Sarjakusettaja-TV-sarja YleAreenalla!
Koko sarja tuli tänään katsottavaksi YleAreenaan. Olen nyt katsonut yhden jakson, ja voin sanoa, että on tosi koukuttava sarja.
Olisi mukavaa keskustella aiheesta täällä, mutta toivoisin, että keskustelu pysyisi asiallisena, ja ettei tulisi tuomitsevia kommentteja heitä vastaan, jotka rehellisesti tulevat kertomaan kokemuksistaan, joissa ovat tulleet huijatuksi.
Kuka tahansa voi joutua vastaavanlaisen manipulaation kohteeksi. Kyse on vain siitä, kuinka pian henkilö huomaa, että uuden tuttavuuden aikeet eivät olekaan olleet vilpittömät.
Surullisia tarinoita, mutta arvostan suuresti sitä, että huijauksen kohteeksi joutuneet tulevat kertomaan kokemuksistaan. Se on todellisen rohkeuden merkki.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan. Naisten oma vika.
Ja jos joku lyö suo, sun vika?
Edes täydellisen puolustuskyvyttömintä ei saa huijata! Se on aina sen väärintekijän syy. Miten näin yksinkertainen asia on vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat niin persoja kaikenlaiselle huomiolle ja imartelulle, sitä on helppo hyödyntää jos tietää mitä tekee.
Jos minusta ollaan yhtäkkiä kovin kiinnostuneita, niin ensimmäisenä tulee mieleen että mitähän tämä haluaa.
Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää naiset uskoko olevanne prinsessoita, joita varten on kullekin varattu oma valkoisella Teslalla ajava prinssi, joka toteuttaa jokaisen toiveen.
Tosielämässä prinsessoita on yhtä vähän kuin prinssejäkin.
Onhan se vähän surullista, et jos tyyppi vaikuttaa vakavaraiselta, on ystävällinen, kinnostunut sinusta, kuuntelee ja suunnittelee yhteistä tulevaisuutta ja on hauska. Pitää vältellä kuin ruttoa!
Jos ihminen ajelee rahoitusyhtiön tai vuokra-autoyhtiön Porschella, leveilee rahoillaan, kertoo rakenteilla olevasta omakotitalosta, jonne et pääse, ja jonka rahoitus onkin yllättäen retuperällä, ja silti ostelee holtittomasti tavaraa kaupoista ja uhkapelaa tuhansia illassa viestii, että ihmisen elämänhallinta ei välttämättä ole parhaalla tolalla.
Niin, sehän on helppo todeta näin jälkikäteen, kun totuus on tullut ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta tuo Rozan kertoma miehestä olisi herättänyt epäilyt heti. Ei kenelläkään tuon ikäisellä miehellä ole tuollaisia omaisuuksia. Siinä oli koukku, johon R tarttui. Että meille ihana koti. Mutta miksi ihmeessä ei ottanut poliisiin yhteyttä aikaisemmin? Heti kun puhelin vietiin ja ekat jutut. Lopussa oli jo varmaan niin sekaisin, että onneksi turvakotiin pääsi.
Aika paljon Rozalla oli fyrkkaa. Kyllä oli karmee tyyppi. Älkää uskoko satuihin.
Niin, ei tietenkään näin sivustakatsoja voi ymmärtää, miksi tällainen tyyppi vetoaa. Se se on manipuloijan taitoa sellainen.
On myös paljon tapauksia, missä naiset rahoittavat ja elättävät persaukisia miehiä. Eli ei todellakaan aina kyse ole ns. varakkaista miehistä.
Molemmissa tapauksissa naisia syyllistetään.
Kyllä se varallisuus viestii vauraudesta. Tietenkin. Mutta kyllä nämä tytöt kertoivat myös, kuinka oli niin mukava, kiltti ja huomioiva. Ilman huijauksia olisi voinut saada suhteen jokaisen kanssa olemalla vaan just tuollainen huomioiva koiraihminen.
Mielestäni olisi hyvä jos sopisitte kavereideni kanssa jostain turvasanasta tai eleestä, jota käyttää jos kaikki ei ole ok. Kysytte vaikka, että vieläkö voin lainata sinun keltaoranssia lippalakkiasi tai vastaavaa. Onhan se outoa kun kaveria ei saa kiinni.
Kannattaa muistaa, että kiinteistöjen omistajista on olemassa virastoissa tietoa. Älkää uskoko sitä, että joku tyyppi väittää ökytaloa omakseen ja valehtelee ettei sinne nyt voi mennä remontin yms vuoksi. Ei ole mitenkään epätavallista, että osa kuvauttaa itseään huvikseen muutenkin hienoimpien autojen vieressä jos sellaisia on kadunvarrella parkissa. Sitä luksuksentuntua voi feikata pukukopeista sisustusmyymäliin kun osaa ottaa kuvia ja käsitellä niitä.
Kannattaa muutenkin ottaa selvää deittikumppanista ennen kuin lähtee edes tapaamaan. Nyt netin aikakaudella se on vieläpä erittäin helppoa. Minä en uskaltaisi lähteä treffeille ihmisen kanssa, jonka nimeä en edes tiedä. Vielä enemmän pelkään sarjamurhaajia kuin sarjakusettajia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni olisi hyvä jos sopisitte kavereideni kanssa jostain turvasanasta tai eleestä, jota käyttää jos kaikki ei ole ok. Kysytte vaikka, että vieläkö voin lainata sinun keltaoranssia lippalakkiasi tai vastaavaa. Onhan se outoa kun kaveria ei saa kiinni.
Kannattaa muistaa, että kiinteistöjen omistajista on olemassa virastoissa tietoa. Älkää uskoko sitä, että joku tyyppi väittää ökytaloa omakseen ja valehtelee ettei sinne nyt voi mennä remontin yms vuoksi. Ei ole mitenkään epätavallista, että osa kuvauttaa itseään huvikseen muutenkin hienoimpien autojen vieressä jos sellaisia on kadunvarrella parkissa. Sitä luksuksentuntua voi feikata pukukopeista sisustusmyymäliin kun osaa ottaa kuvia ja käsitellä niitä.
Ei tavallinen tyyppi välttämättä osaa hakea tietoa mistään kiinteistöjen omistajista saatika hakea verotietoja. Ei voi olettaa, että kaikki ihmiset selvittäisivät noin tarkasti jokaisen treffikumppanin taustatietoja. Tai olisitko itse iloinen, jos tuntematon ihminen penkoiksi kaikki sinun tietosi ja raha-asiasi ennen kuin tapaatte edes ensimmäistä kertaa? T. toimittaja, joka ei henkilökohtaisessa elämässään selvitä ikinä tuttujensa rikosrekistereitä eikä paikkatietoja, vaikka sen minuuteissa voisin tehdäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tavallinen tyyppi välttämättä osaa hakea tietoa mistään kiinteistöjen omistajista saatika hakea verotietoja. Ei voi olettaa, että kaikki ihmiset
Kiinteistöjen tiedot pohjapiirroksia myöten ovat julkista tietoa. Kyllä sen verran pitää jaksaa, että ottaa selvää kuuluuko kiinteistö oikeasti tyypille vaiko ei. Turha suunnitella yhteistä elämää jollekin tuntemattomalle Pertille rakennetussa luksustalossa. Verotiedot saa verotoimistosta ja se on osa avointa yhteiskuntaamme.
Ruotsissa on nettipalvelu, jossa voi pikkurahalla tarkastaa esimerkiksi ennen asunnon tai talon ostoa, että asuuko lähistöllä vaikkapa pedofiliasta tuomittuja ihmisiä. Siinä saa samalla selville muutkin naapuruston tuomiot. Koska palvelu on menestyksekkäästi vieläkin tarjolla, on sille kysyntää.
Kyllä niitä tietoja voi googlettaa. Osa ihmisistä googlettaa kaupan kassankin tiedot. Miksipä ei googlettaisi muiden tietoja? Minulle kerran yksi henkilö oli suunnilleen kiinni ripustautumassa ja kuudesti vuorokaudessa tuli puhelua, tekstaria ja meiliä. Sitten hän puoliksi syyllistäen yritti minua saada vippaamaan rahaa bisneksensä. Googlasin ja onneksi osaan venäjää. Hänellä on velkoja Venäjällä pitkä liuta. Samoin Virossa verottaja vaati omiaan häneltä. Suomen yrityksestä en löytänyt mitään tietoja. Sanoin hänelle, etten ole sellaisessa taloudellisessa tilanteessa, että voisin vipata kenellekään mitään. Otin heti itselleni omaehtoisen luottokiellon Bisnodelta.
Silloin hän tuli aamuyöllä pitämään itku-uhkaperformanssin luonani ja vaati tarkempaa selitystä. Valehtelin tyrineeni raha-asioissa ja puhuin totta kun sanoin minulla olevan luottokiellon eli minun kauttani ei saa sitten mitään luottotuotteitakaan realisoitavaksi. Tyyppi muuttui hämmästyttävää vauhtia hyvin kylmäksi ja vähäsanaiseksi. Sanoin, etten tajunnut että tutustuessamme yhdessä bisnestilaisuudessa minun olisi pitänyt kertoa henkilökohtaisesta tilanteestani. Olin siellä sisarukseni kutsumana eli sanotaanko näin, että ilmeisesti monelle källit tehnyt haukkasi nyt sitä itseään. Hän otti ja lähti luotani kun tajusi, ettei saa minulta teekupillista enempää hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin ihmettelemään sitä, miten on mahdollista, että se huijarimies tiesi, miten paljon näillä naisilla on tilillä rahaa tai muuta omaisuutta?
Ilmeisesti osasi lukea naisten vaatteista jne varallisuuden?
Varakkaita ja tyhmänpuoleisia nuoria naisia. Sellaisilta viedään rahat. Oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän hyvin epäilyttävinä ihmisiä, jotka heti ensitreffien jälkeen lyöttäytyvät kiinni kuin iilimadot, eivätkä lähde kuin kulumalla.
Tuossahan kuultiin isoäidin kommentti, jossa ajatteli tyylin olevan rakastunut kun tuijotti koko ajan nuorta naista. Isoäideillä on ykeensä elämänkokemusta, mutteivat hekään kaikkia auervaaroja tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta tuo Rozan kertoma miehestä olisi herättänyt epäilyt heti. Ei kenelläkään tuon ikäisellä miehellä ole tuollaisia omaisuuksia. Siinä oli koukku, johon R tarttui. Että meille ihana koti. Mutta miksi ihmeessä ei ottanut poliisiin yhteyttä aikaisemmin? Heti kun puhelin vietiin ja ekat jutut. Lopussa oli jo varmaan niin sekaisin, että onneksi turvakotiin pääsi.
Aika paljon Rozalla oli fyrkkaa. Kyllä oli karmee tyyppi. Älkää uskoko satuihin.
Niin, ei tietenkään näin sivustakatsoja voi ymmärtää, miksi tällainen tyyppi vetoaa. Se se on manipuloijan taitoa sellainen.
On myös paljon tapauksia, missä naiset rahoittavat ja elättävät persaukisia miehiä. Eli ei todellakaan aina kyse ole ns. varakkaista miehistä.
Molemmissa tapauksissa naisia syyllistetään.
Manipuloijilla ovat verkot vesillä koko ajan. Ajatelkaa sitä Tinder Swindleriä, joka teki lapsenkin suomalaiselle naiselle ja eli täysin huijaamiensa naisten rahoilla. Naiset hakivat American Express-korttia ja suostuivat ottamaan tyypin ns väliaikaisten rahaongelmien vuoksi perheenjäsenen ominaisuudessa kakkoskortin haltijaksi. Ja sitten kortin luottorahasta tietenkin tappiin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaita ja tyhmänpuoleisia nuoria naisia. Sellaisilta viedään rahat. Oma vika.
Nuoria ja uskoivat rakkauteen. Mies on ollut mestarimanipuloija. Uskomatonta, mitä seksi saa aikaan naisissa. Uskoivathan Rozan isovanhemmatkin, että Jimi on hyvä tyyppi.
Sen verran olen huijareita nähnyt, niin osaan varoa. Tinderissä tullut vastaan. Rahan pyytäminen suhteen alussa on omituista. Ja jos joku tieten tahtoen kertoo varakkuudestaan, sekin on outoa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat niin persoja kaikenlaiselle huomiolle ja imartelulle, sitä on helppo hyödyntää jos tietää mitä tekee.
Jos minusta ollaan yhtäkkiä kovin kiinnostuneita, niin ensimmäisenä tulee mieleen että mitähän tämä haluaa.
Siellä Tinderissä ollaan hakemassa parisuhdetta. Olisi outoa jos toinen ei olisikaan sitten kiinnostunut, vaikka tulisi match.
Outoja aukkoja tossa, esim Roza osti uuden Mersun 12000e Jimiltä, missä auto? Ja muitakin, miks tää viimeinen tyttö nieli sen, ettei sinne kylpylään sittenkään pääse? Anto jätkälle vaan lisää rahaa Rovaniemen matkaa???
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kun kommentoin, vaikken ole katsonut. Kiitän ketjusta, koska ilman sitä olisin luullut tämän olevan ulkomainen ja fiktiivinen.
En halua viedä keskustelua sivuraiteille, mutta Areenassa on myös The Other mrs. Jordan-dokumentti, joka oli aivan uskomaton. Esittelytekstin perusteella kuulosti liian lennokkaalta, mutta kyllä ihmismieli taipuu taitavan manipuloijan käsissä.
Tuollaisia miehiä on Suomessakin. Yksi oli kertonut olevansa rekkakuski ja oli ikuistanut vahingossa avovaimonsa kaverin valokuvaan kakkosvaimonsa ja -lapsensa kanssa Tanskan Legolandissa. Oli vain naureskellut sille, että hänellä on kaksoisolento vaatteita myöten. Nyt aikuisena sitten hänen ykköslapsensa oli tehnyt geenitestin, jonka mukaan siellä Billundin Legolandissa ollut sisaruksineen löytyi. Oli siinä äijällä selittämistä. Sisaruspuoltaan ei aikuistunut lapsi vihaa. Ei isänsäkään muuten kuin siksi, että petti ja valehteli oikein huolella hänen äidilleen ja hänellekin, joka ikävöi rekkakuski-isäänsä pitkät viikot.
Jos ylipainoinen vähemmän viehättävä nainen saa palvontaa komealta mieheltä, luulisi kellojen jo raksuttavan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria ja uskoivat rakkauteen. Mies on ollut mestarimanipuloija. Uskomatonta, mitä seksi saa aikaan naisissa. Uskoivathan Rozan isovanhemmatkin, että Jimi on hyvä tyyppi.
Sen verran olen huijareita nähnyt, niin osaan varoa. Tinderissä tullut vastaan. Rahan pyytäminen suhteen alussa on omituista. Ja jos joku tieten tahtoen kertoo varakkuudestaan, sekin on outoa.
jimi olikin panomies!
Miten jotkut voi olla noin tyhmiä, en tajua.
Omat fiksuksi luulemani aikuiset ihmiset ovat menneet näihin Tinder-tyyppien pyyntöihin, että lainaatko 200€ että pääsee sieltä öljynporauslautalta matkustamaan Suomeen ja uskottavat selitykset aina mukana.
No, itse en suostunut lainaamaan edes 20€ tutulleni, joka jopa uhkaili minua asialla. Kuulemma ruoka loppu ja rahan maksaa huomenna. No en lainannut ja viinaputkihan hänellä oli ja selvisi, että paljon rahaongelmia ja välit kaikkiin läheisiin jo mennyt.
Älkää lainatko rahaa. Diakonista tai leipäjonosta saa akuuttia apua ruokaan ja kaurahiutaleet maksaa 0,39€ ja margariinirasia 0,37€. Noilla saa jo 14 puurolautallisesta eli pärjää varmasti elossa vaikka sen pari päivää. Jos läheinen tarvitsee apua akuuttiin ruokahätään niin vie itse pieni ruokakassi kotiin, jos todella haluat auttaa.
Muussa asiassa ihminen kyllä keksii keinot. Esimerkiksi voi tarjota ikkunanpesuapua pientä korvausta vastaan tai syksyisin vaikka kerätä mustikoita, jos tarvitsee lainata 100€ johonkin.
Itse en pystyisi ihastumaan ihmiseen, joka ei pärjäisi omillaan vaan pyytäisi jo suhteen alkuaikoina minua maksamaan ruoat tai hänenkin leffalippunsa ja bussilipun.