Miksi työttömällä ei ole esim. kesälomaa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Lomat ovat työstä palautumista varten. Mistä työtön palautuisi?
Työttömän elämä on monesti raskaampaa kuin töissäkäyvällä, varsinkin henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesälomaa mistä? Kotona makaamisesta?
Paska trolli taas.
Lomaa jatkuvasta turhasta ja työnantajia haittaavasta työnhausta.
Lomaa jatkuvasta tilityksestä ja selityksistä eri kaavakkeineen ja kyselyineen kelaa ja työkkäriin ja milloin minnekin.
Lomaa siitä, että pitää olla joka sekunti työmarkkinoiden tavoitettavissa, etkä voi suihkussakaan käydä levollisin mielin, jos juuri silloin sattuvat soittamaan.
Mä olen ollut työtön eikä se kyllä tuollaista ollut. Naurettavaa ja lapsellista liioittelua. Aika tollo pitää olla jos ei tajua ottaa puhelinta kylppäriin mukaan jos odottaa puhelua.
Siinähän se on, kun et tiedä milloin soittavat. Totta helkutissa silloin on luurin vieressä jos tietää odottaa puhelua. Nykyään soittavat 3 kk välein etkä silloinkaan tiedä päivää tai kellonaikaa milloin tämä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis kyllä olla! Ei ole helppoa maata sohvalla kaiket päivää!
Aina tää sohva juttu. En ikinä makoile vaan sohvalla. Käyn salilla, kävelylenkeillä, kauppareissuilla, kotihommia, puolison kanssa menoja ynm.
Työttömät voi kerätä sen lomarahan itselleen ihan samalla tavalla kuin töissä ollessakin tehdään. Ei se ole mikään taivaasta annettu etu, vaan työnantaja kerää sitä jokaisesta tehdystä työpäivästä ja maksaa ne rahat työntekijälle vasta sitten loman aikana. Työtön voi ihan samalla tavalla säästää itselleen jokaisesta tuesta ja ilmoittaa että heinäkuussa en sitten hae töitä, vaan lomailen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska trolli taas.
Lomaa jatkuvasta turhasta ja työnantajia haittaavasta työnhausta.
Lomaa jatkuvasta tilityksestä ja selityksistä eri kaavakkeineen ja kyselyineen kelaa ja työkkäriin ja milloin minnekin.
Lomaa siitä, että pitää olla joka sekunti työmarkkinoiden tavoitettavissa, etkä voi suihkussakaan käydä levollisin mielin, jos juuri silloin sattuvat soittamaan.
Mä olen ollut työtön eikä se kyllä tuollaista ollut. Naurettavaa ja lapsellista liioittelua. Aika tollo pitää olla jos ei tajua ottaa puhelinta kylppäriin mukaan jos odottaa puhelua.
Siinähän se on, kun et tiedä milloin soittavat. Totta helkutissa silloin on luurin vieressä jos tietää odottaa p
No onpa rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska trolli taas.
Työttömällä on oikeus viikon lomaan ulkomailla vuodessa.
Ei ole rajattu tuohon viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska trolli taas.
Työttömällä on oikeus viikon lomaan ulkomailla vuodessa.
Kela maksaa. Etenkin, jos olet ulkomaalaistaustainen moniosaaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut töitä yli puoli vuotta tiiviisti: paljon hakemuksia ja niiden lisäksi haastattelukierroksia, ennakkotehtäviä, soveltuvuuskokeita jne. Ja kamalia pudotuksia, kun on toivonut ja odottanut, että jos tämä nyt tärppäisi ja ei sitten kuitenkaan.
Kesällä otin kolmisen viikkoa henkistä lomaa työnhausta, kun muutenkin hiljeni työmarkkinoilla. Olin reissussa ja pyrin jättämään työnhaun ajatuksista taka-alalle. Se loma tuli tarpeeseen ja kevensi hetkeksi henkistä kuormaa.
Enkä ole ainoa, jolle työttömyys ei ole mitään lepoa ja makoilua, vaan henkisesti uuvuttavaa työnhakua, jossa joutuu kokemaan enemmän pettymyksiä kuin ikinä työelämässä. Irtiotto siitä on aika ajoin välttämätöntä.
Toivottavasti pääset töihin!
Mulla on perhe ja puoliso. Lomailen silloin, kun puolisolla on loma.