Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?

Vierailija
03.11.2024 |

Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?

Kommentit (645)

Vierailija
21/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat revitään työssäkäyvien selkänahasta.

Mielummin maksaisin enemmän työttömälle siitä, ettei se menettäisi pysyvästi työkykyään köyhyyden aiheuttamaan tyhmyyteen ja tulisi joskus auttamaan työmaalle, kun on taas varaa maksaa.

Kansanedustajat kuitenkin päätti ostaa minun rahoilla eläkeläisten äänet.

Jos työttömälle maksaa lorvimisesta entistä enemmän, niin se ei kyllä sieltä sohvan pohjalta tuota mitään muuta kuin pesemättömän perseen hajua. Kun kerran eläkeläisiltä halutaan viedä rahat, niin ehdotan uutta mallia, ei peritä mitään työeläkkeitä palkassa, lopetetaan koko eläkemalli. Jokainen saa itse sijoittaa rahansa niinkuin parhaiten näkee vanhuuden varalle. Veikkaan, että aika monelle ei tämäkää kelpaa, koska pitäisi saada kaikki ilman omaa panosta.

Vierailija
22/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva eläkeläinen saa montaa tonnia, kun keskieläke on 1977€/kk ja mediaani vain 1736€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt, toinen jalka haudassa olevalla eläkeläisellä on uunituore auto jossa kaikki viimeisimmät turvalaitteet mutta työtön lapsiperhe ajaa yli 20 vuotta vanhalla 200 euron autonromulla joka ei ole turvallinen eikä toimi kunnolla. Asia pitäisi olla toisinpäin kaiken järjen mukaan.

Vierailija
24/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset sijoittivat työuransa aikana osan palkastaan, ja nyt saavat sitä sijoitusta kuukausittain korkoineen. Työttömät ovat pelkkä rasite.

Jaha! Fasisti ilmoittautui!

Vierailija
25/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä hölmöläisen kysymys :D Eläke kertyy kun maksaa palkastaan eläkemaksuja. Työttömyystuki on myös työssäkäyvien palkasta maksettavaa, mutta tarkoitettu selviytymiseen väliaikaiseen tilanteeseen. Ei sillä ole tarkoitus lusmuilla vuosikausia ja vinkua työteliäiltä ihmisiltä aina lisää. 

Työtä tekemättömälle ei oikeasti kuuluisi yhtään mitään rahaa, eikä palveluita. Kaikki on armosta annettuja almuja.

Vierailija
26/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voi saada monta tonnia eläkettä koska meillä ei ole eläkekattoa niin kuin monessa muussa maassa.

Joku Toimitusjohtaja voi saada vaikka 25000e kuussa eläkettä.

Vierailija
27/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat kansaneläkettä, niin mielestäni sen sosiaalituen voisi lakkauttaa ja kaikki samalle toimeentuloluukulle vain.

Työeläke sen sijaan on itse ansaittu ja sen saa nauttia niin kuin haluaa. Siihen ei kuulu valtion puuttua. Tietty sitä pyramidijärjestelmää tulisi järjestelmänä uudistaa niin, että jokainen maksaa 100% omasta eläkkeestään, eikä perustu olettamukselle jatkuvalle tuotolle ja Suomen talouskasvulle.

Tel-eläke on vakuutus. Sitä maksavat eläkevakuutusyhtiöt.  Ei muitakaan vakuutuksia makseta 100 % vahingon arvosta.

Eläkeyhtiöille jää jopa voittoja kun paljon ihmisiä kuolee ennen elökeikäänsä, osa on vain pari vuotta eläkkeellö.  Leskeneläkkeetkin ovat pelkkää säästöä niille, maksavat enintään puolet siitä mitä vainajalle olisi pitänyt maksaa.

Mistähän nää jankat luulee niidrn rahojen tulleen silloin aikojen alussa 60-luvulla kun kaikki rupesivat saamaan tel-eläkettä vaikkei heistä kukaan ollut maksanut eläkemaksuja?

Vierailija
28/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva eläkeläinen saa montaa tonnia, kun keskieläke on 1977€/kk ja mediaani vain 1736€/kk.

Minulla tulee olemaan 1400 brutto sitten joskus.

Vierailija
29/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt, toinen jalka haudassa olevalla eläkeläisellä on uunituore auto jossa kaikki viimeisimmät turvalaitteet mutta työtön lapsiperhe ajaa yli 20 vuotta vanhalla 200 euron autonromulla joka ei ole turvallinen eikä toimi kunnolla. Asia pitäisi olla toisinpäin kaiken järjen mukaan.

Eläkeläinen voi olla minkä ikäinen tahansa.

Vierailija
30/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on maksanut itse omat eläkkeensä ansiotuloistaan työuran aikana. Hän saa ostella eläkkeellään mitä huvittaa, koska rahat ovat hänen. Jos olet nuori, niin eikun vaan mars työpaikalle ahkerana, niin etköhän sinäkin sitten saa ostella mitä haluat.

EI ole vaan suurin osa eläkkeestä tulee nuoremmilta ikäluokilta. Suuret ikäluokat ovat maksaneet aivan onnettoman vähän siihen nähden mitä saavat ja nuoret maksaa todella paljon eikä ole varmaa saadaanko me koskaan mitään eläkettä.

Kiesus! Kyllä sen toimeentulon sitten takaa valtio. Nämä "maksut" ovat pelkkää peliä.

Vierailija
31/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin maksaisin enemmän työttömälle siitä, ettei se menettäisi pysyvästi työkykyään köyhyyden aiheuttamaan tyhmyyteen ja tulisi joskus auttamaan työmaalle, kun on taas varaa maksaa.

Sinun  rahoilla ei ole ostettu mitään!

Vierailija
32/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en saa kuin 900 e eläkettä. Kyllä mekin autoa tarvitsemme, julkinen liikenne ei ole lähellä, kilometrejä lähimmmälle pysäkille 

Vierailija
33/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömälle maksaa lorvimisesta entistä enemmän, niin se ei kyllä sieltä sohvan pohjalta tuota mitään muuta kuin pesemättömän perseen hajua. Kun kerran eläkeläisiltä halutaan viedä rahat, niin ehdotan uutta mallia, ei peritä mitään työeläkkeitä palkassa, lopetetaan koko eläkemalli. Jokainen saa itse sijoittaa rahansa niinkuin parhaiten näkee vanhuuden varalle. Veikkaan, että aika monelle ei tämäkää kelpaa, koska pitäisi saada kaikki ilman omaa panosta.

Pieni tarkennus:

Kaikki pitää saada varastettua joltain muulta ilman omaa panosta.

Maksan 25% palkasta eläkettä, josta kertyy "1,5%" takaisin vuosikymmenien inflaation päästä korjauskertoimella n-1, kunhan täytän ensin jotain 70+ vuotta.

Haistakaa!

Vierailija
34/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee olemaan 1400 brutto sitten joskus.

Mistä sinä sen etukäteen voit tietää? Sehän on vain eläkeyhtiön arvio, jos jatkat tiettyyn eläkeikään tietyllä palkalla. Elämässä voi tapahtua monenlaista ennen ensimmäistä eläkepäivää.

Vierailija
35/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat tehneet jotkut jopa 50 vuotta töitä, varallisuutta on kertynyt.  Sinähän vasta sosialisti olet jos valtion pitäisi sulle uusi auto antaa.

Polkupyörällä minä ainakin kuljetin lapsia,  silloin vielä se oli tavallista, mitään autonromuha ollut varaa pitää.

Vierailija
36/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllä hankkii rahaa ja sillä auton, lapsiperhekin.

Vierailija
37/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on maksanut itse omat eläkkeensä ansiotuloistaan työuran aikana. Hän saa ostella eläkkeellään mitä huvittaa, koska rahat ovat hänen. Jos olet nuori, niin eikun vaan mars työpaikalle ahkerana, niin etköhän sinäkin sitten saa ostella mitä haluat.

Niin, tämähän ei pidä paikkaansa. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet vain n. 20 %:a omista eläkkeistään. Loput maksetaan nykyisten työnantajien ja työntekijöiden toimesta.

Vierailija
38/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naisyrittäjä yli 30 vuotta ja itse maksanut eläkemaksuni, millä neljän tonnin eläke.Varoja satoja tonneja. 

Jos päättää olla työtön, oma valinta. Suomessa opiskelu ilmaista.

Työtön näyttää olevan kateellinen. Sen kun vaan töihin tienaamaan.

Vierailija
39/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt töitä 16-vuotiata 65-vuotiaaksi. Jossain välissä saanut 2 lasta. Opiskellut pitkälle, mutta joutunut opintojen ohessa koko ajan tekemään töitä, sill opintolaina ei riittänyt asumiseen ja elämiseen opiskelupaikkakunnallani Helsingissä.

Olen mielestäni elkkee ni ansainnut. Vaikka se ei ole kummoinen, se sentään rittää elämisen perustarpeisiin ja jää vähän ylimääräistäkin lateni auttamiseen tai annettavaksi hyväntekeväisyyteen.

No ota se sieltä kassasta älä minun taskusta.

Ai niin ne kassat on valtionvelkojen takuuna ja niitä ei voi käyttää, ette nimittäin ansainneet eläkkeitänne vaan lainasitte ne!

Mun taskusta ei oteta mitään!

Vierailija
40/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset on tienanneet rahansa työtä tekemällä kun taas sinä makaat kotona yhteiskunnan rahoilla. Mene töihin niin saat sinäkin rahaa. Vanha ihminen on työnsä tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän