Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?

Vierailija
03.11.2024 |

Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?

Kommentit (645)

Vierailija
201/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt töitä 16-vuotiata 65-vuotiaaksi. Jossain välissä saanut 2 lasta. Opiskellut pitkälle, mutta joutunut opintojen ohessa koko ajan tekemään töitä, sill opintolaina ei riittänyt asumiseen ja elämiseen opiskelupaikkakunnallani Helsingissä.

Olen mielestäni elkkee ni ansainnut. Vaikka se ei ole kummoinen, se sentään rittää elämisen perustarpeisiin ja jää vähän ylimääräistäkin lateni auttamiseen tai annettavaksi hyväntekeväisyyteen.

No ota se sieltä kassasta älä minun taskusta.

Ai niin ne kassat on valtionvelkojen takuuna ja niitä ei voi käyttää, ette nimittäin ansainneet eläkkeitänne vaan lainasitte ne!

Kenen hyväksi ne on lainattu? Ettei vaan sossupummien elättämiseen? Kaikkea kivaa pitää olla, koska muuten tulee paha mieli, kun naapurin työssä käyvä pertti lähtee perheineen etelään, mutta elämäntapatyötön mirja ei pääse edes hop loppiin 

Vierailija
202/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne työttömät, jotka saavat monta tonnia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyllä hukkaan heitetty elämä jos eläkeikään päässyt ja luulee edelleen maksaneensa eläkkeensä itse. Ei ihme tollasilla aivoilla on maailman saanut tuhottua siinä sivussa. 

Vierailija
204/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä ehdotti että jokainen säästäisi oman eläkkeensä. Laskin että 35 työvuoden aikana minä ja työnantajani olemme maksaneet minun eläkemaksuja niin että kohtuullisella viiden prosentin tuotolla saisin 65 vuotiaana bruttoeläkettä 5500,- kuukaudessa. Mutta koska eläkemaksut menneet yhteiseen kassaan niin tuleva eläke näyttää olevan hieman vajaa neljä tuhatta.

Vierailija
205/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden idea on yllyttää työttömät ja nuoret eläkeläisten kimppuun. Haittaihmiset, niinkuin tää yksi vihreä torvi jo julisti.

Nuoret ei vaan tajua, että niistä tulee joskus myös vanhoja ja jos nyt aletaan eläkeläisten rankaisu, niin tuskin koskaan tulevat itse saamaan niitä menetettyjä etuja itselleen. Omaan perseeseenne potkitte itseänne, vaikka nyt vanhuus tuntuukin vain kaukaiselta utopialta 

Vierailija
206/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä ehdotti että jokainen säästäisi oman eläkkeensä. Laskin että 35 työvuoden aikana minä ja työnantajani olemme maksaneet minun eläkemaksuja niin että kohtuullisella viiden prosentin tuotolla saisin 65 vuotiaana bruttoeläkettä 5500,- kuukaudessa. Mutta koska eläkemaksut menneet yhteiseen kassaan niin tuleva eläke näyttää olevan hieman vajaa neljä tuhatta.

Kaikille kuuluu maksaa eläkettä max 1500 kuukaudessa riippumatta siitä mitä ovat maksaneet. Kaikki samalle viivalle.

Vierailija
207/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille kuuluu maksaa eläkettä max 1500 kuukaudessa riippumatta siitä mitä ovat maksaneet. Kaikki samalle viivalle.

Silloin ei voi myöskään prosenteilla kerätä eläkemaksuja, vaan maksut täytyy muuttaa euromääräisiksi. varakkaampi työntekijä tietenkin sijoittaa yljäävät varat, kun pienituloisen maksut saattavat päinvastoin nousta 

Kannattaisi miettiä mitä toivoo 

Vierailija
208/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kyllä hukkaan heitetty elämä jos eläkeikään päässyt ja luulee edelleen maksaneensa eläkkeensä itse. Ei ihme tollasilla aivoilla on maailman saanut tuhottua siinä sivussa. 

Sana vakuutus.  Jos poltat talosi saat enemmän korvauksia kuin olet maksanut vakuutusmaksuja.

Sun ajatusmallilla pitäisi ennen eläkeikää kuolleidenkin rahat vakuutusyhtiöiden maksaa "ulos."  No alaikäiset lapset tietysti saavat ja ehkä leskikin mutta moni kuolee ilman perhettä, rahat jäävär eläkeyhtiölle.

Mieheni ehti olla eläkkeellä vajaat neljä vuotta,  veljeni on ollut 32 vuotta eläkkeellä vaikka oli jo 15 vuotta työuraa takana kun tel alkoi 60-luvulla.

Et ilmeisesti itse tule tarvitsemaan eläkettä aikoinaan jos elät nyt vanhempiesi kultalusikalla ja rahat piisaa vielä eläkkeellä.

Vierailija
209/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei voi myöskään prosenteilla kerätä eläkemaksuja, vaan maksut täytyy muuttaa euromääräisiksi. varakkaampi työntekijä tietenkin sijoittaa yljäävät varat, kun pienituloisen maksut saattavat päinvastoin nousta 

Kannattaisi miettiä mitä toivoo 

Kyllä voi, vasemmistounelmassa parempituloiset maksavat kaikki kulut ja muut nauttivat heidän työnsä tuloksista. Ovathan he saaneet koulutuksensa ilmaiseksi. Tosin vasurit eivät tajua että koulutus ei ole ilmaista, joku senkin maksaa.

Vierailija
210/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ehkä yhtä.älykäs kuin sinä mutta silloinhan myös maksut on oltava yhtä suuria eikä bruttopalkan mukaan.

Vierailija
211/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke on ansaittua, sossupummien avustus rasite

Vierailija
212/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat kansaneläkettä, niin mielestäni sen sosiaalituen voisi lakkauttaa ja kaikki samalle toimeentuloluukulle vain.

Työeläke sen sijaan on itse ansaittu ja sen saa nauttia niin kuin haluaa. Siihen ei kuulu valtion puuttua. Tietty sitä pyramidijärjestelmää tulisi järjestelmänä uudistaa niin, että jokainen maksaa 100% omasta eläkkeestään, eikä perustu olettamukselle jatkuvalle tuotolle ja Suomen talouskasvulle.

Joo, kansaneläke on liian suuri, sen vois lakkauttaa tai ainakin leikata.

Vierailija
213/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi miet

Kuules, vasemmisto on aina tehnyt ne ikävät työt. Esim SAK on vasemmistolaisena pidetty.

Nyt ollaan siinä kun kaikki ovat saaneet veronmaksajien maksaman koulutuksen ja taskurahat siihen päälle ei työ heille maita. Siksi kansakoulun käynriden tehtäviin tulee nyt työvoima ulkomailta.

Vierailija
214/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap tyhmä ja työtön. Toivoa sopii, ettet tule koskaan vanhaksi, koska silloin sinulla on käytössäsi vielä vähemmän rahaa kuin nyt.

Paitsi jos menet työhön ja tienaat vanhuuseläkkeesi. Mutta toisaalta, silloin sinulla on paljon rahaa, jota et tarvitse mihinkään, joten voit lahjoittaa sen pois jollekin köyhälle.

Vierailija
215/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi AP:lle että töihin voi mennä näin elintaso nousee sekä lompakossa näkyy. 

Vierailija
216/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuu omaisuudensuojaan ja eläkesopimukseen.

Ainakaan vielä toistaiseksi valtio/verottaja/kunta ei ulosmittaa itselleen kansalaisen henkilökohtaista omaisuutta ilman ulosottoa kuten autoja taloja jne...

Olisihan se hassua kun siirrtyttäisi venäjän lakiin jotta valtio voi viedä jalutessaan omaisuutesi kun on ensin verottanut oikein isän kämennellä 😆😁

Vierailija
217/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset sijoittivat työuransa aikana osan palkastaan, ja nyt saavat sitä sijoitusta kuukausittain korkoineen. Työttömät ovat pelkkä rasite.

Eihän me itse sijoiteta omiin eläkkeisiin vaan aina seuraavien, kuten nuokin.

Vierailija
218/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhhooh.

Liian hyväpyllyseksi on opittu. Kasarilla lapset käveltiin rattaiden kanssa tai pyöräiltiin päiväkotiin.

Itse ostin sen 400 euron romun aina kun työmatkaa oli yli 15 km. Ensimmäiset viikot kuljin bussilla tai pyörällä.

Edelliseen työpaikkaani oli matkaa 11 km. Tälläkertaa en ostanut autoa. Koska autopaikka duunissa maksoi saman kuin bussilippu. Työ ei ollut liikkuvaa. Joten ei mitään järkeä ostaa autoa. Viimeksi kun lapseni oli eskarissa ja olin silloin töissä 9 km päässä. Auto hajosi ja 2 kuukautta pyörällä mentiin.

Ei työtön autoa tarvitse. 1 kk polkee pyörällä vaikka 30 kilometriä.

Ja ne eläkkeet. Älä niistä puhu, kun et ymmärrä järjestelmästä mitään. Millä ne rakennettiin ja mistä ne rahat syntyy. Kun maksaa palkasta eläkemaksuja yli 30 vuotta. Ne rahat on maksettu jo.

Vierailija
219/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä nykytilanne on aivan kestämätön tulevaisuuden kannalta. Lapsia ei synny kun ei niihin ole varaa edes jos vain toinen vanhemmista on työhön, saatikka molemmat. Hyväosaisten eläkeläisten perinnöt menee sitten liian myöhässä, ei enää lisääntyminen onnistu kun olisi varaa.

Vierailija
220/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiköyhä patavassari pohtii isoja kysymyksiä 🤣🤣🤣

Terveisin erittäin hyvätuloinen persu 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi