Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla haaveena tai tavoitteena se että voit jättäytyä työelämästä pois ennen eläkeikää?

Vierailija
03.11.2024 |

Minulla on tämä haave, olen itse ajatellut että 50 vuotiaana jättäisin työelämän. Minulla on muutaman vuoden sisään maksettu oma asunto, minulla on velaton kesämökki jonka voin myydä pois ja minulla on sijoituksia jonkin verran. 

Kun olen maksanut asuntolainan pois niin voin sijoittaa enemmän eli vähintään 1000e joka kuukausi, minulla on pienet menot koska tienaan nyt nettona noin 2400e/kk.

Miten se menee jos sulla on osakkeita niin vaikuttaako se mahdollisiin tukiin? Töitä tietenkin pitäisi hakea jos on työtön mutta hakisin vain niitä hyviä virkoja mistä maksetaan tosi paljon mutta tiedän etten niihin virkoihin pääse. 

Tunnetteko ketään jotka on jättäytyneet pois työelämästä? Miten heillä menee?

M34

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, 60v on suunnitelmissa hypätä oravanpyörästä. Ja ei aiota elää tukien varassa, vaan säästöillä eläkeikään asti.

Minä pääsin alle 60-v. pois työelämästä kun jäin työttömäksi ja anssin jälkeen eläkeputkeen. Hyvin pärjään.

No putkeahan ei enää ole, eikä uusille anssille jääville kuin 2 kk täyttä anssiakaan.

Niin se on niiden murhe mutta minä ehdin päästä.

No sähän olet eilisen uutisia, mitä toit tähän ketjuun?

Vierailija
62/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen nyt ottaa...ajattelin jättäytyä ulkopuolisten hommista pois kun täytän 55v eli 7 vuoden päästä. Siirryn hoitelemaan omaa omaisuuttani, eli 110ha:n metsiäni, sijoitusasuntojani. Kolme asuntoa on, mutta voisi hankkia jokusen remontoitavan kohteen ja rempata ne itse. Eläkettä ehtii kertyä sen 3000€/kk, jos sitä nyt koskaan tulee saamaan, mutta metsä ja vuokratuloilla kuitenk7n elelee kohtuullisesti.

Kova eläke. Onko tuo kertynyt eläke vai se, mitä on luvassa jatkaessasi töitä eläkeikään saakka? Itse yllätyin, miten paljon eläke pienenee, jos työteko loppuu esimerkiksi 5 vuotta ennen eläkeikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallaan tehnyt tällaisen vapaaehtoisen osa-aikaeläkeläisyyden itselleni. Eli 47-vuotiaana aloitin tekemään vain 2-3 päivää viikossa töitä.

Saako mitään tukia tuon lisäksi? Minä voisin tehdä vaikka 2 päivää töitä viikossa jos tuet olisi sitten mahdollisimman hyvät. 

Ei mitään tukia! Ei maailmassa ole tarkoitus sosiaalituilla elää. Ihan vain tienaan vähemmän kuin ennen. Ja olen omaa kulutustani säätänyt niin että rahat riittää.

Vierailija
64/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan haave jättäytyä pois työelämästä ennen eläkeikää hoituu ihan ikäsyrjinnällä. Itse ei tervitse tehdä sen eteen yhtään mitään.

Vierailija
65/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään en vielä ole saanut selvitystä miksi Rmaanit pääsevät eläkkeelle peruskoulun jälkeen.

Vierailija
66/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi hankittua riittävästi vakaiden yrityksien osakkeita, joiden osingoilla tulisi toimeen.

Vierailija
67/69 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites pärjää jos jää pois 58 vuotiaana anssille ja siitä peruspäivärahalle jne... onko säästöjä? 

Vierailija
68/69 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli työtunnit täyteen 48vuotiaana ja jäin eläkkeelle.

Vierailija
69/69 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kevennettyä työelämää keikkalaisena jo kuudetta vuotta. 10-12 yövuoroa kuussa ja 18-20 vp. Vapaat ja lomat siellä missä haluan ja niin pitkään kuin haluan.

- sotekeikan huumaama N49v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän