksista punotut taskukellon perät. Molemmat esineeni kuuluvat "hyi"- osastoon.
muutama tuoli ja sivustavedettävä sänky ovat jostain 1880-luvulta.
Joitakin vanhoja astioitakin ja yksi rannekoru.
60-luvulla syntynyt mies, harvinaisuudeksi tämän tekee tiukasti keski-ajalta peräisin oleva ajattelumalli....Lisäksi tätinsä pitkistä hiuksista punotut taskukellon perät. Molemmat esineeni kuuluvat "hyi"- osastoon.
:D
kirjoituspöytä, en tiedä miltä vuodelta, mutta yli 120- vuotias.
vuodelta 1920-22. Tai on jokunen vanhempi kirja.
Pääasiassa hunekaluja ja jokunen kippokin on kaapissa, sekä muutama taulu.
esim olohuoneen arkku (sohvapöytänä) on vuodelta 1786
lisäksi on lipastoja
pöytiä
tuoleja
pinnasänky (ei käytössä :))
talo on itsessänkin vanha ja tavarat on tulleet talokaupan mukana
talonpoikaisantiikkia useampiakin; kaappeja, lipastoja, arkku, tuoleja, pöytiä... jne.