Isien tekemä metatyö jää usein huomaatta
Oletteko samaa mieltä? Isät ei yleensä nosta tekemästään metatyöstä mitään numeroa.
Kommentit (1478)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja pitää katsoa ettei koululaisilla ole just sinä samana päivänä kanaa tai makaronilaatikkoa."
Sittenhän syövät samaa. Sellaista sattuu. En minä puolisonkaan lounasravintolan ruokalistoja ala katselemaan.
Ei kukaan kuole siihen että syö samaa ruokaa kahdesti päivässä.
Kasvavat lapset tarvitsevat terveellistä monipuolista ravintoa.
Nykyään vanhemmuudeksi ei riitä se, että just hengissä pitää.
Onneksi ravinto voi olla ihan monipuolista, vaikka jonain päivänä sattuisi syömään kahdesti samaa ruokaa.
Miksi syöttää lapsille samaa kun se koulujen ruokalista on hyvissä ajoin netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja pitää katsoa ettei koululaisilla ole just sinä samana päivänä kanaa tai makaronilaatikkoa."
Sittenhän syövät samaa. Sellaista sattuu. En minä puolisonkaan lounasravintolan ruokalistoja ala katselemaan.
Onneksi ravinto voi olla ihan monipuolista, vaikka jonain päivänä sattuisi syömään kahdesti samaa ruokaa.
Miksi syöttää lapsille samaa kun se koulujen ruokalista on hyvissä ajoin netissä.
Meillä ei oo listaa netissä, mutta harvoin samaa ruokaa osuu. Joskus kuitenkin, mutta se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei oo listaa netissä, mutta harv
Missä ei muka koulun ruokalistaa kerrota? Paikkakunta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos naiset vain suosiolla kokeilisitte luovuttaa kaikki kodin metatyöt miehelle, ettekä puuttuisi niihin mitenkään. Sittenhän näkisitte, kuinka hommat sujuu. Ei, älkää nyt väittäkö, että kaikki kaatuisi viikossa. Niin ei voi väittää, ellei asiaa ole kokeillut.
En usko, että yksikään lapsi kuolisi nälkään, viluun tai ettei olisi oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Parhaimassa tapauksessa voitte nähdä, että mies hoitaisi hommat teitä paremmin, selkeämmin ja ilman tunteenpurkauksia.
Avainsana on, että ette puutu mihinkään. Kyllä se mies hommat klaaraa, kun kerran täytyy.
Olen mm. yrittänyt jakaa ne selkeästi erilleen ja antaa miehelle kokonaan oman lohkon: Ottaa hoitaakseen sen, että lapset oppii hoitamaan pankkiasioita ja tietää omat tilinsä, saa maksukortit jne. Siihen meni kolme vuotta ja projekti oli edelleen alussa. Sen jälk
Miksi te valehtelette täällä. Sulta ei tosiaan mennyt luottotiedot sun tietämättä. Vai onko sun puhelinkin miehellä??
Tossa menis luottotiedot veks vaiheeseen kuukausia jonka aikana sua tavoitellaan pankista. Jos sua ei saada sieltä kiinni.haastemies informoi sua. Vahingossa ei keltään mene luottotiedot.
T. Pankin täti.
Muita hyviä tarinoita ???
Uskomatonta tuubaa kyl koko ketju täynnä. Metatyöt sitä metatyöt tätä. Kysyttäessä ei oikein osata vastata tai selittellään jollain kaupassa käynnillä. Tai pahimmillaan hammaslääkäri reissulla.. Toinen on täysin rutiini ja toinen tapahtuu keskimäärin kerran vuodessa. Ihan sama kun mies selittäisi että nyt en pysty mihinkään koska ens viikolla vaihdan renkaat. Metatyönä tänään mietin mihin kohtaan ajan auton tallissa. Huomisen mietin kumpaan suuntaan pultit aukeaa. Ylihuomenna mietin ja suunnittelen missä asennossa olen kun otan renkaat auton alta pois. seuraavana päivänä suunnittelen renkaiden pesua ja säilytykseen laittoa. On totta että toikin olis metatyotä mutta eihän kukaan niin tee.. ihan sama nää kaupassa käynnit, astioiden pesut, imuroinnit ym rutiinit.
Itsellä on lähipiirissä yksi tällainen isi joka tekee kaiken itse rennolla otteella ja vaimo vaan mäkättää. Aina kun kyseistä henkilöä näkee lapsineen, on päällä täysi kaaos: taapero ei ole syönyt viiteen tuntiin ja itkee nälkää, vauvalle ei ole mukana vaippoja, lapset ovat kesätamineissa kurakelillä jne. Isän mielestä kaikki on ihan normaalisti, mitä nyt lapset ovat ärsyttäviä
Jotkut miehet tekevät tätä tahallaan. Kun pari kertaa lapset jäävät hoitamatta tai jonkun asian tekee kunnolla päin prsettä (esim. astioiden tiskaus niin että ne laitetaan likaisina kuivumaan ja sitten selitellään että ihan hyviä ne oli, en minä mitään nähnyt), niin seuraavalla kerralla ei tarvitse tehdä. Lapsia ei voi jättää ruuatta/unetta/pesutta kovin montaa kertaa, ja kotityötkin on nopeampi tehdä itse kuin kädestä pitäen opettaa niiden tekemistä. Tämä on se tavoite, sitten ei tarvitse tehdä mitään ja voi kertoa eron syyksi että mikäääään ei kelvannut!1
No ei mut katonaisten hormoonit ja mielialavaihtelut ja draamailu, pitää ymmärtää kato.
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko sillä merkitystä, että paikkakunnalla alle 4000 asukasta, mutta eipä ole listaa nähtävillä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on lähipiirissä yksi tällainen isi joka tekee kaiken itse rennolla otteella ja vaimo vaan mäkättää. Aina kun kyseistä henkilöä näkee lapsineen, on päällä täysi kaaos: taapero ei ole syönyt viiteen tuntiin ja itkee nälkää, vauvalle ei ole mukana vaippoja, lapset ovat kesätamineissa kurakelillä jne. Isän mielestä kaikki on ihan normaalisti, mitä nyt lapset ovat ärsyttäviä
Jotkut miehet tekevät tätä tahallaan. Kun pari kertaa lapset jäävät hoitamatta tai jonkun asian tekee kunnolla päin prsettä (esim. astioiden tiskaus niin että ne laitetaan likaisina kuivumaan ja sitten selitellään että ihan hyviä ne oli, en minä mitään nähnyt), niin seuraavalla kerralla ei tarvitse tehdä. Lapsia ei voi jättää ruuatta/unetta/pesutta kovin montaa kertaa, ja kotityötkin on nopeampi tehdä itse kuin kädestä pitäen opettaa niiden tekemistä. Tämä on se tavoite, sitten ei tarvitse tehdä mitään ja voi kertoa eron syyksi että
Meillä on tällainen kansanedustajakin, joka ei kuulemma tee kotitöitä kun ei osaa käyttää imuria :) Mutta leikittää sitten lapsia enemmän.
Ehkä raskainta siinä, että kaiken saa tehdä itse, on se että koskaan ei saa vain nauttia lasten kanssa olosta ihan vapaasti. Aina on mietittävä ja suunniteltava ja lapsetkin näkevät sen, että äiti on poissaoleva. Siskollani puolestaan on ihan mahtava mies joka oikeasti on tasavertainen vanhempi ja oma-aloitteisesti tekee asioita (kuitenkaan kuuluttamatta sitä kaikille) ja oikein kadehdin, kuinka esim. yhteisillä lomamatkoilla siskokin saa välillä vain nauttia ja leikkiä lasten kanssa, kun mies huolehtii ruuat ja liput ja vaipat ja kartat.
Onko metatyö taas joku uusi muotisana? Kuka näitä keksii ja kauanko tää on muotia???
Ihan uskomatonta kaksinaismoralismia. Tuolla toi isä kertoi ettei enää jaksa kun koko elämä on työtä ja vaimon takia suorittamista.. Samaan aikaan vaimo saa vaikka 5h päivässä omaa aikaa. Nukkuu 9h yössä ja päikyt.
Mitä oli reaktiot?
Valittaja isä, kyl sillä naisella on raskasta kotona. Kuka tekee metatyöt..
Välillä ihan oikeasti hävettää olla nainen kun näitä juttuja lukee. Millaisia olisi olleet vastaukset jos nainen olisi kirjoittanut vastaavan tarinan?
P....a mies jätä se. Ansaitset parempaa. Toi kuvitteellinen mies olisi lynkattu narsistina täysin
Taas yksi aamu takana, 05.30 herätys koira ulos sateessa/ koiran putsaus. Taaperon aamupala ja oma. Taaperon vienti äidin viereen jatkamaan unia.
Sit töihin.. . Eilinen ilta lähdin töistä 15.30 kauppaan hakemaan ruoka ostokset 16.50kotona. Jossa onneksi vaimo tehnyt ruuan, taaperon kanssa ruokailu. Vaimo meikkasi salia varten. Ruokailun jälkeen keittiön siivous ja taaperon+ koiran kanssa ulos. 1.5h ulkoilua kello oli 18.20 kun tultiin sisään. Takkaan pienet tulet. Taaperon kanssa leikkiä. Vaimo laittoi viestiä että käy vaatekaupassa. 19.30 taaperon iltapala ja pesut, satukirjan lukemista ja taapero nukutus. 20.20 alkoi oma aika. Keittiön siivous, suihku ja tän päivän eväät, sänkyyn siirtyminen klo 21.30.
Vaimo tuli 20.30 kotiin kävi pussaamassa taaperoa ja siirtyi lukemaan kirjaa takan viereen. Loppuillasta ei tietoa koska itse nukuin
Tänään työpäivä venyy 16 jonka jälkeen toi ilta tulee olemaan samanlainen, poislukien vaimon shoppailua. Eli hän on kotona n19.30.
Tein eilen periaate päätöksen. Kerron et nyt riitti. Näytän tämän keskustelun ja annan vuoden loppuun asti aikaa muuttua. Jos ei onnistu talo menee myyntiin tammikuun 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi syöttää lapsille samaa kun se koulujen r
Kerro mikä paikkakunta ?
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi aamu takana, 05.30 herätys koira ulos sateessa/ koiran putsaus. Taaperon aamupala ja oma. Taaperon vienti äidin viereen jatkamaan unia.
Sit töihin.. . Eilinen ilta lähdin töistä 15.30 kauppaan hakemaan ruoka ostokset 16.50kotona. Jossa onneksi vaimo tehnyt ruuan, taaperon kanssa ruokailu. Vaimo meikkasi salia varten. Ruokailun jälkeen keittiön siivous ja taaperon+ koiran kanssa ulos. 1.5h ulkoilua kello oli 18.20 kun tultiin sisään. Takkaan pienet tulet. Taaperon kanssa leikkiä. Vaimo laittoi viestiä että käy vaatekaupassa. 19.30 taaperon iltapala ja pesut, satukirjan lukemista ja taapero nukutus. 20.20 alkoi oma aika. Keittiön siivous, suihku ja tän päivän eväät, sänkyyn siirtyminen klo 21.30.
Vaimo tuli 20.30 kotiin kävi pussaamassa taaperoa ja siirtyi lukemaan kirjaa takan viereen. Loppuillasta ei tietoa koska itse nukuin
Tänään työpäivä venyy 16 jonka jälkeen toi ilta tulee olemaan saman
Minkä ihmeen takia käyt kaupassa joka päivä? Kerran viikkoon riittää. Ostokset voit tilata noutovalmiiksi, niin jää kaupassa haahuilukin välistä. Koiran viet jonnekin, kyllä joku sen ottaa. Jos ei muu, niin eläinlääkäri hoitaa sen pois päiviltä. En ymmärrä sitäkään, mikä hinku sinulla on alun perinkään ollut hommata talo jostain kaukaa. Kerrostalo on teille paras asumismuoto. Talon myynti on oikea päätös.
Vierailija kirjoitti:
Tänään työpäivä venyy 16 jonka jälkeen toi ilta tulee olemaan saman
Järkeistä hyvä ihminen noita tkeemisiäsi. Ei siellä kaupassa joka päivä tarvitse käydä. Ja ne eväätkin voi laitella valmiiksi samalla, kun muutenkin siellä keittiössä olet. Ei niitä tarvitse myöskään joka kerta alusta asti kokata. Laittakaa isoja ruoka-annoksia ja pakkaa siitä sitten itsellesi rasiallinen.
Miksi se taapero vielä illalla ulkoilee 1,5 tuntia?
Muutenhan tuo sinun iltasi ei poikkea mitenkään normaalista työssäkäyvän isän illasta, paitsi että pääset oman ajan pariin tosi aikaisin ja lapsia on vain yksi, eikä mitään harrastuskuskauksia ole. Eikä tarvitse auttaa läksyissä tms.
Jos se koira on rasite, hommaa sille ulkoiluttaja. Esimerkiksi 4H-kerhon kautta saa päteviä ja innokkaita järkihintaan.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan kaupungin laidalla rivarissa ja tehdään metatöitä molemmat. Minä huolehdin perheen kauppaostoksista, ruuanlaitoista, siivouksista, pyykkäyksistä, lasten harrastuksista, hammaslääkäreistä, pihatöistä ja ihan kaikesta muusta samoin kuin vaimo. Erona on vain se, että vaimo stressaa näistä, minä en. Nämä kuuluu elämään ja ei niistä tarvitse stressata. Kaikki järjestyy.
Miksi niin monta alapeukkua tähän? Siksikö että miehen osallistuminen on harvinaista, vai siksi että v*tuttaa se ettei mies stressaa osallistuessaan?
Olen se vaimo samalla systeemillä, enkä minäkään stressaa. Yleensä perusasiat (ruoka, siivous) hoituvat automaattisesti sen mukaan kumpi ehtii tehdä mitäkin. Ei haittaa jos jokin sotku roikkuu tekemättömänä tai joskus pitää nälkäisenä ja kiireisenä tilata pizzaa arki-iltapalaksi. Jos jompikumpi unohtaa jotain, toinen paikkaa tai se selviää ennemmin tai myöhemmin. Ja se joka on eniten kartalla jostain tietystä asiasta (esim minä neuvolat ja lääkärit, mies lasten harrastukset ja talon kaikki asiat, molemmat kaverit ja wilma) mainitsee että nyt olisi tämä asia hoidettavana, sitten jompikumpi ottaa kopin omista kuvioista riippuen ja hoitaa sen. Tähän kommunikointiin menee aikaa parin lauseen verran.
Ja nykyään on niin helppo järjestää asioita. Whatsapp-ryhmissä kulkee tieto harrastuksista välittömästi molemmille vanhemmille, ajanvaraukset hoituu viestillä tai netissä, eikä se puhelinsoittokaan mikään suuri vaiva ole.
Minulla on myös lista hoidettavista asioista puhelimessa josta tsekkaan välillä missä mennään, muutaman kerran viikossa. Ilman sitä pakka saattaisikin hajota ainakin omalta osaltani :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään työpäivä
En mä käy jokapäivä. Pyritään 1-2 kauppa reissuun viikossa. Nää extra reissut on sitä et vaimo haluaa jtn mitä ei kaapissa ole.
Mä olen asunut lapsesta asti okt.ssa maalla. Vaimo myös ja tää on ollut molempien haaveena.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mikä paikkakunta ?
Ei se sua oikeesti kiinnosta. Yrität vain etsiä ruokalistan netistä ja jos löydät, tulet pätemään. Jos et, niin et tule kertomaan siitä yhtään mitään koskaan kenellekään. Reilua olisi tulla kertomaan, että yritit etsiä, et löytänyt ja pyydät anteeksi kun et uskonut.
"Muutenhan tuo sinun iltasi ei poikkea mitenkään normaalista työssäkäyvän isän illasta, paitsi että pääset oman ajan pariin tosi aikaisin"
Joo ei ilta tosiaan poikkea. Mutta aamu poikkeaa, normaali työssäkäyvä isä ei todellakaan herää 5.30. Eli käytännössä se tunti on illasta pois.
-eri
No kyllähän tästä aiheesta on voinut keskustella itse kukin vaikka nyt vasta yleen tullut 🤣 onhan tällä palstallakin tuon tuosta metatöistä puhe, hölmö.