Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Sekundääriset vk 8***

19.02.2007 |

Huomenta kaikille taas,täällä ollaan kuin tulisilla hiilillä. Kp huitelee jo 29-30/25,laitoin noin kun en ole varma mistä aloittaisin laskemaan tuota kiertoa.Keskiviikko aamuna pääsis gynelle ja silloin olis tarkoitus pistää tutkimuksiin paperit menemään,jos nyt tarvii. Pikkuisen pelon sekaisin tuntein odotan tuota aamua ja toivon et ihan oikea raskaus olisi kyseessä,eikä mikään hormoni oikku.

Oireita kyllä löytyy,lämmötkin olleet jo varmaan yli kaksiviikkoa yli 37,ja rinnat kipeet jne..

Testata en uskalla aikaisemmin, eiköhän se tuolla paljastu jos on jotain mitä paljastaa. Mutta sitä odotellessa sitten.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ihmeellinen välivuoto kp 20 eli eilen. Pientä tiputtelua. Liekkö sitten munasolu irronnut vasta nyt ja sen takia tiputtelee??? Vai onko kierto nyt näin lyhyt. Tiedä häntä...Kierto ollut tarkat 30 pv melkeimpä aina. Imetyksenhän lopettelin kaksi kuukautta sitten, joten kai sekin voi vielä häiritä vaikka tasainen onkin ollut siitä 1 1/2 kk synnytyksestä, jolloin kuukautiset palasivat. Aina sitä vain mielessä käy, että jospa tämä tarkoittaisi jotain muuta....elättelee toiveita, että se olisikin kiinnittymisvuotoa. Ei pitäisi itselle toivoa antaa, kun pettymys on aina sitä karvaampi. Eka raskaudessa minulla alkoi normaali vuoto istutuksen jälkeen viikko. Luultiin tietenkin, että piloille meni, kun kuukautiset alkoi mutta raskaus olikin alkanut. Silloin siirrettiin 2 alkiota ja kumpikin oli ensin kiinnittynyt, mutta toinen kuitenkin kuihtui ja vuosi pois aikaisemmin.

Hirveä pakkanen taas. Kaunis keli täällä Itä-Suomessa, mutta ulos ei todellakaan ole asiaa pakkasen vuoksi. Pojan laitoin vaunuissa autotalliin nukkumaan. Siellä on kuitenkin viileämpi kuin sisällä ja nukkuu paremmin vielä vaunuissa, pieni kun kooltaan on (71 cm, 8 kg) vaikka ikää tulee parin viikon päästä 1 v.

Eipäs muuta nyt tällä erää!

Vierailija
2/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tari73, pidän sulle peukkuja & varpaita pystyssä! Toivottavasti onni lykästää, kerrohan sitten " tulokset" , ku oot saanu asiaan varmuutta.

Mine, kerrohan lisää siitä normaalista vuodosta istutuksen jälkeen... Siis, oliko sulla aivan normaalit kuukautiset (normaali vuoto ja kesto)? Itselläni oli noin pari viikkoa sitten normaalit kuukautiset ja nyt parina aamuna on ollut huonovointisuutta, oksettaa mutta mitään ei tuu. Muita oireita ei ole... Ehkä vähän väsy... Nyt tietysti jossain alitajunnassa pilkistää toivo siitä, että olisinkohan sittenkin raskaana... No joo, jalat maassa jottei tipahda korkealta. Seuraan tilannetta! Voihan tää tietty olla jonkun mahataudin alkuakin.

Mulla alkaa siis ovulaatio oleen kohta käsillä, luomusti yritetään edelleen. Ja laihdutus on käynnissä, vaikka en itseäni lihavana pidä. Pyöreä toki olen, mutta olin myös esikoista odottaessa. No kuitenkin ois 10 kg tarkoitus karistaa pois, sitten ei lääkärit voi vedota ylipainooni tässä lapsettomuusasiassa. Mieli on hyvä ja virkeä, ihanaa ku aurinko paistaa täällä Lapissakin!

Oikein hyvää viikkoa kaikille kanssasisarille & tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tosissaan vuoto muistaakseni viikko tai kaksi tai oikeestaan siltä väliltä istutuksen jälkeen. En tarkasti muista tuota ajankohtaa, mutta passasi siihen, että olisi vain ollut hieman lyhyempi kierto. Vuoto oli ihan normaalia, ei ehkä yltynyt älyttömäksi, kuten minulle oli tapana, mutten sitä kyllä silloin ajatellut. Ihan runsasta vuotoa se oli. Soitin lapsettomuuspolillekkin, että tää on taas epäonnistunut ja ehdin pyytää lähetteenkin mielenterveyspolille, sillä niin suurilta alkoivat pettymykset ja ongelmat päässäni tuntua. Sanoivat siellä, että täytyy kuitenkin käydä raskaustestissä, kunhan kaksi viikkoa istutuksesta on kulunut. Kävin testissä ja raskausarvot olivat hyvät ja onnittelut tuli, että olet raskaana. Sanoin vielä silloinkin, että ei tää voi olla totta, kun vuotaa niin pirusti. Käskivät käydä uudelleen testissä viikon päästä, jotta eliminoidaan alkuraskauden keskenmeno. Ei ollut keskenmenoa! Sitten alkoi itse vasta uskoa, että onni tuli meille kylään viimein.

Kyselin tuota vuotoa myöhemmin raskauden jatkuessa ja lääkäri epäili tosiaan tuota jo kertomaani toisen alkion " kuolemaa" . Myös kuulemma kiinnittymisen yhteydessä voi olla pientä tiputus vuotoa, mutta sen ei pitäisi runsaaksi muuttua. Ja kuulemma yllättävän usealla on jonkinmoista selittämätöntä vuotoa kuukautisten aikaan ensimmäisenä ja jopa toisena kiertona, vaikka olisikin raskaana. Siksi nyt itsekkin toivoa elättelen, vaikka tiedän hyvin, ettei kuitenkaan pitäisi.

Tällaista tää on, kuten itsekkin varmaan hyvin tiedätte!

Vierailija
4/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengessä mukana ollaan täälläkin!!

Kuinka nopeesti sulla tai muilla keskenmenon kokeneilla on menkat alkanu, siis keskenmenon jälkeen? Mulla on ollu ihme tuhrua nyt jo yli viikon ja mä jo luulin, et menkat alkaa ja sit ollaan valmiita uusiin koitoksiin, mut ei. Voikohan tää johtua hormooneista tai jostain? Enpä oo aikasemmin näin hartaasti oottanu menkkojen alkua:)

Hauskaa laskiaistiistaita kaikille jo näin etukäteen!

Vierailija
5/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietellään epätodellisissa tunnelmissa,sillä eilen napsahti plussa testiin. Nyt pelottaa ihan sairaasti ja samalla leijun katossa.

Minulla tämä raskaus alkoi suoriltaan keskenmeno kiertoon joten toivotaan nyt et kaikki menee hyvin lokakuulle saakka.

Spontaanin keskenmenon jälkeen mulla menkat alkoivat ihan normaalisti sitten ja lääkkeelisen tyhjennyksen jälkeen myöskin ihan normaalisti 28päivän kierto oli muistaakseni.

Paljon plussa tuulia puhaltelen teille kaikille.

Tari rv 4+4 empäs olis uskonut et saan noin vielä joskus kirjoittaa

Vierailija
6/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tari73! Onnea oikeen roppakaupalla ja aatellaan positiivisesti, vaikka ymmärrän hyvin, et hirvittää kun on keskenmenoja takana.

Mistä siis keskenmenon jälkeen lasketaan kierto alkaneeksi?

Vierailija
7/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upeaa, todella paljon onnea plussan johdosta! Varmasti pelottaa tuleva, ku on keskenmenojakin ollut. Mutta silti, mahtavaa, oot varmasti ihan fiiliksissä! Ei kai muuta ku eteenpäin jalat maassa ja positiivisellä mielellä, eikös!?

Vierailija
8/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen! Liimaa ja tarrasukkia mukaan minultakin :)

Omaa napaa..nyt menossa ovisvko, eilen follikkeliuä:ssä näkyi johtofollikkeli, gynen mukaan ovis olisi viikonlopulla. Ajattelin tehdä huomenna vasta ekan ovistestin, en nyt sitten kylläkään tiedä onko liian myöhäistä..Työvuorojeni takia kunnon peiton pöllytykset aloitetaan myös vasta huomenna, eilinen pöllytys saa riittää nyt tälle alkuviikolle, toivottavasti siis gyne olis oikeessa ja kerettäs mukaan touhuilemaan, ettei nyt ainakaan ois siitä kiinni..

Meillä kun tuntuu näköjään vaikealta sovitella noita työvuoroja ja treffiaikoja ajoittain, kun ei noiden ihanien ipanoiden takia voi ihan missä ja milloin vain touhuilla ; ) Mites teillä muilla?

Mutta, koska tää on vasta eka " kunnollinen" yrityskierto niin aion (jos nyt onnistuu edes alkuunkaan) olla pahemmin stressaamatta, vaikka kyllä näköjään mulla tieto lisää tuskaa, eli ois mun kannalta parempi jos noita follikkeliultria ei ois, niin en ois niin tarkasti tietoinen onko ovis ja milloin se on.. :O mutta toisaalta, en ihan kaksosraskauttakaan toivo, eikä varmaan mieskään, joten sen vuoksi noi ultrat on enemmän kuin tarpeen.

Mut noi plussauutiset on ihania, valaa heti luottamusta omaan onnistumiseenkin, " kyllä vielä meilläkin" - fiiliksellä. Onnittelut vielä Tarille :)

-poco-

Vierailija
9/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrasukkia kamalsti matkaan, olen kyllä hirmuisen onnellinen puolestasi!;D minkäslaiset oireet sinulla nyt on?

Itsellä alkoi menkat viime to, ihan ajallaan tietysti. Mutta olivat tosi lyhyet, lauantaina melkein loppu, sunnuntaina ei enää mitään! Yleensä minulla kestää sen viikon ainakin. Mieskin oli ihmeissään. Maanantaina alaselkä oli kipeä, just niinkun ennen menkkoja.

Mutta kai sen on oppinut, että vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa niin aina tämä kroppa yllättää, tulee välivuotoja sun muuta. Että eiköhän tämä ole taas jokin kumma oikku eikä sen ihmeempää... eniten tietty pelottaa, että jos joku on pielessä ja siirtää sitten niitä hoitoja.

Mutta ei auta kun jatkaa, oviksen pongailua ensi viikolla

Mine: Mites sinun vuodon kanssa? Minulla oli myös vastaava noin vuosi sitten, mutta alkoi kyllä jo kp 14. Silloin luulin sen kuuluvan ovikseen, mutta jatkui menkkoihin asti, jotka sitten alkoivatkin tosi etuajassa. Lääkäri epäili sen johtuvan ihan normaalista hormoonihäiriöstä joka voi yllättää vaikka kaikki ok. Semmoisia vaan kuulema on. Itseä ei juurikaan silloin lohduttanut... Ja sitten oli viimeisessä inssissä just tuommoinen samanlainen. Vuoto alkoi noin viikko oviksesta ja olinkin silloin varma kiinnitysvuodosta, mutta menkat alkoi kuitenkin.=( Tosin olihan se voinut olla sitä, mutta alkio ei kuitenkaan jaksanut pitää kiinni kohdusta ja menkat alkoi normaalisti. Toivotaan todella, että sinulla on kyse raskaudesta!!!!!!=D

Minkäslaiset muilla on olot ja puuhat?!

Vierailija
10/26 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babykeiju kyselit vuodosta. Eilen ei enään tiputellut mitään, joten oli varmasti jotenkin liittyväinen ovikseen tai sitten vain muuta välivuotoa, kuten jo mainitsitkin. 3 päivää sitä tiputtelua siis oli. On tämä naisen elämä melkoista.....kai niillä miehilläkin omat ongelmansa sitten on....

Vierailija
11/26 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kuuluu muille sekundoille!!?

Minä olen vielä töissä, mutta onneksi kohta pääsen poikien luo kotiin!;)

Huomenna vapaapäivä ja pääsee kampaajalle, että mikäs sen mukavampaa.=D

Mikäs Tarilla on vointi? Toivottavasti oikein raskaanaoleva!

Ja hyvä kuulla, että vuoto loppui Minellä. Kuulostaa kyllä tosi hyvältä ja aivan kiinnitysvuodolta. Meinasitkos testata millon?

Onnea Hempulille ja pocolle ovismetsästyksiin ja petipainiin.;)

pocolta kysyn sen verran, että onko sinulla nyt jokin hormoni käytössä, kun käyt gynellä ultrassa? ei muista enää, että mikä tilanne kenelläkin oli...

Ja feeliks, onko sinulla kuukautiset alkaneet vai vieläkö tuhruttelee?

(.) selkää särkee....... ja varsinkin alaselkää. ihan kun olis menkat alkamassa, vaikka justhan ne loppui! nyt on myös mahassa tuntunut oudolta joten tämä on kaikenpuolin outoa....... ajattelin tehdä testin huomenna, on niin kiva katsella negaa ruudussa. :(

Mutta en keksi mitä muuta tämä on, kun menkat oli niin saakutin lyhyetkin vielä. pitäkää peukkuja kaikesta huolimatta, voihan niitä ihmeitä tapahtua joskus, eikö?;)

Vierailija
12/26 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs on kaikkien viikonloppu alkamaisillaan? Pakkasta riittää......pojalla taas vaunupäivä autotallissa!

Kyllä minulla kuitenkin taitaa ne kuukautiset alkaa, taas kerran. Ihan selkeet oireet on. Nyt kp 26 ja tasaiseen kierto on ollut 28, joskus 30. Viikonloppuna siis varmasti rysähtää. Babykeiju kyselit testaamisesta. Minulla on tapana ollut odottaa sinne kp 30 ja eipä kertaakaan ole tarvinnut testata, kun aina on kuukautiset alkaneet. En malttanut odotella enempää, vaan soitin nyt lapsettomuuspolille ja sieltä tuleekin nyt sitten meille hoitosuunnitelma kotiin. Hoitajan mukaan samalla lähdetään yrittämään kuin viimeksikin. Aikataulusta osasi sen verran sanoa, että tähdättäisiin siirtoa kesäkuulle. Liekkö enne sitten, koska kesäkuun hoidosta meidän poika sai alkunsa. Vuosi hänen syntymästään tulee nyt maaliskuussa. Heinäkuun ovat kiinni, joten jos ei saada kesäkuulle mahtumaan, menee sitten elo-syyskuulle ja se tuntuu niin kauhean kaukaiselta..... Odottavan aika kun on sanotusti niin hirvittävän pitkä....

No, nyt pirteä mieli viikonloppuun kaikille! Aurinkoista pakkaspäivää!

Vierailija
13/26 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pakkasta piisaa! Mutta ihana auringonpaiste ainakin täällä Etelä-Karjalassa.=)

Tein äsken testin ja negaahan se. Ei ollu maailmanloppu, kun oikeastikkin sen tiesin. Enemmän ihmetyttää, että mitä tämä sitten on? Selkää juilii välillä ja mahassa nipistelee. Eli koko alaosa lantiosta tuntuu olevan vähän jumissa. Ehkä se sitten on juuri sitä vaan...

Sanoit Mine soittaneesi lapsettomuuspolille? Missä käytte hoidoissa, ilmeisesti kunnallisella puolella kuitenkin...? Ja millä hoidolla teidän poika on saanut alkunsa?

Me ollaan hoidossa Etelä-Karjalan keskussairaalassa ja meillä alkaa siis seuraavat hoidot huhtikuun kuukautisista. Punktio menee toukokuulle. Meinataan käydä kyllä nyt sitten molemmat vyöhyketerapiassa parisen kertaa ennen hoitojen alkua. Olen käynyt samalla ihmisellä jo kymmenen vuotta hoidettava muutenkin ja hänen kanssaan tehtiin suunnitelma molemmille.=) Itseasiassa kävin kaksi viikkoa sitten hänellä hoidettavana ja näistä oloista sitten ajattelin, että josko hoito olisi sittenkin auttanut, mutta jotain muuta tämä on.

Meilläkin poitsu koisailee päiväunia, kunhan herää niin lähdetään katsomaan kaverin kaksi viikkoa vanhaa poikavauvaa.=D

Missäs Tari luuraa?

Vierailija
14/26 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa heti kättelyssä..En käsitä enää yhtään näitä ovisjuttuja, auttakaa nyt ihmeessä tyhmää... Siis maanantaina kp 12 oli ultrassa johtofollikkeli 15mm ja gyne arvioi että 2mm/vrk:ssa kasvaa ja n. 20 mm kokoisena irtoo, joten nopsasti laskettuna ovis olis ollu eilen vai kuinka? Mutta mutta..ovistesteistä ke-tänään on tullut negaa, siis täysin negaa, paitsi tänä aamuna haamu ja lämmöt on tasan 36,4 (tosin mittailtu miten sattuu, ei aamumenetelmällä). Ja hämäyksen vuoksi ovisoireita on alavatsakivut ja limat..Jos joku asiantunteva nyt osaa ottaa tästä touhusta selvää niin olisin kiitollinen..erityisesti kyselen sitä että kannattaako mun edes testejä enää tuhlailla? Itse epäilen sitä että clomit eivät ole vielä tehonneet, ultrasta huolimatta. Siis olenko oikeassa että vaikka follikkeli kehittyisi niin ilman lh-huippua ei ovista tapahdu?

babykeiju:

kysyn sen verran, että onko sinulla nyt jokin hormoni käytössä, kun käyt gynellä ultrassa? ei muista enää, että mikä tilanne kenelläkin oli...

Clomifenia popsin kp 3-7 2tbl/vrk ja 2 lasta tällä menetelmällä saatu : ) Kunhan vaan nyt kolmonenkin saatais aikaseks..Eka kierto tosin, joten ei vielä pitäis olla pahaa stressiä, vaikka näyttää kyllä jo olevan :/ Clomisteissa kirjoittelen myös tuolla kuumepuolella.

Plussatuulia kaikille tarvitsiville ja tsemiä uuteen kiertoon tädin jyräämille. Pitää ruveta siivoomaan tehokkaana, jotta saa pään puhdistettua myös tästä stressistä..

Kiitollinen kuintenki olisin, jos osaatte auttaa mua näissä ovisjutuissa :)

Aurinkoista viikonloppua!

-poco-

Vierailija
15/26 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ovis alkaa lähestyä, maanantain paikkeilla pitäis olla h-hetki. Petipuuhat on siis alotettu. =o) Viime päivinä vauvajutut on jääny taka-alalle ja oon keskittyny elämään. Kunpa osais pitää tätä rentoutta yllä.

Sellanen kysymys, että mitä kautta olette lähteneet hoitoihin? Itse kävin yksityisellä gynellä viimeksi, mutta ei meillä varmastikaan ole varaa sitä kautta lähteä varsinaisiin tutkimuksiin ja hoitoihin, jos tämä siihen menee. Onko teitä otettu nopeasti tutkimuksiin kunnallisella puolella, jos on aikasempia lapsia, ja etenkin luomulapsia? Kuulin vaan, että täällä meidän kunnassa saattaa kohtelu olla aika nihkeää. Meillä kun siis on yks luomupoika ja aika nuoria ollaan vielä. Yksityinen gyne suositteli jatkamaan yrityksiä luomusti noin vuoden verran ennenkuin hänen mielestä olis järkevää alkaa tutkimaan. Muutamat tuttuni taas patistavat nyt heti lähtemään lääkäriin ja ajamaan asioita eteenpäin. Mitä mieltä ootte? Me siis jätettiin ehkäisy pois 2005 jouluna ja varsinainen " kova" yritys aloteltiin syksyllä 2006. Mielipiteitä saa laittaa!

Viikonloppuja ja positiivista mieltä kaikille!

Vierailija
16/26 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhruttelu loppui ja menkat on nyt si menossa, onneks. Ens viikolla on jälkitarkastus ja sitä seuraavalla aika klinikalle. Toivottavasti alottavat uuden ivf:n heti seuraavista menkoista.

Mulla on ainakin sellanen käsitys, et suositellaan tutkimusten alottamista, jos ehkäsyn poisjättämisestä on kulunu vuosi. Eihän se haittaa jos tutkitaan, ei niitä hoitoja tarvi heti alottaa. Meillä kävi niin, et tutkimuksisa käytiin ja kuukausi niiden päättymisestä huomasin oottavani esikoista ihan luomusti. Ja siis ennen tutkimisia meil oli yritystä 3,5 v. takana.

Mutta hauskaa viikonloppua vaan kaikille!

Vierailija
17/26 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siis aloitimme hoidot kunnallisella eli KYS:ssä. Vuoden 2004 aikana tehtiin meille 4 x inseminaatio, tuloksetta. Vuonna 2005 tammikuussa tulokseton IVF, maaliskuussa tulokseton PAS ja kesäkuussa IVF/ICSI, jonka tuloksena syntyi meille poika maaliskuussa 2006. KYS:ssä hoito on ollut tosi nopsaa ja erittäin tyytyväisiä ollaan kaikkeen oltu. Jonottaa ei tarvitse ja siellä on oma lapsettomuuspoliklinikka ja siihen erikoistuneet lääkärit, jota ei käsittääkseni kaikkialla Suomessa ole, vaikka olisikin yliopistollinen sairaala. Meillä ei ole mitään tarvetta ollut mennä yksityiselle klinikalle, onneksi. Kalliimpaahan se siellä olisi. Nyt siis soittelin taas sinne ja jatkoa siis seuraa ihan ilman senkummempia selvityksiä ja mielestäni vielä melko ripeästi, jos kesäkuussa jo keräys ja siirto olisi eli huhtikuun vuoto täytyy nyt sinne soitella. Reseptit ja hoitosuunnitelma tulevat postissa. Ei meillä ainakaan yhden lapsen olemassa olo estä toisen hoitoja. Olen kyllä minäkin kuullut lääkäriystävältäni, että jokapaikassa Suomea tilanne ei hoitojen suhteen ole niin hyvä kuin täällä Itä-Suomessa. Harmillista, ettei kaikkialla voida palvella yhtä hyvin, että asumiskuntakin vaikuttaa siihen, kuinka niitä lapsia voidaan yrittää ja kuinka ihmisiä hoidetaan. Ihan kuin tässä ei muutenkin olisi kestämistä.

Vierailija
18/26 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ja mennään päivä kerrallaan etiäpäin, oireita toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän. Mut ehkä päällimmäisenä noi menkkajomot ja jatkuva nälkä,myös pahoinvointia on ollut lievänä jo. rv 5+1 tänään eli kuudennella raskausviikolla mennään. Pelottaa kovasti ja toivoisin että rv olisi jo ainakin se 3 lisää jo. Maanantaina olis jo eka neuvola ja ultra varmaan melko pian kans kun on toi keskenmenotausta. Mut sellaista tällä kertaa tänne.

Vierailija
19/26 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poco: kun nyt on jo sunnuntai niin olet varmaan jo saanut vastaukset ovisongelmaan...? Ja oikeassa olet, jos LH-huippua ei ole niin ei ole ovistakaan. Kuinka kävi? Tuliko ovis, edes myöhässä...?

Mine: tosi kiva kun teillä on omassa sairaalassa lapsettomuuspoli. Me käydään kyllä omassa sairaalassa ultrissa ja muissa helpommissa hoidoissa, kuten inssi, mutta punktio ja siirto tehdään helsingissä naistenklinikalla. No, yksi hyvä syy ajaa ikeaan!;)

Ennen täältä kauempaa pääsi tosi nopeesti naistenklinikalle hoitoon, meillä oli oma jono. Mutta hoitotakuun myötä ollaan kaikki samassa jonossa ja puoli vuotta tulee odotukselle siis mittaa. Mutta kohta sekin on jo mennyt!

hempuli: meillähän on luomulapsi ja kun vuosi toisen yritystä niin menin yjsityiselle gynelle ja laittoi lähetteen tuohon meidän sairaalaalan naistenpolille. Eli siis sinä saat sinne, mikä on teidän lähin lapsettomuushoitoja tekevä kunnallinen yksikkö. Minulle gyne ei sen suuremmin mitään enemmästä yrityksestä puhunut, mutta olisin ollut kyllä kovana ja vaatinut lisäselvitystä. Tuon lähetteen saa terveyskeskuslääkäriltä tai työterveydestä.

Pari kuukautta siitä käytiin ekan kerran sairaalassa ja hormoonikokeet otettiin samaan kiertoon. Miehen spermatesti teetettiin yksityisellä, koska sairaala ei niitä tehnyt. Maksoi noin 40 euroa. Onneksi kaupungissamme on yksityinen lapsettomuusklinikka!

Kun vikaa ei löytynyt, meille suositeltiin yritystä jonkun aikaa ihan omineen. Niin ja putket katsottiin minulta myös pian eka käynnin jälkeen, mutta asiaan vaikutti ehkä se, että sairaalassa ollut gyne oli työnantajani vaimo ja tuttu ihminen. Muuten niitä tuskin olisi silloin katsottu, koska meillä on luomulapsi ja kaikki oli hyvin. Sitten yritettiin taas yli vuosi, mutta ei tulosta... vasta 06 keväällä maaliskuussa tehtiin eka inssi. Eli jos tutkimukset aloitettiin v.04 loppusyksyllä niin onhan tuota aikaa mennyt....

Itse olisin halunnut tehdä kaiken nopeammin, mutta sairaalassa jarruteltiin. Uskoivat vakaasti, että tulen muutenkin raskaaksi, nyt sitten olen ihmetys kaikille, kun mikään ei ole auttanut. Jos oltaisiin yksityiselle menty niin olisi jo varmaan tehty hoidoilla kaksi lasta...

Jos meillä ei olisi ollut lasta ennestään tai vika olisi löytynyt niin homma olisi rullannut nopeammin. Mutta näin meillä...

Kannattaa ottaa heti vaan yhteyttä lähetteen antavaan lääkäriin niin saa homman pyörimään! Niin ja äkkiä meidänkin aika on mennyt, vaikka on kestänytkin! Mutta rahaa menee todella vähemmin, ei siis ole tullut taloudellista katastrofia.=D

Viikonloppuja!

Vierailija
20/26 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin nyt vastailemaan tänne vaikka olisinhan voinut aloittaa jo uuden viikonkin..noh, pikainen vastaus babykeijun kyselyyn..

En nyt muista mitä tähän pinoon kirjoittelin kun kuumepuolellakin pinoudun, mutta lauantaina ostin sitten törkeen kalliin clearbluen digitaalisen ovistestin, jonka tein iltapäivällä ja heti pamahti ovisplussa, josta pikkasen hämmennyin, mutta luotan nyt kuitenkin ko. testiin. Varsinkin kun sunnuntaina aamupäivällä olivat kunnon oviskivut, jotka tukis tätä uskoani oviksesta sittenkin ; ) Ja peittoja on pöllytelty niin paljon kun se vaan meille on pienten lasten vanhempina mahdollista, joten siitä ei sen ainakaan tulis olla kiinni, jos ei tärppää..Joten nyt vaan odotellaan..arghh, odottavan aikahan on pitkä..

Onkos lisää plussanneita? Piinailevia? Plussatuulia puhaltelen kaikille ja tsemiä uuteen yritykseen tädin jyräämille!

-poco-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä